Τα έργα που επιλέχθηκαν να συμπεριληφθούν στην κυκλοφορία που γιορτάζει την επέτειο από τα 250 χρόνια γέννησης του Beethoven είναι “βγαλμένα” από τις 3 δημιουργικές περιόδους του συνθέτη. Επιπλέον μαζί με το Violin Concerto και το δημοφιλές Septet, οι ακροατές θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μία μικροσκοπική σπανιότητα: τα National Airs with Variations που χρονολογούνται το 1817 με 1818 και συνθέθηκαν για πιάνο και φλάουτο ή βιολί ad libitum. Αυτά τα έργα προοριζόντουσαν από τον συνθέτη για την εμπορική μουσική αγορά της εποχής.
Το κεντρικό έργο της κυκλοφορίας είναι το Violin Concerto. Παρόλο που ο Λεωνίδας Καβάκος παρουσιάζει πολλά χρόνια το συγκεκριμένο έργο κάτω από την διεύθυνση μερικών από των πιο αναγνωρισμένων μαέστρων, η ηχογράφηση ενός τόσο σημαντικού και αναγκαίου έργου του ρεπερτορίου όλων των βιολιστών έλειπε από την δισκογραφία του Λεωνίδα Καβάκου. Μεταξύ του έτους 1985, όταν ο Καβάκος ήταν ακόμα στην εφηβεία, και του 1988 ο καλλιτέχνης κέρδισε 3 πολύ σημαντικούς διεθνής διαγωνισμούς, αρχικά με την πρώτη του εμφάνιση όταν κέρδισε τον διαγωνισμό Sibelius το 1985 και εν συνεχεία όταν κέρδισε το διαγωνισμό Paganini το 1988 και τον διαγωνισμό Naumburg τον ίδιο χρόνο. Ως recording artist, ο Καβάκος έχει τελειοποιήσει όχι μόνο τη μουσική για βιολί virtuoso αλλά και όλες τις άλλες σπάνιες τεχνικές παιξίματος. Τα major violin concertos από τον Mozart και τον Dutilleux βρίσκονται αυτή την στιγμή στο κέντρο των ενδιαφερόντων του.
Γνωστός για τον λεπτό τόνο του και τον καθαρά ενθουσιώδη αλλά όχι υπερβολικό τρόπο του, ο Καβάκος έχει μία πολύ αποφασιστική άποψη για το Beethoven Concerto: “Τα συναισθήματα στην μουσική του Beethoven είναι πολύ πλούσια και προσωπικά. Φανερώνουν μία μεγάλη καρδιά που είναι γεμάτη με κουράγιο για να “προκαλέσει” τον κόσμο. Συναντάμε έναν άνθρωπο που είναι ικανός να είναι όχι μόνο ευγενικός αλλά και πολύ “τραχύς”. Ο κόσμος του χαρακτηρίζεται από εσωτερικές συγκρούσεις και δυναμικές αντιπαραθέσεις. Κατά την γνώμη μου είναι αδύνατο να προσεγγίσεις τον Beethoven με “ελεγχόμενα” συναισθήματα. Ο Beethoven αφήνει πολύ πίσω του την οπτική του 18ου αιώνα και κοιτάζει μπροστά”.
Ως αποτέλεσμα ο Καβάκος, παρόλο που αντλεί έμπνευση δεν ακολουθεί κατά βάση τους ιστορικά καθορισμένους τρόπους παιξίματος. Εν αντιθέτως, αναζητά τις δικές του τεχνικές μεταξύ παραδοσιακών “Ρομαντικών” και ιστορικά καθορισμένων διαβασμάτων των έργων. Γι’ αυτό το λόγο είναι λογικό, ότι στην συγκεκριμένη ερμηνεία συνδυάζει τις ικανότητες του στο βιολί με το πάθος του για την διεύθυνση και παίρνει ολοκληρωτικά την ευθύνη του performance και του τρόπου που έχει σχηματιστεί. Η τωρινή ηχογράφηση, στην οποία δεν παίζει μόνο βιολί αλλά επίσης διευθύνει την Bavarian Radio Symphony Orchestra, προέρχεται από το residency του με την συγκεκριμένη ορχήστρα με την οποία έχει δώσει μία σειρά παραστάσεων στο Gasteig Concert Hall του Μονάχου. Ο concert master των παραστάσεων ήταν ο Anton Barakhowsky.
