Νίκος Καρακαλπάκης: «Το κοινό είναι πιο πάνω από μένα στη συνείδηση μου και το σέβομαι»

Το Νίκο Καρακαλπάκη τον γνώρισα το 2008 μέσα από το «Ανθρώπων έργα», ένα βίντεο από τις εμφανίσεις του στο «μπαράκι του Βασίλη».  Τον έψαξα, τον βρήκα και μέσα σ’ όλα αυτά τα χρόνια παρακολοθούσα την πορεία του. Συνεργασίες με κορυφαία πρόσωπα της ελληνικής δισκογραφίας, δεκάδες συναυλίες και ζωντανές εμφανίσεις σε Αθήνα, αλλά και σε διάφορα μέρη της χώρας. Η πρώτη μας συνέντευξη, ίσως ν’ άργησε, αλλά ίσως και όχι. Αφορμή αυτής της συνάντησης το επερχόμενο άλμπουμ «Εποχή». Τον πέτυχα στο μοντάζ του δεύτερου βίντεο κλιπ «Ακριβή μου καρδιά» που αναμένεται να κυκλοφορήσει το Φθινόπωρο.

[youtube_advanced url=”https://www.youtube.com/watch?v=AzHaVup7cq8″]

Ήδη μετράμε μέρες πριν την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού άλμπουμ της Ανδριανής Ζαγγανά με τίτλο «Εποχή» στην οποία συμμετέχεις. Νίκο, μίλησε μας γι’ αυτή τη συνεργασία.

H πρώτη επαφή με την Ανδριανή έγινε πριν δύο χρόνια. Μας έσμιξε το «Τριαντάφυλλο» της Πηγής Λυκούδη σε ποίηση Νικηφόρου Βρεττάκου που μόλις είχα ηχογραφήσει και στείλει σε κάποια ραδιόφωνα. Η Ανδριανή – ραδιοφωνική παραγωγός τότε στον Αnemos fm στο Αγρίνιο – ενθουσιάστηκε και κάναμε μια πρώτη συνάντηση, όπου μου συστήθηκε και ως δημιουργός και εξέφρασε την επιθυμία της να συνεργαστούμε. Άκουσα κάποια τραγούδια της και στάθηκα στην «Άνοιξη». Κι εκείνη ήταν σίγουρη πώς το συγκεκριμένο τραγούδι μου πήγαινε και θα το ερμήνευα με το «φώς» που ήθελε. Και έτσι έπεσε στο τραπέζι η πρόταση να γίνει ένα μίνι άλμπουμ με 4 τραγούδια από τα οποία δύο ερμηνεύω εγώ, δύο η ίδια η δημιουργός και υπάρχει και ένα bonus track, η «Άνοιξη» για πιάνο και φωνή ή αλλιώς «Εαρινή επωδός»,που επιμελήθηκα εγώ με τη συνοδεία του Γιώργου Τσοκάνη στο πιάνο. Έτσι ολοκληρώνεται ο δίσκος με τον τίτλο «Aνδριανή Ζαγγανά – Εποχή». Η μουσική και οι στίχοι είναι της Ανδριανής Ζαγγανά και η ενορχήστρωση στα τραγούδια που ερμηνεύω εγώ είναι της Αρετής Κοκκίνου.

 

Πόσo εύκολη μπορεί να είναι μία συνεργασία και πόσο εύκολος επίσης είναι ο διαχωρισμός της θέσης του καθενός, εφόσον πρόκειται για μια παραγωγή της  δημιουργού και εσύ είσαι ο εκτελεστής των δημιουργιών της.

