Οι pop star προκειμένου να γράψουν τραγούδια, συνήθως μπαίνουν στο στούντιο με ένα σωρό ακόμη στιχουργούς, που μετά βίας γνωρίζουν, και προσπαθούν να δημιουργήσουν κάτι που να ακούγεται προσωπικό και αυθεντικό. Κάτι το οποίο είναι δύσκολο στο άκουσμα και μάλλον ακόμη πιο δύσκολο στην πράξη. Η αυθεντικότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην μουσική. Δεν είναι κάτι που μπορείς να ακούσεις, σε μέτρο τόνου ή έντασης, ούτε να το (χρονο)μετρήσεις.
Η αυθεντικότητα είναι η ουσία του κομματιού, η «παρουσία» ανάμεσα στις νότες. Το ταλέντο της Ariana Grande ήταν προφανές από τον καιρό που ξεκίνησε την καριέρα της σε νεαρή ηλικία και όπως κάθε έφηβος, προσπαθούσε να βρει τον εαυτό της. Όταν η σόλο καριέρα της απογειώθηκε, μπορούσε άμεσα και με μεγάλη ευκολία να «ξετινάξει» τραγούδια, όπως το „Problem“ ή το „Bang Bang“, ωστόσο τα single αυτά, δεν έβγαζαν κάτι το προσωπικό ή αυθεντικό. Δεν ήταν ξεχωριστά τραγούδια – ήταν generic τραγούδια, τα οποία ερμήνευε ένα ξεχωριστό ταλέντο.
Τώρα, και ύστερα από 18 μήνες, που περιλαμβάνουν μια τρομοκρατική, βομβιστική επίθεση σε μια από τις συναυλίες της, έναν αρραβώνα κι ένα γάμο που ακυρώθηκαν και το θάνατο ενός πρώην συντρόφου, η Ariana φαίνεται να βρήκε τον εαυτό της. Το προηγούμενο album της „Sweetener“ ήταν το πρώτο βήμα προς αυτή τη νέα και συναρπαστική κατεύθυνση. Με τη νέα δισκογραφική δουλειά της „thank u, next“, η Ariana φαίνεται να βρήκε τον εαυτό της, καθώς ολόκληρο το εγχείρημα, ξεχειλίζει από προσωπικότητα. Ίσως και άλλοι pop star θα μπορούσαν να έχουν τραγουδήσει αυτές τις μελωδίες, ωστόσο μόνο λίγοι θα μπορούσαν να εκφράσουν τις λέξεις με τόσο νόημα και να τους «δώσουν ζωή» ανάμεσα στις νότες.
Το όλο εγχείρημα ξεκινά με το αισθησιακό και ρυθμικό „imagine“, το οποίο σε βάζει κατευθείαν στο ονειρικό κλίμα του δίσκου και απογειώνεται με τα whistle notes, που φαίνεται να χρησιμοποιεί αβίαστα προς το τέλος του τραγουδιού.
Εν συνεχεία, ακολουθεί το κομμάτι „needy“, ένα τραγούδι με το οποίο δηλώνει πως δεν είναι κακό, το να εκφράζει κανείς τα συναισθήματά του για τον άλλον και να αποζητά φροντίδα και προσοχή. Το συγκεκριμένο τραγούδι ήταν από τα πρώτα που μοιράστηκε αποσπασματικά με τους θαυμαστές της κατά την δημιουργία του στο στούντιο ηχογράφησης.
Το „NASA“ αποτελεί ένα κομμάτι, το οποίο μιλά για την ανάγκη ενός ανθρώπου να κρατήσει απόσταση από έναν άλλον, καθώς χρειάζεται τον χώρο του. Εξού και η έμπνευση του τίτλου. Στην αρχική ηχογράφηση του κομματιού, η εισαγωγή αποτελούνταν από μια αντίστροφη μέτρηση, όπως αυτή κατά τη διάρκεια μιας εκτόξευσης πυραύλου, ωστόσο στην τελική του μορφή αντικαταστάθηκε από την φράση: „This is one small step for woman, one giant leap for woman-kind“, η οποία αποτελεί παράφραση της γνωστής έκφρασης, που είπε ο Neil Armstrong, όταν πάτησε το πόδι του στο φεγγάρι: „That’s one small step for man, one giant leap for mankind.“. Η φράση ηχογραφήθηκε από την drag queen Shangela, γνωστή από τον δημοφιλή reality διαγωνισμό „RuPaul’s Drag Race“, η οποία έτυχε να βρίσκεται στο studio την ώρα της ηχογράφησης του τραγουδιού και στο άκουσμά του, είπε αυθόρμητα την συγκεκριμένη φράση.
Επόμενο τραγούδι είναι το „bloodline“, το οποίο περιλαμβάνει ως εισαγωγή μια ηχογράφηση της αγαπημένης της γιαγιάς, στην οποία λέει: „Because I’m trying to do the best I can and they can’t find something to satisfy me, ugh“. Αν και στο τραγούδι η Ariana μιλάει, θεματικά, για μια ελεύθερη σχέση, χωρίς δέσμευση, κάτι που συνάδει με την φράση της εισαγωγής, όπως αποκάλυψε η ίδια, στο συγκεκριμένο απόσπασμα, η γιαγιά της παραπονιόταν πως δεν μπορούσε να βρει κατάλληλα ακουστικά βαρηκοΐας (λολ). Με σιγουριά ένα από τα πιο ξεχωριστά τραγούδια του δίσκου, όχι τυχαία, καθώς φέρει την υπογραφεί του επιτυχημένου μουσικού παραγωγού Max Martin (Kelly Clarkson, P!nk, The Weeknd, Taylor Swift, Katy Perry κ.ά.), το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία μουσικής από την Καραϊβική, καθιστώντας το έτσι άκρως καλοκαιρινό.
Την σειρά του παίρνει μετά το κομμάτι „fake smile“, το οποίο περιλαμβάνει ένα απόσπασμα από το κομμάτι “After Laughter (Comes Tears)” της Wendy Rene, το οποίο γνώρισε επιτυχία το 1964. Στο συγκεκριμένο τραγούδι μιλά για την δυσαρέσκειά της με την ζωή και την άρνησή της να φορέσει ένα προσωπείο, προκειμένου να κρύψει τα συναισθήματά της, κάτι που οι διάσημοι, πολύ συχνά, αναγκάζονται να κάνουν.
Συνεχίζοντας με το „bad idea“, επίσης ένα από τα πιο ξεχωριστά του δίσκου, η Ariana μας παρουσιάζει ένα από τα πιο uptempo κομμάτια του δίσκου, στο οποίο έχει ενσωματώσει στοιχεία από την ιαπωνική κουλτούρα, την οποία λατρεύει (Ari-chan!). Για άλλη μια φορά, έχει βάλει το χεράκι του ο Max Martin δημιουργώντας ένα τραγούδι, που μόνο… bad idea δεν είναι!
Το „make up“ αποτελεί ένα από τα πιο «γλυκά» τραγούδια του δίσκου, καθώς τόσο ο ήχος του, όσο και το λογοπαίγνιο του τίτλου, ο οποίος εκφράζει ναι μεν, καλλυντικά, αλλά και τις ανθρώπινες σχέσεις, προδιαθέτει ένα παιχνιδιάρικο ύφος – αυτό που αποτελεί το αλατοπίπερο σε μια σχέση.
Ένα από τα πιο συγκινητικά τραγούδια του album αποτελεί με σιγουριά το „ghostin‘“, μια συναισθηματική μπαλάντα, η οποία λέγεται πως έχει εμπνευστεί από τον πρώην σύντροφό της Pete Davidson, αλλά και τον Mac Miller, ο οποίος απεβίωσε το περασμένο καλοκαίρι, καθώς περιέχει στοιχεία από το κομμάτι „2009“, το οποίο ο Miller είχε κυκλοφορήσει έναν μήνα πριν το θάνατό του. Είναι το πρώτο τραγούδι που ηχογραφήθηκε για το album.
Το „in your head“ είναι από τα πιο ξεχωριστά τραγούδια του album για την ίδια την Ariana, το οποίο μιλά για το πώς ερωτεύτηκε την εικόνα που είχε για κάποιον στο μυαλό της, ενώ στην πορεία ανακάλυψε, πως δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα. Στην εισαγωγή του τραγουδιού ενσωμάτωσε ένα τηλεφωνικό μήνυμα, που τις άφησε ένας από τους καλύτερούς της φίλους, όταν περνούσε κάποιες από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της. Χαρακτηριστικά, λέει: «Here’s the thing: you’re in love with a version of a person that you’ve created in your head, that you are trying to but cannot fix. Uh, the only person you can fix is yourself. I love you, this has gone on way too long. Enough is enough. I’m two blocks away, I’m coming over.».
„7 Rings“ είναι το κομμάτι με το οποίο γιορτάζει την ξεχωριστή σχέση, που έχει με 6 από τις καλύτερές της φίλες. Ένα διασκεδαστικό και χορευτικό τραγούδι, που συνδυάζει RnB και στοιχεία trap μουσικής, ενώ παράλληλα περιέχει αποσπάσματα από την κλασική επιτυχία της Julie Andrews „My Favorite Things“, από την ταινία «Η Μελωδία της Ευτυχίας», αλλά και από το “Gimme the Loot” του The Notorious B.I.G. Είναι ένα από τα single του album και ένα τραγούδι, που έχουμε συνέχεια στο repeat!
Μπορεί στην ερωτική της ζωή, και όχι μόνο, η Ariana να είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα, ωστόσο, αντί να παραμένει στάσιμη λέει „thank u, next“ αποκόβοντας οποιαδήποτε τοξική σχέση και αρνητική συμπεριφορά από το στενό περιβάλλον της. Πρώτο single από το album και σε συνδυασμό με ένα επικό video clip, εμπνευσμένο από διάφορες cult ταινίες των ‘00s, όπως το „Mean Girls“ ή το „Legally Blonde“ μεταξύ άλλων, κατέκτησε την κορυφή των παγκόσμιων chart, αλλά και τις καρδιές των θαυμαστών.
Τελευταίο σταθμό του όλου εγχειρήματος, αποτελεί το „break up with your girlfriend, i’m bored“, ένα κομμάτι, που τελευταία στιγμή αντικατέστησε το „reMeMber“, το οποίο παραμένει ακυκλοφόρητο, καθώς τελικά θεώρησε, πως είναι πολύ προσωπικό για να το μοιραστεί με τον κόσμο. Μελωδία και beat, που σου «κολλάνε» με το πρώτο άκουσμα, όπως και το ρεφρέν, το οποίο έξυπνα «εκμεταλλεύεται» τον τίτλο του τραγουδιού. Το κομμάτι επίσης, περιέχει ένα απόσπασμα από το κομμάτι „It Makes Me Ill“ των NSYNC, από το επιτυχημένο album τους „No Strings Attached“. Τρίτο επίσημο single από το album, το οποίο κλείνει αυτό το project με έναν πολύ τσαχπίνικο και αλήτικο τρόπο, αντί της μπαλάντας, που συνηθίζεται να χρησιμοποιείται σαν κατακλείδα ενός δίσκου.
Συνολικά πρόκειται για την πιο ώριμη, μουσικά, προσπάθειά της έως τώρα, ενώ είναι ξεκάθαρο πως έχει διαλέξει να ακολουθήσει ένα νέο μονοπάτι, ξετινάζοντας από πάνω της το glitter μιας έφηβης bubblegum pop star και ενστερνίζοντας την εικόνα μιας δυναμικής, πλέον, γυναίκας (κάτι που είχε ήδη ξεκινήσει το 2016 με το „Dangerous Woman“), η οποία ξέρει τι θέλει και τι δεν θέλει από τη ζωή της, αλλά και τον τρόπο του να φέρνει εις πέρας τους στόχους της, έχοντας στο πλευρό της τους φίλους και την οικογένειά της. Αξιοσημείωτο είναι επίσης, το ότι συμμετείχε στην δημιουργία όλων των κομματιών και στο ότι είναι ο πρώτος της δίσκος χωρίς τη συμμετοχή άλλων καλλιτεχνών.
Well done, Ari!
Must hear: “bloodline”, “bad idea”, “fake smile”, “7 rings”, “break up with your girlfriend, i’m bored”
Βαθμολογία: 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐
Οι pop star προκειμένου να γράψουν τραγούδια, συνήθως μπαίνουν στο στούντιο με ένα σωρό ακόμη στιχουργούς, που μετά βίας γνωρίζουν, και προσπαθούν να δημιουργήσουν κάτι που να ακούγεται προσωπικό και αυθεντικό. Κάτι το οποίο είναι δύσκολο στο άκουσμα και μάλλον ακόμη πιο δύσκολο στην πράξη. Η αυθεντικότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην μουσική. Δεν είναι κάτι που μπορείς να ακούσεις, σε μέτρο τόνου ή έντασης, ούτε να το (χρονο)μετρήσεις.
Η αυθεντικότητα είναι η ουσία του κομματιού, η «παρουσία» ανάμεσα στις νότες. Το ταλέντο της Ariana Grande ήταν προφανές από τον καιρό που ξεκίνησε την καριέρα της σε νεαρή ηλικία και όπως κάθε έφηβος, προσπαθούσε να βρει τον εαυτό της. Όταν η σόλο καριέρα της απογειώθηκε, μπορούσε άμεσα και με μεγάλη ευκολία να «ξετινάξει» τραγούδια, όπως το „Problem“ ή το „Bang Bang“, ωστόσο τα single αυτά, δεν έβγαζαν κάτι το προσωπικό ή αυθεντικό. Δεν ήταν ξεχωριστά τραγούδια – ήταν generic τραγούδια, τα οποία ερμήνευε ένα ξεχωριστό ταλέντο.
Τώρα, και ύστερα από 18 μήνες, που περιλαμβάνουν μια τρομοκρατική, βομβιστική επίθεση σε μια από τις συναυλίες της, έναν αρραβώνα κι ένα γάμο που ακυρώθηκαν και το θάνατο ενός πρώην συντρόφου, η Ariana φαίνεται να βρήκε τον εαυτό της. Το προηγούμενο album της „Sweetener“ ήταν το πρώτο βήμα προς αυτή τη νέα και συναρπαστική κατεύθυνση. Με τη νέα δισκογραφική δουλειά της „thank u, next“, η Ariana φαίνεται να βρήκε τον εαυτό της, καθώς ολόκληρο το εγχείρημα, ξεχειλίζει από προσωπικότητα. Ίσως και άλλοι pop star θα μπορούσαν να έχουν τραγουδήσει αυτές τις μελωδίες, ωστόσο μόνο λίγοι θα μπορούσαν να εκφράσουν τις λέξεις με τόσο νόημα και να τους «δώσουν ζωή» ανάμεσα στις νότες.
Το όλο εγχείρημα ξεκινά με το αισθησιακό και ρυθμικό „imagine“, το οποίο σε βάζει κατευθείαν στο ονειρικό κλίμα του δίσκου και απογειώνεται με τα whistle notes, που φαίνεται να χρησιμοποιεί αβίαστα προς το τέλος του τραγουδιού.
Εν συνεχεία, ακολουθεί το κομμάτι „needy“, ένα τραγούδι με το οποίο δηλώνει πως δεν είναι κακό, το να εκφράζει κανείς τα συναισθήματά του για τον άλλον και να αποζητά φροντίδα και προσοχή. Το συγκεκριμένο τραγούδι ήταν από τα πρώτα που μοιράστηκε αποσπασματικά με τους θαυμαστές της κατά την δημιουργία του στο στούντιο ηχογράφησης.
Το „NASA“ αποτελεί ένα κομμάτι, το οποίο μιλά για την ανάγκη ενός ανθρώπου να κρατήσει απόσταση από έναν άλλον, καθώς χρειάζεται τον χώρο του. Εξού και η έμπνευση του τίτλου. Στην αρχική ηχογράφηση του κομματιού, η εισαγωγή αποτελούνταν από μια αντίστροφη μέτρηση, όπως αυτή κατά τη διάρκεια μιας εκτόξευσης πυραύλου, ωστόσο στην τελική του μορφή αντικαταστάθηκε από την φράση: „This is one small step for woman, one giant leap for woman-kind“, η οποία αποτελεί παράφραση της γνωστής έκφρασης, που είπε ο Neil Armstrong, όταν πάτησε το πόδι του στο φεγγάρι: „That’s one small step for man, one giant leap for mankind.“. Η φράση ηχογραφήθηκε από την drag queen Shangela, γνωστή από τον δημοφιλή reality διαγωνισμό „RuPaul’s Drag Race“, η οποία έτυχε να βρίσκεται στο studio την ώρα της ηχογράφησης του τραγουδιού και στο άκουσμά του, είπε αυθόρμητα την συγκεκριμένη φράση.
