Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος έχει ασχοληθεί από πολύ μικρή ηλικία με τη μουσική, σπουδάζοντας πιάνο και κλασικό τραγούδι και κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση στο παιδικό τμήμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Το ταλέντο του έχει αναγνωριστεί και στο εξωτερικό, αφού για δεύτερη συνεχή χρονιά εκπροσώπησε τη χώρα μας στη συναυλία «Bridges of Musical Tradition 2», που διοργανώθηκε από την Πρεσβεία της Ελλάδας στα Τίρανα με την Εθνική Όπερα της Αλβανίας.
Έχει συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως η Vikena Kamenica, η Ελένη Πέτα, η Σία Κοσκινά, η Ξένια Γαργάλη, η Ζωή Παπαδοπούλου το συγκρότημα Mottet, καθώς και τους Ελένη Τσαλιγοπούλου, Φοίβο Δεληβοριά, Μαρίζα Ρίζου, και Δώρο Δημοσθένους στη μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στο Γιώργο Μουζάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος μίλησε για τις μεγάλες τους αγάπες, τις συνεργασίες του αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια στο συντάκτη μας Βασίλη Κοντζεδάκη.
«Απόψε» στο Half Note Jazz Club. Τι διαφορετικό έχει αυτή η μουσική παράσταση από τις προηγούμενες;
Είναι το έντονο ροκ στοιχείο της που παντρεύεται με την όπερα.
Από τον Γκαετάνο Ντονιτσέττι στον Φρέντι Μέρκιουρι, τον Στινγκ, Φρανκ Σινάτρα, Ρομπέρτο Μουρόλο, Νικόλα Πιοβάνι αλλά και αξεπέραστα ελληνικά τραγούδια των Γιώργο Μουζάκη, Μίμη Πλέσσα, Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη.
Όντας τενόρος, λυρικός τραγουδιστής, είναι μια από τις επιθυμίες σας να παίξετε σε μια όπερα ή είναι κάτι που δεν βρίσκεται ακόμη στα σχέδια σας;
Στο παρελθόν έχω κάνει αρκετές παραστάσεις όπερας, ειδικότερα την περίοδο που βρισκόμουν μόνιμα στο εξωτερικό. Στην πορεία ανακάλυψα ότι αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι αυτό που κάνω σήμερα. Η όπερα είναι μεγάλη αγάπη αλλά όπως όλες οι μεγάλες αγάπες χρειάζεται αποκλειστικότητα και εγώ δεν μπορώ να την δώσω. Η δική μου επιλογή αυτή τη στιγμή είναι να φτιάξω κάτι δικό μου και να το εξελίξω κάνοντας πειραματισμούς σε διάφορα είδη μουσικής και δημιουργώντας κάτι φρέσκο και διαφορετικό.
Με ποιους καλλιτέχνες ή μαέστρους θα θέλατε να συνεργαστείτε;
Από μαέστρους τον Ντέιβιντ Φόστερ. Από τραγουδιστές τον Γιώργο Νταλάρα που μεγάλωσα με τα τραγούδια του.
Ποια συνεργασία σας μέχρι τώρα έχετε ξεχωρίσει;
Στο εξωτερικό με τον βραβευμένο σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε. Στην Ελλάδα στο πρόσφατο αφιέρωμα του Γιώργου Μουζάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Πώς ήταν η συνεργασία σας με την Πέγκυ Ζήνα και τον Καταχθόνιο στα Mad VMA 2018;
Ήταν άριστη! Η Πέγκυ Ζήνα και ο Καταχθόνιος υπηρετούν μοναδικά, ο καθένας στο είδος του, την μουσική. Είναι αξιόλογοι καλλιτέχνες αλλά και άνθρωποι. Περάσαμε τέλεια!
Υπήρξαν δυσκολίες όταν κάνατε τα πρώτα σας βήματα στο χώρο της μουσικής.
Υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Χωρίς δυσκολίες τι θα ήταν η ζωή;
Σημασία έχει να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες και να βγαίνεις νικητής από αυτές.
Πριν ασχοληθείτε επαγγελματικά με την μουσική, τι είχατε στο μυαλό σας ότι θέλατε να ακολουθήσετε;
Ο αθλητισμός και η μουσική ήταν πάντα οι μεγάλες μου αγάπες. Στον αθλητισμό ένα ατύχημα δεν με άφησε να συνεχίσω και έτσι κάνω αυτό που κάνω σήμερα.
