No Result
View All Result
  • Login
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

«Ο Φιλοξενούμενος» του Ντούτσιο Κιαρίνι από 19 Σεπτεμβρίου στου κινηματογράφους

by Βασίλης Κοντζεδάκης
Σεπ 13, 2019
in Κινηματογραφικά νέα, Οι ταινίες της εβδομάδας, Σινεφίλ, Ταινίες προσεχώς!
Reading Time: 1 min read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

No Content Available
Κάντε share!
         
      

Η One from the Heart παρουσιάζει τη νέα ταινία του Ντούτσιο Κιαρίνι Ο Φιλοξενούμενος (L’Ospite/The Guest). Η ταινία, ξεκινώντας ως σχέδιο από το σημαντικό Torino Film Lab, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, σε μια εντυπωσιακή προβολή στην υπαίθρια Piazza Grande. Στη συνέχεια, συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Τορίνο καθώς και στο Φεστιβάλ του Σικάγο.

Ο Ντούτσιο Κιαρίνι συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ανερχόμενες φωνές του σύγχρονου ιταλικού σινεμά, παρουσιάζοντας μια διαφορετική όψη της ιταλικής κοινωνίας από ότι μας έχει συνηθίσει η ιταλική κινηματογραφική παραγωγή. Η πρώτη του ταινία Φιμωμένος Έρωτας (Shortskin) είχε κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας στο πρόγραμμα για πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες Biennale College, αλλά και στο πρόγραμμα Generation του Φεστιβάλ Βερολίνου.

Ο Γκουίντο, αναπληρωτής καθηγητής λογοτεχνίας και επίδοξος συγγραφέας, σκεφτόταν ότι είχε μια προγραμματισμένη ζωή, μέχρι που ένα χειμωνιάτικο απόγευμα, ένα «ατύχημα» προκαλεί εξελίξεις στη σχέση του με την κοπέλα του Κιάρα. Λίγο πριν η Κιάρα πάρει το χάπι της επόμενης μέρας, ο Γκουίντο προτείνει να μην το πάρει τελικά και η Κιάρα του αποκαλύπτει τις αμφιβολίες της για τη σχέση τους. Αυτή είναι η αρχή της κρίσης στη σχέση τους καθώς ο Γκουίντο πακετάρει τα πράγματα του και φεύγει από το διαμέρισμα τους, αλλά για πού; Φιλοξενούμενος από τον έναν καναπέ στον άλλον, ο Γκουίντο σύντομα διαπιστώνει ότι μπορεί να γνωρίζει σε βάθος το έργο του Ιτάλο Καλβίνο, αλλά ελάχιστα για να ξεκινήσει ξανά τη ζωή του.

Η λογοτεχνία και η ποίηση αποτελούν βασικά σημεία αναφοράς στην ταινία και αξίζει να σημειώσουμε ότι σε μια χαρακτηριστική σκηνή ακούγεται το ποίημα «Βραδιάζει» του Ιταλο-Ζακυνθινού ποιητή Ούγκο Φόσκολο (1778-1827) τον οποίο θαύμαζε, μεταξύ άλλων, ο Διονύσιος Σολωμός.

Ο Ντούτσιο Κιαρίνι, φέρνοντας στο μυαλό το σινεμά του Γούντι Άλεν, με αφετηρία το τέλος μιας μακρόχρονης σχέσης δημιουργεί μια μελαγχολική όσο και κωμική σπουδή πάνω στην καθυστερημένη ενηλικίωση μιας υπερ-προστατευμένης γενιάς σαραντάρηδων που μπορεί να διέπρεψε στα πανεπιστήμια ή στην έρευνα, αλλά μοιάζει ανίκανη να σταδιοδρομήσει στην αληθινή ζωή, ερχόμενη αναπόδραστα αντιμέτωπη με την ματαίωση, τη σύγκρουση ανάμεσα στην επιθυμία και την πολύπλοκη πραγματικότητα και βέβαια το πέρασμα του χρόνου.

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

«Η ιδέα πίσω από την ταινία ήταν να αφηγηθούμε τα στάδια που έχουν να κάνουν με το τέλος της αγάπης, με όλη την επίπονη και ειρωνική πολυπλοκότητά που έχει αυτό το τέλος. Από την απόπειρα να το προλάβουμε πριν έρθει, πεπεισμένοι ότι υπάρχει μια χειρονομία που θα άλλαζε την πορεία της σχέσης ή μια φράση που αν ειπωθεί η αγαπημένη θα επιστρέψει, μέχρι την εξαντλητική αναζήτηση μιας μαγικής αποκάλυψης στις συμβουλές των άλλων (που ξαφνικά μας φαίνονται σοφοί, ενώ στην πραγματικότητα αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα και ανασφάλειες).

Σε αυτό το μονοπάτι, είμαστε συχνά αναγκασμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις ίδιες τις ζωές μας: ξαφνικά είμαστε χαμένοι και μπερδεμένοι και προσπαθούμε απελπισμένα να επαναπροσδιορίσουμε τους εαυτούς μας σε όλες τις πτυχές που είναι ακόμα υπό τον έλεγχο μας. Ένα μονοπάτι που μοιάζει πολύ με ένα ταξίδι στο άγνωστο, έχοντας μια ασαφή ιδέα για τον προορισμό μας, σαν να ψάχναμε για την ευτυχία: ένα ταξίδι γεμάτο δισταγμούς, στο οποίο κάθε βήμα μας βοηθά να καταλάβουμε κάτι για τον εαυτό μας. 

Από τότε που άρχισα να σκέφτομαι αυτή την ιστορία χωρισμού και αναγέννησης, είχα σαν οδηγό μου την αίσθηση ότι κάτι συνέβαινε πολύ αργά στη ζωή του πρωταγωνιστή μας, σαν να υπήρχε μια έλλειψη συντονισμού μεταξύ της ψυχολογικής του εξέλιξης και του βιολογικού του κύκλου. Αυτό το συναίσθημα μελαγχολικής αλήθειας, που ένιωσα ότι είναι πολύ κοντά σε μένα και τους συνομήλικους μου, μου έδωσε την ιδέα ότι μια «ιστορία καθυστερημένης ανάπτυξης» μπορεί να είναι ένας αυθεντικός και ειλικρινής τρόπος για να εξηγήσουμε κάποια από τα χαρακτηριστικά της υπερπρογραμματισμένης γενιάς στην οποία ανήκω. Είναι μια γενιά που πέρασε χρόνια εξειδίκευσης στη θεωρητική πλευρά χιλιάδων πανεπιστημιακών ειδικοτήτων, χωρίς να βρίσκει ένα χώρο για να εξασκήσει τη γνώση που απέκτησε, σαν να χρειαζόταν πάντα νέες επιβεβαιώσεις πριν πάρει μια απόφαση που μπορεί τελικά στην πράξη να ήταν λάθος.

Από αυτή την αρχική ιδέα, ανέπτυξα την εξιστόρηση αυτής της στιγμής ωρίμανσης ενός άνδρα που φτάνει τα σαράντα παρατηρώντας τον από διαφορετικές πλευρές. Άρχισα να σκέφτομαι την κρίση στη σχέση του σε συνδυασμό με τη δυσαρέσκεια του στη δουλειά του, αλλά περισσότερο από όλα σε σχέση με τη θέση του ως γιος. Καθώς η ιστορία γεννιέται από την επιθυμία του να γίνει πατέρας, επιθυμία που δεν μοιράζεται και η σύντροφος του, σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε αυτό το πέρασμα στην ενηλικίωση.