Επόμενο τραγούδι είναι το „bloodline“, το οποίο περιλαμβάνει ως εισαγωγή μια ηχογράφηση της αγαπημένης της γιαγιάς, στην οποία λέει: „Because I’m trying to do the best I can and they can’t find something to satisfy me, ugh“. Αν και στο τραγούδι η Ariana μιλάει, θεματικά, για μια ελεύθερη σχέση, χωρίς δέσμευση, κάτι που συνάδει με την φράση της εισαγωγής, όπως αποκάλυψε η ίδια, στο συγκεκριμένο απόσπασμα, η γιαγιά της παραπονιόταν πως δεν μπορούσε να βρει κατάλληλα ακουστικά βαρηκοΐας (λολ). Με σιγουριά ένα από τα πιο ξεχωριστά τραγούδια του δίσκου, όχι τυχαία, καθώς φέρει την υπογραφεί του επιτυχημένου μουσικού παραγωγού Max Martin (Kelly Clarkson, P!nk, The Weeknd, Taylor Swift, Katy Perry κ.ά.), το οποίο περιλαμβάνει στοιχεία μουσικής από την Καραϊβική, καθιστώντας το έτσι άκρως καλοκαιρινό.
Την σειρά του παίρνει μετά το κομμάτι „fake smile“, το οποίο περιλαμβάνει ένα απόσπασμα από το κομμάτι “After Laughter (Comes Tears)” της Wendy Rene, το οποίο γνώρισε επιτυχία το 1964. Στο συγκεκριμένο τραγούδι μιλά για την δυσαρέσκειά της με την ζωή και την άρνησή της να φορέσει ένα προσωπείο, προκειμένου να κρύψει τα συναισθήματά της, κάτι που οι διάσημοι, πολύ συχνά, αναγκάζονται να κάνουν.
Συνεχίζοντας με το „bad idea“, επίσης ένα από τα πιο ξεχωριστά του δίσκου, η Ariana μας παρουσιάζει ένα από τα πιο uptempo κομμάτια του δίσκου, στο οποίο έχει ενσωματώσει στοιχεία από την ιαπωνική κουλτούρα, την οποία λατρεύει (Ari-chan!). Για άλλη μια φορά, έχει βάλει το χεράκι του ο Max Martin δημιουργώντας ένα τραγούδι, που μόνο… bad idea δεν είναι!
Το „make up“ αποτελεί ένα από τα πιο «γλυκά» τραγούδια του δίσκου, καθώς τόσο ο ήχος του, όσο και το λογοπαίγνιο του τίτλου, ο οποίος εκφράζει ναι μεν, καλλυντικά, αλλά και τις ανθρώπινες σχέσεις, προδιαθέτει ένα παιχνιδιάρικο ύφος – αυτό που αποτελεί το αλατοπίπερο σε μια σχέση.
Ένα από τα πιο συγκινητικά τραγούδια του album αποτελεί με σιγουριά το „ghostin‘“, μια συναισθηματική μπαλάντα, η οποία λέγεται πως έχει εμπνευστεί από τον πρώην σύντροφό της Pete Davidson, αλλά και τον Mac Miller, ο οποίος απεβίωσε το περασμένο καλοκαίρι, καθώς περιέχει στοιχεία από το κομμάτι „2009“, το οποίο ο Miller είχε κυκλοφορήσει έναν μήνα πριν το θάνατό του. Είναι το πρώτο τραγούδι που ηχογραφήθηκε για το album.
