Έλληνες! Ελληνίδες! Η ιστορία μας πέφτει πάλι στο πανί της 7ης τέχνης και μας πάει πίσω στο μακρινό 1826 όπου τα παιδιά της Σαμαρίνας κίνησαν (sic) για να βοηθήσουν στην πολίορκια του Μεσολογγίου. Γι’ αυτό τον ηρωισμό τους γινήκαν (sic) και τραγούδι. Φανταστείτε κλαρίνα τώρα:
Εσείς μωρέ παιδιά κλεφτόπουλα
παιδιά της Σαμαρίνας
μωρέ παιδιά καημένα
παιδιά της Σαμαρίνας
κι ας είστε λερωμένα.
Εμπνευσμένος, ο Βασίλης Τσικαράς, από αυτό το τραγούδι, έγραψε και σκηνοθέτησε την επική ταινία που εξιστορεί το ταξίδι των 120 αντρών του καπετανέου Μίχου Φλώρου από τη Σαμαρίνα Γρεβενών ώστε να ενωθούν με το σώμα του στρατηγού Μακρή και να συναντήσουν τα λεγόμενα ”τάγματα υπαίθρου”, τους 2500 αγωνιστές που ήταν έξω από το Μεσολόγγι και θα βοηθούσαν μετέπειτα στην ηρωική έξοδο.
Ωραία και τώρα εσύ απαιτητικέ Έλληνα σινεφίλ λες:
– Έλα ρε! Δεν είχα πάρει χαμπάρι καν ότι γύριζαν τέτοια ταινία!
Αναμενόμενο! Πρόκειται για μια ανεξάρτητη παραγωγή που μετά από τέσσερα χρόνια αναζήτησης χορηγών τελικά ο Δήμος Πέλλας, ο Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Γιαννιτσών, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Άρατος και επιχειρηματίες βοήθησαν στο μεγάλο κόστος παραγωγής (θυμάσαι ότι πρόκειται για ταινία εποχής, έτσι;). Η διανομή και η διαφήμιση είναι ένα ”κομφόρ” των μεγαλών εταιρειών παραγωγής που συνήθως είναι και εταιρείες διανομής. Οπότε είναι πιο λογικό να έχεις δει παντού το ελληνικό χανγκόβερ του Τσιμιτσέλη παρά να είχες ακούσει κάτι για κάτι τρελούς που τρέχαν στα βουνά και τις ραχούλες φορώντας φουστανέλες.
Ο μόνος τρόπος διαφήμισης που διάλεξε η ομάδα του Βασίλη Τσικάρα ήταν το Facebook και μια τρίλεπτη πρωινή συνέντευξη στην Πόπη Τσοπανίδου στο Σκάι. Και καλά η Πόπη αλλά οι σελίδες-ομάδες που συνήθως αναδημοσίευαν την ύπαρξη της ταινίας ήταν οι κλασικές πατριωτικές σελίδες αφύπνισης ή ο ψεκασμένος φίλος σου που θέλει να πάρει την Πόλη. Όποτε, ναι, μπορεί και να ήσουν προκατειλημμένος αν το είχες πάρει χαμπάρι. Δες και το τρέιλερ να πάρεις μια ιδέα.
– Κάτσε… Μου λες να πάω να δω βουκολικό έπος;
Tώρα γίνεσαι υπερβολικός. Ναι, εντάξει, έφαγες στη μάπα κάθε 25η Μαρτίου Μπουμπουλίνες και Παπαφλέσσες και δεν σου γέμισε το μάτι το πομπώδες, δραματικό ύφος. Κάτι φώναζε ”παρωχημένο”. Υπόψην όμως πως πρόκειται για μια ιστορία που είναι σχετικά άγνωστη και δεν βασισμένη πάνω-κάτω στο τι έγινε. Ο σκηνοθέτης είχε ασχοληθεί με ιστορικά αφιερώματα στο παρελθόν. Η ίδια η ταινία άρχισε σαν ίδεα για ντοκιμαντέρ και οι ηθοποιοί θα χρησιμοποιούνταν για την δραματοποίηση του. Οπότε η έρευνα για την εποχή και τα γεγονότα πιστεύω πως δεν θα είναι κάτι που θα απουσιάζει. Ειδικά στα κοστούμια και στα όπλα φαίνεται πως έχει γίνει καλή δουλειά.
– Ε και πάλι…
Ξεπέρνα το ιστορικό πλαισίο! Πρόκειται για μια επική περιπέτεια βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα. Με τη δράση να χτίζεται ανάμεσα στο δύσκολο ταξίδι των αντρών της Σαμαρίνας να φτάσουν στο Μεσολόγγι, ένα ταξίδι από το οποίο γύρισαν μόνο 33 από τους 120 και τις ενέργειες του Ιμπραήμ πασά και του Τούρκου φρούραρχου της Άρτας Ν. Σερβάν να σπάσουν την πολιορκία η πλοκή και μόνο που θα μας αφηγηθεί το σενάριο δείχνει πως θα είναι μια ταινία που δεν θα κάνει ”κοιλιά” και φαίνεται αν μη τι άλλο υποσχόμενη.