Οι συνεργασίες είναι σαν τις σχέσεις. Δεν υπάρχουν κανόνες ούτε ευκολίες ή δυσκολίες με την έννοια που το θέτεις. Υπάρχουν βέβαια κάποια standards που επιβάλει καθαρά η δουλειά μας αλλά πολλές φορές κι αυτά ανατρέπονται από τις συνθήκες που δημιουργεί η καθημερινότητα μας. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που δουλεύω σκληρά, παιδεύω και παιδεύομαι μέχρι να βγει το ποθητό αποτέλεσμα, με ενδιαφέρει κάθε μέρα να εξελίσσομαι και να ωριμάζω σαν καλλιτέχνης και εκτιμώ στους συνεργάτες μου τη συνέπεια, το ταλέντο και την αμοιβαία εκτίμηση. Στη συνεργασία μου με την Ανδριανή όπως σωστά ανέφερες είναι εκείνη η παραγωγός του δίσκου με εξαίρεση ένα πολύ μικρό μερίδιο της δουλειάς που φρόντισα εγώ . Τα βίντεο κλιπ των τραγουδιών που ερμηνεύω εγώ είναι δικής μου παραγωγής σε σκηνοθεσία του Πάρη Γρηγοράκη. Οι ρόλοι ήταν και είναι σαφείς. Η «Εποχή» είναι μια δουλειά προσωπική της Ανδριανής Ζαγγανά ως δημιουργού και τραγουδοποιού και εγώ ως ο ερμηνευτής των τραγουδιών της.

 

Η κυκλοφορία της «Άνοιξης» ήταν ένα αποτέλεσμα μιας προδιαγεγραμμένης πορείας και ήρθε ως φυσικό επακόλουθο ή υπήρξαν αντιξοότητες μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια;

Το ζητούμενο για έναν νέο καλλιτέχνη που έχει την ανάγκη να χαράξει μια αυτόνομη καλλιτεχνική πορεία είναι να συστηθεί με νέα τραγούδια που θα τα επικοινωνήσει στο κοινό. Οι δυσκολίες πολλές και στην εύρεση υλικού αλλά και στο πώς θα προωθηθεί το υλικό αυτό για να φτάσει στον κόσμο. Δεν έχω καταφέρει ακόμη καλά το δεύτερο σκέλος, ωστόσο είμαι ικανοποιημένος με τα τραγούδια που έχω ηχογραφήσει τα δύο τελευταία χρόνια είτε πρωτότυπα είτε διασκευές. Αισθητικά με αντιπροσωπεύουν σχεδόν στο 100% και έχουν ήδη χαράξει μια πορεία το καθένα ξεχωριστά κυρίως μέσω του διαδικτύου. Είμαι επιλεκτικός και αρκετά προσεκτικός στο τι διαλέγω να πω. Είμαι ανοιχτός στο να βρω νέο υλικό από δημιουργούς που θα χτίσει το πάζλ μιας μελλοντικής προσωπικής μου δουλειάς με γνώμονα πάντα την καλή μουσική, τον καλό στίχο και το βασικότερο : να αισθάνομαι ότι μπορώ να βάλω την ψυχή μου μέσα σε αυτό το υλικό και να το επικοινωνήσω στον κόσμο.

[youtube_advanced url=”https://www.youtube.com/watch?v=hdLVNRQ_xjE”]

Εκτός από την κυκλοφορία του νέου σου άλμπουμ, υπάρχουν και άλλες δισκογραφικές συνεργασίες;

Η πρώτη μου δισκογραφική συνεργασία ήταν στα τέλη του 2004 με τους Graviton. Eκεί είπα 3 σόλο τραγούδια και έκανα φωνητικά σε τρία ακόμη τραγούδια. Ήμουν άπειρος και μη συνειδητοποιημένος το ποιός είμαι και τι κάνω. Λειτούργησα με την καρδιά αλλά ταυτόχρονα με πολύ άγχος, μιας και δεν είχα ιδέα από τον χώρο και πώς λειτουργεί. Ωστόσο ήταν μια εμπειρία που με οδήγησε στο να μπω επαγγελματικά στο χώρο του τραγουδιού τρία χρόνια αργότερα. Το καλοκαίρι του 2012 συνεργάστηκα με τον Gorgi ( Γιωργο Καλπακίδη) από τη Θεσσαλονίκη, στο τραγούδι “Τurning the tide” που κυκλοφόρησε digital από την nucafe records και πήγε αρκετά καλά, κυρίως στο εξωτερικό , χωρίς κάποιο ιδιαίτερο promo. Ήταν κάτι διαφορετικό για μένα να τολμήσω ένα αγγλόφωνο τραγούδι και μάλλον τα κατάφερα. Εκτιμώ τον Gorgi πολύ για το ταλέντο του αλλά και για τον χαρακτήρα του. Είναι εξαιρετικό παιδί και γράφει πολύ ωραία τραγούδια. Μια σημαντική στιγμή για την προσωπική μου δισκογραφία είναι η δισκογραφική δουλειά που ετοιμάζει η Πηγή Λυκούδη σε στίχους του Φίλιππου Γράψα που θα κυκλοφορήσει κι αυτή το φθινόπωρο του 2014. Ερμηνεύω τρία πολύ όμορφα τραγούδια σε αυτόν τον δίσκο και αισθάνομαι πως θα τα αγαπήσει το κοινό γιατί έχουν αμεσότητα και ωραία αισθητική.