Το „in your head“ είναι από τα πιο ξεχωριστά τραγούδια του album για την ίδια την Ariana, το οποίο μιλά για το πώς ερωτεύτηκε την εικόνα που είχε για κάποιον στο μυαλό της, ενώ στην πορεία ανακάλυψε, πως δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα. Στην εισαγωγή του τραγουδιού ενσωμάτωσε ένα τηλεφωνικό μήνυμα, που τις άφησε ένας από τους καλύτερούς της φίλους, όταν περνούσε κάποιες από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της. Χαρακτηριστικά, λέει: «Here’s the thing: you’re in love with a version of a person that you’ve created in your head, that you are trying to but cannot fix. Uh, the only person you can fix is yourself. I love you, this has gone on way too long. Enough is enough. I’m two blocks away, I’m coming over.».
„7 Rings“ είναι το κομμάτι με το οποίο γιορτάζει την ξεχωριστή σχέση, που έχει με 6 από τις καλύτερές της φίλες. Ένα διασκεδαστικό και χορευτικό τραγούδι, που συνδυάζει RnB και στοιχεία trap μουσικής, ενώ παράλληλα περιέχει αποσπάσματα από την κλασική επιτυχία της Julie Andrews „My Favorite Things“, από την ταινία «Η Μελωδία της Ευτυχίας», αλλά και από το “Gimme the Loot” του The Notorious B.I.G. Είναι ένα από τα single του album και ένα τραγούδι, που έχουμε συνέχεια στο repeat!
Μπορεί στην ερωτική της ζωή, και όχι μόνο, η Ariana να είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα, ωστόσο, αντί να παραμένει στάσιμη λέει „thank u, next“ αποκόβοντας οποιαδήποτε τοξική σχέση και αρνητική συμπεριφορά από το στενό περιβάλλον της. Πρώτο single από το album και σε συνδυασμό με ένα επικό video clip, εμπνευσμένο από διάφορες cult ταινίες των ‘00s, όπως το „Mean Girls“ ή το „Legally Blonde“ μεταξύ άλλων, κατέκτησε την κορυφή των παγκόσμιων chart, αλλά και τις καρδιές των θαυμαστών.
Τελευταίο σταθμό του όλου εγχειρήματος, αποτελεί το „break up with your girlfriend, i’m bored“, ένα κομμάτι, που τελευταία στιγμή αντικατέστησε το „reMeMber“, το οποίο παραμένει ακυκλοφόρητο, καθώς τελικά θεώρησε, πως είναι πολύ προσωπικό για να το μοιραστεί με τον κόσμο. Μελωδία και beat, που σου «κολλάνε» με το πρώτο άκουσμα, όπως και το ρεφρέν, το οποίο έξυπνα «εκμεταλλεύεται» τον τίτλο του τραγουδιού. Το κομμάτι επίσης, περιέχει ένα απόσπασμα από το κομμάτι „It Makes Me Ill“ των NSYNC, από το επιτυχημένο album τους „No Strings Attached“. Τρίτο επίσημο single από το album, το οποίο κλείνει αυτό το project με έναν πολύ τσαχπίνικο και αλήτικο τρόπο, αντί της μπαλάντας, που συνηθίζεται να χρησιμοποιείται σαν κατακλείδα ενός δίσκου.
Συνολικά πρόκειται για την πιο ώριμη, μουσικά, προσπάθειά της έως τώρα, ενώ είναι ξεκάθαρο πως έχει διαλέξει να ακολουθήσει ένα νέο μονοπάτι, ξετινάζοντας από πάνω της το glitter μιας έφηβης bubblegum pop star και ενστερνίζοντας την εικόνα μιας δυναμικής, πλέον, γυναίκας (κάτι που είχε ήδη ξεκινήσει το 2016 με το „Dangerous Woman“), η οποία ξέρει τι θέλει και τι δεν θέλει από τη ζωή της, αλλά και τον τρόπο του να φέρνει εις πέρας τους στόχους της, έχοντας στο πλευρό της τους φίλους και την οικογένειά της. Αξιοσημείωτο είναι επίσης, το ότι συμμετείχε στην δημιουργία όλων των κομματιών και στο ότι είναι ο πρώτος της δίσκος χωρίς τη συμμετοχή άλλων καλλιτεχνών.
Well done, Ari!
Must hear: “bloodline”, “bad idea”, “fake smile”, “7 rings”, “break up with your girlfriend, i’m bored”
Βαθμολογία: 5/5 ⭐⭐⭐⭐⭐