Το Facebook τροποποιεί τον αλγόριθμο ειδήσεων ειδήσεων για την καταπολέμηση ενός γνωστού εχθρού: το Clickbait ή όπως αναφέρθηκε σε αυτό το Facebook “άρθρα που παρακρατούν πληροφορίες εκ προθέσεως” ή “παραπλανούν τους ανθρώπους, αναγκάζοντάς τους να κάνουν κλικ για να βρουν την απάντηση”.
Αν αυτό σας ακούγεται οικείο, είναι απολύτως λογικό. Αυτή είναι η τρίτη φορά που το Facebook έχει τροποποιήσει τον αλγόριθμό του από τα τέλη του 2014 με μοναδικό σκοπό την καταπολέμηση των ιστοριών clickbait.
Τι είναι διαφορετικό αυτή τη φορά; Το γνωστό κοινωνικό δίκτυο λέει ότι γίνεται όλο και πιο συγκεκριμένο σχετικά με τον τρόπο ελαχιστοποίησης της εμβέλειας μιας ανάρτησης clickbait χωρίς να πλήττει κατ ‘ανάγκη το άλλο περιεχόμενο ενός εκδότη.
Σε μια ενημέρωση που ξεκίνησε τον Αύγουστο, το Facebook άρχισε να τιμωρεί τις Σελίδες εκδότη που χρησιμοποιούσαν συχνά τίτλους με clickbait. Τώρα λέει ότι μπορεί να ανιχνεύσει clickbait σε ένα ξεχωριστό ιστορικό επίπεδο, που σημαίνει ότι θα καταργήσει ένα συγκεκριμένο άρθρο από την απόκτηση έλξης στο News Feed, αλλά δεν θα τιμωρήσει απαραιτήτως τις άλλες θέσεις του εκδότη.
Επίσης, πρόκειται να αρχίσει να κατηγοριοποιεί τους τίτλους του clickbait σε δύο κατηγορίες: Όσους «παρακρατούν πληροφορίες» και εκείνους που «υπερβάλλουν τις πληροφορίες». Κανένα αδίκημα δε θεωρείται χειρότερο από το άλλο, αλλά οι τίτλοι που εμπίπτουν και στις δύο κατηγορίες θα έχουν έναν ακόμα σκληρότερο χρόνο έλξης στο News Feed.
Η επίσημη θέση του Facebook εδώ είναι ότι οι τίτλοι του clickbait έρχονται σε αντίθεση με τις προσπάθειές του να δημιουργήσει μια «ενημερωμένη κοινότητα», η οποία ήταν ένας πυλώνας του μεγάλου μανιφέστου του διευθύνοντος συμβούλου Mark Zuckerberg τον Φεβρουάριο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο αυξάνεται ο κόσμος που προσπαθεί να βγάλει εύκολο χρήμα μέσω παραπλανητικών τίτλων , τόσο το Facebook θα αναγκάζεται να αναβαθμίζει τον αλγόριθμό του για να κάνει πιο δίκαια κριτική απέναντί τους.