Άνοιξε αυλαία το Φεστιβάλ
«Η φωνή ανοίγει νέα τοπία για το σώμα»: Με αυτή τη διαπίστωση ολοκληρώθηκε η πρώτη βραδιά του ARC_dialogues με το οποίο άνοιξε αυλαία το 11οARC FOR DANCE FESTIVAL χθες Σάββατο 4 Μαΐου στο Θέατρο Olvio. Τo ARC_dialogues είναι η πρώτη δράση σε μια σειρά πολλών δράσεων που θα κορυφωθούν με το κύριο πρόγραμμα του Φεστιβάλ στις 23, 24, 25 και 26 Μαΐου 2019 στο Θέατρο Κιβωτός.
Στην αρχή της βραδιάς του ARC_dialogues, δράσης που απευθύνεται κυρίως σε νέους χορογράφους και καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Φρόσω Τρούσα, καλωσόρισε το κοινό και παρουσίασε τις χορογράφους Σοφία Μαυραγάνη, που κάνει πρεμιέρα με το έργο της “Afterwords” στις 23 Μαΐου, και τη χορογράφο Flora Detraz που παρουσιάζει την παράσταση γαλλικής και πορτογαλικής συμπαραγωγής “Muyte Maker” στις 26 Μαϊου (Θέατρο Κιβωτός). Στη συνέχεια παρέδωσε τη σκυτάλη στη συντονίστρια του ARC_DIalogues, Χρυσάνθη Μπαδέκα, χορογράφο-χορεύτρια με εξειδίκευση στο video dance, η οποία εκμαίευσε από τις δημιουργούς το backstage, την πρακτική, τις αγωνίες και προκλήσεις που αντιμετώπισαν στις πρόβες τους, ενώ ταυτόχρονα ενθάρρυνε και τη συμμετοχή του κοινού.
Η Σοφία Μαυραγάνη μιλώντας για τη χρήση της φωνής στην παράσταση «Afterwords», αποκάλυψε ότι είναι πρόκληση να δουλεύει με αυτό το «κρυφό σύστημα», δηλαδή «ένα σύστημα που δεν φαίνεται, αλλά εξακολουθεί να είναι σωματικό, να απαιτεί πειθαρχεία και να διατηρεί έναν κυρίαρχο ρόλο στη δημιουργική διαδικασία και την κινησιολογική διερεύνηση». Τόνισε πως η χρήση της φωνής φέρνει νέες προκλήσεις αλλά και πολλούς νέους περιορισμούς. Σε ερώτηση του κοινού αν είναι απαραίτητες οι γνώσεις μουσικής, διευκρίνισε ότι προσεγγίζει τη φωνή σωματικά, και όχι μουσικά. «Αν έχεις εμπειρία στη σύνθεση, μπορεί το ένα πεδίο να τροφοδοτήσει το άλλο», ενώ εξομολογήθηκε την ανάγκη της «ρίξει τον εαυτό της σε πεδία αφαιρετικά» και «να τον δυσκολέψει». Τέλος έγινε αναφορά από το κοινό στο θέμα των trend, των τάσεων στη διεθνή σκηνή του χορού ως προς τη χρήση φωνής στις παραστάσεις, ρωτώντας τη Μαυραγάνη εάν αυτό επηρεάζει την ίδια στην επιλογή της να εντάξει τη φωνή στις χορογραφίες της. «Δεν ξέρω ποιο είναι το trend. Είναι αρκετά σύνθετο το πώς δημιουργείται μια τάση. Από την άλλη στο σύγχρονο χορό μπορούμε να πούμε ότι έχουν γίνει όλα, οπότε η χρήση της φωνής ανοίγει ένα καινούργιο κανάλι που έχει ενδιαφέρον για μένα».
Στη συνέχεια η Flora Detraz, μέσω του Skype αρχίζει να ξεδιπλώνει το backstage του «Muyte Maker»: Τα μεσαιωνικά πολυφωνικά τραγούδια, το γεγονός ότι τότε μιλούσαν με μια απίστευτη ελευθερία αλλά με ένα αλλόκοτο τρόπο για τα στήθη, τα διάφορα μέρη του σώματος, για το φαγητό, το σεξ… καθώς και η αντιφατικότητα που παρουσιάζει εκείνη η περίοδος στο τέλος του Μεσαίωνα με τους πολέμους, τις αρρώστιες και την πείνα, που συνυπάρχουν με μια αλλόκοτη χαρά» στάθηκαν αφορμές για να ξεκινήσει η διαδρομή του Muyte Maker. «Μελέτησα το ρεπερτόριο των μεσαιωνικών τραγουδιών που τα θεωρώ συναρπαστικά… Μου φάνηκε ενδιαφέρον να δουλέψω μέσω των αντιφάσεων. Και ήθελα να μιλήσω και για τις γυναίκες. Για την ακρίβεια ήθελα να δουλέψω με τις συγκεκριμένες γυναίκες». Μιλώντας για τη χρήση της φωνής, είπε πως μέσα από τη φωνή «επεκτείνεται ο χώρος». Ενώ δηλαδή μπορεί ο χώρος έξω από το σώμα να θέτει όρια και να περιορίζει, ο νέος «χώρος που δημιουργείται μέσα στο σώμα», με τη βοήθεια της φυσικής υποδομής των οστών, των μυών και της σάρκας, μπορεί να βοηθήσει τα σώματα να αναδειχθούν μεγαλύτερα, να φτάσουν πέρα από τα όρια του φυσικού χώρου και «αυτό ακριβώς είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις», τόνισε τέλος η Detraz.
Στη διάρκεια της πρώτης βραδιάς η Χρυσάνθη Μπαδέκα έδειξε και αποσπάσματα από τις ταινίες χορού “Traverse” (σκην. Marlene Millar, χορογραφία Sandy Silva, 2018), και “Book of Change” (σκηνοθεσία-χορογραφία Meredith Monk, 1988), παίρνοντας από αυτές ερεθίσματα και αφορμές για έναν δημιουργικό «διάλογο», ανθρώπινο και αποκαλυπτικό.
Στο δεύτερο μέρος του ARC_dialogues που θα πραγματοποιηθεί απόψε (Κυριακή 5 Μαΐου) στο Θέατρο OLVIO στις 21:30, οι χορογράφοι Fouad Boussouf και Φώτης Νικολάου αναμένεται να αποκαλύψουν το δικό τους backstage.
To «Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL» υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από εθνικούς πόρους. Στο πλαίσιο υλοποίησης του «10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL» υπάρχει μέριμνα για την τήρηση των όρων προσβασιμότητας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των ΑμεΑ.
Φωτογραφίες: Χάρης Μαυροφοράκης (RGB Studio)
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ: Πρόγραμμα Φεστιβάλ
ARC_Dialogues, FLORA DETRAZ, ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ, ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΠΑΔΕΚΑ
To «Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL»
υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020»
και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από εθνικούς πόρους. Στο πλαίσιο υλοποίησης του «10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL» υπάρχει μέριμνα για την τήρηση των όρων προσβασιμότητας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των ΑμεΑ.
Άνοιξε αυλαία το Φεστιβάλ
«Η φωνή ανοίγει νέα τοπία για το σώμα»: Με αυτή τη διαπίστωση ολοκληρώθηκε η πρώτη βραδιά του ARC_dialogues με το οποίο άνοιξε αυλαία το 11οARC FOR DANCE FESTIVAL χθες Σάββατο 4 Μαΐου στο Θέατρο Olvio. Τo ARC_dialogues είναι η πρώτη δράση σε μια σειρά πολλών δράσεων που θα κορυφωθούν με το κύριο πρόγραμμα του Φεστιβάλ στις 23, 24, 25 και 26 Μαΐου 2019 στο Θέατρο Κιβωτός.
Στην αρχή της βραδιάς του ARC_dialogues, δράσης που απευθύνεται κυρίως σε νέους χορογράφους και καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών, η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Φρόσω Τρούσα, καλωσόρισε το κοινό και παρουσίασε τις χορογράφους Σοφία Μαυραγάνη, που κάνει πρεμιέρα με το έργο της “Afterwords” στις 23 Μαΐου, και τη χορογράφο Flora Detraz που παρουσιάζει την παράσταση γαλλικής και πορτογαλικής συμπαραγωγής “Muyte Maker” στις 26 Μαϊου (Θέατρο Κιβωτός). Στη συνέχεια παρέδωσε τη σκυτάλη στη συντονίστρια του ARC_DIalogues, Χρυσάνθη Μπαδέκα, χορογράφο-χορεύτρια με εξειδίκευση στο video dance, η οποία εκμαίευσε από τις δημιουργούς το backstage, την πρακτική, τις αγωνίες και προκλήσεις που αντιμετώπισαν στις πρόβες τους, ενώ ταυτόχρονα ενθάρρυνε και τη συμμετοχή του κοινού.
