“Μαρσύας”
Σάββατο 30 Ιανουαρίου
Γυάλινο Μουσικό Θέατρο – UpStage
Το χανιώτικο συγκρότημα “Μαρσύας” μας προσκαλεί στις 30 Ιανουαρίου στο Γυάλινο – UpStage σε ένα μουσικό ταξίδι προς το όρος Τμώλον, με βάρκα την ξεχωριστή μουσική του.
Θα παρουσιάσουν την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά “Ο δρόμος προς το όρος Τμώλον”, τη διαδρομή, σύμφωνα με τον μύθο, του αρχαίου μουσικού Μαρσύα, για να συναντήσει και να αναμετρηθεί με το θεό Απόλλωνα, στο όρος Τμώλον.
Όπως οι ίδιοι αναφέρουν “η μουσική ταυτότητα του συγκροτήματος είναι ethnic rock, οι μουσικές μας είναι ένας συνδυασμός της παραδοσιακής με τη ροκ μουσική”.
Ο μύθος, λοιπόν, αναφέρει πως η θεά Αθηνά βρήκε πρώτη τον αυλό και δοκίμασε να παίξει. Όταν, όμως, είδε τον εαυτόν της παραμορφωμένο, με φουσκωμένα μάγουλα, πέταξε τον αυλό και καταράστηκε όποιον τολμούσε να τον πάρει. Ο αυλός έπεσε στη Φρυγία και τον βρήκε ο Μαρσύας, ένας Σάτυρος. Οι θεοί, από την άλλη, γλεντοκοπούσαν στον Όλυμπο, με τα τραγούδια των Μουσών, συνοδεία της λύρας που έπαιζε ο Απόλλων. Όταν λοιπόν ο Μαρσύας ένιωσε πως η δεξιοτεχνία του στον αυλό είχε φτάσει σε υψηλό επίπεδο, τόλμησε να καυχηθεί πως είναι τόσο καλός μουσικός όσο και ο Απόλλων -κι ακόμα καλύτερος… Ο θεός θεώρησε τη σύγκριση υβριστική. Τόσο για την αλαζονεία ενός κατωτέρου όντος, όσο και για το ότι ο Μαρσύας ήταν αυλητής και ο αυλός δεν ήταν ακόμα αποδεκτός στην Ελλάδα. Θεωρείτο όργανο πρωτόγονο, σε σύγκριση με τη λύρα που είχε δημιουργήσει ο θεός Ερμής. Έτσι, ο Απόλλων κάλεσε τον Μαρσύα να αποδείξει την αξία του σε ένα μουσικό διαγωνισμό που έγινε στο όρος Τμώλον. Κριτές ήταν ο Τμώλος, ο Μίδας και οι Μούσες. Οι κριτές, φυσικά, ανακήρυξαν νικητή το θεό. Ο Μαρσύας γδάρθηκε ζωντανός και το δέρμα του κρεμάστηκε σε μια σπηλιά.
Αυλός και λύρα πάλεψαν. Νίκησε η λύρα. Η ελληνική μουσική και τέχνη επικράτησε της «βάρβαρης» ασιατικής, η Απολλώνια πλευρά έναντι της Διονυσιακής ανθρώπινης φύσης. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο περιφρονημένος αυλός κατάφερε τελικά να πολιτογραφηθεί ως ελληνικό μουσικό όργανο, στους Δελφούς, όταν ένας αυλητής, που συνέθεσε μουσικό νόμο και λυρικό άσμα, κέρδισε το πρώτο βραβείο στην εορτή των Πυθίων. Ο Ερμής από την άλλη συχνά εικονίζεται να κρατά στο χέρι το «μαρσύπιον», ένα πορτοφολάκι δηλαδή, από δέρμα. Και μην ξεχνάτε, τα …καγκουρώ, τα «μαρσυποφόρα» της Αυστραλίας.
Η πρώτη δισκογραφική δουλειά του “Μαρσύα” διακρίνεται για τον προσεγμένο ήχο και τον ιδιαίτερο στίχο, που ταξιδεύει το κοινό στην παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της Μεσογείου.Την παραγωγή έχει κάνει ο μοναδικός Κώστας Καλημέρης και έχει μιξάρει το δίσκο στο διεθνών προδιαγραφών Black Rock Studios στη Σαντορίνη, το δε mastering έγινε στα περίφημα Sterling Studios στη Νέα Υόρκη και κυκλοφορεί από τη “The In Sound”.
