Τί θα άλλαζε στο μέλλον αν βελτιώναμε το branding του παρελθόντος; Θα μπορούσε ένα πλαστό rebranding να αλλάξει το μέλλον; Πώς θα ήταν το παρόν αν ζούσαμε σε μία καλύτερα σχεδιασμένη παράλληλη πραγματικότητα;
Ελλάδα – αρχές δεκαετίας 1950. Τα νεόδμητα ξενοδοχεία XENIA είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο του αποδιοργανωμένου από τους πολέμους ελληνικού κράτους με σκοπό τη δημιουργία νέων υποδομών στον τουρισμό. Η μεγάλη επιτυχία του σχεδίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες συνδέεται στενά και με τη χαρακτηριστική κι αισθητικά περίφημη μεταπολεμική, μοντέρνα αρχιτεκτονική τους. Ωστόσο, η οπτική τους ταυτότητα δεν υπήρξε συνεκτικά προσχεδιασμένη. Κάθε ξενοδοχείο χρησιμοποίησε έναν δικό του οπτικό κώδικα και γραφιστική αισθητική όπως διαφορετικές γραμματοσειρές ή λογότυπα. Τη δεκαετία του ‘90 η επί χρόνια κακή διαχείριση οδηγεί τα XENIA στην παύση της λειτουργίας τους κι εκείνα περνούν στη φθορά.
Ο art director Νίκος Γεωργόπουλος ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να σχεδιάσει και επιμεληθεί ένα ολιστικό branding των ξενοδοχείων XENIA, στο πλαίσιο του ‘Time travel branding’. Πρόκειται για το πρώτο κεφάλαιο μιας τριλογίας καλλιτεχνικών διερευνήσεων οπτικών ταυτοτήτων του παρελθόντος.
Μελετώντας την οπτική και γραφιστική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε από τα XENIA το διάστημα 1951-1974 (σήμανση κτιρίων, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ο.κ.), πάντοτε σε συνάφεια με το ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής, ο Νίκος Γεωργόπουλος συνεργάστηκε με την αναγνωρισμένη φωτογράφο Polly Brown. Η φαντασιακή αυτή λογοτύπηση εφαρμόζεται σε χρηστικά αντικείμενα, που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών.
Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας, το αποτέλεσμα μεταφέρει τον θεατή σε ένα φανταστικό παρελθόν, κατά το οποίο τα XENIA ευδοκίμησαν. Έτσι, η αποβιομηχανοποίηση της Ελλάδας δεν θα ξεκινούσε, η πλατεία Ομονοίας δεν θα μετατρεπόταν ποτέ σε τσιμεντένια πλατφόρμα και ‘brain drain’ απλά δεν συμβαίνει.
Η επίσημη παρουσίαση του πρώτου αυτού κεφαλαίου με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα πραγματοποιηθεί στο ICTVC (Διεθνές Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας) στην Πάτρα στις 19 Ιουνίου του 2019. Στη συνέχεια, θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο. Το υπόλοιπο της τριλογίας, κινούμενο σε ανάλογο θεματικό άξονα, θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.
H πρώτη παρουσίαση για το κοινό θα γίνει διαδικτυακά στις 13 Ιουνίου του 2019 μέσω του www.instagram.com/nikosgeorgo
Περισσότερες πληροφορίες για το πρότζεκτ: www.timetravelbranding.com
Σύλληψη – Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Παραγωγή: Νίκος Γεωργόπουλος
Still life Photography: Polly Brown
Κατασκευή props: Κοντορούσης Γραφικές Τέχνες (GR), Online Repro (UK) , Pure Print (UK)
Επικοινωνία: Άλεξ Κάβδας – LifeofCulture.com (+30 6977354786)
Λίγα λόγια για τον Νίκο Γεωργόπουλο
Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι γραφίστας και art director με έδρα το Λονδίνο. «Eυαίσθητος, σκεπτόμενος και ουσιαστικά ποιητικός», όπως τον χαρακτήρισε ο Rob Phillips, καλλιτεχνικός διευθυντής του London College of Fashion, έχει αναγνωριστεί για τον σχεδιασμό ευρηματικών οπτικών ταυτοτήτων για brands στον χώρο του πολιτισμού και της αρχιτεκτονικής, καθώς και την ατμοσφαιρική καλλιτεχνική του διεύθυνση. Aνάμεσα στους πελάτες του βρίσκονται οι Frieze Art Fair, Architecture Foundation, Fashion Space Gallery και ο Leon of Athens. Συμμετέχει συχνά ως ομιλητής σε συνέδρια σε όλο τον κόσμο και από το 2016 είναι μέλος του Art Directors Club της Νέας Υόρκης. Σπούδασε γραφιστική και οπτική επικοινωνία στη σχολή Βακαλό (BA Hons, MA) και στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο (MA Visual Arts), όπου και διερεύνησε τη διαμόρφωση προσωπικής ταυτότητας μέσα από την έννοια του αρχείου ως αντικείμενο. Στο Λονδίνο διατηρεί το προσωπικό του γραφείο, παράλληλα είναι υπεύθυνος για την καλλιτεχνική επιμέλεια και τον γραφιστικό σχεδιασμό του πολυβραβευμένου αρχιτεκτονικού γραφείου Pollard Thomas Edwards, ενώ από το 2018 διδάσκει γραφιστική στο London College of Communication.