Η Σοφία Μαυραγάνη μιλώντας για τη χρήση της φωνής στην παράσταση «Afterwords», αποκάλυψε ότι είναι πρόκληση να δουλεύει με αυτό το «κρυφό σύστημα», δηλαδή «ένα σύστημα που δεν φαίνεται, αλλά εξακολουθεί να είναι σωματικό, να απαιτεί πειθαρχεία και να διατηρεί έναν κυρίαρχο ρόλο στη δημιουργική διαδικασία και την κινησιολογική διερεύνηση». Τόνισε πως η χρήση της φωνής φέρνει νέες προκλήσεις αλλά και πολλούς νέους περιορισμούς. Σε ερώτηση του κοινού αν είναι απαραίτητες οι γνώσεις μουσικής, διευκρίνισε ότι προσεγγίζει τη φωνή σωματικά, και όχι μουσικά. «Αν έχεις εμπειρία στη σύνθεση, μπορεί το ένα πεδίο να τροφοδοτήσει το άλλο», ενώ εξομολογήθηκε την ανάγκη της «ρίξει τον εαυτό της σε πεδία αφαιρετικά» και «να τον δυσκολέψει». Τέλος έγινε αναφορά από το κοινό στο θέμα των trend, των τάσεων στη διεθνή σκηνή του χορού ως προς τη χρήση φωνής στις παραστάσεις, ρωτώντας τη Μαυραγάνη εάν αυτό επηρεάζει την ίδια στην επιλογή της να εντάξει τη φωνή στις χορογραφίες της. «Δεν ξέρω ποιο είναι το trend. Είναι αρκετά σύνθετο το πώς δημιουργείται μια τάση. Από την άλλη στο σύγχρονο χορό μπορούμε να πούμε ότι έχουν γίνει όλα, οπότε η χρήση της φωνής ανοίγει ένα καινούργιο κανάλι που έχει ενδιαφέρον για μένα».
Στη συνέχεια η Flora Detraz, μέσω του Skype αρχίζει να ξεδιπλώνει το backstage του «Muyte Maker»: Τα μεσαιωνικά πολυφωνικά τραγούδια, το γεγονός ότι τότε μιλούσαν με μια απίστευτη ελευθερία αλλά με ένα αλλόκοτο τρόπο για τα στήθη, τα διάφορα μέρη του σώματος, για το φαγητό, το σεξ… καθώς και η αντιφατικότητα που παρουσιάζει εκείνη η περίοδος στο τέλος του Μεσαίωνα με τους πολέμους, τις αρρώστιες και την πείνα, που συνυπάρχουν με μια αλλόκοτη χαρά» στάθηκαν αφορμές για να ξεκινήσει η διαδρομή του Muyte Maker. «Μελέτησα το ρεπερτόριο των μεσαιωνικών τραγουδιών που τα θεωρώ συναρπαστικά… Μου φάνηκε ενδιαφέρον να δουλέψω μέσω των αντιφάσεων. Και ήθελα να μιλήσω και για τις γυναίκες. Για την ακρίβεια ήθελα να δουλέψω με τις συγκεκριμένες γυναίκες». Μιλώντας για τη χρήση της φωνής, είπε πως μέσα από τη φωνή «επεκτείνεται ο χώρος». Ενώ δηλαδή μπορεί ο χώρος έξω από το σώμα να θέτει όρια και να περιορίζει, ο νέος «χώρος που δημιουργείται μέσα στο σώμα», με τη βοήθεια της φυσικής υποδομής των οστών, των μυών και της σάρκας, μπορεί να βοηθήσει τα σώματα να αναδειχθούν μεγαλύτερα, να φτάσουν πέρα από τα όρια του φυσικού χώρου και «αυτό ακριβώς είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις», τόνισε τέλος η Detraz.
Στη διάρκεια της πρώτης βραδιάς η Χρυσάνθη Μπαδέκα έδειξε και αποσπάσματα από τις ταινίες χορού “Traverse” (σκην. Marlene Millar, χορογραφία Sandy Silva, 2018), και “Book of Change” (σκηνοθεσία-χορογραφία Meredith Monk, 1988), παίρνοντας από αυτές ερεθίσματα και αφορμές για έναν δημιουργικό «διάλογο», ανθρώπινο και αποκαλυπτικό.
Στο δεύτερο μέρος του ARC_dialogues που θα πραγματοποιηθεί απόψε (Κυριακή 5 Μαΐου) στο Θέατρο OLVIO στις 21:30, οι χορογράφοι Fouad Boussouf και Φώτης Νικολάου αναμένεται να αποκαλύψουν το δικό τους backstage.
To «Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL» υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από εθνικούς πόρους. Στο πλαίσιο υλοποίησης του «10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL» υπάρχει μέριμνα για την τήρηση των όρων προσβασιμότητας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των ΑμεΑ.
Φωτογραφίες: Χάρης Μαυροφοράκης (RGB Studio)
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ: Πρόγραμμα Φεστιβάλ
ARC_Dialogues, FLORA DETRAZ, ΣΟΦΙΑ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ, ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΠΑΔΕΚΑ
To «Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL»
υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020»
και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) και από εθνικούς πόρους. Στο πλαίσιο υλοποίησης του «10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού ARC FOR DANCE FESTIVAL» υπάρχει μέριμνα για την τήρηση των όρων προσβασιμότητας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα των ΑμεΑ.