Οι Eurovisionistas η στήλη που “κάνει τη διαφορά” και που στόχος της είναι η στήριξη του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision αλλά και της εκάστοτε Ελληνικής αποστολής μας σε αυτόν, φιλοξενούν τον γενικό γραμματέα του Ελληνικού σωματείου φίλων του θεσμού (INFE Greece) Κώστα Καραχάλιο για να μας δώσει τα φώτα του και να μας παραθέσει τη γνώμη του σε θέματα που αφορούν τους λάτρεις του θεσμού.
Γεια σου Κώστα συναντιόμαστε ξανά εδώ και με χαρά θα φιλοξενήσουμε τις απόψεις σου ως εκπρόσωπος του INFE που ξεκίνησε ήδη να “παρακολουθεί” τα τεκταινόμενα για την επόμενη διοργάνωση στο Ισραήλ. Με αφορμή την εκλογή σου πρόσφατα ως ο νέος γραμματέας του Ελληνικού σωματείου φίλων της Eurovision “INFE Greece” θα θέλαμε να μας αναλύσεις τους στόχους που έχει βάλεις ως νέο αίμα στο διοικητικό συμβούλιο.
Kαλησπέρα Eurovisionistas. Καταρχάς να ευχαριστήσω για αυτή τη συνέντευξη.
Σαν νέο αίμα όπως λες στο διοικητικό συμβoύλιο στόχος μου είναι να βοηθήσω ώστε το σωματείο να περάσει όσο το δυνατόν αλώβητο μια πρόσφατη κρίση και να το επαναφέρω σε ένα χαρούμενο σωματείο όπως ήτανε, αλλά χωρίς σκιές. Για ‘μένα αυτό ήταν και είναι μια πρόκληση και αν και έχει πολλά δυσκολίες και τρικλοποδιές, μαζί με το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο, προχωράμε σε αυτήν την κατεύθυνση αργά και σταθερά μέχρι να ξαναχτιστούν οι βάσεις και μετά θα επιταχύνουμε αφού δρομολογηθούν οι πιο πολλές εκκρεμότητες. Δεν είναι εύκολη διαδικασία, ούτε εύκολο αυτό το διάστημα. Χρειάζεται πολλή ενέργεια και γερό στομάχι γιατί έχουμε συνέχεια τρικλοποδιές κάθε είδους,αλλά συσπειρωνόμαστε με ένα mayday και βρίσκουμε τη λύση.Ή έτσι θέλω να πιστεύω ,αλλά είμαι αισιόδοξος :)Νομίζω ότι όταν θα τελειώσει όλο αυτό και το Infe “ξαναρολάρει” πιο δομημένο, θα είμαστε περήφανοι για τη μεγάλη μάχη που δώσαμε και κερδίσαμε :)
Πόσα χρόνια ασχολείσαι ενεργά με τον “φανκλαμπισμό” και τι καινούργιο και πρωτοπόρο θεωρείς πως μπορεί να φέρει η συμμετοχή σου στο διοικητικό συμβούλιο σας;
Fan της Eurovision είμαι κοντά 20 χρόνια. Με τον Eurovisionικό “φανκλαμπισμό” όμως ασχολούμαι τα τελευταία 3 χρόνια. Πρωτοπόρο δεν ξέρω εάν θα φέρω κάτι. Ως προς το καινούριο όμως που ρωτάς, θα προσπαθήσω να προτείνω περισσότερα πάρτι και εκδηλώσεις. Νομίζω ότι ένα μουσικό σωματείο θα πρέπει να έχει περισσότερα events που να διασκεδάζει τα μέλη και να τα φέρει πιο κοντά.Υπήρχε και η ιδέα που ανακοινώθηκε σε επίσημη απόφαση του ΔΣ για διαδικτυακές προσομοιώσεις Eurovision για τα μέλη μας, που δεν είναι κάτι καινούριο, ούτε πρωτοπόρο γιατί γίνονται συχνά,αλλά πρώτα πρέπει να εξεταστούν πολλοί παράγοντες για την ομαλή και ακέραια λειτουργία τους και αυτή τη στιγμή έχουμε άλλες πιο σημαντικές υποθέσεις να διευθετήσουμε. Φαντάζομαι ότι όταν το σωματείο θα είναι πιο ακμαίο μετά τη μετάβαση που διανύουμε θα είμαστε ανοιχτοί σε καινούρια πράγματα και από τα υπόλοιπα μέλη, γιατί και εμείς θέλουμε περισσότερη κινητικότητα και διασκέδαση, με τη συνδρομή φυσικά όλων. Καλή και αισιόδοξη πρόθεση πάντως υπάρχει αρκετή :)
Γιατί πιστεύεις ότι η Εurovision έχει φίλους ενώ υπάρχει τόση μεγάλη μουσική βιομηχανία ήδη; Εσύ γιατί είσαι fan; Θα ήθελες να έχει περισσότερους φίλους ο διαγωνισμός αυτός ή πιστεύεις ότι υπάρχει ο αριθμός των fan που χρειάζεται για να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της;
Πιστεύω ότι έχει μεγάλη απήχηση σε ανθρώπους που αγαπάνε τη μουσική αλλά και τους διαγωνισμούς ταυτόχρονα. Οι περισσότεροι άνθρωποι αγαπάνε τους διαγωνισμούς κάθε είδους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως μιλάμε για έναν διαγωνισμό που διασκεδάζεις, ψυχαγωγείσαι, αλλά και κρατάς και κομμάτια του στη μουσική σου συλλογή, πέρα από αναμνήσεις. Εγώ λατρεύω, όπως οι περισσότεροι eurofans τη διαδικασία προβολής τραγουδιών των άλλων χωρών αλλά λατρεύω και την πολυχρωμία της. Είναι ο μόνος διαγωνισμός που μπορούν να συμμετέχουν ΟΛΟΙ οι άνθρωποι, ότι ιδιαιτερότητα και να έχουν, ως ισότιμοι, χωρίς να αποκλείουμε ότι πάρα πολλές συμμετοχές είναι πάνω στα στερεότυπα της αρτιμέλειας, της ομορφιάς και του κοινώς αποδεκτού που θέτει το διεθνές star system.Με εξιτάρει όμως ότι σε αυτόν τον διαγωνισμό διαγωνίζονται όλοι μαζί ,γιατί μπορούν.Μια παρα-Eurovision δεν έχει λόγω δημιουργίας, για παράδειγμα, γιατί το ζητούμενο είναι ένα όμορφο τραγούδι που θα το αγαπήσει ο κόσμος. Και όλοι μπορούν να το προσφέρουν αυτό. Εξαιρείται φυσικά η Eurovision Junior που εκεί θα ήταν λίγο αμφίβολο το να διαγωνίζονται ενήλικες και ανήλικοι μαζί. Εγώ θα ήθελα, τέλος, για να απαντήσω και στο τελευταίο σου ερώτημα,να έχει περισσότερους φίλους, γιατί η ουσία της Eurovision είναι να δεις πόσο “κοντά” και πόσο ίδιος είσαι με αυτόν που θεωρητικά διαφέρει από σένα. Η μουσική είναι μία. Και η καλή μουσική κάνει την καρδιά να χτυπά δυνατά, από όπου και αν προέρχεται. Η μουσική μας φέρνει κοντά και αυτό το έχει πετύχει πιστεύω σε ένα επίπεδο η Eurovision.