– Οκ, εντάξει. Στην καλύτερη όμως θα είναι μια παραγωγή τύπου ”Χρονικού του Δρακοφοίνικα” ή ”Παραμυθιού χωρίς Όνομα”…
Ναι δεκτή η παρατήρηση σου. Και οι δυο ταινίες είναι ανεξάρτητης παραγωγής και εκμεταλλεύτηκαν τους φυσικούς εξωτερικούς χώρους. Πέρα όμως από το προφανές, της διαφοράς της θεματολογίας, ειδικά στην περίπτωση του ”Δρακοφοίνικα”, μιλάμε και για εντελώς διαφορετικό κόνσεπτ, μιλάμε για ταινίες φαντασίας που αν μην τι άλλο στοχεύαν και στον χαβαλέ άσχετα με το μεράκι του εκάστοτε δημιουργού και την αγάπη του για το είδος. Αν η ανησυχία σου είναι η οπτική της ταινίας και τα ειδικά εφέ πρέπει να μάθεις πως στην ομάδα της παραγωγής βρίσκεται ο Δημήτρης Σταμπολής ως διευθυντής φωτογραφίας, γνωστός από τη δουλεία του στην σειρά ”Άγρια Παιδιά” και στην μεγάλου μήκους ”Κανένας”. Επίσης η εταιρεία του είχε συμμετάσχει στο ”Τανγκό των Χριστουγέννων” όποτε δεν είναι πρώτη του επαφή με ταινίες εποχής.
Μάθε επίσης πως στα ειδικά εφέ βρίσκεται ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης που έχει εργαστεί στην ομάδα του Game of Thrones για τις σεζόν 5 και 6! Οι κομπάρσοι επίσης που χρησιμοποιήθηκαν ανέρχονται στους 120. Ελπίζω να ηρέμησες τώρα κάπως.
– Πότε βγαίνει στους κινηματογράφους;
Στις 25 Ιανουαρίου αποκλειστικά από τον κινηματογράφο Αλκυονίς. Θα ακολουθήσουν πρεμιέρες σε πολλές πόλεις της επαρχίας.
Έλληνες! Ελληνίδες! Η ιστορία μας πέφτει πάλι στο πανί της 7ης τέχνης και μας πάει πίσω στο μακρινό 1826 όπου τα παιδιά της Σαμαρίνας κίνησαν (sic) για να βοηθήσουν στην πολίορκια του Μεσολογγίου. Γι’ αυτό τον ηρωισμό τους γινήκαν (sic) και τραγούδι. Φανταστείτε κλαρίνα τώρα:
Εσείς μωρέ παιδιά κλεφτόπουλα
παιδιά της Σαμαρίνας
μωρέ παιδιά καημένα
παιδιά της Σαμαρίνας
κι ας είστε λερωμένα.
Εμπνευσμένος, ο Βασίλης Τσικαράς, από αυτό το τραγούδι, έγραψε και σκηνοθέτησε την επική ταινία που εξιστορεί το ταξίδι των 120 αντρών του καπετανέου Μίχου Φλώρου από τη Σαμαρίνα Γρεβενών ώστε να ενωθούν με το σώμα του στρατηγού Μακρή και να συναντήσουν τα λεγόμενα ”τάγματα υπαίθρου”, τους 2500 αγωνιστές που ήταν έξω από το Μεσολόγγι και θα βοηθούσαν μετέπειτα στην ηρωική έξοδο.
Ωραία και τώρα εσύ απαιτητικέ Έλληνα σινεφίλ λες:
– Έλα ρε! Δεν είχα πάρει χαμπάρι καν ότι γύριζαν τέτοια ταινία!
Αναμενόμενο! Πρόκειται για μια ανεξάρτητη παραγωγή που μετά από τέσσερα χρόνια αναζήτησης χορηγών τελικά ο Δήμος Πέλλας, ο Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης Γιαννιτσών, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Άρατος και επιχειρηματίες βοήθησαν στο μεγάλο κόστος παραγωγής (θυμάσαι ότι πρόκειται για ταινία εποχής, έτσι;). Η διανομή και η διαφήμιση είναι ένα ”κομφόρ” των μεγαλών εταιρειών παραγωγής που συνήθως είναι και εταιρείες διανομής. Οπότε είναι πιο λογικό να έχεις δει παντού το ελληνικό χανγκόβερ του Τσιμιτσέλη παρά να είχες ακούσει κάτι για κάτι τρελούς που τρέχαν στα βουνά και τις ραχούλες φορώντας φουστανέλες.