Υπάρχει, λοιπόν, η πλευρά της σχέσης του Γκουίντο με τους γονείς του, οι οποίοι σιγά-σιγά αλλά αναμφισβήτητα γερνούν. Η μεταμόρφωση του γιου χωρίς ευθύνες σε έναν ενήλικα που πρέπει να φροντίσει τους ηλικιωμένους γονείς του, ήταν μια συναισθηματική αλλαγή που ήταν πολύ κοντά σε εμένα. Και στην πρώτη μου ταινία και στον Φιλοξενούμενο, με ενδιαφέρει η άποψη ενός εύθραυστου άνδρα για την πολυπλοκότητα των σχέσεων. Αν και ο Γκουίντο είναι σχεδόν σαράντα, ακόμα φαίνεται να βασανίζεται από εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι συνομήλικοι του, άνδρες που δεν μπορούν να καθορίσουν τον εαυτό τους απέναντι στο άλλο φύλο, καθώς δεν υπάρχει πια ο παραδοσιακός ορισμός για το τι είναι ένας άνδρας, ενώ έρχονται αντιμέτωποι με γυναίκες πολύ διαφορετικές από τις μητέρες τους.  Από αυτή την άποψη, σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να εξιστορήσω την επιθυμία ενός άνδρα να γίνει πατέρας, αντιστρέφοντας τα στερεότυπα των προηγούμενων ετών. Αυτή ήταν μια απόφαση που πήρα όχι τόσο για την αυθεντικότητα της ιστορίας, αλλά ως μια επιθυμία μου να παρουσιάσω τη δυναμική των σύγχρονων σχέσεων».

 

Έγραψαν για την ταινία:

«Ο Ιταλός ηθοποιός Ντανιέλε Παρίζι υποδύεται τον ήρωα της απολαυστικής δεύτερης ταινίας του Ντούτσιο Κιαρίνι, που έκανε πρεμιέρα στην Piazza Grande του Φεστιβάλ Λοκάρνο. Ένας αναπληρωτής δάσκαλός που θέλει να γίνει συγγραφέας και κοντεύει τα σαράντα, μετατρέπεται σε φιλοξενούμενο από σπίτι σε σπίτι όταν η φίλη του τον παρατάει, στην ταινία Ο Φιλοξενούμενος. Η δεύτερη ταινία του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Ντούτσιο Κιαρίνι, μεταμορφώνεται βήμα-βήμα από κωμωδία σε ένα συγκινητικό μελόδραμα που σκιαγραφεί τις δυσκολίες μιας γενιάς που δεν ενδιαφέρεται και τόσο για τη δέσμευση, είτε στις σχέσεις, είτε στις δουλειές ή γενικότερα στη ζωή. Αν και ο Κιαρίνι και οι συν-σεναριογράφοι του τελικά επιλέγουν ένα τέλος πιο κινηματογραφικό παρά ρεαλιστικό, η ταινία θα συναντήσει με επιτυχία το κοινό της πέρα από τα ιταλικά σύνορα». The Hollywood Reporter

«Μια γλυκόπικρη κωμωδία για τις ερωτικές αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν τα ιταλικά ζευγάρια που κοντεύουν τα σαράντα. Μια θαυμάσια και ευαίσθητη ταινία με μια ερμηνεία λεπτών αποχρώσεων από τον Ντανιέλε Παρίζι». **** aVoir-aLire.com

«Μια ευαίσθητη ταινία γύρω από τις δυσκολίες των ανδρών απέναντι στις επιλογές των γυναικών, Ο Φιλοξενούμενος πετυχαίνει μια πανέμορφη ισορροπία ανάμεσα στα γεγονότα και στα συναισθήματα».*** Le Monde

«Μια γοητευτική βόλτα στον κόσμο των σημερινών σχέσεων μακριά από ψευδαισθήσεις».*** Le Nouvel Observateur

«Ο Κιαρίνι έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα για καλογραμμένους διαλόγους». *** Les Inrockuptibles

«Μια μελαγχολική ευαισθησία, μερικές τολμηρές παράλογες καταστάσεις και μια ελεύθερη αφήγηση γεμάτη γοητεία».*** Télérama