Σαν σωματείο λογικά στηρίζετε έναν θεσμό ο οποίος κατά πολλούς ακολουθεί πτωτική πορεία τουλάχιστον όσον αφορά τους πίνακες της τηλεθέασης στη χώρα μας. Τι νομίζεις ότι φταίει;
Ρωτάς για την Ελλάδα, θα απαντήσω για την Ελλάδα. Ο Έλληνας έχει στο αίμα του να δίνεται σε κάτι δικό του και να ταυτίζεται όταν αυτό έχει μια καλή πορεία. Όταν υπήρχαν καλές θέσεις για τις ελληνικές συμμετοχές, έβλεπες μια Ελλάδα να βλέπει σε πολύ μεγάλο ποσοστό, όπως έδειχναν τα νούμερα των συγκεκριμένων τηλεθεάσεων, τους τελικούς της Eurovision.Τα τελευταία χρόνια που δεν είχαμε καλές επιλογές και θέσεις, έπεσε η γενική τηλεθέαση και το γενικό ενδιαφέρον χωρίς όμως να έχουν μειωθεί οι πιο ενεργοί eurofan, αυτοί δηλαδή που δεν αρκούνται στις βραδιές του ημιτελικού που συμμετέχει η χώρα μας και στον τελικό, αλλά παρακολουθούν την όλη διεξαγωγή μέχρι τον τελικό.Την διαδικασία επιλογής δηλαδή του ελληνικού και του κυπριακού τραγουδιού αλλά όσων παρακολουθούν τις αντίστοιχες διαδικασίες για τις άλλες χώρες.Δεν έχω σαφή εικόνα γιατί δεν είμαι τόσο πολλά χρόνια ,όπως προείπα, στον “φανκλαμπισμό”, αλλά νομίζω ότι είναι ένας χώρος που ανανεώνεται κάθε χρόνο.
Θεωρείς ότι έχουν γίνει λάθη στον τρόπο επιλογής της συμμετοχής μας; Κι αν ναι τότε κατά τη δική σου γνώμη ποιος/οι μπορεί να ευθύνονται; Η έλλειψη ισχυρού budget που διατίθεται από τη δημόσια τηλεόραση στα χρόνια της “κρίσης” νομίζεις πως έχει συμβάλλει στο ότι η Ελλάδα δεν φέρνει πλέον καλά αποτελέσματα;
Πιστεύω ότι η διοίκηση της ΕΡΤ δεν έχει δώσει την υποστήριξη κάθε είδους, οικονομική και επικοινωνιακή, παρ’όλο που υπάρχουν στελέχη που ενδιαφέρονται για τον διαγωνισμό,που πρέπει να έχει η χώρα μας και όλοι απορούμε γιατί ενώ είναι μια κερδοφόρα διαδικασία και για την ίδια ή γιατί ενώ έχει και ηθικό χρέος αφού η ίδια έχει αναλάβει την ελληνική εκπροσώπηση συνολικά, δεν δίνει το ανάλογο ενδιαφέρον. Αυτή η κατάσταση φτάνει στα όρια, για πολλούς από εμάς, της απαξίωσης του θεσμού, ενώ έχει δείξει στο παρελθόν πόσο σημαντικές και κερδοφόρες ήταν οι καλές θέσεις ή κυρίως η πρώτη θέση που είχαμε πάρει και για την προβολή της χώρας και για το γενικότερο κέρδος που υπάρχει από όλο αυτό.Τα μέτρια budget, η έλλειψη σταθερής ηγεσίας και ομάδας γύρω από τον θεσμό και το διαρκές “πέταγμα της μπάλας” στις δισκογραφικές και αντίστροφα, έχει δημιουργήσει μια πτωτική πορεία στις θέσεις των ελληνικών συμμετοχών. Κάτι που δεν κάνει η Κύπρος προς τιμήν της. Νομίζω ότι η ελληνική κυκλοθυμική ιδιοσυγκρασία με τα “πάνω” της και τα “κάτω” της προκαλεί τα ανάλογα αποτελέσματα και είναι κρίμα, θα επαναλάβω, γιατί οι καλές θέσεις είναι επικερδείς σε όλα τα επίπεδα.
Η ανάθεση στην οποία έχει προβεί κατά καιρούς η ΕΡΤ πιστεύεις πως αφήνει ευχαριστημένους τους fans ή κατ εσένα και ως πιο δημοκρατικό θα έπρεπε να “ανοίγει” κάθε χρόνο ο διαγωνισμός στους ενδιαφερόμενους;
Η μοναδική ελληνική νίκη το 2005, έγινε εθνικό τελικό, αλλά με μορφή ανάθεσης. Δηλαδή, να θυμηθούμε πως η Έλενα Παπαρίζου, τη βραδιά της επιλογής του τραγουδιού που θα μας εκπροσωπούσε ,ερμήνευσε κάποια τραγούδια και επιλέξαμε το καλύτερο.Το ίδιο είχε γίνει το 2004 και με τον Σάκη Ρουβά που πήραμε την τρίτη θέση παρόλο που ήμασταν φαβορί για νίκη εκείνη τη χρονιά. Η Καλομοίρα πάλι με τρίτη θέση ελάχιστα χρόνια μετά επιλέχτηκε με εθνικό τελικό. Δηλαδή, διάφοροι καλλιτέχνες με δικά τους τραγούδια προσπάθησαν εκείνο το βράδυ να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας, αλλά νικήτρια μέσα από τη συνολική ψηφοφορία ήταν η Καλομοίρα. Γενικά τις περισσότερες καλές θέσεις, χωρίς να σημαίνει ότι όλες πήγαν καλά, τις πήραμε με εθνικούς τελικούς ή επιλογή τραγουδιού με ψηφοφορία σε καλλιτέχνη που έχει γίνει ανάθεση. Αντίθετα η απευθείας ανάθεση τραγουδιού και καλλιτέχνη, δεν έχει πάει καλά. Πρέπει ο κόσμος λοιπόν να ψηφίζει και να συμμετέχει στην επιλογή του τραγουδιού, αλλά οι περισσότεροι eurofans συμφωνούμε πως ο εθνικός τελικός με καλές όμως συμμετοχές είναι πιο κοντά να μας φέρει νίκη ή καλή θέση.
Θεωρείς πως θα πρέπει συγκεκριμένη δισκογραφική εταιρεία να “τρέχει” αυτό το concept – καθώς από το 2010 και μετά πλην μιας χρονιάς -η χώρα μας “ταξιδεύει” με τις..ευλογίες συγκεκριμένης δισκογραφικής εταιρείας.
Μάλιστα…δε θα ήθελα να επεκταθώ σε αυτή την ερώτηση πολύ. Θα μιλήσω ως Κώστας μόνο και θα ήθελα οι δισκογραφικές εταιρίες εφόσον εμπλέκονται να “δίνουν” τα τραγούδια που προορίζουν για μεγάλα hit…Αυτό.
Τι προσόντα ή εφόδια κατά τη δική σου γνώμη νομίζεις πως πρέπει να διαθέτει η εκάστοτε Ελληνική εκπροσώπηση στο εξωτερικό έτσι ώστε να καταφέρει να φθάσει σε υψηλό σκαλί στη βαθμολογία;
Όταν ο Έλληνας το πάρει ζεστά και “πατριωτικά” είναι ευρηματικός και τα “δίνει όλα” για το καλύτερο αποτέλεσμα. Είναι κάτι που βλέπουμε συνέχεια γύρω μας στη χώρα μας σε κάθε επίπεδο. Πρέπει ,λοιπόν, οι υπεύθυνοι για τις ελληνικές εκπροσωπήσεις και κυρίως η ηγεσία της κρατικής τηλεόρασης, να συσπειρώνονται και “ορμάνε” για το καλύτερο αποτέλεσμα! Το έχουν ξανακάνει και μπορούν να το ξανακάνουν.