Θα εγκαταλείπατε μόνιμα την Ελλάδα για μια μεγάλη καριέρα στο εξωτερικό;
Στο εξωτερικό βρισκόμουν αρκετά χρόνια και ακόμη και σήμερα έχω άρρηκτους δεσμούς. Την Ελλάδα δεν θα την εγκατέλειπα ποτέ. Στην εποχή μας μπορεί εύκολα κάποιος να ταξιδεύει και ειδικότερα στη δική μου δουλειά που δεν υπάρχει μονιμότητα, είναι αναγκαίο. Όταν στην τέχνη υπάρχει μονιμότητα και η ασφάλεια που παρέχει, παύει να υπάρχει. Γενικά σας άνθρωπος απεχθάνομαι το μόνιμο. Θέλω τα πράγματα να αλλάζουν και να εξελίσσονται.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα μουσικά talent shows; Πιστεύετε ότι μπορεί να αναδειχθεί ένα πραγματικό ταλέντο μέσα από ένα τέτοιο παιχνίδι;
Το ταλέντο αναδεικνύεται μέσα από την γνώση και την παιδεία. Όταν έχεις ταλέντο, καλύτερα να πας να σπουδάσεις να το αναδείξεις, να αποκτήσεις εφόδια για να δημιουργήσεις και να εξελιχτείς σαν άνθρωπος.
Η τηλεόραση είναι άλλο πράγμα. Ο σκοπός της δεν είναι να αναδείξει ταλέντα αλλά να πουλήσει το προϊόν της και καλά κάνει εφόσον βρίσκει αγοραστές. Εάν δεν έβρισκε, θα αναγκαζόταν και αυτή να ανεβάσει τον πήχη.
Εάν κάποιος πιστεύει ότι έχει ταλέντο, να πάρει το δύσκολο δρόμο και να μην αρκεστεί στην ευκολία και το εφήμερο.
Κήπος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Φεστιβάλ Παπάγου-Χολαργού και τώρα Half Note. Τι περιλαμβάνουν τα μελλοντικά σας σχέδια;
Αυτές και άλλες πολλές εμφανίσεις και συναυλίες. Τώρα ήρθε και η ώρα της δισκογραφίας. Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να βγάλω τραγούδια που θα έχουν κάτι να πουν στον κόσμο που θα τα ακούει και εργάζομαι προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος συνεχίζει δυναμικές τις εμφανίσεις του στο Half Note Jazz Club με την μουσική παράσταση «Απόψε» τις Πέμπτες 24, 31 Οκτωβρίου και 7 Νοεμβρίου με την υποστήριξη του Mikrofwno.
Συνέντευξη: Βασίλης Κοντζεδάκης
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Βασίλης Κοντζεδάκης
Ακολουθήστε τον Σταύρο Σαλαμπασόπουλο στα social media:
Facebook: Stavros Sall
Instagram: Stavros
Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος έχει ασχοληθεί από πολύ μικρή ηλικία με τη μουσική, σπουδάζοντας πιάνο και κλασικό τραγούδι και κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση στο παιδικό τμήμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Το ταλέντο του έχει αναγνωριστεί και στο εξωτερικό, αφού για δεύτερη συνεχή χρονιά εκπροσώπησε τη χώρα μας στη συναυλία «Bridges of Musical Tradition 2», που διοργανώθηκε από την Πρεσβεία της Ελλάδας στα Τίρανα με την Εθνική Όπερα της Αλβανίας.
Έχει συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως η Vikena Kamenica, η Ελένη Πέτα, η Σία Κοσκινά, η Ξένια Γαργάλη, η Ζωή Παπαδοπούλου το συγκρότημα Mottet, καθώς και τους Ελένη Τσαλιγοπούλου, Φοίβο Δεληβοριά, Μαρίζα Ρίζου, και Δώρο Δημοσθένους στη μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στο Γιώργο Μουζάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος μίλησε για τις μεγάλες τους αγάπες, τις συνεργασίες του αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια στο συντάκτη μας Βασίλη Κοντζεδάκη.
«Απόψε» στο Half Note Jazz Club. Τι διαφορετικό έχει αυτή η μουσική παράσταση από τις προηγούμενες;
Είναι το έντονο ροκ στοιχείο της που παντρεύεται με την όπερα.
Από τον Γκαετάνο Ντονιτσέττι στον Φρέντι Μέρκιουρι, τον Στινγκ, Φρανκ Σινάτρα, Ρομπέρτο Μουρόλο, Νικόλα Πιοβάνι αλλά και αξεπέραστα ελληνικά τραγούδια των Γιώργο Μουζάκη, Μίμη Πλέσσα, Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη.
Όντας τενόρος, λυρικός τραγουδιστής, είναι μια από τις επιθυμίες σας να παίξετε σε μια όπερα ή είναι κάτι που δεν βρίσκεται ακόμη στα σχέδια σας;
Στο παρελθόν έχω κάνει αρκετές παραστάσεις όπερας, ειδικότερα την περίοδο που βρισκόμουν μόνιμα στο εξωτερικό. Στην πορεία ανακάλυψα ότι αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι αυτό που κάνω σήμερα. Η όπερα είναι μεγάλη αγάπη αλλά όπως όλες οι μεγάλες αγάπες χρειάζεται αποκλειστικότητα και εγώ δεν μπορώ να την δώσω. Η δική μου επιλογή αυτή τη στιγμή είναι να φτιάξω κάτι δικό μου και να το εξελίξω κάνοντας πειραματισμούς σε διάφορα είδη μουσικής και δημιουργώντας κάτι φρέσκο και διαφορετικό.
Με ποιους καλλιτέχνες ή μαέστρους θα θέλατε να συνεργαστείτε;
Από μαέστρους τον Ντέιβιντ Φόστερ. Από τραγουδιστές τον Γιώργο Νταλάρα που μεγάλωσα με τα τραγούδια του.
Ποια συνεργασία σας μέχρι τώρα έχετε ξεχωρίσει;
Στο εξωτερικό με τον βραβευμένο σκηνοθέτη Μίχαελ Χάνεκε. Στην Ελλάδα στο πρόσφατο αφιέρωμα του Γιώργου Μουζάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Πώς ήταν η συνεργασία σας με την Πέγκυ Ζήνα και τον Καταχθόνιο στα Mad VMA 2018;
Ήταν άριστη! Η Πέγκυ Ζήνα και ο Καταχθόνιος υπηρετούν μοναδικά, ο καθένας στο είδος του, την μουσική. Είναι αξιόλογοι καλλιτέχνες αλλά και άνθρωποι. Περάσαμε τέλεια!
Υπήρξαν δυσκολίες όταν κάνατε τα πρώτα σας βήματα στο χώρο της μουσικής.
Υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Χωρίς δυσκολίες τι θα ήταν η ζωή;
Σημασία έχει να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες και να βγαίνεις νικητής από αυτές.
Πριν ασχοληθείτε επαγγελματικά με την μουσική, τι είχατε στο μυαλό σας ότι θέλατε να ακολουθήσετε;
Ο αθλητισμός και η μουσική ήταν πάντα οι μεγάλες μου αγάπες. Στον αθλητισμό ένα ατύχημα δεν με άφησε να συνεχίσω και έτσι κάνω αυτό που κάνω σήμερα.
Θα εγκαταλείπατε μόνιμα την Ελλάδα για μια μεγάλη καριέρα στο εξωτερικό;
Στο εξωτερικό βρισκόμουν αρκετά χρόνια και ακόμη και σήμερα έχω άρρηκτους δεσμούς. Την Ελλάδα δεν θα την εγκατέλειπα ποτέ. Στην εποχή μας μπορεί εύκολα κάποιος να ταξιδεύει και ειδικότερα στη δική μου δουλειά που δεν υπάρχει μονιμότητα, είναι αναγκαίο. Όταν στην τέχνη υπάρχει μονιμότητα και η ασφάλεια που παρέχει, παύει να υπάρχει. Γενικά σας άνθρωπος απεχθάνομαι το μόνιμο. Θέλω τα πράγματα να αλλάζουν και να εξελίσσονται.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα μουσικά talent shows; Πιστεύετε ότι μπορεί να αναδειχθεί ένα πραγματικό ταλέντο μέσα από ένα τέτοιο παιχνίδι;
Το ταλέντο αναδεικνύεται μέσα από την γνώση και την παιδεία. Όταν έχεις ταλέντο, καλύτερα να πας να σπουδάσεις να το αναδείξεις, να αποκτήσεις εφόδια για να δημιουργήσεις και να εξελιχτείς σαν άνθρωπος.
Η τηλεόραση είναι άλλο πράγμα. Ο σκοπός της δεν είναι να αναδείξει ταλέντα αλλά να πουλήσει το προϊόν της και καλά κάνει εφόσον βρίσκει αγοραστές. Εάν δεν έβρισκε, θα αναγκαζόταν και αυτή να ανεβάσει τον πήχη.
Εάν κάποιος πιστεύει ότι έχει ταλέντο, να πάρει το δύσκολο δρόμο και να μην αρκεστεί στην ευκολία και το εφήμερο.
Κήπος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Φεστιβάλ Παπάγου-Χολαργού και τώρα Half Note. Τι περιλαμβάνουν τα μελλοντικά σας σχέδια;
Αυτές και άλλες πολλές εμφανίσεις και συναυλίες. Τώρα ήρθε και η ώρα της δισκογραφίας. Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι να βγάλω τραγούδια που θα έχουν κάτι να πουν στον κόσμο που θα τα ακούει και εργάζομαι προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος συνεχίζει δυναμικές τις εμφανίσεις του στο Half Note Jazz Club με την μουσική παράσταση «Απόψε» τις Πέμπτες 24, 31 Οκτωβρίου και 7 Νοεμβρίου με την υποστήριξη του Mikrofwno.
Συνέντευξη: Βασίλης Κοντζεδάκης
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Βασίλης Κοντζεδάκης
Ακολουθήστε τον Σταύρο Σαλαμπασόπουλο στα social media:
Facebook: Stavros Sall
Instagram: Stavros