Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής
Β. & M. Θεοχαράκη
Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1
“Frédéric Chopin…Tristesse .. 1849-2019”
170 Χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου συνθέτη
Άρης Γραικούσης
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019
Μετά την sold out επιτυχία του ρεσιτάλ πιάνου του Άρη Γραικούση, με τίτλο ” Frédéric Chopin…Tristesse .. ” και λόγω απαίτησης του κοινού που δεν μπόρεσε να το παρακολουθήσει, το ρεσιτάλ επαναλαμβάνεται την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου στις 20:30 στο ίδρυμα Θεοχαράκη
Το ρεσιτάλ με τίτλο” Frédéric Chopin…Tristesse .. “είναι ένα αφιέρωμα στον μεγάλο Πολωνό συνθέτη Frédéric Chopin ,με αφορμή τα 170 χρόνια από το θάνατό του.
Ο πιανίστας Άρης Γραικούσης επιλέγει από το μεγάλο έργο του κατ ‘εξοχήν συνθέτη του πιάνου, τη σπουδή No. 3 op. 10 Tristesse, τις Μαζούρκες, Op. 67 No. 3 & οp. posth. 68 No.2, την Πολωναίζα op. 40, No. 1 Στρατιωτική, το Νυχτερινό οp. 27 No. 2, την Μπαλάντα op. 23 No. 1 την Σονάτα No.2, οp.35 και το Scherzo No. 2 op. 31.
Για την ζωή και το έργο του μεγάλου ρομαντικού συνθέτη θα διαβάσει η ηθοποιός, Ανδρομάχη Δαυλού.
Ο Νίκος Βατόπουλος αναφέρει για το ρεσιτάλ ” Frédéric Chopin…Tristesse .. “
«Πριν από λίγες ημέρες, στο Ίδρυμα Β&Μ Θεοχαράκη, βρισκόμουν ανάμεσα σε πολλούς ακόμη ακροατές, που είχαν προσέλθει για να ακούσουν άλλο ένα ρεσιτάλ πιάνου του Άρη Γραικούση. Το πρόγραμμα ήταν αφιερωμένο στα 170 χρόνια από τον θάνατο του Φρεντερίκ Σοπέν, η ηθοποιός Ανδρομάχη Δαυλού παρουσίασε με θεατρικό τρόπο τη ζωή του συνθέτη, και όλα θα έδειχναν απολύτως ομαλά και θετικά αν δεν ήταν ο ίδιος ο Άρης Γραικούσης αυτός που είναι. Τον παρακολουθώ τα τελευταία χρόνια αυτόν τον τόσο ιδιαίτερο πιανίστα που δεν φοβάται να αναμετρηθεί με ένα ευρύτατο ρεπερτόριο από τον 18ο έως τον 20ό αιώνα, αγκαλιάζοντας ακόμη και τις περιοχές της οπερέτας, του τανγκό και του easy listening. Κάθε φορά είχα την ίδια αίσθηση, ενός μουσικού ταγμένου στη διάδοση της απόλαυσης μέσα από τη μουσική. Και το λέω αυτό γιατί λίγες είναι οι φορές που οι μουσικοί έχουν στον νου τους την ψυχική καλλιέργεια και την ευφορία των αισθήσεων όσων έρχονται να τους ακούσουν. Όταν, δηλαδή, αυτή η παράμετρος είναι προτεραιότητα και υπερσκελίζει την ανάγκη ενός ρεσιτάλ με απαιτήσεις βιρτουόζου που έχει πολλά να πει για τις ικανότητες του σολίστ αλλά λίγα για την κοινωνική αποστολή του. Γι’ αυτό διαπίστωσα με ικανοποίηση ότι στο πρόσφατο ρεσιτάλ με έργα Σοπέν του Άρη Γραικούση υπήρχε κόσμος που δεν έβρισκε θέση. Ήταν sold out (γι’ αυτό θα επαναληφθεί στις 20 Νοεμβρίου, πάλι στο Ίδρυμα Θεοχαράκη), καθώς η φήμη αυτής της μυσταγωγίας, που γεννιέται κάθε φορά, έχει πλέον διαδοθεί.
Το πρόγραμμα για τον Σοπέν ήταν πυκνότατο και πολύ απαιτητικό για τον σολίστ, αλλά βάλσαμο για το κοινό, καθώς είχαν συμπεριληφθεί έργα δύσκολα για μελέτη αλλά δημοφιλέστατα. Σε όσα ρεσιτάλ του Άρη Γραικούση έχω βρεθεί υπήρχε η ίδια κοινή αγωνία για την ψυχαγωγία του κοινού, για την αγωγή της ψυχής. Δημιουργείται μια πυκνή ατμόσφαιρα, νομίζεις πως θα κόψεις τον αέρα με μαχαίρι, και η μουσική φθάνει μέσα από μια σχεδόν σωματοποιημένη ερμηνεία. Έχω συχνά σκεφτεί πως υπάρχουν αυτές οι χαμηλόφωνες προσωπικότητες, με έργο σχεδόν ιεραποστολικό, που υπηρετούν τη μουσική χωρίς να προβάλλουν το εγώ. Είναι ένα ρήγμα σε όλα τα άχαρα που μας περιβάλλουν.»
Το ρεσιτάλ πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Πολωνικής Πρεσβείας.