Ελληνοπρεπής συμμετοχή; (Γλώσσα-΄Υφος- Είδος τραγουδιού) ή αγγλόφωνο τραγούδι τύπου mainstream της εποχής ώστε να είναι πιο εύπεπτο στα αυτιά των ξένων;
Η άποψη μου; Ο συνδυασμός τους. Ένα ωραίο, αλλά ωραίο, κυρίως χορευτικό, τραγούδι με ethnic στοιχεία έχει πιο πολύ προσωπικό χαρακτήρα και κερδίζει το κοινό. Μην ξεχνάμε τις καλύτερες μας θέσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις σε προηγούμενες δεκαετίες. Αυτό ισχύει πιστεύω και για κάθε χώρα που έχει μουσική παράδοση..
Νομίζεις πως – όπως κάποιες φορές στο μακρινό παρελθόν γινόταν – η ΕΡΤ θα έπρεπε να ακούει τη “φωνή των eurofans” και δη των σωματείων της χώρας στην επιλογή μας για το εξωτερικό ως γνώστες του αντικειμένου;
Καλά και οι eurofans δεν έχουμε πάντα ταύτιση απόψεων και το ξέρουμε όλοι. Αλλά σαφώς πρέπει να ακούει και τη φωνή μας, γιατί παρακολουθούμε χρόνια τον διαγωνισμό και έχουμε πιο σφαιρική και στατιστική άποψη. Ξέρουμε, όσο και αν διαφωνούμε μεταξύ μας,τι “πουλάει”, τι “περνάει”, τι “μετράει” σε μια καλή συμμετοχή και ας διαφωνούμε. Η πλειοψηφία συνήθως στις περισσότερες περιπτώσεις έχει κοινή άποψη..
Η παράδοση θέλει των Έλληνα Eurofan να κρίνει αρνητικά στην πλειοψηφία του κάθε συμμετοχή μας που δεν καταφέρνει να σκαρφαλώσει σε υψηλή θέση, ενώ προ του διαγωνιστικού τμήματος την χειροκροτεί. Κρίνεις θετικά την συμπεριφορά αυτή ή κατακρίνεις τη στάση αυτή πολλών eurofans;
Και συμφωνώ και διαφωνώ. Συμφωνώ στο ότι θέλουμε το καλύτερο, ευχόμαστε το καλύτερο, ταυτιζόμαστε για το καλύτερο, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που ήταν εμφανές ότι δε θα πάμε καλά, και δίνουμε θετική ενέργεια προς αυτό,αντί να γκρινιάζουμε και να αποκαρδιώνουμε εξαρχής.Μετά φυσικά με το αποτέλεσμα, θα βγάλουμε αυτό που καταβάθος πιστεύαμε και την απογοήτευση μας. Αρνητικό γιατί αν εξ αρχής σε κακές συμμετοχές υπήρχε εμφανής συλλογική αντίδραση προς τις αποφάσεις για εκπροσώπηση μας με μέτρια τραγούδια, ίσως είχαν αλλάξει πολλά ως προς τη διαδικασία επιλογής τραγουδιών.Αλλά υπάρχει και το αντίθετο που είναι αστείο.Μεγάλη μερίδα eurofan να απαξιώνουν με κάθε τρόπο μια συμμετοχή και όταν αυτή πηγαίνει καλά,να κάνουν τη λεγόμενη “ελληνική” κ@λοτούμπα και να αλλάζουν στάση. Είναι κάτι που έγινε και με τη φετινή συμμετοχή της Κύπρου.
Η χώρα μας έχει αποχή από το διαγωνισμό από το 1974 που ξεκίνησε να λαμβάνει μέρος ελάχιστες φορές έως σήμερα. Πιστεύεις πως μετά τα όχι και τόσο καλά αποτελέσματα των τελευταίων ετών θα έπρεπε μήπως να απέχει στο μέλλον ή θεωρείς πως μια παρουσία σε αυτόν είναι καλύτερη από μια ηχηρή απουσία;
Δεν πιστεύω πως η αποχή είναι λύση σε έναν θεσμό που ήταν και θα μπορούσε να είναι κερδοφόρος ακόμα για τη χώρα μας και την Ελληνική Τηλεόραση. Πιστεύω πως πρέπει να το πάρουμε πιο θερμά και να στέλνουμε πιο προσεγμένες συμμετοχές .
Στην Ελλάδα υπάρχουν ως γνωστόν δυο σωματείο με το ίδιο αντικείμενο (OGAE Greece-INFE Greece). Κατά τη γνώμη σου θεωρείς ότι όλο αυτό αποδυναμώνει την ομάδα που θα ταξιδέψει στο εξωτερικό κάθε χρόνο για να ενισχύσει και να στηρίξει την συμμετοχή μας; ‘η υπάρχει σύμπνοια και συνεργασία και πάμε κάθε χρόνο δυνατά και ενωμένα με στόχο το καλύτερο δυνατό;
Ποτέ δεν υπήρχε κάποια κόντρα μεταξύ των δύο σωματείων που αποτέλεσε τροχοπέδη σε διαδικασία εκπροσώπησης μας.Σε όλους τους χώρους που οι eurofans σχολιάζουν ότι σχετίζεται με τα της Eurovision κάθε χρονιά,υπάρχουν εν μέρει οι ίδιες συζητήσεις και οι ίδιες απόψεις.Κανείς χώρος δε διαφοροποιείται. Αυτό συμβαίνει, θεωρώ, και σωματειακά σε ότι αφορά την αποστολή και την εκπροσώπηση του τραγουδιού μας.
Η Ελληνική συμμετοχή την χρονιά που διανύουμε με το “Ονειρο μου” και τη Γιάννα Τερζή δεν κατάφερε να προκριθεί στον μεγάλο τελικό ενώ ταξίδεψε με τους καλύτερους οιωνούς και με το Ελληνικό κοινό να την συνοδεύει με τις καλύτερες ευχές. Τι πιστεύεις πως έφταιξε; Το εύκολο “θύμα” στο βαθμό που μπορείς να γνωρίζεις είναι η ΕΡΤ ή υπήρξαν και ευθύνες άλλων ή πιο συγκεκριμένα των “γνωστών αγνώστων” που τρέχουν με ρυθμούς ‘δημοσιουπαλληλικούς” ένα τηλεοπτικό γεγονός από τα λίγα πλέον που συγκεντρώνουν υψηλή τηλεθέαση και άρα η αποτυχία είναι δεδομένη;
θεωρώ ότι το θέμα της φετινής συμμετοχής είναι πολυδιάστατο και πολυπαραγοντικό. Βάσει κάποιας ενημέρωσης που είχα, υπήρχε προσπάθεια από την επιτροπή αποστολής αλλά με όχι υψηλή υποστήριξη από την ελληνική τηλεόραση. Σε αυτό πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι δεν υπάρχει και σταθερό τμήμα που να αναλαμβάνει κάθε χρόνο την Eurovision. Εκεί θα μπορούσαν να δοθούν απαντήσεις. Επίσης ,σαν Κώστας, θεωρώ ότι δεν είχαμε δυνατή απόδοση στην ερμηνεία του τραγουδιού μας, ώστε να είναι ανάλογη με την ηχογραφημένη που ακούγαμε λίγους μήνες πριν. Γενικά το τραγούδι εμφανίστηκε χαμηλότερα των προσδοκιών που είχε δημιουργήσει .
