Ο οδηγός προϊόντων του Instagram, Julian Gutman, εξήγησε πριν λίγες μέρες στην TechCrunch , ότι πλέον το news feed της πλατφόρμας θα έχει πλέον τρεις κύριους παράγοντες για την δημιουργία του: interest, recency, και relationship. Το interest είναι το πόσο πολύ θεωρεί το Instagram ότι θα σας νοιάζει μια θέση, με το πιο σημαντικό προφανώς να έρχεται στην κορυφή. Το recency σημαίνει ότι το Instagram δίνει προτεραιότητα στις πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις και το relationship σημαίνει ότι δίνεται προτεραιότητα σε posts από accounts που έχετε αλληλεπιδράσει πολλές φορές στο παρελθόν(μηνύματα,likes,σχόλια).
Το Instagram λαμβάνει επίσης υπόψη τρεις άλλους παράγοντες: frequency, following, και usage. Το Frequency είναι πόσο συχνά ανοίγετε την εφαρμογή, καθώς θέλει να σας δείξει τις καλύτερες δημοσιεύσεις από τότε που επισκεφτήκατε για τελευταία φορά την πλατφόρμα. Ακολούθως, αν ακολουθήσετε πολλούς ανθρώπους, το Instagram μπορεί να σας δείξει λιγότερο από ένα συγκεκριμένο άτομο, ώστε να μπορείτε να δείτε περισσότερα από όλους τους ανθρώπους που δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε να τους ακολουθείτε περισσότερο. Το usage είναι πόσο καιρό ξοδεύετε στο Instagram, έτσι ώστε η εφαρμογή να καθορίζει πότε θα σας δείξει τις καλύτερες αναρτήσεις και αν θα δείτε λιγότερο σημαντικές αναρτήσεις.
Επίσης, η Julian Gutman διευκρίνισε κάποιες παρανοήσεις που κυκλοφορούν όσον αφορά την αρχική του Instagram. Η πλατφόρμα δεν παρέχει πλέον την κλασική χρονολογική σειρά δημοσιεύσεων που υπήρχε στο παρελθόν. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κρύβει τις δημοσιεύσεις στη ροή και εάν συνεχίζετε να κάνετε κύλιση, θα πρέπει να δείτε όλα τα δημοσιεύματα από όλους τους χρήστες που ακολουθείτε. Τέλος το Instagram δήλωσε ότι δεν κατατάσσει τους χρήστες του πιο χαμηλά εάν δε δημοσιεύουν πολύ συχνά ή αν δεν συμπεριλαμβάνουν πάρα πολλά hashtags.