Η Bavarian Radio Symphony Orchestra δεν είναι απλά μία από τις πιο elite ορχήστρες του κόσμου, οι μουσικοί της είναι αξιοσέβαστοι για τις ευαίσθητες ερμηνείες τους. Ο Καβάκος, που γνωρίζεται με τους συναδέλφους του εδώ και αρκετά χρόνια, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αρκετά έγχορδα για την ηχογράφησή του προσφέροντας έτσι ένα μεγάλο εύρος δυνατοτήτων για δυναμικές και χρωματικούς τόνους.
Οι εκπληκτικές cadenzas του Καβάκου είναι βασισμένες πάνω σε αυτές που ο ίδιος ο Beethoven πιστεύεται ότι έγραφε το 1809 στην piano version του concerto που ετοίμαζε από το 1807.
Το residency του Καβάκου με την Bavarian Radio Symphony Orchestra το 2018/19, δεν συμπεριλάμβανε μόνο αρκετές εμφανίσεις ως σολίστ αλλά και αρκετά ρεσιτάλ δωματίου με επίλεκτα μέλη της ορχήστρας. Από νεαρή ηλικία ήταν λάτρης της μουσικής δωματίου και έχει εξερευνήσει μεγάλος μέρος του συγκεκριμένου ρεπερτορίου το οποίο έχει παρουσιάσει και σε αρκετά φεστιβάλ. “Πάντα λάτρευα το Septet. Αυτή η μουσική είναι γεμάτη humor και εκπέμπει ένα συναίσθημα χαράς παρά ένα συναίσθημα δράματος. Ήταν μία πολύ ευχάριστη διαδικασία οι πρόβες αυτής της δουλειάς με τους υπέροχους συναδέλφους μου από την ορχήστρα”.
Διαλέγοντας διαφορετικά movements από τα late Natinal Airs with Variations, o Καβάκος αλλάζει ρόλους και από soloist συνοδεύει υποστηρικτικά τον συνεργάτη του στο πιάνο, Enrico Pace. Και οι 2 καλλιτέχνες έχουν ηχογραφήσει πολλά έργα μαζί, συν περιλαμβανομένου τις όλες σονάτες του Beethoven, που θα παρουσιάζουν μαζί στο tour που θα σημάνει την επέτειο για τα 250 χρόνια από την γέννηση του συνθέτη. Υιοθετώντας 4 διαφορετικούς ρόλους στην τωρινή κυκλοφορία ο Λεωνίδας Καβάκος απεικονίζει την καθολικότητα του Beethoven.
Τα έργα που επιλέχθηκαν να συμπεριληφθούν στην κυκλοφορία που γιορτάζει την επέτειο από τα 250 χρόνια γέννησης του Beethoven είναι “βγαλμένα” από τις 3 δημιουργικές περιόδους του συνθέτη. Επιπλέον μαζί με το Violin Concerto και το δημοφιλές Septet, οι ακροατές θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μία μικροσκοπική σπανιότητα: τα National Airs with Variations που χρονολογούνται το 1817 με 1818 και συνθέθηκαν για πιάνο και φλάουτο ή βιολί ad libitum. Αυτά τα έργα προοριζόντουσαν από τον συνθέτη για την εμπορική μουσική αγορά της εποχής.
Το κεντρικό έργο της κυκλοφορίας είναι το Violin Concerto. Παρόλο που ο Λεωνίδας Καβάκος παρουσιάζει πολλά χρόνια το συγκεκριμένο έργο κάτω από την διεύθυνση μερικών από των πιο αναγνωρισμένων μαέστρων, η ηχογράφηση ενός τόσο σημαντικού και αναγκαίου έργου του ρεπερτορίου όλων των βιολιστών έλειπε από την δισκογραφία του Λεωνίδα Καβάκου. Μεταξύ του έτους 1985, όταν ο Καβάκος ήταν ακόμα στην εφηβεία, και του 1988 ο καλλιτέχνης κέρδισε 3 πολύ σημαντικούς διεθνής διαγωνισμούς, αρχικά με την πρώτη του εμφάνιση όταν κέρδισε τον διαγωνισμό Sibelius το 1985 και εν συνεχεία όταν κέρδισε το διαγωνισμό Paganini το 1988 και τον διαγωνισμό Naumburg τον ίδιο χρόνο. Ως recording artist, ο Καβάκος έχει τελειοποιήσει όχι μόνο τη μουσική για βιολί virtuoso αλλά και όλες τις άλλες σπάνιες τεχνικές παιξίματος. Τα major violin concertos από τον Mozart και τον Dutilleux βρίσκονται αυτή την στιγμή στο κέντρο των ενδιαφερόντων του.
Γνωστός για τον λεπτό τόνο του και τον καθαρά ενθουσιώδη αλλά όχι υπερβολικό τρόπο του, ο Καβάκος έχει μία πολύ αποφασιστική άποψη για το Beethoven Concerto: “Τα συναισθήματα στην μουσική του Beethoven είναι πολύ πλούσια και προσωπικά. Φανερώνουν μία μεγάλη καρδιά που είναι γεμάτη με κουράγιο για να “προκαλέσει” τον κόσμο. Συναντάμε έναν άνθρωπο που είναι ικανός να είναι όχι μόνο ευγενικός αλλά και πολύ “τραχύς”. Ο κόσμος του χαρακτηρίζεται από εσωτερικές συγκρούσεις και δυναμικές αντιπαραθέσεις. Κατά την γνώμη μου είναι αδύνατο να προσεγγίσεις τον Beethoven με “ελεγχόμενα” συναισθήματα. Ο Beethoven αφήνει πολύ πίσω του την οπτική του 18ου αιώνα και κοιτάζει μπροστά”.
Ως αποτέλεσμα ο Καβάκος, παρόλο που αντλεί έμπνευση δεν ακολουθεί κατά βάση τους ιστορικά καθορισμένους τρόπους παιξίματος. Εν αντιθέτως, αναζητά τις δικές του τεχνικές μεταξύ παραδοσιακών “Ρομαντικών” και ιστορικά καθορισμένων διαβασμάτων των έργων. Γι’ αυτό το λόγο είναι λογικό, ότι στην συγκεκριμένη ερμηνεία συνδυάζει τις ικανότητες του στο βιολί με το πάθος του για την διεύθυνση και παίρνει ολοκληρωτικά την ευθύνη του performance και του τρόπου που έχει σχηματιστεί. Η τωρινή ηχογράφηση, στην οποία δεν παίζει μόνο βιολί αλλά επίσης διευθύνει την Bavarian Radio Symphony Orchestra, προέρχεται από το residency του με την συγκεκριμένη ορχήστρα με την οποία έχει δώσει μία σειρά παραστάσεων στο Gasteig Concert Hall του Μονάχου. Ο concert master των παραστάσεων ήταν ο Anton Barakhowsky.
Η Bavarian Radio Symphony Orchestra δεν είναι απλά μία από τις πιο elite ορχήστρες του κόσμου, οι μουσικοί της είναι αξιοσέβαστοι για τις ευαίσθητες ερμηνείες τους. Ο Καβάκος, που γνωρίζεται με τους συναδέλφους του εδώ και αρκετά χρόνια, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αρκετά έγχορδα για την ηχογράφησή του προσφέροντας έτσι ένα μεγάλο εύρος δυνατοτήτων για δυναμικές και χρωματικούς τόνους.
Οι εκπληκτικές cadenzas του Καβάκου είναι βασισμένες πάνω σε αυτές που ο ίδιος ο Beethoven πιστεύεται ότι έγραφε το 1809 στην piano version του concerto που ετοίμαζε από το 1807.
Το residency του Καβάκου με την Bavarian Radio Symphony Orchestra το 2018/19, δεν συμπεριλάμβανε μόνο αρκετές εμφανίσεις ως σολίστ αλλά και αρκετά ρεσιτάλ δωματίου με επίλεκτα μέλη της ορχήστρας. Από νεαρή ηλικία ήταν λάτρης της μουσικής δωματίου και έχει εξερευνήσει μεγάλος μέρος του συγκεκριμένου ρεπερτορίου το οποίο έχει παρουσιάσει και σε αρκετά φεστιβάλ. “Πάντα λάτρευα το Septet. Αυτή η μουσική είναι γεμάτη humor και εκπέμπει ένα συναίσθημα χαράς παρά ένα συναίσθημα δράματος. Ήταν μία πολύ ευχάριστη διαδικασία οι πρόβες αυτής της δουλειάς με τους υπέροχους συναδέλφους μου από την ορχήστρα”.
Διαλέγοντας διαφορετικά movements από τα late Natinal Airs with Variations, o Καβάκος αλλάζει ρόλους και από soloist συνοδεύει υποστηρικτικά τον συνεργάτη του στο πιάνο, Enrico Pace. Και οι 2 καλλιτέχνες έχουν ηχογραφήσει πολλά έργα μαζί, συν περιλαμβανομένου τις όλες σονάτες του Beethoven, που θα παρουσιάζουν μαζί στο tour που θα σημάνει την επέτειο για τα 250 χρόνια από την γέννηση του συνθέτη. Υιοθετώντας 4 διαφορετικούς ρόλους στην τωρινή κυκλοφορία ο Λεωνίδας Καβάκος απεικονίζει την καθολικότητα του Beethoven.