Το περασμένο Σάββατο άνθρωποι από το χώρο της Τέχνης και των Γραμμάτων συγκεντρώθηκαν σε κεντρικά σημεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης προκειμένου να στείλουν το δικό τους μήνυμα κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού στα πλαίσια των δράσεων του International Vendor Week (Διεθνής εβδομάδα πωλητών περιοδικών δρόμου) με τη συμμετοχή, δια δεύτερη χρονιά, του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου «Σχεδία». Φορώντας τα γιλέκα των πωλητών της «Σχεδίας» γνωστοί επώνυμοι συγγραφείς, ηθοποιοί, τραγουδιστές βγήκαν στους δρόμους με το περιοδικό ανά χείρας, δοκίμασαν τις ικανότητές τους ως πωλητές και έστειλαν το δικό τους μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης.
Λίγα λόγια για την «Διεθνή Εβδομάδα Πωλητών:
Έχει θεσμοθετηθεί από το Διεθνές Δίκτυο Περιοδικών Δρόμου (International Street Paper Network,www.street-papers.org) με σκοπό να αναδείξει τον αγώνα χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που διανέμουν τα περιοδικά και, μέσα από αυτή τη διαδικασία, εξασφαλίζουν με αξιοπρέπεια ένα μικρό έστω εισόδημα, κάνοντας αργά και σταθερά βήματα προς μια καλύτερη ζωή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Διεθνούς Δικτύου, αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των πωλητών περιοδικών δρόμου υπολογίζεται γύρω στις 14.000, ενώ μέσα στο χρόνο και από το 1989, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο περιοδικό δρόμου στον κόσμο (το «Street News» στη Νέα Υόρκη), πάνω από 250.000 άνθρωποι έχουν φορέσει το χαρακτηριστικό γιλέκο των πωλητών περιοδικών δρόμου.
Στο πλαίσιο της «Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών» (από τις 2 ώς τις 8 Φεβρουρίου, φέτος), τα περιοδικά δρόμου σε ολόκληρο τον πλανήτη διοργανώνουν μια σειρά δράσεων και εκδηλώσεων. Στοπ πλαίσιο μίας εκ των πιο δημοφιλών δράσεων, προσκαλούνται γνωστές προσωπικότητες από το χώρο των γραμμάτων και των τεχνών να φορέσουν το γιλέκο και να πουλήσουν οι ίδιοι το περιοδικό έστω και για μία ώρα. Σε κάποιες χώρες, οι προσκλήσεις αυτές απευθύνονται και σε πολιτικούς, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου κ.λπ.
Με αυτή τη δράση συμμετείχε η «σχεδία» πέρσι, όταν –ως το νεότερο μέλος του Δικτύου– έλαβε μέρος για πρώτη φορά στη «Διεθνή Εβδομάδα Πωλητών». Το Φεβρουάριο του 2014, ήταν οι συγγραφείς Βασίλης Αλεξάκης και Αύγουστος Κορτώ και οι ηθοποιοί Γιούλικα Σκαφιδά, Χρήστος Λούλης και Γιώργος Πυρπασόπουλος που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της «σχεδίας» και έγιναν πωλητές για μία ώρα. Στήθηκαν σε πόστα του κέντρου, επικοινώνησαν με τον κόσμο, πούλησαν περιοδικά και έστειλαν με αυτό τον τρόπο το δικό τους μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης.
Το περασμένο Σάββατο άνθρωποι από το χώρο της Τέχνης και των Γραμμάτων συγκεντρώθηκαν σε κεντρικά σημεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης προκειμένου να στείλουν το δικό τους μήνυμα κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού στα πλαίσια των δράσεων του International Vendor Week (Διεθνής εβδομάδα πωλητών περιοδικών δρόμου) με τη συμμετοχή, δια δεύτερη χρονιά, του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου «Σχεδία». Φορώντας τα γιλέκα των πωλητών της «Σχεδίας» γνωστοί επώνυμοι συγγραφείς, ηθοποιοί, τραγουδιστές βγήκαν στους δρόμους με το περιοδικό ανά χείρας, δοκίμασαν τις ικανότητές τους ως πωλητές και έστειλαν το δικό τους μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης.
Λίγα λόγια για την «Διεθνή Εβδομάδα Πωλητών:
Έχει θεσμοθετηθεί από το Διεθνές Δίκτυο Περιοδικών Δρόμου (International Street Paper Network,www.street-papers.org) με σκοπό να αναδείξει τον αγώνα χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που διανέμουν τα περιοδικά και, μέσα από αυτή τη διαδικασία, εξασφαλίζουν με αξιοπρέπεια ένα μικρό έστω εισόδημα, κάνοντας αργά και σταθερά βήματα προς μια καλύτερη ζωή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Διεθνούς Δικτύου, αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των πωλητών περιοδικών δρόμου υπολογίζεται γύρω στις 14.000, ενώ μέσα στο χρόνο και από το 1989, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο περιοδικό δρόμου στον κόσμο (το «Street News» στη Νέα Υόρκη), πάνω από 250.000 άνθρωποι έχουν φορέσει το χαρακτηριστικό γιλέκο των πωλητών περιοδικών δρόμου.
Στο πλαίσιο της «Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών» (από τις 2 ώς τις 8 Φεβρουρίου, φέτος), τα περιοδικά δρόμου σε ολόκληρο τον πλανήτη διοργανώνουν μια σειρά δράσεων και εκδηλώσεων. Στοπ πλαίσιο μίας εκ των πιο δημοφιλών δράσεων, προσκαλούνται γνωστές προσωπικότητες από το χώρο των γραμμάτων και των τεχνών να φορέσουν το γιλέκο και να πουλήσουν οι ίδιοι το περιοδικό έστω και για μία ώρα. Σε κάποιες χώρες, οι προσκλήσεις αυτές απευθύνονται και σε πολιτικούς, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου κ.λπ.
Με αυτή τη δράση συμμετείχε η «σχεδία» πέρσι, όταν –ως το νεότερο μέλος του Δικτύου– έλαβε μέρος για πρώτη φορά στη «Διεθνή Εβδομάδα Πωλητών». Το Φεβρουάριο του 2014, ήταν οι συγγραφείς Βασίλης Αλεξάκης και Αύγουστος Κορτώ και οι ηθοποιοί Γιούλικα Σκαφιδά, Χρήστος Λούλης και Γιώργος Πυρπασόπουλος που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της «σχεδίας» και έγιναν πωλητές για μία ώρα. Στήθηκαν σε πόστα του κέντρου, επικοινώνησαν με τον κόσμο, πούλησαν περιοδικά και έστειλαν με αυτό τον τρόπο το δικό τους μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης.