Αφροδίτη Χατζημηνά: «Το να συνεργάζεται κανείς με έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες του ελληνικού τραγουδιού, έχει πολλά οφέλη.»

Ιδιαίτερα ταλαντούχα, με βαθιά και ώριμη χροιά και σκηνική παρουσία που μαγνητίζει… Αυτές είναι λίγες λέξεις με τις οποίες θα μπορούσε κάποιος να περιγράψει την Αφροδίτη Χατζημηνά, μία από τις νέες καλλιτέχνιδες που ξεχωρίζουν από τα πρώτα τους κιόλας βήματα. Η μουσική μπήκε στη ζωή της από μικρή ηλικία, καθώς ήταν μαθήτρια στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και φοίτησε στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του πανεπιστημίου Αθηνών. Στο ευρύ κοινό συστήθηκε μέσα από τη μουσική παράσταση «Το Πατάρι Του Φλόκα» με τον Μανώλη Μητσιά, ενώ έχει ερμηνεύσει τραγούδια των Δημήτρη Παπαχαραλάμπους, Χρυσόστομου Καραντωνίου, Άρη Δαβαράκη και Χρήστου Νικολόπουλου και μεταξύ των επί σκηνής συνεργασιών της περιλαμβάνονται η Πίτσα Παπαδοπούλου και ο Γιώργος Θεοφάνους. Λίγο μετά την κυκλοφορία του νέου της τραγουδιού, «Καν’ Το Για Σένα», που υπογράφουν οι Νίκος Μερτζάνος και Σταύρος Σταύρου και κυκλοφορεί από την Panik Platinum, η Αφροδίτη Χατζημηνά μιλά για όλα στο mikrofwno.gr!

Αφροδίτη, πες μας λίγα λόγια για σένα για να σε γνωρίσουμε καλύτερα.

Μεγάλωσα σε μουσικούς κόλπους και δε μετανιώνω επ’ ουδενί που πήρα την απόφαση να γίνω επαγγελματίας μουσικός. Η μουσική για εμένα έχει πολλές πτυχές, κλασικές σπουδές στο πιάνο, μουσικολογία – εθνομουσικολογία στο ΕΚΠΑ, αλλά ο πυρήνας όλων είναι το τραγούδι. Ως άνθρωπος είμαι αρκετά παρορμητική και αρκετές φορές το πληρώνω αυτό, αλλά δε σταματώ να ελπίζω και να επιδιώκω την εξέλιξη.

Με τι κριτήρια επιλέγεις ένα τραγούδι; Έχεις το άγχος αν θα ακουστεί ή όχι;

Έχω έρθει σε επαφή με πολλές εκφάνσεις της μουσικής, συνεπώς, ένα και μοναδικό μουσικό ιδίωμα δεν κρίνεται επαρκές να καλύψει τις διάφορες προσωπικές αισθητικές απαιτήσεις. Η επιλογή ενός κομματιού, είναι αναντίρρητα μία δύσκολη διαδικασία, καθώς εύκολα σε οριοθετεί κανείς. Παρά ταύτα, τα κριτήριά μου είναι αμιγώς μουσικά (και στιχουργικά). Με άλλα λόγια, θα πρέπει το τραγούδι να έχει εγγενές ενδιαφέρον και να είναι καλόγουστο. Σχετικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, θα ήταν μεγάλο ψέμα να δηλώσω απαλλαγμένη από το άγχος της επιτυχίας του τραγουδιού. Δυστυχώς στην εποχή που ζούμε το εμπόριο και το αγαθό συνδέονται άρρηκτα.

Το «Κάντο Για Σένα» διαφέρει κατά πολύ μουσικά από τα δυο προηγούμενα singles («Πλοκή» και «Ζυγαριά») που μας έχεις παρουσιάσει, ωστόσο δεν παύει να είναι ένα πολύ δυνατό ερμηνευτικά τραγούδι, ενώ συνοδεύεται από ένα εντυπωσιακό videoclip. Μίλησε μας για το πώς προέκυψε αυτό το κομμάτι και για την εμπειρία που βίωσες κατά τα γυρίσματα του clip;

Κατά την επαγγελματική σταδιοδρομία, παρουσιάζονται προτάσεις οι οποίες δεν είναι απαραίτητα σε μία συγκεκριμένη μουσική κατεύθυνση. Προσωπικά, επιλέγω και εμπιστεύομαι κάθε φορά τους συνεργάτες μου, όπως και τα τραγούδια μου. Το συγκεκριμένο τραγούδι προέκυψε μέσα από την πολύ στενή φιλική και επαγγελματική μου σχέση με τον συνθέτη Νίκο Μερτζάνο. Μια μέρα πίναμε καφέ και μου λέει «άκου κάτι» και αυτό ήταν! Έπειτα, ήρθε η ώρα του κλιπ, δύσκολη ιστορία να τη διηγηθεί κανείς. Ανέλαβα ένα μεγάλο ρίσκο να ταξιδεύσω μέχρι το πιο βόρειο σημείο της Ευρώπης, τη Λαπωνία, παρέα με τον σκηνοθέτη του κλiπ Mike Marzz και τον καλό μου φίλο και πρωταγωνιστή Ιάσονα Καπότση. Η δουλειά μας έφτασε σε όλους εσάς μέσα από τη νέα δισκογραφική μου στέγη, την Panik Platinum, που με αγκάλιασε αμέσως.

