Αυλαία έριξε χθες Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, το 4ο Φεστιβάλ Βόλου! Με τους ανθρώπους του πιο έμπειρους, πιο δυνατούς, πιο παρόντες με ξεκάθαρους στόχους και δίχως την αναμονή οποιασδήποτε συμπαντικής συνωμοσίας για να τους πετύχουν, γέμισαν την πόλη και το βουνό χρώματα φωνές και μουσικές, με ένα πρόγραμμα εκδηλώσεων που ικανοποίησε και τους πιο απαιτητικούς
Ο Σεπτέμβρης και το 4ο Φεστιβάλ Βόλου έκαναν ποδαρικό στο θεατράκι «Τζένη Καρέζη» στη Τσαγκαράδα του Πηλίου με τα «Τραγούδια Ενός Τρυφερού Θεού» του ταλαντούχου Κώστα Γάκη. Μία μουσική παράσταση τρυφερότητας γλύκας, ανθρωπιάς και αποδοχής της διαφορετικότητας με μουσικά κεντήματα στο βιολί από τον Κώστα Λώλο και φωνητικά αηδονίσματα από τη Μυρτώ Καστρινάκη σε ένα πάντρεμα μουσικών στοιχείων δύσης κι ανατολής. Τα μελοποιημένα ποιήματα των Ρουμί, Γιουνούς Εμρέ, Χαφίζ και κάποια περσικά Ρουμπαγιάτ, ντύνονται μουσικά απο τον ιδιο τον Γάκη. Η ποίηση των Ασίκηδων, των περιπλανώμενων λαϊκών τραγουδιστών της Ανατολίας μιλάει για την αγάπη. Μια αγάπη που μοιάζει με συμπαντικό υφαντό και μας περιλαμβάνει όλους όσο διαφορετικοί κι αν είμαστε σε ό,τι θεό κι αν πιστεύουμε. Η ίδια η λέξη Ασίκης σημαίνει “εραστής”, ερωτευμένος με τη ζωή, μεθυσμένος από τα θαύματα ενός κόσμου γεμάτου μυστήριο, τρυφερότητα και ανθρώπινη ζεστασιά….
Τη Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Αχίλλειον, ανέβηκε η παράσταση «Μήδεια∙ μηδέν στο κόκκινο» σε σκηνοθεσία Σοφία Διονυσοπούλου και ερμηνεία Δέσποινα Σαραφείδου. Η Μήδεια είναι ένα έργο βαθιά πολιτικό και αντιρατσιστικό, φέρνει σε αντιπαράθεση δύο κόσμους, τον κόσμο της Φύσης και τον κόσμο των Αστών. Γραμμένο ως διάλογος (με μία Μήδεια μάγισσα, που μαντεύει το μέλλον, και μια άλλη που βιώνει το ζοφερό παρόν), στο θέατρο ανεβαίνει ως μονόλογος με το χαρακτήρα να συγκρούεται ανάμεσα στις δύο προσωπικότητές του, με την ακρίβεια αλλά και την ελευθερία στη μουσικότητα που δίνει η παρτιτούρα.
Μία μέρα νωρίτερα, όσοι παραβρέθηκαν στο επιβλητικό Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος είχαν τη τύχη να γνωρίσουν τον Χρήστο Καπράλο, έναν από τους σπουδαιότερους Έλληνες γλύπτες του 20ου αιώνα, μέσα από την συγκλονιστική ερμηνεία του Κώστα Γάκη και την άψογη σκηνοθετική ματιά του Νίκου Καραγέωργου. Μια θεατρική διασκευή της αυτοβιογραφίας του μεγάλου εικαστικού μας, μια αναδρομή στα πρώτα βήματά του στην τέχνη και σ’ όλη τη δύσβατη και δύσκολη καλλιτεχνική πορεία του γλύπτη, τα ερεθίσματα που είχε από τους πρώτους δασκάλους του, την επιρροή από τον μέντορά του και τους παράγοντες που συνθέτουν και διαμορφώνουν μια καλλιτεχνική μεγαλοφυΐα.
Στην Εξωραϊστική Λέσχη Βόλου παρουσίασε, για πρώτη φορά στη πόλη, η ομάδα θεάτρου Ars Moriendi τη παράσταση «Φαέθων», ένα από τα ωραιότερα και πολυεπίπεδα έργα του Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Θάνου Νίκα.
Στον «Ακροβάτη» είδαμε την Καταλανική ομάδα cia. Sargantana, που από το 2003 έχει φέρει τα “πάνω-κάτω” στις site-specific παραστάσεις στη Βαρκελώνη και για πρώτη φορά επισκέπτεται την Ελλάδα, στα πλαίσια του 4ου Φεστιβάλ Βόλου 2019. To Li/ea/ving Project εξερευνά την ιδέα της Εξόδου από διαφορετικές οπτικές ανακαλύπτοντας τι υπάρχει πέρα από την ευρωπαϊκή μας ματιά και διερωτάται για ποιους λόγους πρέπει κάποιοι να φεύγουν προκειμένου να εξακολουθούν να ζουν.
Η καθιερωμένη πλέον γιορτή του Βόλου έκλεισε με τεράστια επιτυχία την δεύτερη περίοδο με το «Ουρλιαχτό», σε μία συναρπαστική θεατρική απόδοση του ποιήματος του Allen Ginsberg. Ο ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας Στέφανος Κακαβούλης έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας πάνω στη σκηνή συνοδεύοντάς τον ο μουσικός Μάνος Βεζύρης .
Καθώς ο χειμώνας ετοιμάζεται να βγει στο προσκήνιο, το 4ο Φεστιβάλ Βόλου βγάζει τη στολή του και ετοιμάζεται να τη δώσει στο 5ο Φεστιβάλ, που από ότι ξέρουμε έχει αρχίσει να οργανώνεται. Η φετινή χρονιά ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες ως προς τα καλλιτεχνικά αποτελέσματα των εκδηλώσεων, συνεπώς για τη δεύτερη είναι ήδη αυξημένες.
Εμείς, η ομάδα του mikrofwno.gr δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε καλή προετοιμασία για το 5ο Φεστιβάλ Βόλου και το περιμένουμε όλο αγωνία να έρθει σαν κύμα και να μας παρασύρει στους ρυθμούς της τέχνης και του πολιτισμού .