Μετά την θερμή αποδοχή του κοινού της Γερμανίας, η Βερόνικα Αργέντζη έρχεται στο Μπάγκειον, ερμηνεύοντας την «Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία του Δήμου Αβδελιώδη, με μια «εύγλωττη απλότητα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Μαρία Ρηγούτσου σε σχετικό ρεπορτάζ της στην Deutsche Welle.
Η παράσταση-ένας από τους πιο συγκλονιστικούς γυναικείους μονολόγους-έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο του 2017 στο θέατρο Αυλαία της Θεσσαλονίκης και από τότε συνεχίζει το πολύ επιτυχημένο, ονειρικό ταξίδι της με επιλεγμένες στάσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο Εξωτερικό. Είναι η πρώτη φορά, δε, που αποκτά σταθερή στέγη στην Αθήνα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο αθηναϊκό κοινό να βιώσει αυτό τον ύμνο στην Ελευθερία και την Ομορφιά, μέσα από ένα οδοιπορικό αυτογνωσίας.
Από Πέμπτη 2 Μαΐου και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή έως 2 Ιουνίου στις 21:30.
“Ἴσως ἐκεῖ ποὺ κάποιος ἀντιστέκεται χωρὶς ἐλπίδα, ἴσως ἐκεῖ νὰ ἀρχίζει ἡ ἀνθρώπινη ἱστορία, ποῦ λέμε, κ΄ ἡ ὀμορφιὰ τοῦ ἀνθρώπου …”
Σκηνοθετικό σημείωμα
«Ο Γιάννης Ρίτσος, γράφοντας την «Ελένη», καταθέτει ένα επίκαιρο ποιητικό έργο εθνικής αυτογνωσίας, αναζητώντας την ελευθερία και τη λύτρωση απ’ τα δεσμά μιας κατεστημένης σκέψης, ριζωμένης βαθιά στο παρελθόν, που δεν μας επιτρέπει να δούμε και να ζούμε το ιερό ‘τώρα’.
Μέσα από έναν γκρεμοτσακισμένο, γερασμένο κόσμο κωμικοτραγικών εικόνων και ματαιωμένων ονείρων, στον απόηχο ενός ολέθριου εμφύλιου, αναδύεται το φάσμα της “ΕΛΕΝΗΣ”, ολοζώντανο, για να μας αποκαλύψει η ίδια μέσα από ένα νοητό καθρέπτη που βλέπουμε εμάς τους ίδιους, όλες τις αντιφατικές ανθρώπινες συμπεριφορές και πράξεις, που επέλεξαν οι Άνθρωποι διαχρονικά για να την κερδίσουν είτε σαν σύμβολο της ελευθερίας, είτε σαν σύμβολο της αιώνιας θεϊκής ομορφιάς.
Ο Ρίτσος με την ιδιοφυή αυτή ελεγεία επιλέγει να μιλήσει ποιητικά, αλλά και ρεαλιστικά, για μια ριζική αλλαγή πορείας του ανθρώπου και την αναζήτηση μιας νέας συνειδητής ταυτότητας, που αναγνωρίζει τη ζωή και την ύπαρξη σαν ένα ανεπανάληπτο θαύμα.
Δήμος Αβδελιώδης
Ταυτότητα παράστασης
«Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου
Διδασκαλία Ερμηνείας, Σκηνική όψη, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύει, η Βερόνικα Αργέντζη
Φωνή Αφηγητή: Δήμος Αβδελιώδης Ένδυμα, μακέτες: Αριστείδης Πατσόγλου Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Βοσκοπούλου Φωτογραφίες: Κορνηλία Σιδηρά
Πού: Μπάγκειον, Πλ. Ομονοίας 18
Πότε: Από 2 Μαΐου και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή έως 2 Ιουνίου στις 21:30.
Διάρκεια: 60’
Τιμές εισιτηρίων: 10 € (γενική είσοδος), 7 € (μειωμένο). Για γκρουπ των 10 ατόμων έκπτωση 20%
Προπώληση στο www.ticketservices.gr
▪ | Μετά την παράσταση της πρώτης μέρας (2 Μαΐου), θ’ ακολουθήσει συζήτηση με τον Δήμο Αβδελιώδη και την ηθοποιό Βερόνικα Αργέντζη. |
▪ | H παράσταση ανεβαίνει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Θεάτρου Δήμου Αβδελιώδη. Όλο το πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ. |
Βιογραφικό.
Βερόνικα Αργέντζη: Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη και συνέχισε κοντά στον Ρώσο Δάσκαλο Γεβγκένι Λανσκόι του Actor Studio.
Μαθήτευσε στη Σχολή Κλασσικού Χορού του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη, χορογράφου και χορευτή Ν. Μπαζάκα και παρακολούθησε σεμινάρια Κινησιολογίας με τον χορευτή –χορογράφο Γ. Διονυσίου.
Ως μαθήτρια ακόμη της Δραματικής Σχολής πρωταγωνίστησε στην Ιδιωτική Τηλεόραση στη σειρά «Φάκελος Αμαζών» του Μανούσου Μανουσάκη. Συμμετείχε επίσης σε θεατρικές παραστάσεις, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σποτ. Ενδεικτικές τηλεοπτικές δουλειές της ήταν: «Τμήμα Ηθών» (Αντέννα), «Βραδινές καμπάνες» (ΕΡΤ), «Ανατομία ενός εγκλήματος» (Αντέννα), «Οι κορυφές των βυθών» (ΕΡΤ) κ.ά. Ορισμένες από τις θεατρικές παραστάσεις στις οποίες συμμετείχε: «Η Χαρτοπαίχτρα» του Δ. Ψαθά με τη Ρένα Βλαχοπούλου, «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης» του Α. Σακελλάριου ΔΠΘ Χανίων σε σκηνοθεσία Κ. Αρζογλου, «Μελωδία της Ευτυχίας» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, «Όνειρο καλοκαιρινής νυχτός» (Ερμία) με το Θεσσαλικό Θέατρο, «Ξεχάστε τον Ηρόστρατο» σκηνοθεσία Μ. Σπυράτου, «Ιεζάβελ» του Ανούιγ με την Τζένη Ρουσσέα σε σκηνοθεσία Κ. Δαμάτη, «Κι εγώ σ’ αγαπώ» του Ντ. Λούσυ σε σκηνοθεσία Πέρη Μηχαηλίδη κ.ά.
Μετά τη γέννηση της κόρης της, στράφηκε στο Θέατρο για παιδιά και δημιούργησε το Θεατραγωγείο «HETEROGENESIS», μέσω του οποίου από το 2004 έως το 2017 πραγματοποίησε θεατρικά projects στην Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σε Ιδρύματα εθελοντικά.
Επέστρεψε στο θέατρο με την «ΕΛΕΝΗ» του Γ. Ρίτσου σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, την παράσταση «Ο ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ» που παίχτηκε στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, ενώ βρίσκεται σε πορεία ολοκλήρωσης της ταινίας του ιδίου «Το Σατιρικό Δράμα των Αθηνών».