Ποια συμμετοχή της χώρας μας στη πορεία του διαγωνισμού ήταν για σένα η πιο άρτια επί σκηνής και ποια θεωρείς πως αδικήθηκε .
Η πιο άρτια συμμετοχή ,στουντιακά αλλά και επί σκηνής κυρίως,για εμένα ήταν το Alcohol is free των KOZA MOSTRA με τον Αγάθωνα Ιακωβίδη το 2013. Θεωρώ ότι αδικήθηκε πέρσι η Demy με το “This is love “, αλλά στην εμφάνιση του τελικού.
Το INFE Greece ακούγεται ότι έχει υποστεί κάποιους κλυδωνισμούς το τελευταίο καιρό – Όσα ακούγονται το τελευταίο καιρό για ηχηρές αποχωρήσεις κλπ έχουν δόση αληθείας ή ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας κάποιων;
Δε θα ξαναπώ πάλι την ωραία λεξούλα που μ’αρέσει,το “πολυπαραγοντική” δηλαδή :) Ναι υπάρχει δόση αλήθειας .Υπήρχαν κάποιες ηχηρές αποχωρήσεις, αλλά ήταν ηχηρές γιατί υπήρχε και κάποιο σχέδιο γύρω απ’αυτό, που είχε να κάνει με τη μεθοδευμένη αναστάτωση του σωματείου. Υπήρχαν και λιγότερο ηχηρές αποχωρήσεις για διάφορους λόγους.Όπως σε κάθε σωματείο, όμως, υπάρχει ροή μελών, γιατί εμείς να αποτελούμε εξαίρεση; Βέβαια, όσοι μείναμε, προσπαθούμε για το καλύτερο. Σε όλες τις ανθρώπινες ομάδες, όσο απλά είναι τα πράγματα,τόσο πολύμορφα γίνονται επίσης και καταλήγουν στο να είναι απλά.Και έτσι απλά θα προχωρήσουμε :)
Δώσε μας τη γνώμη σου γιατί πρέπει κάποιος να εγγραφεί στο INFE τι έχει να “κερδίσει” με την εγγραφή του σε αυτό -τι εκδηλώσεις/events προγραμματίζετε -και τι έχει αντιθέτως να “χάσει” -εάν έχει- :)
Ένας άνθρωπος που θα γραφτεί σε ένα σωματείο ή θα μείνει ή θα φύγει. Σοφό δεν ήταν αυτό ; :p Κάθε ομάδα, έχει τις φωτεινές της πλευρές, αλλά και τις σκιές της. Άνθρωποι είμαστε, διαφορετικοί μεταξύ μας και αυτό επιφέρει και όμορφες στιγμές αλλά και διαφωνίες ή εντάσεις.Δεν περιμέναμε τα σωματεία της Eurovision για να το δούμε αυτό. Θα κερδίσει σε διάφορα επίπεδα. Θα γνωριστεί με κόσμο, θα διασκεδάσει σε πάρτυ και εκδηλώσεις που ευελπιστούμε όπως προείπα να γίνουν περισσότερες, θα συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και θα πάει και οργανωμένα σε οποιοδήποτε διαγωνισμό με άλλα μέλη,που όλοι γνωρίζουμε ότι στους διαγωνισμούς της Εurovision γίνονται και φίλοι μεταξύ τους.Το τι θα χάσει,τι να πω.Ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του και τις ευαισθησίες του αλλά και τις προσδοκίες του ,ο καθένας φιλτράρει τα πράγματα και τις καταστάσεις κατά το δοκούν και αυτός γνωρίζει ή νιώθει αν κερδίζει ή χάνει,τι κερδίζει και τι χάνει.Οι φίλοι μας συμπληρωματικά μπορούν να μας αναζητήσουν στην ιστοσελίδα μας http://www.infegreece.gr για όλα τα νέα που ενδιαφέρουν τον αγαπημένο μας θεσμό.
Κατά πολλούς η χώρα θα έπρεπε να απέχει από τέτοιου είδους διαγωνισμούς οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως “πανηγυράκια” ή εύπεπτα τηλεοπτικά σώους που το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι να νικήσει το καλύτερο τραγούδι.Συμφωνείς ή διαφωνείς με την άποψη αυτή;
Ζούμε σε μια εποχή που ο καθένας έχει βαρύγδουπη άποψη, λόγω του βήματος που του δίνουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αντίστοιχα. Ας μείνει ο καθένας να κρίνει τον χώρο του και ας μην αντιπροβάλλεται μέσω των απόψεων του.
Ο νέος τρόπος της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων κατά πολλούς ενισχύει το ενδιαφέρον του κοινού και δημιουργεί σασπένς στην τελική βραδιά ενώ κατά κάποιους ενισχύει τα “μαγειρέματα” στο τελικό νικητή. Τη γνώμη σου.
Ακόμα και στον αθλητισμό υπάρχουν θεωρίες ότι υπάρχουν συμφέροντα. Στην eurovision υπάρχει έντονα αυτή η πεποίθηση αλλά υπάρχουν νικητές που την έχουν κατάρριψει. Δηλαδή, μη φαβορί, που κέρδισαν αφήνοντας έκπληκτο τον κόσμο των eurofan. Συμφέροντα σαφώς και πιστεύω ότι υπάρχουν.Δεν είναι όμως και τόσο καταλυτικά ώστε να βγάζουν νικητές. Καλύτερες θέσεις ίσως.Όπως και να ‘χει όμως ένα καλό τραγούδι αποδεικνύει την αξία του στον χρόνο. Όχι στη θέση της μίας χρονιάς.
Ελλάδα /Eurovision απαιτείται καλό τραγούδι ή καλή σκηνική εμφάνιση με συνοδεία καλής φωνής στο live και …καλές δημόσιες σχέσεις στο εξωτερικό και κατάλληλη προώθηση προ διαγωνισμού;
Το ρωτάς; όλα αυτά μαζί :)
Δώσε μας και την ευχή σου τώρα στην στήλη “Eurovisionistas” και στο Mikrofwno.gr που συμπληρώνουμε 5 χρόνια ζωής
Πριν σας ευχηθώ να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη αυτή.Ήταν μια ευχάριστη διαδικασία :) Εύχομαι, λοιπόν, να ανταμείβονται οι κόποι σας και η εργασία σας σε όλα τα επίπεδα, να ανοίξετε πόρτες μέσα από την εργασία σας που να σας εξελίξουν και κυρίως να διασκεδάζετε και να είστε και να νιώθετε δημιουργικοί σε ό,τι κάνετε!Και πάλι σας ευχαριστώ, να είστε καλά, να φύγει όμορφα το 2018 και να δώσει τη θέση του σε ένα ανατρεπτικό 2019 ,για εσάς,για εμάς,για όλoυς μας! Να είστε καλά!!
Σ ευχαριστώ πολύ Κώστα για τη συνέντευξη ή για την ακρίβεια για τη φιλική κουβέντα που είχαμε. Εύχομαι με τη σειρά μου όλα όσα σχεδιάζετε με το INFE να πραγματοποιηθούν και οι μεθοδευμένες όπως εσύ χαρακτήρισες αποχωρήσεις να μην σας κάνουν να ξεχάσετε ότι ο σκοπός είναι ένας η αγάπη και η στήριξη στον θεσμό που όλοι αγαπήσαμε και δουλέψαμε γι αυτόν, και που ακούει στο όνομα “Eurovision”
Οι Eurovisionistas η στήλη που “κάνει τη διαφορά” και που στόχος της είναι η στήριξη του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision αλλά και της εκάστοτε Ελληνικής αποστολής μας σε αυτόν, φιλοξενούν τον γενικό γραμματέα του Ελληνικού σωματείου φίλων του θεσμού (INFE Greece) Κώστα Καραχάλιο για να μας δώσει τα φώτα του και να μας παραθέσει τη γνώμη του σε θέματα που αφορούν τους λάτρεις του θεσμού.
