Περπατήστε σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη της Κίνας και θα δείτε τα καταστήματα και τις διαφημίσεις της Huawei παντού. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ο νούμερο ένα κατασκευαστής στη μεγαλύτερη αγορά smartphone στον κόσμο και πλέον έχει γίνει ένας μεγάλος αντίπαλος και στην παγκόσμια σκηνή.
Η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας ξεπέρασε την Apple για να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής smartphone παγκοσμίως με μερίδιο αγοράς στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του έτους και έχει θέσει τους στόχους για την νούμερο ένα θέση, την οποία σήμερα κατέχει η Samsung, μέχρι το 2020.
Τον επόμενο χρόνο θα είμαστε πολύ κοντά στο να γίνουμε νούμερο ένα, ίσως απλά να καταφέρουμε τα ιδια νουμερα με τη Samsung. Αλλά τουλάχιστον την άλλη χρονιά, θα έχουμε τη δυνατότητα (να τουσ ξεπερασουμε), το 2020. – Richard Yu, Huawei CEO
Αυτές τις μέρες, η εταιρεία μιλά για πτυσσόμενα τηλέφωνα, κινητή τεχνολογία 5G και γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Στην πραγματικότητα, η Huawei δεν είχε ούτε καν δικό της smartphone μέχρι το 2010, τρία χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του iPhone από την Apple.
Το 2010, η Huawei κυκλοφόρησε το πρώτο smartphone της, το οποίο ονομάζεται IDEOS και λειτουργεί το κινητό λειτουργικό σύστημα Android της Google στην τιμή των περίπου 60 ευρώ (67,50 δολάρια). Φτάνοντας όμως στο 2018 η εταιρεία ανακοινώνει πλέον συσκευές που έχουν πρωτότυπα chips τεχνητής νοημοσύνης και παγκόσμιες πρωτοποριακές λειτουργίες, που κοστίζουν πάνω από 1.000 δολάρια.
Η μετακίνηση από την ODM στον γίγαντα των smartphone είχε την πρωτοπορία από τον Richard Yu, ο οποίος εργάστηκε στο τμήμα επιχειρηματικών συναλλαγών (B2B) της Huawei και έγινε διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου το 2012. Την εποχή εκείνη, ορισμένες τάσεις έκαναν τον Yu ενθουσιασμένο για τις δυνατότητες της Huawei στο χώρο των smartphone, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης από τηλέφωνα λειτουργιών σε smartphones και την άφιξη του κινητού Διαδικτύου 4G.
Αποφάσισε ότι η Huawei θα σταματήσει να κατασκευάζει κινητά τηλέφωνα και θα επικεντρώνεται σε smartphones high-end με μεγαλύτερες μπαταρίες και μεγαλύτερες οθόνες που ζητούν οι καταναλωτές.
Η Huawei γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη σε παγκόσμια κλίμακα, παρόλα αυτά αντιμετωπίζει σοβαρά εμπόδια επιχειρησιακής ανάπτυξης, αφού το μπλόκο των ΗΠΑ της έχει στερήσει μία από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο με τα τηλέφωνα της εταιρίας να μην είναι πλέον επίσημα διαθέσιμα εκεί.
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο εμπόδιο για εμάς. Αλλά επειδή η αγορά είναι τόσο τεράστια, νομίζω πως μπορούμε να επικεντρωθούμε σε άλλες αγορές αντί για την αμερικάνικη. Δε χρειάζεται να τους περιμένουμε. Αντί αυτού μπορούμε να δουλέψουμε περισσότερο στη διεθνή αγορά.