12 ευρώ με ποτό στο bar
“Μαρσύας”
Σάββατο 30 Ιανουαρίου
Γυάλινο Μουσικό Θέατρο – UpStage
Το χανιώτικο συγκρότημα “Μαρσύας” μας προσκαλεί στις 30 Ιανουαρίου στο Γυάλινο – UpStage σε ένα μουσικό ταξίδι προς το όρος Τμώλον, με βάρκα την ξεχωριστή μουσική του.
Θα παρουσιάσουν την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά “Ο δρόμος προς το όρος Τμώλον”, τη διαδρομή, σύμφωνα με τον μύθο, του αρχαίου μουσικού Μαρσύα, για να συναντήσει και να αναμετρηθεί με το θεό Απόλλωνα, στο όρος Τμώλον.
Όπως οι ίδιοι αναφέρουν “η μουσική ταυτότητα του συγκροτήματος είναι ethnic rock, οι μουσικές μας είναι ένας συνδυασμός της παραδοσιακής με τη ροκ μουσική”.
Ο μύθος, λοιπόν, αναφέρει πως η θεά Αθηνά βρήκε πρώτη τον αυλό και δοκίμασε να παίξει. Όταν, όμως, είδε τον εαυτόν της παραμορφωμένο, με φουσκωμένα μάγουλα, πέταξε τον αυλό και καταράστηκε όποιον τολμούσε να τον πάρει. Ο αυλός έπεσε στη Φρυγία και τον βρήκε ο Μαρσύας, ένας Σάτυρος. Οι θεοί, από την άλλη, γλεντοκοπούσαν στον Όλυμπο, με τα τραγούδια των Μουσών, συνοδεία της λύρας που έπαιζε ο Απόλλων. Όταν λοιπόν ο Μαρσύας ένιωσε πως η δεξιοτεχνία του στον αυλό είχε φτάσει σε υψηλό επίπεδο, τόλμησε να καυχηθεί πως είναι τόσο καλός μουσικός όσο και ο Απόλλων -κι ακόμα καλύτερος… Ο θεός θεώρησε τη σύγκριση υβριστική. Τόσο για την αλαζονεία ενός κατωτέρου όντος, όσο και για το ότι ο Μαρσύας ήταν αυλητής και ο αυλός δεν ήταν ακόμα αποδεκτός στην Ελλάδα. Θεωρείτο όργανο πρωτόγονο, σε σύγκριση με τη λύρα που είχε δημιουργήσει ο θεός Ερμής. Έτσι, ο Απόλλων κάλεσε τον Μαρσύα να αποδείξει την αξία του σε ένα μουσικό διαγωνισμό που έγινε στο όρος Τμώλον. Κριτές ήταν ο Τμώλος, ο Μίδας και οι Μούσες. Οι κριτές, φυσικά, ανακήρυξαν νικητή το θεό. Ο Μαρσύας γδάρθηκε ζωντανός και το δέρμα του κρεμάστηκε σε μια σπηλιά.
Αυλός και λύρα πάλεψαν. Νίκησε η λύρα. Η ελληνική μουσική και τέχνη επικράτησε της «βάρβαρης» ασιατικής, η Απολλώνια πλευρά έναντι της Διονυσιακής ανθρώπινης φύσης. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο περιφρονημένος αυλός κατάφερε τελικά να πολιτογραφηθεί ως ελληνικό μουσικό όργανο, στους Δελφούς, όταν ένας αυλητής, που συνέθεσε μουσικό νόμο και λυρικό άσμα, κέρδισε το πρώτο βραβείο στην εορτή των Πυθίων. Ο Ερμής από την άλλη συχνά εικονίζεται να κρατά στο χέρι το «μαρσύπιον», ένα πορτοφολάκι δηλαδή, από δέρμα. Και μην ξεχνάτε, τα …καγκουρώ, τα «μαρσυποφόρα» της Αυστραλίας.
Η πρώτη δισκογραφική δουλειά του “Μαρσύα” διακρίνεται για τον προσεγμένο ήχο και τον ιδιαίτερο στίχο, που ταξιδεύει το κοινό στην παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της Μεσογείου.Την παραγωγή έχει κάνει ο μοναδικός Κώστας Καλημέρης και έχει μιξάρει το δίσκο στο διεθνών προδιαγραφών Black Rock Studios στη Σαντορίνη, το δε mastering έγινε στα περίφημα Sterling Studios στη Νέα Υόρκη και κυκλοφορεί από τη “The In Sound”.
12 ευρώ με ποτό στο bar