Ο μόνος τρόπος διαφήμισης που διάλεξε η ομάδα του Βασίλη Τσικάρα ήταν το Facebook και μια τρίλεπτη πρωινή συνέντευξη στην Πόπη Τσοπανίδου στο Σκάι. Και καλά η Πόπη αλλά οι σελίδες-ομάδες που συνήθως αναδημοσίευαν την ύπαρξη της ταινίας ήταν οι κλασικές πατριωτικές σελίδες αφύπνισης ή ο ψεκασμένος φίλος σου που θέλει να πάρει την Πόλη. Όποτε, ναι, μπορεί και να ήσουν προκατειλημμένος αν το είχες πάρει χαμπάρι. Δες και το τρέιλερ να πάρεις μια ιδέα.
– Κάτσε… Μου λες να πάω να δω βουκολικό έπος;
Tώρα γίνεσαι υπερβολικός. Ναι, εντάξει, έφαγες στη μάπα κάθε 25η Μαρτίου Μπουμπουλίνες και Παπαφλέσσες και δεν σου γέμισε το μάτι το πομπώδες, δραματικό ύφος. Κάτι φώναζε ”παρωχημένο”. Υπόψην όμως πως πρόκειται για μια ιστορία που είναι σχετικά άγνωστη και δεν βασισμένη πάνω-κάτω στο τι έγινε. Ο σκηνοθέτης είχε ασχοληθεί με ιστορικά αφιερώματα στο παρελθόν. Η ίδια η ταινία άρχισε σαν ίδεα για ντοκιμαντέρ και οι ηθοποιοί θα χρησιμοποιούνταν για την δραματοποίηση του. Οπότε η έρευνα για την εποχή και τα γεγονότα πιστεύω πως δεν θα είναι κάτι που θα απουσιάζει. Ειδικά στα κοστούμια και στα όπλα φαίνεται πως έχει γίνει καλή δουλειά.
– Ε και πάλι…
Ξεπέρνα το ιστορικό πλαισίο! Πρόκειται για μια επική περιπέτεια βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα. Με τη δράση να χτίζεται ανάμεσα στο δύσκολο ταξίδι των αντρών της Σαμαρίνας να φτάσουν στο Μεσολόγγι, ένα ταξίδι από το οποίο γύρισαν μόνο 33 από τους 120 και τις ενέργειες του Ιμπραήμ πασά και του Τούρκου φρούραρχου της Άρτας Ν. Σερβάν να σπάσουν την πολιορκία η πλοκή και μόνο που θα μας αφηγηθεί το σενάριο δείχνει πως θα είναι μια ταινία που δεν θα κάνει ”κοιλιά” και φαίνεται αν μη τι άλλο υποσχόμενη.
– Οκ, εντάξει. Στην καλύτερη όμως θα είναι μια παραγωγή τύπου ”Χρονικού του Δρακοφοίνικα” ή ”Παραμυθιού χωρίς Όνομα”…
Ναι δεκτή η παρατήρηση σου. Και οι δυο ταινίες είναι ανεξάρτητης παραγωγής και εκμεταλλεύτηκαν τους φυσικούς εξωτερικούς χώρους. Πέρα όμως από το προφανές, της διαφοράς της θεματολογίας, ειδικά στην περίπτωση του ”Δρακοφοίνικα”, μιλάμε και για εντελώς διαφορετικό κόνσεπτ, μιλάμε για ταινίες φαντασίας που αν μην τι άλλο στοχεύαν και στον χαβαλέ άσχετα με το μεράκι του εκάστοτε δημιουργού και την αγάπη του για το είδος. Αν η ανησυχία σου είναι η οπτική της ταινίας και τα ειδικά εφέ πρέπει να μάθεις πως στην ομάδα της παραγωγής βρίσκεται ο Δημήτρης Σταμπολής ως διευθυντής φωτογραφίας, γνωστός από τη δουλεία του στην σειρά ”Άγρια Παιδιά” και στην μεγάλου μήκους ”Κανένας”. Επίσης η εταιρεία του είχε συμμετάσχει στο ”Τανγκό των Χριστουγέννων” όποτε δεν είναι πρώτη του επαφή με ταινίες εποχής.
Μάθε επίσης πως στα ειδικά εφέ βρίσκεται ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης που έχει εργαστεί στην ομάδα του Game of Thrones για τις σεζόν 5 και 6! Οι κομπάρσοι επίσης που χρησιμοποιήθηκαν ανέρχονται στους 120. Ελπίζω να ηρέμησες τώρα κάπως.
– Πότε βγαίνει στους κινηματογράφους;
Στις 25 Ιανουαρίου αποκλειστικά από τον κινηματογράφο Αλκυονίς. Θα ακολουθήσουν πρεμιέρες σε πολλές πόλεις της επαρχίας.