official site: www.nikos-georgopoulos.com / www.vimeo.com/233558160
Λίγα λόγια για την Polly Brown
Η Polly Brown είναι βρετανή φωτογράφος. Η δουλειά της να χαρακτηρίζεται από τη χρήση πολλαπλών μέσων συνδυάζοντας τις γραφιστικές εκτυπώσεις, με το φωτογραφικό φιλμ και τις εκδόσεις βιβλίων. Χαρακτηριστική είναι επίσης η μίξη αντικειμένων με την performance και το ύφος ντοκιμαντέρ, που δημιουργούν συνειρμικές φωτογραφικές διερευνήσεις. Έχει εκδώσει πληθώρα βιβλίων και συνεργάζεται με έντυπα, όπως τα AnOther και The Wire, ενώ ανάμεσα στους πελάτες της βρίσκονται οι Frieze Art Fair, Jil Sander, Gucci, Miu Miu, ICA, Givenchy και The National Portrait Gallery του Λονδίνου. Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο.
Δείγματα δουλειάς της Polly:
vogue
the new yorker
iD
AnOther
Τί θα άλλαζε στο μέλλον αν βελτιώναμε το branding του παρελθόντος; Θα μπορούσε ένα πλαστό rebranding να αλλάξει το μέλλον; Πώς θα ήταν το παρόν αν ζούσαμε σε μία καλύτερα σχεδιασμένη παράλληλη πραγματικότητα;
Ελλάδα – αρχές δεκαετίας 1950. Τα νεόδμητα ξενοδοχεία XENIA είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο του αποδιοργανωμένου από τους πολέμους ελληνικού κράτους με σκοπό τη δημιουργία νέων υποδομών στον τουρισμό. Η μεγάλη επιτυχία του σχεδίου μέσα στις επόμενες δεκαετίες συνδέεται στενά και με τη χαρακτηριστική κι αισθητικά περίφημη μεταπολεμική, μοντέρνα αρχιτεκτονική τους. Ωστόσο, η οπτική τους ταυτότητα δεν υπήρξε συνεκτικά προσχεδιασμένη. Κάθε ξενοδοχείο χρησιμοποίησε έναν δικό του οπτικό κώδικα και γραφιστική αισθητική όπως διαφορετικές γραμματοσειρές ή λογότυπα. Τη δεκαετία του ‘90 η επί χρόνια κακή διαχείριση οδηγεί τα XENIA στην παύση της λειτουργίας τους κι εκείνα περνούν στη φθορά.
Ο art director Νίκος Γεωργόπουλος ταξιδεύει πίσω στον χρόνο για να σχεδιάσει και επιμεληθεί ένα ολιστικό branding των ξενοδοχείων XENIA, στο πλαίσιο του ‘Time travel branding’. Πρόκειται για το πρώτο κεφάλαιο μιας τριλογίας καλλιτεχνικών διερευνήσεων οπτικών ταυτοτήτων του παρελθόντος.
Μελετώντας την οπτική και γραφιστική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε από τα XENIA το διάστημα 1951-1974 (σήμανση κτιρίων, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ο.κ.), πάντοτε σε συνάφεια με το ιστορικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής, ο Νίκος Γεωργόπουλος συνεργάστηκε με την αναγνωρισμένη φωτογράφο Polly Brown. Η φαντασιακή αυτή λογοτύπηση εφαρμόζεται σε χρηστικά αντικείμενα, που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μία σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών.