Παρά το νεαρό της ηλικίας σου έχεις κάνει αξιοσημείωτες συνεργασίες. Έχεις συνεργαστεί με Μανώλη Μητσιά, Πίτσα Παπαδοπούλου, Χρήστο Νικολόπουλο, Γιώργο Θεοφάνους… Τι έχεις αποκομίσει από αυτές τις συνεργασίες;

Είχα την τύχη να βρεθώ επί σκηνής δίπλα σε «ογκόλιθους» της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού. Ο Μανώλης Μητσιάς, με τη στιβαρή αυτή φωνή και τη χαμηλών τόνων παρουσία του, μου δίδαξε την σημαντικότητα της μετριοφροσύνης ενός ταλαντούχου καλλιτέχνη. Η πολυαγαπημένη μου Πίτσα Παπαδοπούλου ήταν για μένα σταθμός. Έναν ολόκληρο χρόνο στο «Περιβόλι Τ’ Ουρανού», στο ίδιο καμαρίνι μαζί της, μου έμαθε πολλά. Η τεράστια ερμηνεία της, οι μη καταχρήσεις  που διατηρούν τη φωνή της αγέρωχη, αλλά και η γεμάτη συναισθήματα ζωή της, με έβαλαν με τον πιο όμορφο τρόπο στον κόσμο μια σπουδαίας ερμηνεύτριας, με αξιοζήλευτη πορεία. Ο Χρήστος Νικολόπουλος μου έδωσε το σημαντικότερο βήμα για την καλλιτεχνική μου πορεία. Πέρα απ’ το ότι μου χάρισε ένα υπέροχο τραγούδι, μου έμαθε την αξία του να μελετά κανείς λεπτομερώς -και όχι επιδερμικά- κάθε τραγούδι που ερμηνεύει και με μύησε στη σοβαρότητα και τη συνειδητότητα που χρειάζεται η προσέγγιση του λαϊκού τραγουδιού. Νιώθω ιδιαίτερη τιμή και ευγνωμοσύνη που συνεργάστηκα μαζί του και τον ευχαριστώ δημόσια. Τέλος, ο Γιώργος Θεοφάνους είναι ένας άνθρωπος με μουσικές καταβολές και σπουδές αξιοζήλευτες. Ήταν μεγάλη μου χαρά που ερμήνευσα τραγούδια του και εύχομαι στο μέλλον οι δρόμοι μας να ξανασυναντηθούν. Τον εκτιμώ ιδιαίτερα. Από την επαφή μου με αυτούς τους ανθρώπους αισθάνομαι εφοδιασμένη με αξίες, τόσο μουσικέ,ς όσο και ανθρώπινες, καίριες για κάθε νέο καλλιτέχνη.

Με το Χρήστο Νικολόπουλο συνεργάστηκες και δισκογραφικά στο single «Ζυγαριά», ο οποίος έγραψε τη μουσική και τους στίχους ο Άρης Δαβαράκης. Τι κρατάς από τη συνεργασία σας αυτή;

Το να συνεργάζεται κανείς με έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες του ελληνικού τραγουδιού, έχει πολλά οφέλη. Πρώτα απ’ όλα, ο πήχης της ερμηνευτικής απόδοσης ανεβαίνει στα ύψη, ενώ παράλληλα η συνεργασία διακρίνεται από πρωτοφανή για εμένα επαγγελματισμό. Τέλος, η αυτοπεποίθηση που απέκτησα από τη συνολική εμπειρία, καθώς και η διεύρυνση του μουσικού κύκλου, κρίθηκαν αξιοσημείωτα για τη μετέπειτα πορεία.

Ως ανερχόμενη ερμηνεύτρια, τι τραγούδια επιλέγεις να ερμηνεύεις στις live εμφανίσεις σου και ποια τραγούδια δε λείπουν ποτέ από τα live σου;

Οι live εμφανίσεις διαφέρουν σημαντικά η μία από την άλλη. Αν μιλάμε για μια ιδανική live εμφάνιση όπου έχω την απόλυτη ελευθερία μουσικής επιλογής, τότε θα επέλεγα να κινηθώ σε ένα «εντεχνολαϊκό» πρόγραμμα με μοντέρνες ενορχηστρώσεις. Τα τραγούδια που δεν λείπουν ποτέ από τα live μου είναι το «Αυτή Η Νύχτα Μένει», το «Τολμώ» και το «Πού Να Εξηγώ».

