Μαύρο μαλλί, μπλε-πράσινα μάτια, τονισμένα φρύδια και κόκκινο κραγιόν. Η χειμαρρώδης γυναίκα με το κοντοκουρεμένο μαλλί (που δεν ήταν και το πραγματικό της, ήταν φυσική ξανθιά), άφησε το σημάδι της στα ελληνικά media, από τα τέλη του ’80 και ολόκληρη τη δεκαετία του ’90. Ανατρεπτική, ασυμβίβαστη, ευφυής και χειμαρρώδης.
Από τις πιο πολυτάλαντες Ελληνίδες: Αρθρογράφος, συγγραφέας, μαγείρισσα, αρχισυντάκτρια και παρουσιάστρια σατυρικών δελτίων ειδήσεων, ρεμπέτισσα σε πάλκο για λίγο καιρό, η Μαλβίνα Κάραλη, αποτέλεσε σχολή για δημοσιογράφους και παρουσιαστές, με τις βιτριολικές ατάκες – σλόγκαν της και τα αιχμηρά πολιτικά και μη σχόλια της.
Η Μαλβίνα Κάραλη (πραγματικό όνομα Μαρία-Ελένη Σακκά) γεννήθηκε στο Ισραήλ στις 3 Φεβρουαρίου. Γεννήθηκε στην Χαλκίδα και καταγόταν από τα Ψαρά και τη Θράκη. Ήταν απόφοιτη του
Αρσάκειου και γαλλοαναθρεμμένη. Φεύγει για σπουδές στο Παρίσι. Η ίδια δήλωνε συλλέκτρια πανεπιστημιακών ενάρξεων, αφού έκανε απόπειρες να σπουδάσει Κυβερνητική, Μαθηματικά αλλά και Ιστορία Τέχνης.
Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες («Απογευματινή», «Ελευθεροτυπία»), και ως αρθρογράφος στα περιοδικά «Φαντάζιο», «Επίκαιρα», «Γυναίκα», «Κλικ», 01, «Απογευματινή», «η Ελευθεροτυπία», τα «Επίκαιρα», το «Symbοlo» του «Επενδυτή», κ.ά).
Αγαπήθηκε από τις Ελληνίδες όταν έγραφε στη «Γυναίκα», στη στήλη «Επ’ αυτοφώρω», που άφησε εποχή. Τις έμαθε να αγαπούν και να δείχνουν τα συναισθήματά τους, να διεκδικούν τη ζωή και τον έρωτα.
Τηλεόραση
Στα τέλη του ’80 γίνεται η απόλυτη σταρ των media, αρχικά από τη δημόσια και αργότερα στην ιδιωτική τηλεόραση με τις αντισυμβατικές συνεντεύξεις της και τις σατυρικές εκπομπές της.
(«Καθρέφτης ψυχής» στον «Seven X», στο Seven στην εκπομπή «Mea Culpa», TRASH TV, «Βίοι αγίων» στο «Star», ΑΝΤ1 και στο ΣΚΑΙ «Malvina Live» στο MEGA «Malvina Hostess» και στο STAR «Malvina Rixten»). Στις εκπομπές της εμφανίζεται με στρατιωτικές στολές, γιατί πιστεύει ότι δηλώνουν στη γυναίκα την υπόσχεση της οικιακής τάξης.
Οι εκπομπές της γίνονται πολύ δημοφιλείς και προβάλλονται συνήθως πριν ή μετά τα δελτία ειδήσεων. Σατίριζε την επικαιρότητα και τα προβλήματα της σύγχρονης Ελλάδας με ένα χιούμορ ιδιαίτερο και πρωτοποριακό για την εποχή. Διακωμωδούσε ανθρώπους και καταστάσεις χωρίς να σκέφτεται τις συνέπειες, ενώ αρκετές φορές της είχε ζητηθεί να κρατάει χαμηλότερους τόνους και να αλλάξει το ύφος της. Της είχαν, μάλιστα, τάξει και περισσότερα χρήματα αν το έκανε αυτό. Πνεύμα ανήσυχο, ποτέ δε δέχτηκε να περιορίσει το λόγο της και για αυτό ήταν αγαπητή στους Έλληνες. «Το στυλ μου είναι αυτό… σ’ όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε», είχε πει. Κάποια στιγμή, όμως, τα κατάφεραν και η Μαλβίνα μένει χωρίς τηλεοπτική στέγη. Tο μεγαλύτερο ταλέντο της Ελλάδας άνεργο. Xωρίς λεφτά να ζήσει. Φοβόταν μην τη σκοτώσουν και για προστασία καταφεύγει στην οικογένεια Bαρδινογιάννη, που της παρέχει τα πάντα, έως το θάνατό της.