Μπλέκοντας τα όρια μεταξύ τουρισμού, γραφιστικής και μυθοπλασίας, το αποτέλεσμα μεταφέρει τον θεατή σε ένα φανταστικό παρελθόν, κατά το οποίο τα XENIA ευδοκίμησαν. Έτσι, η αποβιομηχανοποίηση της Ελλάδας δεν θα ξεκινούσε, η πλατεία Ομονοίας δεν θα μετατρεπόταν ποτέ σε τσιμεντένια πλατφόρμα και ‘brain drain’ απλά δεν συμβαίνει.
Η επίσημη παρουσίαση του πρώτου αυτού κεφαλαίου με τίτλο «Σχεδιασμός του Φαντασιακού branding των τουριστικών ξενοδοχείων XENIA» θα πραγματοποιηθεί στο ICTVC (Διεθνές Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας) στην Πάτρα στις 19 Ιουνίου του 2019. Στη συνέχεια, θα ταξιδέψει στο Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού στην Πορτογαλία (27 Ιουνίου 2019) κι από εκεί σε διάφορα σημεία ανά τον κόσμο. Το υπόλοιπο της τριλογίας, κινούμενο σε ανάλογο θεματικό άξονα, θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.
H πρώτη παρουσίαση για το κοινό θα γίνει διαδικτυακά στις 13 Ιουνίου του 2019 μέσω του www.instagram.com/nikosgeorgo
Περισσότερες πληροφορίες για το πρότζεκτ: www.timetravelbranding.com
Σύλληψη – Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Παραγωγή: Νίκος Γεωργόπουλος
Still life Photography: Polly Brown
Κατασκευή props: Κοντορούσης Γραφικές Τέχνες (GR), Online Repro (UK) , Pure Print (UK)
Επικοινωνία: Άλεξ Κάβδας – LifeofCulture.com (+30 6977354786)
Λίγα λόγια για τον Νίκο Γεωργόπουλο
Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι γραφίστας και art director με έδρα το Λονδίνο. «Eυαίσθητος, σκεπτόμενος και ουσιαστικά ποιητικός», όπως τον χαρακτήρισε ο Rob Phillips, καλλιτεχνικός διευθυντής του London College of Fashion, έχει αναγνωριστεί για τον σχεδιασμό ευρηματικών οπτικών ταυτοτήτων για brands στον χώρο του πολιτισμού και της αρχιτεκτονικής, καθώς και την ατμοσφαιρική καλλιτεχνική του διεύθυνση. Aνάμεσα στους πελάτες του βρίσκονται οι Frieze Art Fair, Architecture Foundation, Fashion Space Gallery και ο Leon of Athens. Συμμετέχει συχνά ως ομιλητής σε συνέδρια σε όλο τον κόσμο και από το 2016 είναι μέλος του Art Directors Club της Νέας Υόρκης. Σπούδασε γραφιστική και οπτική επικοινωνία στη σχολή Βακαλό (BA Hons, MA) και στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο (MA Visual Arts), όπου και διερεύνησε τη διαμόρφωση προσωπικής ταυτότητας μέσα από την έννοια του αρχείου ως αντικείμενο. Στο Λονδίνο διατηρεί το προσωπικό του γραφείο, παράλληλα είναι υπεύθυνος για την καλλιτεχνική επιμέλεια και τον γραφιστικό σχεδιασμό του πολυβραβευμένου αρχιτεκτονικού γραφείου Pollard Thomas Edwards, ενώ από το 2018 διδάσκει γραφιστική στο London College of Communication.
official site: www.nikos-georgopoulos.com / www.vimeo.com/233558160
Λίγα λόγια για την Polly Brown
Η Polly Brown είναι βρετανή φωτογράφος. Η δουλειά της να χαρακτηρίζεται από τη χρήση πολλαπλών μέσων συνδυάζοντας τις γραφιστικές εκτυπώσεις, με το φωτογραφικό φιλμ και τις εκδόσεις βιβλίων. Χαρακτηριστική είναι επίσης η μίξη αντικειμένων με την performance και το ύφος ντοκιμαντέρ, που δημιουργούν συνειρμικές φωτογραφικές διερευνήσεις. Έχει εκδώσει πληθώρα βιβλίων και συνεργάζεται με έντυπα, όπως τα AnOther και The Wire, ενώ ανάμεσα στους πελάτες της βρίσκονται οι Frieze Art Fair, Jil Sander, Gucci, Miu Miu, ICA, Givenchy και The National Portrait Gallery του Λονδίνου. Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο.
Δείγματα δουλειάς της Polly:
vogue
the new yorker
iD
AnOther