Σάββατο 21:15 και Κυριακή 19:00
Η παράσταση «Από την Αντιγόνη στη Μήδεια» συμμετείχε δυο φορές σε φεστιβάλ στην Νότιο Κορέα και σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.
Κάθε Σάββατο, μετά το τέλος κάθε παράστασης, στο φουαγιέ του θεάτρου Άλφα.Ιδέα, μια ποιήτρια μοιράζεται με το κοινό αποσπάσματα από το έργο της. Σ’ αυτό το μέρος της βραδιάς μπορεί να παρευρεθεί κανείς χωρίς να έχει παρακολουθήσει την παράσταση και χωρίς κόστος.
Ερμηνεύουν: Κώστας Γάκης, Μαρία Παπαφωτίου
Κείμενο, σκηνοθεσία, video art: Κώστας Γάκης
Μουσική: Κώστας Γάκης – Στέλλα Ζιοπούλου
Live τραγούδι: Ίρις Κανδρή
Live μουσική: Στέλλα Ζιοπούλου
Συνεργασία στη σκηνοθεσία: Ανθή Φουντά
Επιμέλεια κίνησης: Ευθύμης Χρήστου
Φωτισμοί: Στέλιος Πλασκασοβίτης, Στέφανος Λώλος
Σκηνογραφία: Στέφανος Λώλος
Κοστούμια: Σάλι Αλάραμπι, Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Βίλλη Κοντονικολάκη, Ισμήνη Πρωίου
Φωτογράφοι: Παναγιώτης Λαμπής, Σοφοκλής Μπιμπής, Νίκος Οικονόμου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Διάρκεια: 90 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ (προπώληση), 15 ευρώ (ταμείο), 12 ευρώ (ΑΜΕΑ, φοιτητικό, μαθητικό)
Που: Θέατρο Άλφα.Ιδέα, Πατησίων 37 και Στουρνάρα 51, Αθήνα
Τηλ.: (210) 5238742, 5221444
Tηλέφωνο για σχολικές παραστάσεις: 6970 282 888 (Τζίφας Χρήστος)
Τρόποι πρόσβασης: Στάση Μετρό ΟΜΟΝΟΙΑ
ΝΕΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ (από Σάββατο 2 Φλεβάρη 2019)
Σάββατο 21:15 και Κυριακή 19:00
«Ένας ύμνος στην γυναίκα. Την κάθε γυναίκα που υπέφερε πολλά, την γυναίκα που κέρδισε και κατάφερε πολλά, την γυναίκα που αντιστάθηκε μπροστά στην εξουσία και όρθωσε το, κατά τα άλλα εφηβικό της ανάστημα, μπροστά στο «τέρας» της σκληρής εξουσίας. Την γυναίκα που ξεριζώθηκε και έχασε τα πάντα. Την γυναίκα που τιμωρήθηκε και τιμώρησε. Την γυναίκα που πουλήθηκε σαν σκλάβος σε εγκλήματα πολέμου. Την γυναίκα, τέλος, που έφτασε στην μεγαλύτερη αυτοκαταστροφή ως «αντίποινα» προδοσίας. Τις συναντάμε ακόμα αυτές τις γυναίκες. Είμαστε εμείς, εσύ, η καθεμιά. Ο Κώστας Γάκης κεντάει για άλλη μία φορά με την σκηνοθεσία του και τη μουσική του. Η παράσταση μας παίρνει μαζί της με τον νου, την καρδιά και όλες τις αισθήσεις γενικότερα. Τόσο όσο και η χρήση των οπτικοακουστικών μέσων. Προβολές και κάμερα, ζωντανή μουσική και μια παράσταση που έχεις την εντύπωση ότι φτιάχνεται μπροστά στα μάτια σου. Μια παράσταση που πρέπει να δείτε!»
Τέσσυ Καραμπίνη, debop.gr
«Οι ηθοποιοί είναι δοσμένοι στην ερμηνεία τους. Η ταλαντούχα Μαρία Παπαφωτίου συμπυκνώνει όλους του γυναικείους ρόλους με απόλυτη ταύτιση στο κάθε χαρακτήρα. Γίνεται η αταλάντευτη Αντιγόνη, η ερωτική Ιοκάστη, η προγραμματισμένη Ελένη, η υποδειγματική Ιφιγένεια, η σπαρακτική Εκάβη, η δολερή Κλυταιμνήστρα, η χαρισματική Κασσάνδρα, η ρηξικέλευθη Μήδεια. Ο Κώστας Γάκης φορά το ανδρικό προσωπείο. Ντύνεται «ποιητής» και απλώνει το χέρι στον θεατή με βλέμμα οικείο και συμπονετικό, γίνεται βασιλιάς και ορίζει σθεναρά τη μοίρα του άλλου, γίνεται Ορέστης για να φονεύσει. Η παράσταση «Από την Αντιγόνη στη Μήδεια» αποτελεί μια θεατρική επιλογή για το θεατή που στοχάζεται, που δεν εφησυχάζει, που αγαπά την Ελλάδα και την Γυναίκα.