Ποιοι καλλιτέχνες σου έχουν επηρεάσει μουσικά; Και ποιους καλλιτέχνες της δικής σου γενιάς ξεχωρίζεις;

Οι καλλιτέχνες που με έχουν επηρεάσει είναι η Χάρις Αλεξίου, η Ελένη Βιτάλη, η Βίκυ Μοσχολιού, η Μαρινέλλα, η Γλυκερία και ο Γιάννης Πάριος. Οι νέοι καλλιτέχνες που ξεχωρίζω είναι η Πέννυ Μπαλτατζή, η Ελεονώρα Ζουγανέλη και η Μαρίνα Σάττι.

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η εξωτερική εμφάνιση σε ένα καλλιτέχνη που διαθέτει και φωνή και ταλέντο;

Η αλήθεια είναι πως η εξωτερική εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο στις παραστατικές τέχνες εν γένει. Όμως, συνήθως όχι υπό την έννοια μιας «αντικειμενικής ομορφιάς». Θα έλεγα ότι έχει περισσότερο να κάνει με το συνδυασμό των ιδιαίτερων γνωρισμάτων της κάθε προσωπικότητας, καθώς επίσης και των εξωτερικών φυσικών χαρακτηριστικών. Όλοι οι καλλιτέχνες στοχάζονται διαρκώς γύρω από την εικόνα που προβάλλουν στο κοινό και, φυσικά, ενδιαφέρονται έντονα για το πόσο αρεστή είναι αυτή η εικόνα.

Ποια είναι η γνώμη σου για τους καλλιτέχνες που επιλέγουν να εκφράσουν δημόσια τα πολιτικά πιστεύω τους, επηρεάζοντας, είτε αρνητικά, είτε θετικά το κοινό που τους ακολουθεί;

Σίγουρα οι καλλιτέχνες είναι φορείς μηνυμάτων μέσω της τέχνης τους. Πολύ συχνά, μάλιστα, το καλλιτεχνικό προϊόν είναι αδύνατον να αποκοπεί από πολιτικά μηνύματα, συνεπώς, εμμέσως, πληροφορούμαστε για τα πιστεύω κάποιον καλλιτεχνών χωρίς να χρειάζονται δηλώσεις. Από εκεί και ύστερα, οποιοσδήποτε νιώθει την ανάγκη να εκφραστεί δημόσια, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, αλλά η κατάχρηση της δημοφιλίας του με σκοπό την καθοδήγηση συνειδήσεων, εμένα προσωπικά με ενοχλεί. Τέλος, σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, η αποκάλυψη των πολιτικών πεποιθήσεων κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη, ώστε να γνωρίζει κανείς με τι είδους άνθρωπο έχει να κάνει.

Έχεις βιώσει ποτέ κάποια ακραία αντίδραση θαυμαστή;

Η αλήθεια είναι πως δεν έχω έρθει προς το παρόν αντιμέτωπη με κάποια ακραία αντίδραση. Πιστεύω ότι ως άνθρωπος απωθώ εξ’ αρχής αντιδράσεις που μπορεί να με φέρουν σε δύσκολη θέση.

Θα μου περιγράψεις την Αφροδίτη με τρεις λέξεις;

Αγχώδης, αυθόρμητη, παθιασμένη.

Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 5 χρόνια καλλιτεχνικά, ή και σε προσωπικό επίπεδο;

Με φαντάζομαι με όρεξη για καθημερινή εξέλιξη! Θα ήθελα να έχω ολοκληρώσει έναν προσωπικό δίσκο με τραγούδια που θα αγαπώ και θα έχει αγαπήσει και ο κόσμος, ώστε μέσα από αυτά να έρχονται και οι ζωντανές εμφανίσεις.

Φοβάσαι να μη καβαλήσεις το καλάμι μια μέρα;

Όσο το τραγούδι και η μουσική για μένα δεν ανάγονται σε ματαιοδοξία και υπάρχει πάθος για βελτίωση, θεωρώ πως είναι αδύνατο να συμβεί κάτι τέτοιο. Είμαι υπερβολικά απαιτητική με τον εαυτό μου για να φτάσω σε ακρότητες αυτού του είδους.

Ποια είναι τα σχέδια σου, είτε δισκογραφικά, είτε για εμφανίσεις;

Κάτι πολύ όμορφο έρχεται το καλοκαίρι σχετικά με ζωντανές εμφανίσεις μου. Σύντομα θα ενημερωθείτε από τα μέσα δικτύωσης μου! Δισκογραφικά, το «Το Κάν’ Το Για Σένα» είναι τώρα στο προσκήνιο και, με την εταιρεία μου, την PanikPlatinum, μας δίνει έναυσμα για τον σχεδιασμό νέων πλάνων σχετικά με τη δισκογραφική μου πορεία.

Συνέντευξη – Επιμέλεια: Χρήστος Τσαρδάκης


 

Ακολουθήστε την Αφροδίτη Χατζημηνά στα social media: 

Facebook: https://www.facebook.com/afroditichatzimina/

 

Tags:

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

3 × 5 =