Η Christina Aguilera αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις καλύτερες και πιο επιτυχημένες τραγουδίστριες της γενιάς της, με την ξεχωριστή της χροιά και φωνή. Περνώντας το μεγαλύτερο μέρος δύο δεκαετιών με το να προσπαθεί να βγάλει άκρη με το τι ακριβώς θα κάνει με αυτή την τεράστια φωνή, ξεκίνησε παραδίδοντάς μας τον πρώτο της bubblegum pop δίσκο που έφερε το όνομά της και στη συνέχεια το πιο προκλητικό και επηρεασμένο από την R&B „Stripped“, το οποίο αποτέλεσε μια τεράστια μεταμόρφωση για αυτήν οπτικά και ηχητικά. Στην συνέχεια ασπάστηκε την old school diva μέσα της και ακολούθησε και τον αντίστοιχο ήχο, δημιουργώντας το εκπληκτικό „Back to Basics“. Θέλοντας να παραμείνει στο σχέδιο ενός δίσκου με concept, κυκλοφόρησε λίγα χρόνια αργότερα το τρομερά υποτιμημένο „Bionic“, το οποίο έριξε το βάρος του σε electro-futuristic τραγούδια και ήταν ξεκάθαρα πολύ πιο μπροστά από τον καιρό του κι αυτό δυστυχώς ήταν η Αχίλλειος πτέρνα του, καθώς εμπορικά δεν πήγε καλά. Στην προσπάθειά της να επανέλθει με έναν πιο pop δίσκο κυκλοφόρησε λίγο καιρό αργότερα το „Lotus“, το οποίο επίσης ήταν εμπορική αποτυχία, καθώς υπήρχε μια αίσθηση έλλειψης συνοχής στο όλο project, αλλά και προώθησής του. Σίγουρα υπήρξαν πολλά σκαμπανεβάσματα, ωστόσο κοινό χαρακτηριστικό σε όλες της τις προσπάθειες είναι πως σπάνια ακολούθησε τα ασφαλή μονοπάτια.
Το 2018 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά της παρόλα αυτά, καθώς το νέο της album „Liberation“ είναι αυτό ακριβώς που δεν κατάφερε με τις δυο τελευταίες κυκλοφορίες της. Πρόκειται για μια υγιή και αρμονική μίξη κομματιών που μπορούν να γίνουν επιτυχίες, αλλά ταυτόχρονα έχουν μια πιο κλασική αξία και θεατρικότητα, το σύνολο των οποίων αναδεικνύουν εξαιρετικά τις τεράστιες ικανότητές της. Ξεκινώντας με κομμάτια, όπως το ομότιτλο intro και το „Maria“, το οποίο φέρει την υπογραφή του Kanye West, τραγούδια που εκφράζουν εσωτερική αναζήτηση και δημιουργική ελευθερία, αλλά και σωματική, τραγουδώντας για την γυναικεία απελευθέρωση και ανεξαρτησία στο ντουέτο „Fall in Line“ με την Demi Lovato, απευθυνόμενη κυρίως στη νεαρή γενιά κοριτσιών, τα οποία παροτρύνει να κάνουν μεγάλα όνειρα και με έναν πολύ όμορφο τρόπο τα συμπεριλαμβάνει στο „Dreamers“, το οποίο λειτουργεί ως εισαγωγή του „Fall in Line“. Αυτό που είναι μουσικά αξιόλογο στο project ωστόσο, είναι η συνοχή και η συνεκτικότητά του, παρότι ηχητικά εξερευνά διάφορα μουσικά μονοπάτια. Από δυναμικά και σύγχρονα ηχητικά, όπως το „Accelerate“ (παραγωγή από Kanye West) και το „Deserve“ (το οποίο φέρει την υπογραφή του MNEK και της Julia Michaels), συναισθηματικές και γεμάτες ρυθμό και αρμονίες μπαλάντες, όπως το „Twice“, το „Masochist“ ή το „Unless It’s You“, old school R&B διαμάντια όπως το „Like I Do“ και το „Pipe“, έως και reggae στο κομμάτι „Right Moves“ (Julia Michaels).
Συνολικά πρόκειται για μια από τις καλύτερες δουλειές της, κάτι που οφείλεται σίγουρα στο ότι πήρε αρκετό καιρό στο να δημιουργήσει τον δίσκο αυτό και ήταν πολύ προσεκτική στις συνεργασίες που διάλεξε για τη νέα της δουλειά. Όντας απελευθερωμένη δημιουργικά και ηχητικά κατάφερε επιτυχώς να μεταφέρει την ώριμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται, χωρίς να χάνεται η μοντέρνα αίσθηση στα νέα της τραγούδια, ενώ παράλληλα δεν προσπαθεί υπερβολικά, επιτρέποντας στα κομμάτια να «αναπνεύσουν».
Κατά ένα τρόπο το „Liberation“ θυμίζει το δυναμικό comeback της Mariah Carey το 2005 με το τρομερό „The Emancipation of Mimi“, το οποίο την τοποθέτησε ξανά στο μουσικό χάρτη. Ακατέργαστη και συγκινητική, η Xtina βρίσκεται πάλι στο peak της καριέρας της, επεκτείνοντας τον εαυτό της με βάση το αξιοσημείωτο ταλέντο της, το οποίο την έκανε να ξεχωρίσει ανάμεσα στην λαοθάλασσα των τραγουδιστριών και την έβαλε δικαιωματικά ανάμεσα στις μεγαλύτερες φωνές του 21ου αιώνα.
Welcome back Christina!
Βαθμολογία: 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