Καθ’ όλη τη διάρκεια της πολιτιστικής εξέλιξης του ανθρώπινου γένους το κυρίαρχο φύλο ήταν ο άντρας, ενώ η γυναίκα ζούσε σε καθεστώς υποτέλειας. Η εξέλιξη του γυναικείου κινήματος στον 20ο αιώνα οδήγησε στην κοινωνική απελευθέρωση της σύγχρονης γυναίκας καθώς και στη νομοθετική ρύθμιση περί της ισότητας των δύο φύλων, που αναγνωρίστηκε από αρκετές χώρες διεθνώς, και στη χώρα μας ομοίως.
Ο φεμινισμός ως φιλοσοφική και κοινωνιολογική θεωρία, υποστηρίζει την ισότητα των δύο φύλων, τη χειραφέτηση της γυναίκας, την αναγνώριση της ατομικής ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Στο πέρασμα των χρόνων και σε διάφορα κράτη παρουσιάστηκαν πολλές θεωρίες σχετικές με τον φεμινισμό. Με τη σημερινή του έννοια, πρόκειται για δημιούργημα κυρίως των φιλοσοφικών ιδεών του 18ου αιώνα. Τέλη 19ου αιώνα ξεσπά, ενώ ο 20ος αιώνας χαράχτηκε από την εξέλιξη του γυναικείου κινήματος και από την προσπάθεια των γυναικών ν’ αποτινάξουν τις δομές και τους θεσμούς που τις καταπίεζαν στο παρελθόν. «Δυναμίτες» στα θεμέλια της ανδροκρατούμενης κοινωνίας στάθηκαν οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι του 20ου αιώνα.
Άλλοτε καλύτερη και άλλοτε χειρότερη η θέση τη γυναίκας δεν ήταν πάντοτε η ίδια στους διάφορους λαούς. Κατά την προϊστορική περίοδο η πρώτη μορφή ανθρώπινης κοινωνίας ήταν η μητριαρχία. Στη μινωική Κρήτη η γυναίκα είχε σπουδαία κοινωνική θέση διότι συμμετείχε ελεύθερα στην κοινωνική ζωή. Απεναντίας, στον μυκηναϊκό πολιτισμό, που ήταν φιλοπόλεμος, ήταν υποτελής στον άνδρα. Στην Αθήνα του 5ου αιώνα η γυναίκα ήταν κλεισμένη στον γυναικωνίτη και μοναδική της ασχολία είχε τα οικιακά. Της απαγορευόταν να έχει κάθε είδους δραστηριότητα πολιτική και κοινωνική. Εξαίρεση η γυναίκα Σπαρτιάτισσα που είχε ορισμένες ελευθερίες και κοινωνικά ήταν αξιοσέβαστη γιατί ασκούνταν μαζί με τον άνδρα ώστε και σε καιρό πολέμου να είναι χρήσιμη.
Στη Ρώμη η γυναίκα αντιμετωπιζόταν σαν πράγμα (res), άξιζε δηλαδή όσο ένα αντικείμενο. Η εμφάνιση του Χριστιανισμού ανύψωσε την κοινωνική θέση της γυναίκας με το «δεν υπάρχει άνδρας ή γυναίκα γιατί είναι ίσοι ενώπιον του θεού». Στην εποχή του Βυζαντίου ο ρόλος της υπήρξε υποβαθμισμένος και κοινωνικά περιορισμένος. «Αναγκαίο κακό» την είχε χαρακτηρίσει ο Χρυσόστομος. Οι Διαφωτιστές (Ντιντερό, Βολταίρος) ζήτησαν να επικρατήσει ο γυναικείος εξανθρωπισμός, όμως ο συντηρητισμός και η θρησκοληψία της εποχής τούς εμπόδισαν να διαδώσουν τις φιλελεύθερες ιδέες τους.
Η βιομηχανική επανάσταση έφερε αλλαγές στις σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα. Από τα τέλη του 19ου αιώνα η γυναίκα ξεκίνησε να εργάζεται στα εργοστάσια. 8 Μαρτίου 1857 οι εργάτριες της Νέας Υόρκης υπήρξαν η απαρχή των γυναικείων αγώνων του 19ου και 20ου αιώνα. Έτσι, η 8η Μαρτίου καθιερώθηκε σαν Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Μια Παγκόσμια Ημέρα για ένα πρόσωπο με πολυσύνθετο χαρακτήρα και ρόλο καθημερινά… Μητέρα, Σύζυγος, Εργαζόμενη, μα, πάνω από όλα ΓΥΝΑΙΚΑ που εμπνέει… εμπνέει Πόθο, εμπνέει Πάθος, εμπνέει Ζωντάνια, εμπνέει Δημιουργικότητα, εμπνέει Έρωτα…
Αν κάποιος έχει «τιμήσει» και «αγαπήσει» περισσότερο τη Γυναίκα δεν είναι άλλος από την Τέχνη της Μουσικής! ΜΑΖΙ έχουν τον πρώτο λόγο σήμερα! Μουσική & Γυναίκα, ένας μαγικός συνδυασμός που σου υπενθυμίζει πως χωρίς εσένα τίποτα δεν θα είχε το παραμικρό νόημα.
Υ.Γ. Κορίτσια δικό σας!
- Μια γυναίκα όμορφη / Ορφέας Περίδης (μουσική: Ορφέας Περίδης, στίχοι: Θοδώρης Γκόνης)
2. Στο κάτω κάτω της γραφής / Γιάννης Πάριος (μουσική: Αντώνης Βαρδής, στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος)
3. Γυναίκα εγώ / Άντζελα Δημητρίου (μουσική: Θάνος Ανδριάς, στίχοι: Αργύρης Αράπης)
4. Όταν μια γυναίκα / Λίτσα Γιαγκούση (μουσική-στίχοι: Γιάννης Καραλής)
5. Μια γυναίκα μόνο ξέρει / Καίτη Γκρέυ) (μουσική: Εκείνος & Εκείνος, στίχοι: Κώστας Λογοθετίδης)
6. Μια γυναίκα / Βλάσσης Μπονάτσος (μουσική: Κώστας Τουρνάς, στίχοι: Αναστάσιος Οικονόμου)
7. Μια γυναίκα (όλα τα μπορεί) / Stavento (μουσική-στίχοι: Μέθυσος)
8. Η ζωή είναι γυναίκα / Ελένη Δήμου (μουσική: Μιχάλης Καπούλας, στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή)
9. Μια γυναίκα μπορεί / Ελένη Βιτάλη (μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος, στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος)
10. Μη με συγκρίνεις / Καίτη Γαρμπή (μουσική-στίχοι: Κώστας Τουρνάς)
11. Σπασμένες βέρες/ Πυξ Λαξ (μουσική-στίχοι: Μάνος Ξυδούς) Μην της θυμώνεις αδερφέ γιατί είναι μια γυναίκα
και της γυναίκας το κορμί κρύβει διαβόλους δέκα,
που αν σε βάλουν στο γκισέ τότε την έχεις βάψει,
θα χρειαστείς αρχάγγελο για να σου βάλει τάξη.
12. Καμιά γυναίκα / Αντώνης Ρέμος (μουσική-στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους)
https://www.youtube.com/watch?v=bIxfT8J71Tw
13. Μοναχικές γυναίκες / Τάνια Τσανακλίδου-Γλυκερία-Ελένη Δήμου (μουσική: Αντώνης Βαρδής, στίχοι: Σαράντης Αλεβιζάτος)
https://www.youtube.com/watch?v=7IBeQ2eylJM