Γεια σου Κώστα συναντιόμαστε ξανά εδώ και με χαρά θα φιλοξενήσουμε τις απόψεις σου ως εκπρόσωπος του INFE που ξεκίνησε ήδη να “παρακολουθεί” τα τεκταινόμενα για την επόμενη διοργάνωση στο Ισραήλ. Με αφορμή την εκλογή σου πρόσφατα ως ο νέος γραμματέας του Ελληνικού σωματείου φίλων της Eurovision “INFE Greece” θα θέλαμε να μας αναλύσεις τους στόχους που έχει βάλεις ως νέο αίμα στο διοικητικό συμβούλιο.
Kαλησπέρα Eurovisionistas. Καταρχάς να ευχαριστήσω για αυτή τη συνέντευξη.
Σαν νέο αίμα όπως λες στο διοικητικό συμβoύλιο στόχος μου είναι να βοηθήσω ώστε το σωματείο να περάσει όσο το δυνατόν αλώβητο μια πρόσφατη κρίση και να το επαναφέρω σε ένα χαρούμενο σωματείο όπως ήτανε, αλλά χωρίς σκιές. Για ‘μένα αυτό ήταν και είναι μια πρόκληση και αν και έχει πολλά δυσκολίες και τρικλοποδιές, μαζί με το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο, προχωράμε σε αυτήν την κατεύθυνση αργά και σταθερά μέχρι να ξαναχτιστούν οι βάσεις και μετά θα επιταχύνουμε αφού δρομολογηθούν οι πιο πολλές εκκρεμότητες. Δεν είναι εύκολη διαδικασία, ούτε εύκολο αυτό το διάστημα. Χρειάζεται πολλή ενέργεια και γερό στομάχι γιατί έχουμε συνέχεια τρικλοποδιές κάθε είδους,αλλά συσπειρωνόμαστε με ένα mayday και βρίσκουμε τη λύση.Ή έτσι θέλω να πιστεύω ,αλλά είμαι αισιόδοξος :)Νομίζω ότι όταν θα τελειώσει όλο αυτό και το Infe “ξαναρολάρει” πιο δομημένο, θα είμαστε περήφανοι για τη μεγάλη μάχη που δώσαμε και κερδίσαμε :)
Πόσα χρόνια ασχολείσαι ενεργά με τον “φανκλαμπισμό” και τι καινούργιο και πρωτοπόρο θεωρείς πως μπορεί να φέρει η συμμετοχή σου στο διοικητικό συμβούλιο σας;
Fan της Eurovision είμαι κοντά 20 χρόνια. Με τον Eurovisionικό “φανκλαμπισμό” όμως ασχολούμαι τα τελευταία 3 χρόνια. Πρωτοπόρο δεν ξέρω εάν θα φέρω κάτι. Ως προς το καινούριο όμως που ρωτάς, θα προσπαθήσω να προτείνω περισσότερα πάρτι και εκδηλώσεις. Νομίζω ότι ένα μουσικό σωματείο θα πρέπει να έχει περισσότερα events που να διασκεδάζει τα μέλη και να τα φέρει πιο κοντά.Υπήρχε και η ιδέα που ανακοινώθηκε σε επίσημη απόφαση του ΔΣ για διαδικτυακές προσομοιώσεις Eurovision για τα μέλη μας, που δεν είναι κάτι καινούριο, ούτε πρωτοπόρο γιατί γίνονται συχνά,αλλά πρώτα πρέπει να εξεταστούν πολλοί παράγοντες για την ομαλή και ακέραια λειτουργία τους και αυτή τη στιγμή έχουμε άλλες πιο σημαντικές υποθέσεις να διευθετήσουμε. Φαντάζομαι ότι όταν το σωματείο θα είναι πιο ακμαίο μετά τη μετάβαση που διανύουμε θα είμαστε ανοιχτοί σε καινούρια πράγματα και από τα υπόλοιπα μέλη, γιατί και εμείς θέλουμε περισσότερη κινητικότητα και διασκέδαση, με τη συνδρομή φυσικά όλων. Καλή και αισιόδοξη πρόθεση πάντως υπάρχει αρκετή :)
Γιατί πιστεύεις ότι η Εurovision έχει φίλους ενώ υπάρχει τόση μεγάλη μουσική βιομηχανία ήδη; Εσύ γιατί είσαι fan; Θα ήθελες να έχει περισσότερους φίλους ο διαγωνισμός αυτός ή πιστεύεις ότι υπάρχει ο αριθμός των fan που χρειάζεται για να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της;
Πιστεύω ότι έχει μεγάλη απήχηση σε ανθρώπους που αγαπάνε τη μουσική αλλά και τους διαγωνισμούς ταυτόχρονα. Οι περισσότεροι άνθρωποι αγαπάνε τους διαγωνισμούς κάθε είδους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως μιλάμε για έναν διαγωνισμό που διασκεδάζεις, ψυχαγωγείσαι, αλλά και κρατάς και κομμάτια του στη μουσική σου συλλογή, πέρα από αναμνήσεις. Εγώ λατρεύω, όπως οι περισσότεροι eurofans τη διαδικασία προβολής τραγουδιών των άλλων χωρών αλλά λατρεύω και την πολυχρωμία της. Είναι ο μόνος διαγωνισμός που μπορούν να συμμετέχουν ΟΛΟΙ οι άνθρωποι, ότι ιδιαιτερότητα και να έχουν, ως ισότιμοι, χωρίς να αποκλείουμε ότι πάρα πολλές συμμετοχές είναι πάνω στα στερεότυπα της αρτιμέλειας, της ομορφιάς και του κοινώς αποδεκτού που θέτει το διεθνές star system.Με εξιτάρει όμως ότι σε αυτόν τον διαγωνισμό διαγωνίζονται όλοι μαζί ,γιατί μπορούν.Μια παρα-Eurovision δεν έχει λόγω δημιουργίας, για παράδειγμα, γιατί το ζητούμενο είναι ένα όμορφο τραγούδι που θα το αγαπήσει ο κόσμος. Και όλοι μπορούν να το προσφέρουν αυτό. Εξαιρείται φυσικά η Eurovision Junior που εκεί θα ήταν λίγο αμφίβολο το να διαγωνίζονται ενήλικες και ανήλικοι μαζί. Εγώ θα ήθελα, τέλος, για να απαντήσω και στο τελευταίο σου ερώτημα,να έχει περισσότερους φίλους, γιατί η ουσία της Eurovision είναι να δεις πόσο “κοντά” και πόσο ίδιος είσαι με αυτόν που θεωρητικά διαφέρει από σένα. Η μουσική είναι μία. Και η καλή μουσική κάνει την καρδιά να χτυπά δυνατά, από όπου και αν προέρχεται. Η μουσική μας φέρνει κοντά και αυτό το έχει πετύχει πιστεύω σε ένα επίπεδο η Eurovision.