Οι ατάκες της
Οι ατάκες, αλλά και τα αποφθέγματα που είχε πει η Μαλβίνα έχουν αφήσει εποχή: «Όξω π…η απ’ την παράγκα!», το «ΙΕΚ Τάπερμαν» (ο Κώστας Σημίτης ήταν ίσως ο πιο «αγαπημένος της», αλλά και το «φακάτοι μου», «κατάρα στον λαδέμπορα». Για τα Ίμια: «Μας πιάσανε τον κώλο, πάει πολεμόχαρη φυλή μου, καραξεφτιλιστήκαμε, ξεπουλάμε», «ΤΕΛΙΚΑ τι είναι ο Συνασπισμός: πέντε – έξι κώλοι που ψάχνουν για καρέκλα»!… , και ένα σωρό άλλα.
Η Μαλβίνα και ο έρωτας
«Όλα συγχωρούνται, αλλά το να θέλεις να μεταλλάξεις το κατεξοχήν απρόβλεπτο πράγμα, τον έρωτα, σε κάτι προβλεπόμενο, είναι η μεγαλύτερη ύβρις».
Κύρια πηγή έμπνευσης της υπήρξε ο έρωτας, και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των κειμένων της είναι αφιερωμένο σε αυτόν. «Το πολύ δεν το μπορώ, το λίγο δεν μου φτάνει». Ο έρωτας, οι άνδρες και οι συνταγές ήταν οι αγάπες της.
Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά. Τη Μελίτα, τη Μαριάννα και τον Μίνωα. Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο, τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Στις ερωτικές της σχέσεις της άρεσε να είναι γκέισα. Της άρεσε να περιποιείται τον σύντροφο της και να του δίνεται ολοκληρωτικά. «Αυτό που επιζητεί μία γυναίκα από τη σχέση με έναν άντρα είναι η άλωση. Το να χαθεί μέσα σε άλλον. Που σημαίνει ότι αν μία γυναίκα πάει με άλλον άντρα έχει χαθεί ο προηγούμενος». Μενέλαος Καραμαγγιώλης, ο τελευταίος έρωτας της ζωής της.
Τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.
Έγραψε τα βιβλία: «Αθώος σαν αγαπημένος», «Τα κορίτσια της Σαβάνα», «Πιο πολύ, πιο πολλοί», τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής με τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας – Μαλβινέζικα», καθώς επίσης και τη μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη «Γλυκό κορίτσι».
Είχε μεγάλη αδυναμία στην Αλίκη Βουγιουκλάκη, στον Γιώργο Χειμωνά και στην Ελένη Βιτάλη.
ΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΛΒΙΝΑ
Ήταν γενναιόδωρη με όλους όσους αγαπούσε, γινόταν η καλύτερη φίλη, και ήθελε να λύνει τα προβλήματά τους με όποιον τρόπο μπορούσε.
Φορούσε πάντα λευκά ή μαύρα ρούχα. Το αγαπημένο της χρώμα ήταν το μαύρο.
Το αγαπημένο της παραμύθι ήταν η «Πολυάννα».
Τα ζούσε όλα με πάθος. Η αγαπημένη της ατάκα ήταν «τίποτα δεν πρέπει».
Ήταν προληπτική και ανασφαλής.
Είναι μία από τις 12 γυναίκες που κατάφεραν ποτέ να μπουν κρυφά στο Άγιο Όρος.
Δεν ήθελε να κάνει παρέα με πολιτικούς. Μιλούσε πολύ στο τηλέφωνο με τους φίλους της, τις νύχτες .
Όταν ήταν ερωτευμένη ζήλευε και το έδειχνε. Της άρεσε το μαύρο χρώμα στα μαλλιά, γιατί δηλώνει ανδρισμό, ευθύτητα, δραστηριότητα.
Φοβότανε υπερβολικά τους γιατρούς.
Tον οδηγό της για μια περίοδο, τον είχε ντύσει τσολιά.