 

Καλοκαίρι συνήθως σημαίνει για όλους τους καλλιτέχνες διακοπές σε συνδυασμό με τις συναυλίες και τις περιοδείες τους. Για σένα; Τι έχεις ετοιμάσει φέτος;

Τους δύο τελευταίους μήνες έκανα πολύ όμορφες εμφανίσεις με τον Γιάννη Σπανό και την Πένυ Ξενάκη σε διάφορους χώρους. Με τη Μαρία Κανελλοπούλου κάναμε ένα αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι για την επέτειο των 20 χρόνων από τον θάνατο του το οποίο πήγε εξαιρετικά καλά και θα το επαναλάβουμε το φθινόπωρο. Είχα μια πολύ όμορφη συμμετοχή στο μουσικό φεστιβάλ της Σκοπέλου την παγκόσμια μέρα της μουσικής και έκανα μετά από καιρό μια δική μου μουσική παράσταση στο Χυτήριο στο Γκάζι, η οποία πήγε πάρα πολύ καλά και ίσως επαναληφθεί τον Σεπτέμβριο με κάποιες μικρές αλλαγές. Τον Ιούλιο θα κάνω διακοπές και θα ξεκουραστώ. Τον Αύγουστο έχω κάποιες συναυλίες εκτός Αθηνών με τον αγαπημένο μου συνθέτη Γιώργο Χατζηνάσιο και ήδη κάνουμε πρόβες.

 

Τα Καλοκαίρια που προτιμάς να ταξιδεύεις;

Τα ταξίδια είναι η ψυχοθεραπεία μου. Ηρεμώ από τα πάντα, γεμίζω εικόνες, ακούω πολλή μουσική και περπατάω ατέλειωτες ώρες. Πολλές φορές ταξιδεύω και μόνος. Αισθάνομαι όμως μια πληρότητα, το μυαλό είναι «καθαρό», το σώμα αποβάλλει την κούραση και τον πόνο, όλα γίνονται όπως θα ‘πρεπε να είναι .Πρέπει να επαναπροσδιορίζουμε το νόημα της ζωής, την αξία της. Πολλές φορές όταν θυμηθώ μια όμορφη εικόνα ή εμπειρία μου από ένα ταξίδι αισθάνομαι σαν να αλλάζει ξαφνικά όλο μου το είναι! Γι αυτό και κάνω ταξίδια όλο τον χρόνο με την πρώτη ευκαιρία. Το καλοκαίρι προτιμώ σαφώς τη θάλασσα αλλά σαν άνθρωπος αγαπώ πιο πολύ τον χειμώνα και την άνοιξη, λατρεύω τη φύση, τα δέντρα, τα λουλούδια… γενικώς το πράσινο.