Ο Λόγος του Κώστα Γάκη είναι πρωτίστως ύμνος προς την γυναίκα. Ο Λόγος του είναι βαθύτατα προσωπικός, έντονα πολιτικός, κρυφά επαναστατικός, καθόλα επίκαιρος, υπέροχα δοτικός».
Δήμητρα Τσιαούση, elamazi.gr
«Ο Κώστας Γάκης δεν δίνει εύκολες απαντήσεις. Αντίθετα θέτει καίρια ερωτήματα, ανάγοντας τις γεμάτες βία, δάκρυα και αίμα ιστορίες αυτών των γυναικών στο δικό μας, εξίσου «αιματοβαμμένο» σήμερα. Στο ευ-μετάβλητο πρόσωπο και το γεμάτο πλαστικότητα σώμα της ταλαντούχας Μαρίας Παπαφωτίου, ενσαρκώνονται – θεατρικά, μουσικά και «κινηματογραφικά» -η Αντιγόνη, η Ελένη, η Ιφιγένεια, η Κλυταιμνήστρα, η Κασσάνδρα, η Ηλέκτρα, η Εκάβη, η Ιοκάστη-Επίκαστη και τέλος η Μήδεια που με τον πλέον ανατρεπτικό και παράδοξο τρόπο βάζει τα πράγματα στη θέση τους για όλες τις γυναίκες που αδικήθηκαν, κακοποιήθηκαν, ξεριζώθηκαν από την πατρίδα τους, ατιμάστηκαν και εν τέλει προδόθηκαν από τους πιο αγαπημένους τους».
theathinai.com
«Η σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη ευρηματική και ψαγμένη όπως πάντα τέλεια ντυμένη με τη μουσική που γράφει ο ίδιος. Εξαιρετική η επιλογή της Μαρίας Παπαφωτίου. Τόσο δυναμική η παρουσία της που έδωσε και στους 10 γυναικείους ρόλους τέλεια υπόσταση. Σε ανατριχιάζει, σου βγάζει τρομερά συναισθήματα! Ο Κώστας Γάκης καταφέρνει να κάνει αρχαίο θέατρο με σύγχρονο τρόπο χωρίς να υποβιβάζει το κείμενο. Καταπληκτικές η Στέλλα Ζιοπούλου και η Ίρις Κανδρή στην μουσική και το τραγούδι. Η παράσταση μας δείχνει οτι ο πιο καταπιεσμένος, η ΓΥΝΑΙΚΑ απαίδευτη άφτιαχτη, τραγική, υπάρχει, ζει, ερωτεύεται, γεννά, ανατρέφει και πεθαίνει αφήνοντας το χνάρι της ύπαρξης της στο χάρτη της ανδροκρατούμενης κοινωνίας διαμέσου των αιώνων! Εξαιρετική παράσταση ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!!»
Πόλλυ Μαρμαρινού, freshart24.gr
«Η σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη είναι άκρως ευρηματική, πολυκύμαντη, κινηματογραφική και εύρυθμη. Ο ίδιος, ως συγγραφέας και σκηνοθέτης, κατάφερε να αποδώσει το βάρος του ψυχισμού της κάθε γυναίκας με μικρές ανάσες κωμωδίας. Η απόδοση των κειμένων του ήταν άρτια, με συνδετικούς μονολόγους να γεφυρώνουν τις σκηνές. Με άκρως μελωδική και ατμοσφαιρική ζωντανή μουσική ο ίδιος, ως συνθέτης κατάφερε να αγγίξει με ευαισθησία και λυρισμό τις λέξεις του κειμένου. Τα ατμοσφαιρικά video art και κάποια τεχνικά βοηθήματα ήχων, όπως το βάθος της φωνής και νερά να ξεχειλίζουν από το άπειρο, ήταν το ουσιαστικό λιτό σκηνικό του έργου. Η επιλογή της ηθοποιού Μαρία Παπαφωτίου ήταν ορθή, καθώς η ίδια έδωσε μια δυναμική, ακριβή και φυσική ερμηνεία στα δέκα πρόσωπα. Οι γρήγορες και ορθές εναλλαγές στην τοποθέτηση της φωνής της και του κινησιολογικού της υποβάθρου, συντέλεσαν στην τελειοποίηση του εκάστοτε ρόλου. Η εξαιρετική ηθοποιός καθήλωσε το κοινό με την πολυεπίπεδη ερμηνευτική της απόδοση και την υποκριτική της δεινότητα. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο πρόσωπο της Μήδειας και της Κλυταιμνήστρας, η ηθοποιός απέδωσε το συναισθηματικό τραγικό ρίγος και τη βαθιά εσωτερική αμεσότητα του ρόλου».
Ευγενία Σάλτα, artic.gr