Σαν σωματείο λογικά στηρίζετε έναν θεσμό ο οποίος κατά πολλούς ακολουθεί πτωτική πορεία τουλάχιστον όσον αφορά τους πίνακες της τηλεθέασης στη χώρα μας. Τι νομίζεις ότι φταίει;
Ρωτάς για την Ελλάδα, θα απαντήσω για την Ελλάδα. Ο Έλληνας έχει στο αίμα του να δίνεται σε κάτι δικό του και να ταυτίζεται όταν αυτό έχει μια καλή πορεία. Όταν υπήρχαν καλές θέσεις για τις ελληνικές συμμετοχές, έβλεπες μια Ελλάδα να βλέπει σε πολύ μεγάλο ποσοστό, όπως έδειχναν τα νούμερα των συγκεκριμένων τηλεθεάσεων, τους τελικούς της Eurovision.Τα τελευταία χρόνια που δεν είχαμε καλές επιλογές και θέσεις, έπεσε η γενική τηλεθέαση και το γενικό ενδιαφέρον χωρίς όμως να έχουν μειωθεί οι πιο ενεργοί eurofan, αυτοί δηλαδή που δεν αρκούνται στις βραδιές του ημιτελικού που συμμετέχει η χώρα μας και στον τελικό, αλλά παρακολουθούν την όλη διεξαγωγή μέχρι τον τελικό.Την διαδικασία επιλογής δηλαδή του ελληνικού και του κυπριακού τραγουδιού αλλά όσων παρακολουθούν τις αντίστοιχες διαδικασίες για τις άλλες χώρες.Δεν έχω σαφή εικόνα γιατί δεν είμαι τόσο πολλά χρόνια ,όπως προείπα, στον “φανκλαμπισμό”, αλλά νομίζω ότι είναι ένας χώρος που ανανεώνεται κάθε χρόνο.
Θεωρείς ότι έχουν γίνει λάθη στον τρόπο επιλογής της συμμετοχής μας; Κι αν ναι τότε κατά τη δική σου γνώμη ποιος/οι μπορεί να ευθύνονται; Η έλλειψη ισχυρού budget που διατίθεται από τη δημόσια τηλεόραση στα χρόνια της “κρίσης” νομίζεις πως έχει συμβάλλει στο ότι η Ελλάδα δεν φέρνει πλέον καλά αποτελέσματα;
Πιστεύω ότι η διοίκηση της ΕΡΤ δεν έχει δώσει την υποστήριξη κάθε είδους, οικονομική και επικοινωνιακή, παρ’όλο που υπάρχουν στελέχη που ενδιαφέρονται για τον διαγωνισμό,που πρέπει να έχει η χώρα μας και όλοι απορούμε γιατί ενώ είναι μια κερδοφόρα διαδικασία και για την ίδια ή γιατί ενώ έχει και ηθικό χρέος αφού η ίδια έχει αναλάβει την ελληνική εκπροσώπηση συνολικά, δεν δίνει το ανάλογο ενδιαφέρον. Αυτή η κατάσταση φτάνει στα όρια, για πολλούς από εμάς, της απαξίωσης του θεσμού, ενώ έχει δείξει στο παρελθόν πόσο σημαντικές και κερδοφόρες ήταν οι καλές θέσεις ή κυρίως η πρώτη θέση που είχαμε πάρει και για την προβολή της χώρας και για το γενικότερο κέρδος που υπάρχει από όλο αυτό.Τα μέτρια budget, η έλλειψη σταθερής ηγεσίας και ομάδας γύρω από τον θεσμό και το διαρκές “πέταγμα της μπάλας” στις δισκογραφικές και αντίστροφα, έχει δημιουργήσει μια πτωτική πορεία στις θέσεις των ελληνικών συμμετοχών. Κάτι που δεν κάνει η Κύπρος προς τιμήν της. Νομίζω ότι η ελληνική κυκλοθυμική ιδιοσυγκρασία με τα “πάνω” της και τα “κάτω” της προκαλεί τα ανάλογα αποτελέσματα και είναι κρίμα, θα επαναλάβω, γιατί οι καλές θέσεις είναι επικερδείς σε όλα τα επίπεδα.
Η ανάθεση στην οποία έχει προβεί κατά καιρούς η ΕΡΤ πιστεύεις πως αφήνει ευχαριστημένους τους fans ή κατ εσένα και ως πιο δημοκρατικό θα έπρεπε να “ανοίγει” κάθε χρόνο ο διαγωνισμός στους ενδιαφερόμενους;
Η μοναδική ελληνική νίκη το 2005, έγινε εθνικό τελικό, αλλά με μορφή ανάθεσης. Δηλαδή, να θυμηθούμε πως η Έλενα Παπαρίζου, τη βραδιά της επιλογής του τραγουδιού που θα μας εκπροσωπούσε ,ερμήνευσε κάποια τραγούδια και επιλέξαμε το καλύτερο.Το ίδιο είχε γίνει το 2004 και με τον Σάκη Ρουβά που πήραμε την τρίτη θέση παρόλο που ήμασταν φαβορί για νίκη εκείνη τη χρονιά. Η Καλομοίρα πάλι με τρίτη θέση ελάχιστα χρόνια μετά επιλέχτηκε με εθνικό τελικό. Δηλαδή, διάφοροι καλλιτέχνες με δικά τους τραγούδια προσπάθησαν εκείνο το βράδυ να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας, αλλά νικήτρια μέσα από τη συνολική ψηφοφορία ήταν η Καλομοίρα. Γενικά τις περισσότερες καλές θέσεις, χωρίς να σημαίνει ότι όλες πήγαν καλά, τις πήραμε με εθνικούς τελικούς ή επιλογή τραγουδιού με ψηφοφορία σε καλλιτέχνη που έχει γίνει ανάθεση. Αντίθετα η απευθείας ανάθεση τραγουδιού και καλλιτέχνη, δεν έχει πάει καλά. Πρέπει ο κόσμος λοιπόν να ψηφίζει και να συμμετέχει στην επιλογή του τραγουδιού, αλλά οι περισσότεροι eurofans συμφωνούμε πως ο εθνικός τελικός με καλές όμως συμμετοχές είναι πιο κοντά να μας φέρει νίκη ή καλή θέση.
Θεωρείς πως θα πρέπει συγκεκριμένη δισκογραφική εταιρεία να “τρέχει” αυτό το concept – καθώς από το 2010 και μετά πλην μιας χρονιάς -η χώρα μας “ταξιδεύει” με τις..ευλογίες συγκεκριμένης δισκογραφικής εταιρείας.
Μάλιστα…δε θα ήθελα να επεκταθώ σε αυτή την ερώτηση πολύ. Θα μιλήσω ως Κώστας μόνο και θα ήθελα οι δισκογραφικές εταιρίες εφόσον εμπλέκονται να “δίνουν” τα τραγούδια που προορίζουν για μεγάλα hit…Αυτό.
Τι προσόντα ή εφόδια κατά τη δική σου γνώμη νομίζεις πως πρέπει να διαθέτει η εκάστοτε Ελληνική εκπροσώπηση στο εξωτερικό έτσι ώστε να καταφέρει να φθάσει σε υψηλό σκαλί στη βαθμολογία;
Όταν ο Έλληνας το πάρει ζεστά και “πατριωτικά” είναι ευρηματικός και τα “δίνει όλα” για το καλύτερο αποτέλεσμα. Είναι κάτι που βλέπουμε συνέχεια γύρω μας στη χώρα μας σε κάθε επίπεδο. Πρέπει ,λοιπόν, οι υπεύθυνοι για τις ελληνικές εκπροσωπήσεις και κυρίως η ηγεσία της κρατικής τηλεόρασης, να συσπειρώνονται και “ορμάνε” για το καλύτερο αποτέλεσμα! Το έχουν ξανακάνει και μπορούν να το ξανακάνουν.