 

Γυρνώντας πίσω στο χρόνο. Μια συνεργασία που θα ξεχώριζες;

Στα 7 χρόνια που τραγουδάω επαγγελματικά στάθηκα τυχερός στις συνεργασίες μου. Γνώρισα σημαντικούς ανθρώπους του χώρου που μας ένωσε η αγάπη για τη μουσική αλλά και η αλληλοεκτίμηση. Ο Γιάννης Σπανός και ο Γιώργος Χατζηνάσιος είναι συνεργασίες που μου πρόσφεραν εμπειρία και συγκίνηση. Με την Πηγή Λυκούδη και αργότερα με την Αρετή Κοκκίνου έδωσα ένα πιο προσωπικό στίγμα σαν ερμηνευτής και μοιράζομαι μαζί τους κοινές ανησυχίες και εμπειρίες της δουλειάς μας. Η Πένυ Ξενάκη και η Μαρία Κανελοπούλου είναι δύο ερμηνεύτριες που με βοήθησαν πολύ στη δουλειά αυτή και περάσαμε μοναδικές στιγμές σε όλες μας τις εμφανίσεις. Συνεργάστηκα με πολλούς ακόμη τραγουδιστές και μουσικούς εξαιρετικούς που πήρα κάτι από αυτούς και πιστεύω πως έδωσα αντίστοιχα. Δεν μπορώ λοιπόν να ξεχωρίσω μία συνεργασία γιατί σέβομαι πάντα όλους τους συνεργάτες μου και στοχεύω να κάνω επιλογές τέτοιες που να αξίζουν και να ανταποκρίνονται στην αισθητική μου και στις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες. Οπότε στην πλειοψηφία τους όλες οι συνεργασίες μου έδωσαν κάτι σημαντικό.

 

Αγοράζεις άλμπουμ; Ποιο είναι το τελευταίο που προστέθηκε στη δισκοθήκη σου. Κι αν έχεις καιρό, αυτό που οφείλεται;

Ανέκαθεν αγόραζα άλμπουμ που ήθελα πολύ να είναι στην δισκοθήκη μου. Δεν ήμουν και ο καλύτερος πελάτης (γέλια) γιατί δεν αγόραζα τόσο συχνά. Οπότε δεν με επηρέασε η κρίση σαν αγοραστή. Απλώς πια δεν υπάρχουν πολλά δισκοπωλεία. Συνεχίζω να αγοράζω κυρίως σπάνια CDs από καλλιτέχνες που αγαπώ πολύ. Τελευταία αγόρασα 3 CDs. To ένα είναι κλασικής μουσικής, μια καταπληκτική μεταγραφή της συμφωνίας no2 του Rachmaninov για πιάνο και ορχήστρα από τον Α.Warenberg με τον τίτλο “Piano concerto no5”. To άλλο είναι «η Μαρινέλλα τραγουδά Βέμπο». Ήταν ένας δίσκος που δεν είχα της Μαρινέλλας. Την θαυμάζω πάρα πολύ όπως και πολλές άλλες μεγάλες φωνές του ύψους της. Το τρίτο CD είναι επίσης μιας εξαιρετικής φωνής που θαυμάζω κι αγαπώ: της Sarah Vaughan, από ένα εξαιρετικό live της στο Τόκιο το 1973, συλλεκτικό και ανεκτίμητης καλλιτεχνικής αξίας.

 

Κρίση στη δισκογραφία. Μεγάλο κεφάλαιο. Η κρίση θεωρείς πως  δημιουργήθηκε μέσω των ίδιων καλλιτεχνημάτων ή των δισκογραφικών  εταιριών που μέσω των “εύπεπτων” τραγουδιών μας έφερε ως εδώ;

