Το ρομαντικό παραμύθι του Guillermo del Toro, που είναι ένας θρίαμβος στην αγάπη και στην διαφορετικότητα, κέρδισε τελικά 4 από τα συνολικά 13 προτεινόμενα βραβεία (καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας, καλύτερο μουσικό σκορ, καλύτερης σκηνογραφίας).
Μεγάλοι νικητές των βραβείων Α’ Ανδρικού και Α’ γυναικείου ρόλου αντίστοιχα, ήταν ο Gary Oldman και η Frances McDormand.
O Gary Oldman, που πρέπει να έκανε πολύ περήφανο τον Winston Churchil (και ο οποίος παραδέχτηκε ότι παραλίγο να απορρίψει τον ρόλο), κέρδισε με αντιπάλους όπως οι Denzel Washington, Daniel Day-Lewis, Timothee Chalamet και Daniel Kaluuya.
Η Frances McDormand, που έκλεψε και την παράσταση φέτος, με τον συγκινητικό της λόγο κατά την αποδοχή του βραβείου της, ζητώντας όλες τις κυρίες που βρίσκονταν στην αίθουσα να σηκωθούν και να ζητήσουν να γράφονται περισσότερες ιστορίες γραμμένες από γυναίκες. Κέρδισε το βραβείο για δεύτερη φορά, έχοντας απέναντί της, τις Meryl Streep, Saoirse Ronan, Margot Robbie και Sally Hawkins.
Οι Allison Janney και ο Sam Rockwell, κέρδισαν τα βραβεία Β’ γυναικείου και ανδρικού ρόλου. Ήταν μάλιστα προτεινόμενοι για πρώτη φορά.
Ο για δεύτερη συνεχόμενη φορά παρουσιαστής της βραδιάς Jimmy Kimmel, προσπάθησε να εξορκίσει κάποιους δαίμονες, όπως το περσινό φιάσκο με τον λάθος φάκελο στην βράβευση για την καλύτερη ταινία και τις πρόσφατες αποκαλύψεις σχετικά με τον Harvey Weinstein, τονίζοντας ότι τα πραγματικά προβλήματα στην βιομηχανία του κινηματογράφου είναι η σεξουαλική παρενόχληση, η ίση μεταχείριση των φύλων και ο σεβασμός στην διαφορετικότητα.
Τα 90ά γενέθλια των βραβείων κινηματογράφου έλαβαν χώρα στο Dolby Theatre του Los Angeles.
Aναλυτικά οι νικητές των βραβείων:
Α΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ:
Frances McDormand, για το “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
Α΄ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Gary Oldman, για το “Darkest Hour”
Β΄ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ:
Allison Janney για το “I, Tonya”
Β΄ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ:
Sam Rockwell, για το “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ:
“Get Out”, του Jordan Peele
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ:
“Call Me by Your Name”, του James Ivory
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ:
“Coco”
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΚΟΡ:
“The Shape of Water”, του Ελληνογάλλου Alexandre Desplat
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ:
“Remember Me”, της ταινίας “Coco” των Kristen Anderson-Lopez, Robert Lopez
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ:
“Icarus”
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ:
“A Fantastic Woman”, Χιλή
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:
“Blade Runner 2049”, Roger Deakins
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ:
“Dunkirk”, Lee Smith
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
“Blade Runner 2049”, John Nelson, Gerd Nefzer, Paul Lambert και Richard R. Hoover
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ:
“The Shape of Water”/ Paul D. Austerberry, Jeffrey A. Melvin, Shane Vieau
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ/ΜΑΛΛΙΑ:
“Darkest Hour”, Kazuhiro Tsuji, David Malinowski και Lucy Sibbick
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ:
“Phantom Thread”, Mark Bridges
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ:
“Dunkirk”, Richard King/Alex Gibson
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΙΞΑΖ:
“Dunkirk”, Mark Weingarten, Gregg Landaker, Gary A. Rizzo
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:
“Dear Basketball”, Glen Keane, Kobe Bryant
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:
“The Silent Child”, Chris Overton/ Rachel Shenton
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:
“Heaven is a Traffic Jam on the 405”, Frank Stiefel