Έκλεινε πάντα τις κουβέντες με τους φίλους της, λέγοντας, ΦΙΛΑΡΕΣ!
«Λέγε γλυκειά μου, τι θες από τη ζωή μου»
Μια από τις καλύτερες συνεντεύξεις της: https://www.doctv.gr/page.aspx?itemID=SPG6451
Η αρρώστεια
Κλείστηκε σαν στρείδι όταν διαγνώστηκε με καρκίνο. Δεν το είπε ούτε στα παιδιά της για να μην τα στενοχωρήσει. Φεύγει στην Αμερική, αλλά ακόμη και τις δύσκολες μέρες της χημειοθεραπείας έστελνε υλικό και κείμενα που διαβάζονται ακόμα.
Στέλνει από Αμερική φωτογραφίες της ντυμένη νύφη. Ο μεγάλος της καημός ήταν ο γάμος. Η Μαλβίνα λάτρευε το νυφικό. Της άρεσε ο γάμος και το τελετουργικό.
Επιστρέφει στην Ελλάδα για να νοσηλευτεί στο «Ερρίκος Ντυνάν». Δεν ήθελε να δει κανέναν και ούτε να τη δει κανείς. Πεθαίνει 7 Ιουνίου 2002. Η κηδεία της έγινε στο Α΄νεκροταφείο έμοιαζε με φιέστα. Πρωταγωνιστές, δημοσιογράφοι, διανοούμενοι, τραβεστί και παλαιστές και κομμώτριες. Το 2005, μάλλον, την ξέθαψαν, πριν γίνει μνήμα της τόπος συνάντησης για τους θαυμαστές της. Της Mαλβίνας Kάραλη ο τάφος δεν υπάρχει. Πότε έγινε εκταφή, πού την θάψανε πάλι, κανείς δεν ξέρει. Ακόμα και στον θάνατο, άλλαξε σπίτι. Ήταν από τις αγαπημένες τις συνήθειες οι συνεχείς μετακομίσεις…
Λίγους μήνες πριν φύγει για το μεγάλο ταξίδι είχε πει: «Εγώ γλίτωσα πλέον και δεν είμαι σαν εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια και αγάπη. Κυρίως αγάπη…».
Μαύρο μαλλί, μπλε-πράσινα μάτια, τονισμένα φρύδια και κόκκινο κραγιόν. Η χειμαρρώδης γυναίκα με το κοντοκουρεμένο μαλλί (που δεν ήταν και το πραγματικό της, ήταν φυσική ξανθιά), άφησε το σημάδι της στα ελληνικά media, από τα τέλη του ’80 και ολόκληρη τη δεκαετία του ’90. Ανατρεπτική, ασυμβίβαστη, ευφυής και χειμαρρώδης.
Από τις πιο πολυτάλαντες Ελληνίδες: Αρθρογράφος, συγγραφέας, μαγείρισσα, αρχισυντάκτρια και παρουσιάστρια σατυρικών δελτίων ειδήσεων, ρεμπέτισσα σε πάλκο για λίγο καιρό, η Μαλβίνα Κάραλη, αποτέλεσε σχολή για δημοσιογράφους και παρουσιαστές, με τις βιτριολικές ατάκες – σλόγκαν της και τα αιχμηρά πολιτικά και μη σχόλια της.
Η Μαλβίνα Κάραλη (πραγματικό όνομα Μαρία-Ελένη Σακκά) γεννήθηκε στο Ισραήλ στις 3 Φεβρουαρίου. Γεννήθηκε στην Χαλκίδα και καταγόταν από τα Ψαρά και τη Θράκη. Ήταν απόφοιτη του
Αρσάκειου και γαλλοαναθρεμμένη. Φεύγει για σπουδές στο Παρίσι. Η ίδια δήλωνε συλλέκτρια πανεπιστημιακών ενάρξεων, αφού έκανε απόπειρες να σπουδάσει Κυβερνητική, Μαθηματικά αλλά και Ιστορία Τέχνης.
Εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες («Απογευματινή», «Ελευθεροτυπία»), και ως αρθρογράφος στα περιοδικά «Φαντάζιο», «Επίκαιρα», «Γυναίκα», «Κλικ», 01, «Απογευματινή», «η Ελευθεροτυπία», τα «Επίκαιρα», το «Symbοlo» του «Επενδυτή», κ.ά).