Ελληνοπρεπής συμμετοχή; (Γλώσσα-΄Υφος- Είδος τραγουδιού) ή αγγλόφωνο τραγούδι τύπου mainstream της εποχής ώστε να είναι πιο εύπεπτο στα αυτιά των ξένων;
Η άποψη μου; Ο συνδυασμός τους. Ένα ωραίο, αλλά ωραίο, κυρίως χορευτικό, τραγούδι με ethnic στοιχεία έχει πιο πολύ προσωπικό χαρακτήρα και κερδίζει το κοινό. Μην ξεχνάμε τις καλύτερες μας θέσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις σε προηγούμενες δεκαετίες. Αυτό ισχύει πιστεύω και για κάθε χώρα που έχει μουσική παράδοση..
Νομίζεις πως – όπως κάποιες φορές στο μακρινό παρελθόν γινόταν – η ΕΡΤ θα έπρεπε να ακούει τη “φωνή των eurofans” και δη των σωματείων της χώρας στην επιλογή μας για το εξωτερικό ως γνώστες του αντικειμένου;
Καλά και οι eurofans δεν έχουμε πάντα ταύτιση απόψεων και το ξέρουμε όλοι. Αλλά σαφώς πρέπει να ακούει και τη φωνή μας, γιατί παρακολουθούμε χρόνια τον διαγωνισμό και έχουμε πιο σφαιρική και στατιστική άποψη. Ξέρουμε, όσο και αν διαφωνούμε μεταξύ μας,τι “πουλάει”, τι “περνάει”, τι “μετράει” σε μια καλή συμμετοχή και ας διαφωνούμε. Η πλειοψηφία συνήθως στις περισσότερες περιπτώσεις έχει κοινή άποψη..
Η παράδοση θέλει των Έλληνα Eurofan να κρίνει αρνητικά στην πλειοψηφία του κάθε συμμετοχή μας που δεν καταφέρνει να σκαρφαλώσει σε υψηλή θέση, ενώ προ του διαγωνιστικού τμήματος την χειροκροτεί. Κρίνεις θετικά την συμπεριφορά αυτή ή κατακρίνεις τη στάση αυτή πολλών eurofans;
Και συμφωνώ και διαφωνώ. Συμφωνώ στο ότι θέλουμε το καλύτερο, ευχόμαστε το καλύτερο, ταυτιζόμαστε για το καλύτερο, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που ήταν εμφανές ότι δε θα πάμε καλά, και δίνουμε θετική ενέργεια προς αυτό,αντί να γκρινιάζουμε και να αποκαρδιώνουμε εξαρχής.Μετά φυσικά με το αποτέλεσμα, θα βγάλουμε αυτό που καταβάθος πιστεύαμε και την απογοήτευση μας. Αρνητικό γιατί αν εξ αρχής σε κακές συμμετοχές υπήρχε εμφανής συλλογική αντίδραση προς τις αποφάσεις για εκπροσώπηση μας με μέτρια τραγούδια, ίσως είχαν αλλάξει πολλά ως προς τη διαδικασία επιλογής τραγουδιών.Αλλά υπάρχει και το αντίθετο που είναι αστείο.Μεγάλη μερίδα eurofan να απαξιώνουν με κάθε τρόπο μια συμμετοχή και όταν αυτή πηγαίνει καλά,να κάνουν τη λεγόμενη “ελληνική” κ@λοτούμπα και να αλλάζουν στάση. Είναι κάτι που έγινε και με τη φετινή συμμετοχή της Κύπρου.
Η χώρα μας έχει αποχή από το διαγωνισμό από το 1974 που ξεκίνησε να λαμβάνει μέρος ελάχιστες φορές έως σήμερα. Πιστεύεις πως μετά τα όχι και τόσο καλά αποτελέσματα των τελευταίων ετών θα έπρεπε μήπως να απέχει στο μέλλον ή θεωρείς πως μια παρουσία σε αυτόν είναι καλύτερη από μια ηχηρή απουσία;
Δεν πιστεύω πως η αποχή είναι λύση σε έναν θεσμό που ήταν και θα μπορούσε να είναι κερδοφόρος ακόμα για τη χώρα μας και την Ελληνική Τηλεόραση. Πιστεύω πως πρέπει να το πάρουμε πιο θερμά και να στέλνουμε πιο προσεγμένες συμμετοχές .
Στην Ελλάδα υπάρχουν ως γνωστόν δυο σωματείο με το ίδιο αντικείμενο (OGAE Greece-INFE Greece). Κατά τη γνώμη σου θεωρείς ότι όλο αυτό αποδυναμώνει την ομάδα που θα ταξιδέψει στο εξωτερικό κάθε χρόνο για να ενισχύσει και να στηρίξει την συμμετοχή μας; ‘η υπάρχει σύμπνοια και συνεργασία και πάμε κάθε χρόνο δυνατά και ενωμένα με στόχο το καλύτερο δυνατό;
Ποτέ δεν υπήρχε κάποια κόντρα μεταξύ των δύο σωματείων που αποτέλεσε τροχοπέδη σε διαδικασία εκπροσώπησης μας.Σε όλους τους χώρους που οι eurofans σχολιάζουν ότι σχετίζεται με τα της Eurovision κάθε χρονιά,υπάρχουν εν μέρει οι ίδιες συζητήσεις και οι ίδιες απόψεις.Κανείς χώρος δε διαφοροποιείται. Αυτό συμβαίνει, θεωρώ, και σωματειακά σε ότι αφορά την αποστολή και την εκπροσώπηση του τραγουδιού μας.
Η Ελληνική συμμετοχή την χρονιά που διανύουμε με το “Ονειρο μου” και τη Γιάννα Τερζή δεν κατάφερε να προκριθεί στον μεγάλο τελικό ενώ ταξίδεψε με τους καλύτερους οιωνούς και με το Ελληνικό κοινό να την συνοδεύει με τις καλύτερες ευχές. Τι πιστεύεις πως έφταιξε; Το εύκολο “θύμα” στο βαθμό που μπορείς να γνωρίζεις είναι η ΕΡΤ ή υπήρξαν και ευθύνες άλλων ή πιο συγκεκριμένα των “γνωστών αγνώστων” που τρέχουν με ρυθμούς ‘δημοσιουπαλληλικούς” ένα τηλεοπτικό γεγονός από τα λίγα πλέον που συγκεντρώνουν υψηλή τηλεθέαση και άρα η αποτυχία είναι δεδομένη;
θεωρώ ότι το θέμα της φετινής συμμετοχής είναι πολυδιάστατο και πολυπαραγοντικό. Βάσει κάποιας ενημέρωσης που είχα, υπήρχε προσπάθεια από την επιτροπή αποστολής αλλά με όχι υψηλή υποστήριξη από την ελληνική τηλεόραση. Σε αυτό πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι δεν υπάρχει και σταθερό τμήμα που να αναλαμβάνει κάθε χρόνο την Eurovision. Εκεί θα μπορούσαν να δοθούν απαντήσεις. Επίσης ,σαν Κώστας, θεωρώ ότι δεν είχαμε δυνατή απόδοση στην ερμηνεία του τραγουδιού μας, ώστε να είναι ανάλογη με την ηχογραφημένη που ακούγαμε λίγους μήνες πριν. Γενικά το τραγούδι εμφανίστηκε χαμηλότερα των προσδοκιών που είχε δημιουργήσει .