«Ο Ιταλός σκηνοθέτης φέρνει την δεύτερη, φιλική προς το κοινό, ταινία του Ο Φιλοξενούμενος στο Λοκάρνο, όπου κάνει πρεμιέρα στην τεράστια Piazza Grande. Στη νέα του ταινία μετά το ντεμπούτο του που είχε πρωταγωνιστή έναν έφηβο, αφηγείται μια ιστορία για μια μεγαλύτερη γενιά, καθώς ο Γκουίντο που κοντεύει τα σαράντα, πρέπει να συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι η φίλη του η Κιάρα δεν θέλει να κάνει παιδί μαζί του, ή ακόμα χειρότερα, δεν θέλει να είναι μαζί του άλλο πια». Cineuropa

 

www.onefromtheheart.gr

twitter: @oneftheart instagram: onefromtheheartfilms

https://www.facebook.com/onefromtheheartfilms/

Trailers: www.youtube.com/channel/UCN05003IR5WXhNVXmRPDWVQ


Κάντε share!
         
      
Tags: Ντούτσιο ΚιαρίνιΟ Φιλοξενούμενος
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

Η «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Άρη Ηλία Τοπάλογλου στο Από Μηχανής Θέατρο

Next Post

Athens Baroque Festival | 26 – 29 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Ιστορίας

Βασίλης Κοντζεδάκης

Βασίλης Κοντζεδάκης

Related Posts

Good Fortune: Ο Keanu Reeves γίνεται άγγελος-συγκάτοικος στη νέα κωμωδία του Aziz Ansari – Όλα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα

Good Fortune: Ο Keanu Reeves γίνεται άγγελος-συγκάτοικος στη νέα κωμωδία του Aziz Ansari – Όλα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα

Μάι 29, 2025
Materialists: Ένα τολμηρό love story με Dakota Johnson, Chris Evans και Pedro Pascal στη Νέα Υόρκη – Δείτε το νέο trailer

Materialists: Ένα τολμηρό love story με Dakota Johnson, Chris Evans και Pedro Pascal στη Νέα Υόρκη – Δείτε το νέο trailer

Μάι 28, 2025
Ανακαλύψτε το 4ο Evia Film Project: μια γιορτή του ελληνικού καλοκαιριού με ταινίες, συζητήσεις και μουσική

Ανακαλύψτε το 4ο Evia Film Project: μια γιορτή του ελληνικού καλοκαιριού με ταινίες, συζητήσεις και μουσική

Μάι 28, 2025

Elio: To νέo trailer της sci-fi animated περιπέτειας της Pixar που έρχεται στους κινηματογράφους

Μάι 28, 2025
Next Post
Athens Baroque Festival | 26 – 29 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Ιστορίας

Athens Baroque Festival | 26 - 29 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Ιστορίας

No Result
View All Result

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Big Brother: Η Νάνσυ «άνοιξε την ψυχή της» στη Γραμμή Ζωής – Συγκλονιστική εξομολόγηση για το bullying, την κατάθλιψη και την ανάγκη για αγάπη
  • Chris Kaltsas: Δύο καλοκαιρινά remixes που δίνουν νέα ζωή σε κλασικά ελληνικά τραγούδια!
  • Λάχανα και Χάχανα στο Θέατρο Άλσος – Μια γιορτή για το τέλος της σχολικής χρονιάς
  • Lah Porella: Το «Γλειφιτζούρια» είναι το πιο τρυφερό τραγούδι του καλοκαιριού – Ένα γλυκό ταξίδι στην παιδικότητα και τη γιαγιά
  • «Έχω παιδιά» : Ο Μιχάλης και η Σάρα αποφασίζουν να βάλουν στοπ… στο άγχος τους (Trailer)

Kατηγορίες

Σεπτέμβριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Αυγ   Οκτ »

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.