INFO:
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη
Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα
Ημερομηνία: 20 Νοεμβρίου 2019
Ώρα έναρξης: 20:30
Εισιτήρια: 20, 15, 10 ευρώ
Προπώληση: thf.gr | στο ταμείο του Ιδρύματος | στο 2103611206
Πληροφορίες / Κρατήσεις: www.thf.gr και http://www.arisgraikousis.com/
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΗ ΓΡΑΙΚΟΥΣΗ
«Η εμπειρία από την ακρόαση μιας συναυλίας του πιανίστα Άρη Γραικούση είναι σύνθετη. Υπάρχει τέτοια επένδυση στον τρόπο με τον οποίο η μουσική μπορεί να φτάσει στο κοινό και να το τυλίξει, ώστε η ατμόσφαιρα πυκνώνει και το αποτέλεσμα αγγίζει την ώσμωση».
Νίκος Βατόπουλος , «Η Καθημερινή»
«Πρόκειται για μουσικό με εξαιρετική ευαισθησία, ο οποίος έχει την έμφυτη ικανότητα να μεταδίδει έξοχα τις μουσικές του αντιλήψεις. Είναι πολύ επικοινωνιακός καλλιτέχνης, ευχάριστα τον ακούει και τον ακολουθεί κανείς».
Anatol Ugorski, Ρωσία
«Ο μουσικός του διάλογος πάντα εύστοχος και συνετός, χαίρει μίας συνεχούς εργασίας και ενός αληθινού πάθους και η ενορχηστρωτική του μαεστρία όπως και η όμορφη άνεση του πάνω στη σκηνή του επιτρέπουν να ικανοποιεί τα πιο απαιτητικά πλήθη».
Jean – Efflam Bavouzet, Γαλλία
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (Δίπλωμα πιάνου – τάξη Ρ. Σχοινά) με Α’ βραβείο και χρυσό μετάλλιο. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Detmold στην Γερμανία, με καθηγητές τους M.Kellig και τον διεθνούς φήμης Γάλλο πιανίστα J.E. Bavouzet,απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του (Reifeprufung – Diplom /Master of Music) με άριστα. Κατόπιν, μελέτησε ρεπερτόριο δίπλα στην διακεκριμένη παιδαγωγό Renate Kretschmar – Fischer. Είχε ενεργό συμμετοχή σε πολλά σεμινάρια πιάνου (P.B. Scoda, B.Berthold, Duo Ganev, J.Mounieur και στα καλοκαιρινά τμήματα της Ακαδημίας “Mozarteum” στο Salzburg στην Αυστρία με τον καθηγητή J. Paratore). Εργάστηκε στην Opernschule της Ακαδημίας του Detmold και στην Μουσική Σχολή Καλών Τεχνών του Gütersloh.
Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Γερμανία, στο Detmold (Concert Hall και Brahms-Saal της ακαδημίας), Hannover (Αμφιθέατρο της Waldorfschule και στην Maritin Saal), Bielefeld, Wittmund, Paderborn, Essen, Dortmund, Herford, Bochum καθώς και στην Πολωνία, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μουσικές Πέμπτες» στο Gdansk. Στην Ελλάδα: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο και Ωδείο Athenaeum, Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός», Ίδρυμα Κακογιάννη, καθώς και στα Φεστιβάλ Ηρακλείου Κρήτης (Κηποθέατρο Χατζιδάκις, Βικελαία Βιβλιοθήκη), Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου (Τζαμί Νερατζέ και στο Ενετικό κάστρο Φορτέτσα), Φεστιβάλ Χανίων, Φεστιβάλ Σύμης, ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, Ιστορικό Μουσείο Ύδρας, «Αίθουσα του Βωμού» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Επιγραφικό μουσείο και σε άλλες διοργανώσεις ανά την Ελλάδα. Σημαντική ήταν η συναυλία για την “Πανσέληνο του Αυγούστου” το 1999 στην Δήλο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Έχει διακριθεί σε διαγωνισμό της EPTA (European Piano Teachers Associations) όπου του διοργάνωσαν ατομικό ρεσιτάλ. Έχει συμπράξει ως σολίστ την ορχήστρα δωματίου της Ακαδημίας του Detmold και την Συμφωνική Πειραματική Ορχήστρα Ρεθύμνου.
Πολύ θερμές κριτικές απέσπασαν τα ρεσιτάλ του, «Μουσικοί Συσχετισμοί», ” F. Chopin -Polonaises & Nocturnes” , «L. V. Beethoven-Στη Βασιλεία του Ντο» και οι «ρώσικες εικόνες». Στην Κωνσταντινούπολη και συγκεκριμένα στην ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΣΧΟΛΗ, τον Μάιο 2019 πραγματοποίησε ρεσιτάλ όπου του απονεμήθηκαν τιμητικές πλακέτες για την καλλιτεχνική του παρουσία, από τον διευθυντή της Μεγάλης του Γένους και τον εκδότη της εφημερίδας «Ηχώ» για τα τρία χρόνια Πανελλαδικής της κυκλοφορίας. Στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο 2018, έπαιξε προς τιμήν του τιμώμενου (Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητας) Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου.
Έχει πραγματοποιήσει τριήμερο σεμινάριο πιάνου σε σπουδαστές όλων των επιπέδων, του παραρτήματος του Ελληνικού ωδείου της Κω και του Τροφώνιου Ωδείου Λιβαδειάς.
Συνεργάστηκε με την ηθοποιό – σκηνοθέτη Μάνια Παπαδημητρίου όπου παρουσίασαν με μεγάλη επιτυχία από το 2012 και για έξι χρόνια με μεγάλη επιτυχία, την μουσικό-θεατρική παράσταση «Ας θυμηθούμε χωρίς νοσταλγία» σε κείμενα της Μ. Παπαδημητρίου. Συνεργάστηκε με το Ελληνικό Ωδείο Αθηνών και από το 2015 διδάσκει πιάνο στο ωδείο & καλλιτεχνικό κέντρο «Μουσικοί ορίζοντες».