Ποια συμμετοχή της χώρας μας στη πορεία του διαγωνισμού ήταν για σένα η πιο άρτια επί σκηνής και ποια θεωρείς πως αδικήθηκε .
Η πιο άρτια συμμετοχή ,στουντιακά αλλά και επί σκηνής κυρίως,για εμένα ήταν το Alcohol is free των KOZA MOSTRA με τον Αγάθωνα Ιακωβίδη το 2013. Θεωρώ ότι αδικήθηκε πέρσι η Demy με το “This is love “, αλλά στην εμφάνιση του τελικού.
Το INFE Greece ακούγεται ότι έχει υποστεί κάποιους κλυδωνισμούς το τελευταίο καιρό – Όσα ακούγονται το τελευταίο καιρό για ηχηρές αποχωρήσεις κλπ έχουν δόση αληθείας ή ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας κάποιων;
Δε θα ξαναπώ πάλι την ωραία λεξούλα που μ’αρέσει,το “πολυπαραγοντική” δηλαδή :) Ναι υπάρχει δόση αλήθειας .Υπήρχαν κάποιες ηχηρές αποχωρήσεις, αλλά ήταν ηχηρές γιατί υπήρχε και κάποιο σχέδιο γύρω απ’αυτό, που είχε να κάνει με τη μεθοδευμένη αναστάτωση του σωματείου. Υπήρχαν και λιγότερο ηχηρές αποχωρήσεις για διάφορους λόγους.Όπως σε κάθε σωματείο, όμως, υπάρχει ροή μελών, γιατί εμείς να αποτελούμε εξαίρεση; Βέβαια, όσοι μείναμε, προσπαθούμε για το καλύτερο. Σε όλες τις ανθρώπινες ομάδες, όσο απλά είναι τα πράγματα,τόσο πολύμορφα γίνονται επίσης και καταλήγουν στο να είναι απλά.Και έτσι απλά θα προχωρήσουμε :)
Δώσε μας τη γνώμη σου γιατί πρέπει κάποιος να εγγραφεί στο INFE τι έχει να “κερδίσει” με την εγγραφή του σε αυτό -τι εκδηλώσεις/events προγραμματίζετε -και τι έχει αντιθέτως να “χάσει” -εάν έχει- :)
Ένας άνθρωπος που θα γραφτεί σε ένα σωματείο ή θα μείνει ή θα φύγει. Σοφό δεν ήταν αυτό ; :p Κάθε ομάδα, έχει τις φωτεινές της πλευρές, αλλά και τις σκιές της. Άνθρωποι είμαστε, διαφορετικοί μεταξύ μας και αυτό επιφέρει και όμορφες στιγμές αλλά και διαφωνίες ή εντάσεις.Δεν περιμέναμε τα σωματεία της Eurovision για να το δούμε αυτό. Θα κερδίσει σε διάφορα επίπεδα. Θα γνωριστεί με κόσμο, θα διασκεδάσει σε πάρτυ και εκδηλώσεις που ευελπιστούμε όπως προείπα να γίνουν περισσότερες, θα συμμετάσχει σε διαγωνισμούς και θα πάει και οργανωμένα σε οποιοδήποτε διαγωνισμό με άλλα μέλη,που όλοι γνωρίζουμε ότι στους διαγωνισμούς της Εurovision γίνονται και φίλοι μεταξύ τους.Το τι θα χάσει,τι να πω.Ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του και τις ευαισθησίες του αλλά και τις προσδοκίες του ,ο καθένας φιλτράρει τα πράγματα και τις καταστάσεις κατά το δοκούν και αυτός γνωρίζει ή νιώθει αν κερδίζει ή χάνει,τι κερδίζει και τι χάνει.Οι φίλοι μας συμπληρωματικά μπορούν να μας αναζητήσουν στην ιστοσελίδα μας http://www.infegreece.gr για όλα τα νέα που ενδιαφέρουν τον αγαπημένο μας θεσμό.
Κατά πολλούς η χώρα θα έπρεπε να απέχει από τέτοιου είδους διαγωνισμούς οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως “πανηγυράκια” ή εύπεπτα τηλεοπτικά σώους που το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι να νικήσει το καλύτερο τραγούδι.Συμφωνείς ή διαφωνείς με την άποψη αυτή;
Ζούμε σε μια εποχή που ο καθένας έχει βαρύγδουπη άποψη, λόγω του βήματος που του δίνουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αντίστοιχα. Ας μείνει ο καθένας να κρίνει τον χώρο του και ας μην αντιπροβάλλεται μέσω των απόψεων του.
Ο νέος τρόπος της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων κατά πολλούς ενισχύει το ενδιαφέρον του κοινού και δημιουργεί σασπένς στην τελική βραδιά ενώ κατά κάποιους ενισχύει τα “μαγειρέματα” στο τελικό νικητή. Τη γνώμη σου.
Ακόμα και στον αθλητισμό υπάρχουν θεωρίες ότι υπάρχουν συμφέροντα. Στην eurovision υπάρχει έντονα αυτή η πεποίθηση αλλά υπάρχουν νικητές που την έχουν κατάρριψει. Δηλαδή, μη φαβορί, που κέρδισαν αφήνοντας έκπληκτο τον κόσμο των eurofan. Συμφέροντα σαφώς και πιστεύω ότι υπάρχουν.Δεν είναι όμως και τόσο καταλυτικά ώστε να βγάζουν νικητές. Καλύτερες θέσεις ίσως.Όπως και να ‘χει όμως ένα καλό τραγούδι αποδεικνύει την αξία του στον χρόνο. Όχι στη θέση της μίας χρονιάς.
Ελλάδα /Eurovision απαιτείται καλό τραγούδι ή καλή σκηνική εμφάνιση με συνοδεία καλής φωνής στο live και …καλές δημόσιες σχέσεις στο εξωτερικό και κατάλληλη προώθηση προ διαγωνισμού;
Το ρωτάς; όλα αυτά μαζί :)
Δώσε μας και την ευχή σου τώρα στην στήλη “Eurovisionistas” και στο Mikrofwno.gr που συμπληρώνουμε 5 χρόνια ζωής
Πριν σας ευχηθώ να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη αυτή.Ήταν μια ευχάριστη διαδικασία :) Εύχομαι, λοιπόν, να ανταμείβονται οι κόποι σας και η εργασία σας σε όλα τα επίπεδα, να ανοίξετε πόρτες μέσα από την εργασία σας που να σας εξελίξουν και κυρίως να διασκεδάζετε και να είστε και να νιώθετε δημιουργικοί σε ό,τι κάνετε!Και πάλι σας ευχαριστώ, να είστε καλά, να φύγει όμορφα το 2018 και να δώσει τη θέση του σε ένα ανατρεπτικό 2019 ,για εσάς,για εμάς,για όλoυς μας! Να είστε καλά!!
Σ ευχαριστώ πολύ Κώστα για τη συνέντευξη ή για την ακρίβεια για τη φιλική κουβέντα που είχαμε. Εύχομαι με τη σειρά μου όλα όσα σχεδιάζετε με το INFE να πραγματοποιηθούν και οι μεθοδευμένες όπως εσύ χαρακτήρισες αποχωρήσεις να μην σας κάνουν να ξεχάσετε ότι ο σκοπός είναι ένας η αγάπη και η στήριξη στον θεσμό που όλοι αγαπήσαμε και δουλέψαμε γι αυτόν, και που ακούει στο όνομα “Eurovision”