Αγαπήθηκε από τις Ελληνίδες όταν έγραφε στη «Γυναίκα», στη στήλη «Επ’ αυτοφώρω», που άφησε εποχή. Τις έμαθε να αγαπούν και να δείχνουν τα συναισθήματά τους, να διεκδικούν τη ζωή και τον έρωτα.
Τηλεόραση
Στα τέλη του ’80 γίνεται η απόλυτη σταρ των media, αρχικά από τη δημόσια και αργότερα στην ιδιωτική τηλεόραση με τις αντισυμβατικές συνεντεύξεις της και τις σατυρικές εκπομπές της.
(«Καθρέφτης ψυχής» στον «Seven X», στο Seven στην εκπομπή «Mea Culpa», TRASH TV, «Βίοι αγίων» στο «Star», ΑΝΤ1 και στο ΣΚΑΙ «Malvina Live» στο MEGA «Malvina Hostess» και στο STAR «Malvina Rixten»). Στις εκπομπές της εμφανίζεται με στρατιωτικές στολές, γιατί πιστεύει ότι δηλώνουν στη γυναίκα την υπόσχεση της οικιακής τάξης.
Οι εκπομπές της γίνονται πολύ δημοφιλείς και προβάλλονται συνήθως πριν ή μετά τα δελτία ειδήσεων. Σατίριζε την επικαιρότητα και τα προβλήματα της σύγχρονης Ελλάδας με ένα χιούμορ ιδιαίτερο και πρωτοποριακό για την εποχή. Διακωμωδούσε ανθρώπους και καταστάσεις χωρίς να σκέφτεται τις συνέπειες, ενώ αρκετές φορές της είχε ζητηθεί να κρατάει χαμηλότερους τόνους και να αλλάξει το ύφος της. Της είχαν, μάλιστα, τάξει και περισσότερα χρήματα αν το έκανε αυτό. Πνεύμα ανήσυχο, ποτέ δε δέχτηκε να περιορίσει το λόγο της και για αυτό ήταν αγαπητή στους Έλληνες. «Το στυλ μου είναι αυτό… σ’ όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε», είχε πει. Κάποια στιγμή, όμως, τα κατάφεραν και η Μαλβίνα μένει χωρίς τηλεοπτική στέγη. Tο μεγαλύτερο ταλέντο της Ελλάδας άνεργο. Xωρίς λεφτά να ζήσει. Φοβόταν μην τη σκοτώσουν και για προστασία καταφεύγει στην οικογένεια Bαρδινογιάννη, που της παρέχει τα πάντα, έως το θάνατό της.
Οι ατάκες της
Οι ατάκες, αλλά και τα αποφθέγματα που είχε πει η Μαλβίνα έχουν αφήσει εποχή: «Όξω π…η απ’ την παράγκα!», το «ΙΕΚ Τάπερμαν» (ο Κώστας Σημίτης ήταν ίσως ο πιο «αγαπημένος της», αλλά και το «φακάτοι μου», «κατάρα στον λαδέμπορα». Για τα Ίμια: «Μας πιάσανε τον κώλο, πάει πολεμόχαρη φυλή μου, καραξεφτιλιστήκαμε, ξεπουλάμε», «ΤΕΛΙΚΑ τι είναι ο Συνασπισμός: πέντε – έξι κώλοι που ψάχνουν για καρέκλα»!… , και ένα σωρό άλλα.
Η Μαλβίνα και ο έρωτας
«Όλα συγχωρούνται, αλλά το να θέλεις να μεταλλάξεις το κατεξοχήν απρόβλεπτο πράγμα, τον έρωτα, σε κάτι προβλεπόμενο, είναι η μεγαλύτερη ύβρις».
Κύρια πηγή έμπνευσης της υπήρξε ο έρωτας, και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των κειμένων της είναι αφιερωμένο σε αυτόν. «Το πολύ δεν το μπορώ, το λίγο δεν μου φτάνει». Ο έρωτας, οι άνδρες και οι συνταγές ήταν οι αγάπες της.
Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά. Τη Μελίτα, τη Μαριάννα και τον Μίνωα. Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο, τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Στις ερωτικές της σχέσεις της άρεσε να είναι γκέισα. Της άρεσε να περιποιείται τον σύντροφο της και να του δίνεται ολοκληρωτικά. «Αυτό που επιζητεί μία γυναίκα από τη σχέση με έναν άντρα είναι η άλωση. Το να χαθεί μέσα σε άλλον. Που σημαίνει ότι αν μία γυναίκα πάει με άλλον άντρα έχει χαθεί ο προηγούμενος». Μενέλαος Καραμαγγιώλης, ο τελευταίος έρωτας της ζωής της.
Τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.
Έγραψε τα βιβλία: «Αθώος σαν αγαπημένος», «Τα κορίτσια της Σαβάνα», «Πιο πολύ, πιο πολλοί», τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής με τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας – Μαλβινέζικα», καθώς επίσης και τη μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη «Γλυκό κορίτσι».
Είχε μεγάλη αδυναμία στην Αλίκη Βουγιουκλάκη, στον Γιώργο Χειμωνά και στην Ελένη Βιτάλη.
ΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΛΒΙΝΑ
Ήταν γενναιόδωρη με όλους όσους αγαπούσε, γινόταν η καλύτερη φίλη, και ήθελε να λύνει τα προβλήματά τους με όποιον τρόπο μπορούσε.
Φορούσε πάντα λευκά ή μαύρα ρούχα. Το αγαπημένο της χρώμα ήταν το μαύρο.
Το αγαπημένο της παραμύθι ήταν η «Πολυάννα».
Τα ζούσε όλα με πάθος. Η αγαπημένη της ατάκα ήταν «τίποτα δεν πρέπει».
Ήταν προληπτική και ανασφαλής.
Είναι μία από τις 12 γυναίκες που κατάφεραν ποτέ να μπουν κρυφά στο Άγιο Όρος.
Δεν ήθελε να κάνει παρέα με πολιτικούς. Μιλούσε πολύ στο τηλέφωνο με τους φίλους της, τις νύχτες .
Όταν ήταν ερωτευμένη ζήλευε και το έδειχνε. Της άρεσε το μαύρο χρώμα στα μαλλιά, γιατί δηλώνει ανδρισμό, ευθύτητα, δραστηριότητα.
Φοβότανε υπερβολικά τους γιατρούς.
Tον οδηγό της για μια περίοδο, τον είχε ντύσει τσολιά.
Έκλεινε πάντα τις κουβέντες με τους φίλους της, λέγοντας, ΦΙΛΑΡΕΣ!
«Λέγε γλυκειά μου, τι θες από τη ζωή μου»
Μια από τις καλύτερες συνεντεύξεις της: https://www.doctv.gr/page.aspx?itemID=SPG6451
Η αρρώστεια
Κλείστηκε σαν στρείδι όταν διαγνώστηκε με καρκίνο. Δεν το είπε ούτε στα παιδιά της για να μην τα στενοχωρήσει. Φεύγει στην Αμερική, αλλά ακόμη και τις δύσκολες μέρες της χημειοθεραπείας έστελνε υλικό και κείμενα που διαβάζονται ακόμα.
Στέλνει από Αμερική φωτογραφίες της ντυμένη νύφη. Ο μεγάλος της καημός ήταν ο γάμος. Η Μαλβίνα λάτρευε το νυφικό. Της άρεσε ο γάμος και το τελετουργικό.
Επιστρέφει στην Ελλάδα για να νοσηλευτεί στο «Ερρίκος Ντυνάν». Δεν ήθελε να δει κανέναν και ούτε να τη δει κανείς. Πεθαίνει 7 Ιουνίου 2002. Η κηδεία της έγινε στο Α΄νεκροταφείο έμοιαζε με φιέστα. Πρωταγωνιστές, δημοσιογράφοι, διανοούμενοι, τραβεστί και παλαιστές και κομμώτριες. Το 2005, μάλλον, την ξέθαψαν, πριν γίνει μνήμα της τόπος συνάντησης για τους θαυμαστές της. Της Mαλβίνας Kάραλη ο τάφος δεν υπάρχει. Πότε έγινε εκταφή, πού την θάψανε πάλι, κανείς δεν ξέρει. Ακόμα και στον θάνατο, άλλαξε σπίτι. Ήταν από τις αγαπημένες τις συνήθειες οι συνεχείς μετακομίσεις…
Λίγους μήνες πριν φύγει για το μεγάλο ταξίδι είχε πει: «Εγώ γλίτωσα πλέον και δεν είμαι σαν εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια και αγάπη. Κυρίως αγάπη…».