Η δισκογραφία είναι κυρίως εμπόριο . Ξεχνάμε λοιπόν την όποια καλλιτεχνική αξία ή υπόσταση των καλλιτεχνών και των τραγουδιών όταν μιλάμε για εταιρείες . Όταν μια δισκογραφική δουλειά συμβαδίζει με τις «ορέξεις» των εταιρειών τυγχάνει μιας ευτυχούς εμπορικής συμφωνίας .Οι εταιρείες επιλέγουν και επιβάλουν τα προϊόντα τους. Το μάρκετινγκ είναι σπουδαιότερο από κάθε μορφή τέχνης στη δουλειά αυτή. Και εκεί έχουν γίνει και μεγάλα εγκλήματα εις βάρος πολλών καλλιτεχνών, τραγουδιών, δίσκων κλπ. Είναι λίγο ή πολύ γνωστά όλα αυτά. Σήμερα που έχει ανατραπεί η δυναστεία των μεγάλων εταιρειών τα προβλήματα έχουν εντοπιστεί αλλού. Γιατί αν θεωρήσουμε πώς είναι θετικό που τώρα οι νέοι πάμε ανεξάρτητοι και κάνουμε παραγωγές σε αυτά που εμείς θέλουμε να βγάλουμε και όχι οι εταιρείες , εκτός του ότι πληρώνουμε λεφτά από τη τσέπη μας και το κόστος δεν είναι μόνο οικονομικό, δεν υπάρχει αναλογία χώρου στην αγορά σε αντιστοιχία με τον αριθμό των νέων καλλιτεχνών που θέλουν να ξεχωρίσουν. Ο καθένας που αισθάνεται καλλιτέχνης και έχει κάποια οικονομική άνεση βγάζει ένα cd μόνος του και θέλει να γίνει γνωστός. Που θα ακουστεί αυτό; Ποιος θα ασχοληθεί με αυτό όταν παράλληλα βγαίνουν άλλες 50 με 70 ανεξάρτητες παραγωγές την ίδια περίοδο; Δεν υπάρχει χώρος να προβληθούν. Και αν υπάρχει υπακούει ακόμη στους νόμους που υπήρχαν από την χρυσή εποχή των εταιρειών. Είναι λίγοι πια και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί μεγάλης ακροαματικότητας οι οποίοι παίζουν με συγκεκριμένες λίστες τραγουδιών. Να μην αναφερθώ στην τηλεόραση… Το διαδίκτυο πάντως εμένα με έχει βοηθήσει πολύ. Από εκεί συστήθηκα σε ανθρώπους που δεν θα είχαν την ευκαιρία να με ακούσουν αλλού. Με βοήθησαν πολύ και οι διαδικτυακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί και τους ευχαριστώ πολύ. Μπορεί να μην έχουν μεγάλη ακροαματικότητα ωστόσο έδωσαν μεγάλο βήμα σε νέους καλλιτέχνες σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ΜΜΕ που λειτουργούν ακόμη με το κατεστημένο στο οποίο ή υπάρχεις ή δεν υπάρχεις στο χώρο. Έτσι απλά. Είμαι από τους ανθρώπους που επιμένουν, αγαπώ πολύ το τραγούδι και πιστεύω πώς το κοινό που με ακολουθεί το έχει νιώσει αυτό και μου το ανταποδίδει στις ζωντανές μου εμφανίσεις αλλά και στο κάθε βήμα που κάνω προκειμένου να δώσω κάτι καλύτερο κάθε φορά. Ο λόγος που τραγουδάω είναι να επικοινωνήσω με τον κόσμο. Δεν έδωσα ποτέ προτεραιότητα στα χρήματα γι αυτό έκανα και κάνω μόνο καλές επιλογές. Θέλω να υπάρχω στη δουλειά αυτή και η επιτυχία μου να μου προσφέρει τη δυνατότητα να δίνω κάτι καλύτερο κάθε φορά στο κοινό που έρχεται να με ακούσει. Το κοινό είναι πιο πάνω από μένα στη συνείδηση μου και το σέβομαι. Χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε.

 

_DSC1960

 

Info:
Πάρης Γρηγοράκης – Γιάννης Βούτσικας
Φωτογραφίες Βίντεο Κλιπ: «Ακριβή μου καρδιά»
Σκηνοθεσία: Πάρης Γρηγοράκης
Μουσική – Στίχοι: Ανδριανή Ζαγγανά
EP: Εποχή
Κυκλοφορία Φθινόπωρο

domainmarket.gr web hosting

Tags:

  • Ο Λάζαρος Αντωνιάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο του 1985 κι είναι απόφοιτος του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης του τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος. Παράλληλα, ασχολείται με τη στιχουργία και το ραδιόφωνο στη διαδικτυακή συχνότητα olathessalonikiradio.com. Αγαπάει το σουρεαλισμό και συλλέγει cd.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

5 × 3 =

Ads