Μετά τη σκηνοθεσία της ταινίας «Μαριονέτες», ο Παντελής Καλατζής επιστρέφει με μια ιστορική ταινία εποχής που διαδραματίζεται την περίοδο της γενοκτονίας των Ποντίων.
Βασισμένη σε ιστορικά ντοκουμέντα και στις μαρτυρίες όσων επέζησαν, η ταινία ΠΟΝΤΟΣ αποτελεί την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου συγκεντρώνοντας στο καστ μεγάλα ονόματα Ελλήνων ηθοποιών.
Μέσα από τα μάτια των δύο πρωταγωνιστών της ταινίας, της Άννας και του Μίλτου, γινόμαστε μάρτυρες των διώξεων που υπέστη ο Ελληνισμός στην περιοχή του Εύξεινου Πόντου και που οδήγησαν στην εξόντωση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Εκατό χρόνια μετά τα ιστορικά γεγονότα, η ταινία καταγράφει με πιστότητα και σεβασμό στην ιστορική μνήμη, μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες, την καθημερινότητα αλλά και τις πολεμικές συγκρούσεις των ανθρώπων της περιόδου και ταυτόχρονα πλέκει το μύθο του μεγάλου έρωτα μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών, ενός έρωτα που για να δικαιωθεί, πρέπει να επιβιώσει μέσα στις εξαιρετικά δυσμενείς ιστορικές συνθήκες.
ΣΥΝΟΨΗ
Μετά από την αιφνιδιαστική επίθεση στο χωριό της Άννας και την εξόντωση των κατοίκων, η Άννα καταφέρνει να αποδράσει και καταλήγει τραυματισμένη σε κοντινό δάσος. Εκεί διασώζεται από το Μίλτο, ο οποίος στη συνέχεια οδηγεί την τραυματισμένη γυναίκα στον ορεινό καταυλισμό που ζει. Στην ηρεμία του καταυλισμού αυτού κι ενώ η Άννα αναρρώνει από τα σωματικά και ψυχικά της τραύματα, μια ερωτική σχέση αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσα σε αυτήν και το Μίλτο. Σύντομα θα βρεθούν και πάλι αντιμέτωποι με την ιστορία καθώς η συστηματοποίηση της εξόντωσης των Ελλήνων του Πόντου, όπως επιβάλλεται από την πολιτική εξουσία των Τούρκων, θα φέρει τις παραστρατιωτικές ομάδες των Τσετών απέναντί τους. Οι προετοιμασμένοι κάτοικοι αυτή τη φορά θα αντιδράσουν και θα διώξουν τους εισβολείς αλλά ο καταυλισμός θα διαλυθεί. Οι πορείες των δύο νέων θα χωρίσουν – ο Μίλτος μαζί με τους υπόλοιπους άνδρες του χωριού θα ενσωματωθεί στις αντάρτικες ομάδες, η Άννα μαζί με τη μητέρα του Μίλτου, τη Μαρία, θα κατέβουν για ασφάλεια σε ένα αστικό κέντρο της εποχής, την Τραπεζούντα. Ο καθένας μόνος και την ίδια στιγμή ταυτόχρονα, η Άννα κι ο Μίλτος θα βιώσουν τους μηχανισμούς εξόντωσης που χρησιμοποιήθηκαν εναντίον των κατοίκων του Πόντου – τάγματα εργασίας, λευκές πορείες θανάτου, διώξεις, απαγχονισμούς. Κι ενώ η επιβίωση τους θα γίνεται κάθε μέρα και πιο δύσκολη και ο θάνατος θα τους κυκλώνει από παντού, η επιθυμία να βρεθούν και πάλι μαζί θα είναι αυτό που θα κρατήσει την ελπίδα τους ζωντανή.
CREDITS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΣΗΦΕΛΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΤΡΙΤΖΙΔΑΚΗΣ
PRODUCTION DESIGNER: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΙΑΚΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΝΤΑΝΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΑΡΑΔΕΛΗΣ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΟΥΡΑΡΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: CSP SHOWTIME PRODUCTIONS
ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE
Μετά τη σκηνοθεσία της ταινίας «Μαριονέτες», ο Παντελής Καλατζής επιστρέφει με μια ιστορική ταινία εποχής που διαδραματίζεται την περίοδο της γενοκτονίας των Ποντίων.
