Ο Τελικός της Eurovision στην Ελλάδα (vids)

20 Mαίου 2006 και όλη η Ευρώπη παρακολουθεί την 51η Eurovision στην Αθήνα με το σύνθημα «Feel the rythm» μετά τη νίκη της Έλενας Παπαρίζου την προηγούμενη χρονιά με το «My Number One» των Χ.Δάντη και Ν.Γερμανού.

Η διοργάνωση είχε έρθει στην χώρα μας για πρώτη φορά και έπρεπε να τους αφήσουμε όλους ικανοποιημένους. Και το καταφέραμε. Γιατί όπως είπε και η φετινή μας εκπρόσωπος η Demy «Οι Έλληνες όλα τα μπορούν».

Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε δύο βραδιές εκείνη την χρονιά, στον 1ο ημιτελικό στης 18 Μαΐου και στον Τελικό, 20 Μαΐου αντίστοιχα, ενώ οι δύο βραδιές πραγματοποιήθηκαν στο Κλειστό Ολυμπιακό Γυμναστήριο (OAKA) χωρητικότητας 19 χιλιάδων θέσεων.

Για την παρουσίαση η ΕΡΤ προσκάλεσε τον Σάκη Ρουβά που είχε ήδη στις πλάτες του γνώση από Eurovision και μαζί του την Μαρία Μενούνος (Ελληνοαμερικανίδα παρουσιάστρια).

Μαρία Μενούνος – Σάκης Ρουβάς: Οι παρουσιαστές της βραδιάς

Το σλόγκαν που καλούσε τους Ευρωπαίους φαν να «νοιώσουν το ρυθμό» της μουσικής είχε ως λογότυπο μια αναπαράσταση του δίσκου της Φαιστού, η οποία ήταν «εμπνευσμένη από τον άνεμο,τη θάλασσα, το χρυσό φως του ήλιου και τη λάμψη της άμμου».

Η Αθήνα καλωσορίζει για πρώτη φορά στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό την Αρμενία η οποία έως και σήμερα έχει πολύ καλά πλασαρίσματα στη τελική κατάταξη, ενώ ως γνωστόν η χώρα μας είχε την τιμή και τη χαρά να την εκπροσωπεί η μεγαλύτερη σταρ της ποπ μουσικής έως και σήμερα η Άννα Βίσση με το «Everything» του Νίκου Καρβέλα. το οποίο καταλήγει στην αριστερή πλευρά του πίνακα και την ένατη θέση με 128 βαθμούς ενώ πολλοί πίστευαν πως ίσως άξιζε και λίγο καλύτερης τύχης.

Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι η Ελληνίδα εκπρόσωπος έμεινε στην ιστορία του θεσμού ως η καλλιτέχνης που έτυχε της θερμότερης υποδοχής από το κοινό που βρίσκονταν στο στάδιο.
.
Το οπτικό φαντασμαγορικό για την εποχή και η Ελληνοπρεπής σκηνή εμπνευσμένη από τα αρχαία Ελληνικά αμφιθέατρα, με κερκίδες σε 6 κομμάτια οι οποίες μετακινούταν κάθετα ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε τραγουδιού.

Στην ιστορία της διοργάνωσης θα μείνει η εντυπωσιακή είσοδος των δύο παρουσιαστών οι οποίοι έφθασαν πετώντας από τα δυο άκρα της σκηνής, ενώ έως και σήμερα κατέχουν το ρεκόρ της πιο εντυπωσιακής «εισόδου» παρουσιαστών στην σκηνή διοργάνωσης

Ο Φωκάς Ευαγγελινός στη σκηνοθεσία και ο συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου στη μουσική διεύθυνση ήταν εκείνοι που ευθύνονταν για το κατά γενική ομολογία άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που έδωσε στην Ευρώπη εικόνες απο την αρχαία έως και τη σύγχρονη Ελλάδα με αναδρομές σε όλα τα είδη της μουσικής και του τραγουδιού που σημάδεψαν τη χώρα μας.4,000 χρόνια Ελλάδας.

 

Τον διαγωνισμό κέρδισαν οι Lordi από τη Φινλανδία με το Hard Rock Hallelujah, έναν αουτσάιντερ τραγούδι που η «δική» μας Άννα Βίσση αποκαλούσε από νωρίς ως «νικητήριο» με 292 βαθμούς ενώ τη τριάδα συμπλήρωσαν η Ρωσία με τον Dima Bilan (Never Let You Go-248 βαθμοί) και Βοσνία και Ερζεγοβίνη με το Leila και τον Harri Mata Hari 172 βαθμούς.

Lordi

Νικητής του σταδίου όμως ήταν άλλος. Η γειτονική Ρουμανία και το Tornero με τον Michai Traistariu ήταν η χώρα που ξεσήκωσε το στάδιο ενώ δεν κατάφερε να κερδίσει τελικώς το πολυπόθητο βραβείο.Την Κύπρο μας εκπροσωπούσε η Ανέτ Αρτάνι με το «Why angels cry» το οποίο δυστυχώς δεν κατάφερε να προκριθεί στο μεγάλο τελικό.

Η Κύπρια εκπρόσωπος: Ανέτ Αρτάνι

Αναμνήσεις σαν σήμερα από μια υπέροχη διοργάνωση που ευχή όλων των Eurovisionistas είναι να τις ξαναζήσουμε σύντομα στη χώρα μας

Η Ελλάδα μπόρεσε και διοργάνωσε Eurovision. Σειρά έχει η Πορτογαλία για το 2018 και …»πάλι με χρόνια και καιρούς..πάλι δικιά μας θα ναι».

 

Tags:

  • mm

    Εργάζομαι στη μουσική βιομηχανία από το 1992 μετά τις σπουδές μου στον τομέα της διοίκησης και οργάνωσης επιχειρήσεων ,ενώ η μεγάλη μου αγάπη εκτός από κάθε καλό Ελληνικό τραγούδι, που δεν μπαίνει στη διαδικασία να χαρακτηρισθεί ως ποιοτικό ή μη, αρκεί να αγγίζει τον κόσμο, είναι ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision τον οποίο παρακολουθώ μετά μανίας από το 1977 υποστηρίζοντας πάντα την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο μας στο μουσικό ταξίδι αυτό της Ευρώπης. Από το 2007 αποτελώ μέλος του INFE Greeece/Greek eurovision fanclub του αρχαιότερου σωματείου οργανωμένων φαν στη χώρα και έχω διατελέσει υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του για μία διετία ενώ από το 2015 ανήκω σε αυτό έως την ημερομηνία λήξης της θητείας μου ως Αντιπροέδρος του. Ακολουθώ την Ελληνική αποστολή της Eurovision στο εξωτερικό κάθε χρόνο και δεν "πετροβολώ" κάθε συμμετοχή μας εάν δεν καταφέρει να αγγίξει τη πρωτιά.Γιατί σε μια μάχη πάς για να πολεμήσεις όχι απαραίτητα και να την κερδίσεις. Eurovisionistas λοιπόν και η Eurovision είναι για εμένα "αγάπη"365 ημέρες το χρόνο και όχι 3 μόνον βραδιές.

    • Show Comments (0)

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    comment *

    • name *

    • email *

    • website *

    Ads