Βασισμένη σε ιστορικά ντοκουμέντα και στις μαρτυρίες όσων επέζησαν, η ταινία ΠΟΝΤΟΣ αποτελεί την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου συγκεντρώνοντας στο καστ μεγάλα ονόματα Ελλήνων ηθοποιών.
Μέσα από τα μάτια των δύο πρωταγωνιστών της ταινίας, της Άννας και του Μίλτου, γινόμαστε μάρτυρες των διώξεων που υπέστη ο Ελληνισμός στην περιοχή του Εύξεινου Πόντου και που οδήγησαν στην εξόντωση εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Εκατό χρόνια μετά τα ιστορικά γεγονότα, η ταινία καταγράφει με πιστότητα και σεβασμό στην ιστορική μνήμη, μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες, την καθημερινότητα αλλά και τις πολεμικές συγκρούσεις των ανθρώπων της περιόδου και ταυτόχρονα πλέκει το μύθο του μεγάλου έρωτα μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών, ενός έρωτα που για να δικαιωθεί, πρέπει να επιβιώσει μέσα στις εξαιρετικά δυσμενείς ιστορικές συνθήκες.
ΣΥΝΟΨΗ
Μετά από την αιφνιδιαστική επίθεση στο χωριό της Άννας και την εξόντωση των κατοίκων, η Άννα καταφέρνει να αποδράσει και καταλήγει τραυματισμένη σε κοντινό δάσος. Εκεί διασώζεται από το Μίλτο, ο οποίος στη συνέχεια οδηγεί την τραυματισμένη γυναίκα στον ορεινό καταυλισμό που ζει. Στην ηρεμία του καταυλισμού αυτού κι ενώ η Άννα αναρρώνει από τα σωματικά και ψυχικά της τραύματα, μια ερωτική σχέση αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσα σε αυτήν και το Μίλτο. Σύντομα θα βρεθούν και πάλι αντιμέτωποι με την ιστορία καθώς η συστηματοποίηση της εξόντωσης των Ελλήνων του Πόντου, όπως επιβάλλεται από την πολιτική εξουσία των Τούρκων, θα φέρει τις παραστρατιωτικές ομάδες των Τσετών απέναντί τους. Οι προετοιμασμένοι κάτοικοι αυτή τη φορά θα αντιδράσουν και θα διώξουν τους εισβολείς αλλά ο καταυλισμός θα διαλυθεί. Οι πορείες των δύο νέων θα χωρίσουν – ο Μίλτος μαζί με τους υπόλοιπους άνδρες του χωριού θα ενσωματωθεί στις αντάρτικες ομάδες, η Άννα μαζί με τη μητέρα του Μίλτου, τη Μαρία, θα κατέβουν για ασφάλεια σε ένα αστικό κέντρο της εποχής, την Τραπεζούντα. Ο καθένας μόνος και την ίδια στιγμή ταυτόχρονα, η Άννα κι ο Μίλτος θα βιώσουν τους μηχανισμούς εξόντωσης που χρησιμοποιήθηκαν εναντίον των κατοίκων του Πόντου – τάγματα εργασίας, λευκές πορείες θανάτου, διώξεις, απαγχονισμούς. Κι ενώ η επιβίωση τους θα γίνεται κάθε μέρα και πιο δύσκολη και ο θάνατος θα τους κυκλώνει από παντού, η επιθυμία να βρεθούν και πάλι μαζί θα είναι αυτό που θα κρατήσει την ελπίδα τους ζωντανή.
CREDITS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΣΗΦΕΛΗΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΤΡΙΤΖΙΔΑΚΗΣ
PRODUCTION DESIGNER: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΙΑΚΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΝΤΑΝΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΑΡΑΔΕΛΗΣ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΟΥΡΑΡΗ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: CSP SHOWTIME PRODUCTIONS
ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE