Παρουσίαση βιβλίου: «ΠΑΣΟΚ 1974-2018. Πολιτική οργάνωση – Ιδεολογικές μετατοπίσεις – Κυβερνητικές μεταβολές» | Εκδόσεις Gutenberg
Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου στις 18:00 οι εκδόσεις Gutenberg και η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS παρουσιάζουν το βιβλίο «ΠΑΣΟΚ 1974-2018. Πολιτική οργάνωση – Ιδεολογικές μετατοπίσεις – Κυβερνητικές μεταβολές». Επιμέλεια: Βασίλης Ασημακόπουλος & Χρύσανθος Τάσσης. Ο παρών τόμος επιχειρεί να εξετάσει τους διάφορους κινητοποιητικούς μύθους του σοσιαλιστικού συλλογικού υποκειμένου, όπως μορφοποιήθηκαν από το συγκεκριμένο πολιτικό κίνημα και κατά την εξέλιξή του.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Ευαγγελία Αρανίτου, αν. καθ. Ιστορικής και Πολιτικής Κοινωνιολογίας, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Χρήστος Λυριντζής, καθ. Συγκριτικής Πολιτικής, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ
Γιώργος Σωτηρέλης, καθ. Συνταγματικού Δικαίου, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ
Βασίλης Φούσκας, καθ. Διεθνών Σχέσεων, University of East London, England-αρχισυντάκτης της Journal of Balkan and Near Eastern Studies
Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Μιχάλης Σπουρδαλάκης, καθ. Πολιτικής Κοινωνιολογίας, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, ΕΚΠΑ.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ο κλάδος της Πολιτικής Επιστήμης στο επίπεδο της ακαδημαϊκής και ερευνητικής παραγωγής στη χώρα μας συμπίπτει ιστορικά με την εμφάνιση και την πολιτική ηγεμονία του ΠΑΣΟΚ. Ο παρών τόμος επιχειρεί να εξετάσει τους διάφορους κινητοποιητικούς μύθους του σοσιαλιστικού συλλογικού υποκειμένου, όπως μορφοποιήθηκαν από το συγκεκριμένο πολιτικό κίνημα και κατά την εξέλιξή του, την Αλλαγή και τον Εκσυγχρονισμό, την εθνική ανεξαρτησία και τη μνημονιακή υπαγωγή, τον αντι-ιμπεριαλισμό και τον εξευρωπαϊσμό, τους Αδέσμευτους και τη σοσιαλδημοκρατία. Η «πασοκοποίηση» (pasokification), προτού καταστεί διεθνής επιστημονικός όρος της Πολιτικής Επιστήμης και ειδικότερα της συγκριτικής πολιτικής ανάλυσης, αλλά και της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, αφορά την εγχώρια εμπειρία, καθώς, πρώτη φορά στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα μαζικό κόμμα της σοσιαλιστικής Αριστεράς καταλαμβάνει την κυβερνητική εξουσία και έρχεται σε άμεση επαφή με το κράτος, τους συστημικούς οικονομικούς καταναγκασμούς και ένα διεθνές περιβάλλον ολοένα και πυκνότερα δομημένο σε περιφερειακές ολοκληρώσεις καταστατικά εχθρικές σε εγχειρήματα κοινωνικού μετασχηματισμού σε σοσιαλιστική κατεύθυνση. Η εγχώρια διαδικασία «πασοκοποίησης» οδήγησε στην «πασοκοποίηση» με τη διεθνή σημασία που έχει πλέον η έννοια στο πεδίο της Πολιτικής Επιστήμης και αφορά την περίπτωση της εκλογικής κατάρρευσης ενός ηγεμονικού κόμματος.
Περιεχόμενα:
Πρόλογος του Μιχάλη Σπουρδαλάκη || Σημείωμα των επιμελητών || ΠΑΣΟΚ: Σταθμοί και όρια στη διαμόρφωση και εξέλιξη του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος (1974-2018) || Οι πολιτικές ελίτ του ΠΑΣΟΚ κατά την Γ΄ Ελληνική Δημοκρατία: μεταξύ κόμματος, κράτους και κοινωνίας (;) || Μια ιδιότυπη σοσιαλδημοκρατική συνδικαλιστική ταυτότητα: ΠΑΣΟΚ και συνδικάτα από τη μεταπολίτευση στην κρίση || ΠΑΣΟΚ και κοινωνικά κινήματα: Συνδικαλιστικό, οικολογικό και φοιτητικό || Η διαλεκτική κομμάτων και κινημάτων στην ελληνική πολιτική: το ΠΑΣΟΚ από το αντιδικτατορικό κίνημα στους Αγανακτισμένους || ΠΑΣΟΚ και Α(α)ριστερά: Στοιχεία για μια πολυκύμαντη σχέση (1974-2009) || Στο λυκόφως (;) του Πράσινου Ήλιου: Συγκρότηση και μετεξέλιξη της εκλογικής βάσης του ΠΑΣΟΚ (1974-2015) || Το θεωρητικό σχήμα του ΠΑΣΟΚ: Θεωρία της Εξάρτησης, ριζοσπαστικός προσανατολισμός με σοσιαλιστική προοπτική || ΠΑΣΟΚ και φιλελευθερισμός (1974-1986): «Αντιφιλελεύθερος Δημοκρατισμός» ή «φιλελεύθερος πλειοψηφισμός»; || Ο αντιαμερικανισμός στον λόγο του ΠΑΣΟΚ (1974-2018): Δημόσια Ιστορία, ταυτότητα και ιδεολογία || Ο πολιτικός λόγος του «εκσυγχρονισμού» (1989-2004) || Εσωκομματική πολιτική και στρατηγική του κράτους: το «συμμετοχικό» εγχείρημα του ΠΑΣΟΚ (2004-2009) || Το ΠΑΣΟΚ στην εποχή των μνημονίων: Συνταγματικές όψεις και πολιτικές απολήξεις || Η δημόσια διοίκηση υπό το πρίσμα της μετεξέλιξης του ΠΑΣΟΚ: Πολιτικές και προγράμματα (1974-2018) || Από την Αλλαγή στον εκσυγχρονισμό: το ΠΑΣΟΚ και το πεδίο της δημόσιας τάξης || Η αυτονομία του ηγέτη: Ο Ανδρέας Παπανδρέου και η εξωτερική πολιτική του ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1981-1989 || Η εκπαιδευτική πολιτική του ΠΑΣΟΚ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1976 μέχρι το 2004 || ΠΑΣΟΚ και μεταρρύθμιση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση: Από τον νόμο 1268/1982 στον νόμο 4009/2011 || Οι συνέπειες της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ στο διδακτικό προσωπικό την περίοδο 1998-2004 || Πολιτική ΠΑΣΟΚ και αγροτική πολιτική (1974-1990): Δύο ασύμβατες πορείες (;) || Η οικονομική πολιτική τη δεκαετία του 1980: Εκδημοκρατισμός και κοινωνική ενσωμάτωση || Οι πρώτες απόπειρες εκσυγχρονισμού της τοπικής αυτοδιοίκησης την περίοδο 1981-1989 και η προσαρμογή της στο ευρωπαϊκό πρότυπο περιφερειακής πολιτικής || Ενάντια στην παλίρροια του μονεταρισμού: ή τομή του ΕΣΥ ως ορόσημο του ανολοκλήρωτου εγχειρήματος οικοδόμησης κράτους πρόνοιας στην Ελλάδα || Βιογραφικά Επιμελητών και Συγγραφέων
Παρατηρήσεις:
Τα κείμενα γράφουν οι: Γεράσιμος Κάρουλας, Γιώργος Μπιθυμήτρης, Θανάσης Τσακίρης, Κώστας Κανελλόπουλος, Κώστας Ελευθερίου, Παναγιώτης Κουστένης, Χρύσανθος Δ. Τάσσης, Δημήτρης Τσαραπατσάνης, Ζηνοβία Λιαλιούτη, Γιώργος Κατσαμπέκης, Κώστας Ελευθερίου, Θέμης Τζήμας, Μαντώ Λαμπροπούλου, Γιώργος Οικονόμου, Γιώργος Παπανικολάου, Σωτήρης Ρούσσος, Κώστας Θεριανός, Τριαντάφυλλος Β. Δούκας, Περσεφόνη Α. Σιμενή, ʼννα Κουμανταράκη, Στάθης Κουτρουβίδης, Βασίλης Η. Λογοθέτης, Παναγιώτης Βασιλάκης, Αριστομένης Ι. Συγγελάκης.
Παρουσίαση βιβλίου: «Όπου και να ταξιδέψω: Περπατώντας σε 24 πόλεις» | Εκδόσεις Μεταίχμιο
Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου στις 20:30 οι εκδόσεις Μεταίχμιο και η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS παρουσιάζουν το βιβλίο του Νίκου Βατόπουλου, «Όπου και να ταξιδέψω: Περπατώντας σε 24 πόλεις», που αποτυπώνει τον αστικό χώρο στην Ελλάδα, μέσα από τα κείμενα και τις φωτογραφίες του.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν η ποιήτρια και στιχουργός Λίνα Νικολακοπούλου και ο εκδότης Νώντας Παπαγεωργίου.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ακολουθώντας μια διαδρομή από την Καλαμάτα ως την Κομοτηνή και από το Ηράκλειο ως τη Φλώρινα, ο Νίκος Βατόπουλος επιχειρεί, μέσα από τα κείμενα και τις φωτογραφίες του, μια αποτύπωση του αστικού χώρου στην Ελλάδα καθώς το ασκημένο, υποκειμενικό του βλέμμα εστιάζει στην ατμόσφαιρα είκοσι τεσσάρων πόλεων, σε κτίρια και σε διαδρομές.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Νίκος Βατόπουλος γεννήθηκε το 1960. Από το 1988 εργάζεται ως δημοσιογράφος στην εφημερίδα Η Καθημερινή, στο πολιτιστικό ρεπορτάζ. Έχει ειδικευθεί σε θέματα αθηναϊκά και αστικού πολιτισμού. Το 2001 κυκλοφόρησε το βιβλίο του Το πρόσωπο της Αθήνας. Το 2011 ίδρυσε τη διαδικτυακή ομάδα πολιτών «Κάθε Σάββατο στην Αθήνα» που αριθμεί πάνω από 23.000 μέλη. Το 2014 έκανε την πρώτη ατομική του έκθεση φωτογραφιών με θέμα «Η Αθήνα ενός αθηναιογράφου» (αίθουσα τέχνης «ena») και παρουσίασε ως προσωπικό πρότζεκτ την έκθεση «Η Αθήνα της δεκαετίας του 1960» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση. Το 2018 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο το βιβλίο του Περπατώντας στην Αθήνα και το 2019 το «Μικροί δρόμοι της Αθήνας» (εκδόσεις Μεταίχμιο).
Παρουσίαση βιβλίου: | «Άνδρας Αξίας» των Σπύρου Ανδριανού, Χρήστου Παπανίκα, Ανέστη Δογιβάν | Εκδόσεις Έσοπτρον
Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου στις 18:00 οι εκδόσεις Έσοπτρον και η Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS παρουσιάζουν το βιβλίο-απόλυτο οδηγό φλερτ, «Άνδρας Αξίας» των: Σπύρου Ανδριανού, Χρήστου Παπανίκα, Ανέστη Δογιβάν.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Οι Εκδόσεις Έσοπτρον προσφέρουν στους άνδρες τον απόλυτο οδηγό του φλερτ: «Άνδρας Αξίας».
Το βιβλίο, που υπογράφουν οι ιδρυτές της πρώτης σχολής φλερτ στην Ελλάδα «Men of Style» (Σπύρος Ανδριανός, Χρήστος Παπανίκας, Ανέστης Δογιβάν) χαρτογραφεί τις συνθήκες που καθιστούν τον άνδρα επιτυχημένο στη διαδικασία προσέγγισης του αντίθετου φύλου και του προσφέρουν έναν ολοκληρωμένο οδηγό δράσης που θα αναδείξει την πιο ελκυστική πλευρά του εαυτού του.
Ποιος είναι όμως ο Άνδρας Αξίας;
Ο Άνδρας Αξίας, είναι αυτός που έχει ξεκάθαρη εικόνα της ζωής που θέλει να δημιουργήσει και αναλαμβάνει την ευθύνη να την κάνει πραγματικότητα. Ο τρόπος που τιθασεύει τους εσωτερικούς του φόβους, οι κατευθύνσεις που δίνει στην εσωτερική του ηθική πυξίδα και οι θυσίες που είναι διατεθειμένος να κάνει προκειμένου να τοποθετήσει τον εαυτό του στην πρώτη γραμμή, είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην εξέλιξή του.
Ο Άνδρας Αξίας γνωρίζει πώς να δίνει λύσεις στα προβλήματα που τον εμποδίζουν να φλερτάρει τις γυναίκες που θέλει πραγματικά. Μεταχειρίζεται συμπεριφορές που δημιουργούν έλξη και επιθυμία, ακόμη και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Τολμά να αναλαμβάνει δράση με τρόπο αρρενωπό και γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του την ώρα που τον «απειλούν». Γνωρίζει τα 6 στάδια της προσέγγισης και τα χρησιμοποιεί βήμα- βήμα μέχρι την τελική επιτυχία!
Διευκρινίζεται ότι το νέο βιβλίο δεν αποτελεί εργαλείο χειραγώγησης των γυναικών. Αντίθετα, συμβάλει στη βελτίωση των ανδρών ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι οι γυναίκες συχνά παραπονιούνται ότι οι άνδρες δεν τις φλερτάρουν ή το κάνουν με αδέξιο τρόπο. Ο «Άνδρας Αξίας» είναι λοιπόν το πρώτο βήμα ώστε να γίνει ξανά το φλερτ μία μαγική διαδικασία ανάπτυξης των ανθρώπινων σχέσεων
Κύκλος συζητήσεων «Περί Ωραίου» στο Cafe του ΙΑΝΟΥ | O Κώστας Καζαμιάκης συνομιλεί με τη ζωγράφο Καλιρρόη Μαρούδα | Θέμα: τη ζωγραφική
Την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου στις 18:00 ο επιμελητής της Αλυσίδας Πολιτισμού IANOS, Κώστας Καζαμιάκης στο πλαίσιο του κύκλου συζητήσεων «Περί Ωραίου» στο Cafe του ΙΑΝΟΥ, συνομιλεί με τη ζωγράφο Καλλιρρόη Μαρούδα.
Θέμα:
– Το άυλο στη ζωγραφική της Καλλιρρόης Μαρούδα
– Ο ζωγραφικός και φιλοσοφικός χώρος ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όνειρο
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24), η είσοδος είναι ελεύθερη και θα προβάλλεται ζωντανά στο ianos.gr
Λίγα λόγια παραπάνω λόγια για την Καλλιρρόη Μαρούδα
Η Καλλιρρόη Μαρούδα γεννήθηκε στο Κοιλωμένο Ζακύνθου. Σπούδασε Ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας με καθηγητή τον Δημήτρη Μυταρά. Σπούδασε επίσης Ιστορία Τέχνης με καθηγήτρια την Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα και Σκηνογραφία στο εργαστήριο του Β. Βασιλειάδη. Έχει κάνει 11 ατομικές εκθέσεις και έχει πάρει μέρος σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα της βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στη Βουλή των Ελλήνων, στο Μουσείο Τεριάντ, στο Μουσείο Φρυσίρα, στη συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής, στο Μακεδονικό Μουσείο, σε δημόσιες και ιδιωτικές Συλλογές.
Ατομικές Εκθέσεις: Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο «Ώρα» (1991), Αίθουσα Τέχνης Ζακύνθου (1995), Σκιές, Αίθουσα Τέχνης «Espace Kreonidis» (1996), Βροχή – Ομίχλη – Σιωπή, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών (2000), Έργα για το ημερολόγιο της Α.Γ.Ε.Τ. ΗΡΑΚΛΗΣ, «Τεχνόπολις» Αθηνών (2001), Γκαλερί «F», Καρδίτσα (2003), Χώρος Τέχνης «Κρύπτη», Ζάκυνθος (2004), Ταξίδι, Αίθουσα Σκουφά (2005), Θάλασσα και Ουρανός, Γκαλερί Metamorfosis, Θεσσαλονίκη (2006), Διάλογοι 2007, Μακεδονικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Θεσσαλονίκης (2007), «Απ’ το ενυδρείο στην κατάδυση». Αίθουσα Τέχνης «Έκφραση- Γιάννα Γραμματοπούλου» (2011)
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ (επιλογή): A table, Αίθουσα Σκουφά. Ίρις Κρητικού (2005), Ενυδρείο, Saint Nicholas Bay Hotel, Κρήτη. Ίρις Κρητικού (2005), Χρωματικές Εκρήξεις, Γκαλερί Metamorfosis, Θεσσαλονίκη (2006), Παραστατικές εκφάνσεις, Gallery ENIGMA. Λίμπερτυ Πολύζου (2006), Στα χρώματα της Ίριδας, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων. Ίρις Κρητικού (2006), Νεά αποκτήματα 1992-2006, Εθνική Πινακοθήκη (2006), Ήταν κάποτε η Πηνελόπη Δέλτα, Κολλέγιο Αθηνών. Ίρις Κρητικού (2006), Το οδοιπορικό ενός συλλέκτη. Ελληνική ζωγραφική του 20ου αιώνα από τη συλλογή Κ. Ιωαννίδη, Πινακοθήκη Χανίων (2006), Δώρο, Fineart Καππόπουλος. Ίρις Κρητικού (2006), Τρίγωνο Κηφισιάς (2006), Ανθέων όψεις, Γκαλερί Metamorfosis, Θεσσαλονίκη. Χάρης Καμπουρίδης (2006), Τρείς ελληνίδες ζωγράφοι, οργάνωση ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, Ιωάννινα (2007), Γενέθλιος Τόπος, Μουσείο Μπενάκη. Ίρις Κρητικού (2007), Σκιαγραφώντας τον Διονύσιο Σολωμό. 65 απόπειρες μνημόνευσης. Ίρις Κρητικού (2007), Hearts in Athens. Ίρις Κρητικού (2007), Νησιώτικο Τοπίο, Αίθουσα Σκουφά (2008), Σκιαγραφώντας τον Διονύσιο Σολωμό. 65 απόπειρες μνημόνευσης. Χ Convento dais anti Cosma a Damiano, Venezia. Ίρις Κρητικού (2008), Μουσείο Καλών Τεχνών, Βουκουρέστι. Ίρις Κρητικού (2008), Πολιτιστική κληρονομιά του αγροτικού χώρου και συλλογική ταυτότητα. Σύγχρονο Εθνογραφικό Μουσείο Κρακοβίας, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Σόφιας. Λουίζα Καραπιδάκη (2008), Η Αίγινα των ζωγράφων, Ιστορικό, Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηνών «Μελίνα». Ίρις Κρητικού (2008), «Τεχνόπολις» Αθηνών (2008), Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Κομοτηνής (2009), Shield and Symbol from the ancient veil to the Hijab, «Αθηναΐδα» και «Άλεκτον» (2009), Ιστορίες Τοπίου, Βασιλική του Αγίου Μάρκου, Ηράκλειο (2009), Λουτρό των Αέρηδων, Αθήνα (2009)
«Ζωγραφική σαν ποίηση» του Βασίλη Βασιλικού.
«Η ζωγραφική της Καλλιρρόης Μαρούδα έχει μεγάλη σχέση με την ποίηση. Κι όταν λέω ποίηση, εννοώ εκείνη η σχέση με το λόγο που δημιουργεί το όνειρο. Μέσα στο ψυχρό – θερμό διαστημικό γκρίζο, οι ξαπλωμένες φιγούρες της υπάρχουν σαν αυτοτελείς επαναλήψεις της ίδιας της ονειρικής διάθεσης της ζωγράφου. Kι ενώ τα σώματά μας θέλγουν με το άφεμά τους, στη ματιά επικεντρώνεται όλη φωτιά. Τα μάτια που είναι βέβαια οι καθρέφτες της ψυχής, αλλά είναι και το αυλό του ονείρου. (…) Ο σκοτεινός σκύλος που εμφανιζόταν πιο συχνά στην προηγούμενη δουλειά της Μαρούδα, εδώ, σ’ αυτή την έκθεση, εμφανίζεται σαν για να μας αποχαιρετίσει. «Ο σκοτεινός σκύλος», σαν «το σκοτεινό τρυγόνι» του Παπαδιαμάντη, «Μάνα μου, εγώ ’μαι τ’ άμοιρο, το σκοτεινό τρυγόνι, οπού το δέρνει ο άνεμος, βροχή που το πληγώνει. «Το δόλιο / όπου κι αν στραφή, κι αφ’ όπου κι αν περάσει / δε βρίσκει πέτρα να σταθή, κλωνάρι να πλαγιάση». Κι έρχεται ο ανεστραμμένος πατέρας, παρμένος από γωνία λήψης, όπως θα λέγαμε για τον κινηματογράφο, εντελώς πρωτότυπη και δύσκολη. Κάτι σαν τις συλλήψεις του Caravagio. Κι όμως, κι από την ανάσκελη αυτή στάση, με το ένα ποδάρι του, μας διηγείται την προσωπική του ιστορία. Εδώ δεν βλέπουμε τα μάτια του. Όλα τα λεν τα χέρια. «Η ανάπαυση του πολεμιστή». Εδώ η ανάπαυση του μεροκαματιάρη. Γυναίκες μόνες, έξω από κάθε κρίση. Γυναίκες που δίνουν στο διάστημα ύπαρξης εκπέμπουν ζεστασιά και ανθρωπιά. Kι οι γάτες «φρουροί» του ονείρου τους. Tα δυο γυμνά της (πρωτοεμφανιζόμενα στη δουλειά της Kαλλιρρόης) μόνο παν να χαϊδέψουν. Εκείνη που βουτά στο νερό έχει τη σφριγηλότητα του Φελπ. Kι οι πεταλούδες – ψυχές («ψυχή πεταλούδα, η μοναχή ή οκνηρά ή λυμάντρια») μοιάζουν χρυσάνθεμα που συντροφεύουν τα όνειρά μας». Επιτρέψετέ μου να κλείσω με μια δική μου παράγραφο, που συνοψίζει περίπου και το σύνολο της έκθεσης αυτής, από το πρώτο βιβλίο μου, γραμμένο σε ηλικία 18 χρονών, τη «Διήγηση του Ιάσονα».
«Πάνω στην πρύμνη του καραβιού βρήκαμε χθες τ’ απόγευμα μια πεταλούδα, αφύσικα μεγάλη, να κοιμάται ξαπλωμένη ανάσκελα. Τα φτερά της, σχεδόν μια παλάμη το καθένα, τέλεια εφαρμοσμένα πάνω στη λεία ξύλινη επιφάνεια, φαίνονταν σαν σχεδιασμένα. Είχαν όλα τα χρώματα του δειλινού: μαβί, λουλακί, τριανταφυλλί, βυσσινί. Μια σκόνη, περισσότερη ωχρή παρά χρυσαφένια, έδειχνε πως μείναν ανέγγιχτα. Το κορμί της, σε αναλογία με τα τεράστια φτερά, φούσκωνε, όσο ένα δαχτυλάκι, αστεία μικροκαμωμένο. Πάνω στον κύλινδρό του έβλεπες κάτι ισχνά, σαν κλωστές, ποδαράκια. Με την πρώτη ματιά καταλάβαινες ότι την εύθραυστη αυτή βασίλισσα δεν την πείραξε κανείς, αλλά ότι έπεσε μόνη της λυγίζοντας προφανώς κάτω απ’ το βάρος των ωραίων σεραφεικών φτερών της, που τόσο έγχρωμα όνειρα κουβαλούσαν επάνω τους. Όταν, ξαφνικά, εκεί που τη χαζεύαμε, μας φάνηκε ότι ανασάλεψε. Η έκπληξή μας μαζί κι η ταραχή μας είναι μεγάλη, γιατί τη νομίζαμε νεκρή. Προσπάθησε να κουνήσει τα φτερά της, μα δεν κατάφερε να σηκωθεί. Και σε λίγο ορθώθηκε και πέταξε ψηλά, ενώ εμείς εκστατικοί παρακολουθούσαμε την άπιαστη φυγή του ονείρου…».
Βασίλης Βασιλικός
Λίγα λόγια για τον κύκλο συζητήσεων «Περί Ωραίου»
Από το 2015 που ξεκίνησε ο κύκλος συζητήσεων «Από το Αμπέλι στο Θέατρο», ο Κώστας Καζαμιάκης έχει συνομιλήσει με πλήθος εικαστικών καλλιτεχνών, φιλοσόφους, συγγραφείς, αρχαιολόγους καθώς και ανθρώπους του θεάματος στο Cafe του ΙΑΝΟΥ. Σε συνέχεια αυτών των επιτυχημένων κύκλων, το Σεπτέμβριο 2018 ξεκινά ο νέος κύκλος παρουσιάσεων με τίτλο: «Περί Ωραίου. Συζητήσεις για την Τέχνη, τη Λογοτεχνία, τη Φιλοσοφία, την Αρχαιογνωσία».
Χρήσιμες πληροφορίες
Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΙΑΝΟΥ και θα προβάλλονται ζωντανά διαδικτυακά σ` όλον τον κόσμο.
Η είσοδος στις συναντήσεις είναι ελεύθερη
Οι εκδηλώσεις θα προβάλλονται ζωντανά και στο ianos.gr
IANOS | Σταδίου 24, Τ. 210 3217810, www.ianos.gr
Συναντήσεις με συγγραφείς στο Café του Ιανού: Ο Νίκος Θρασύβουλου συνομιλεί με τον συγγραφέα-δημοσιογράφο Γιάννη Μαρίνο.
Την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου στις 20:30 ο δημοσιογράφος Νίκος Θρασυβούλου, στο πλαίσιο του κύκλου συζητήσεων «Συναντήσεις με συγγραφείς» στο café του ΙΑΝΟΥ, συνομιλεί με τον συγγραφέα-δημοσιογράφο Γιάννη Μαρίνο.
Λίγα λόγια για την εκδήλωση
Ένας βαθύς γνώστης της κοινωνίας αλλά κυρίως των θεμάτων που την απασχολούν όπως η Οικονομία, η Πολιτική, τα Εργασιακά, η Παιδεία και κυρίως ο Πολιτισμός είναι ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Γιάννης Μαρίνος. Σε μια από τις πολύ σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις του έρχεται στη σειρά «Συναντήσεις με συγγραφείς» για μια εκ βαθέων και εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον δημοσιογράφο Νίκο Θρασυβούλου.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνει εκτενής αναφορά στο βιβλίο του με τις «Εκμυστηρεύσεις τριών μεγάλων, Κωνσταντίνος Καραμανλής, Ανδρέας Παπανδρέου, Χαρίλαος Φλωράκης», από τις εκδόσεις Πατάκη, αλλά και στο βιογραφικό βιβλίο «Ακατάλληλο για στρουθοκαμήλους» του Αθανάσιου-Γεωργίου Παπανδροπούλου, από τις εκδόσεις Κέρκυρα.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24), η είσοδος είναι ελεύθερη και θα προβάλλεται ζωντανά και στο ianos.gr
Λίγα λόγια για τον Γιάννη Μαρίνο
Ο Γιάννης Μαρίνος είναι δημοσιογράφος. Άσκησε την ενημερωτική του αποστολή επί 46 χρόνια χωρίς κομματικές εξαρτήσεις και παράλληλες απασχολήσεις που κατ αυτόν φαλκιδεύουν ή ακόμα χειρότερα επηρεάζουν την ελεύθερη και κατά το δυνατόν αντικειμενική κριτική προς κάθε κατεύθυνση. Σ όλη αυτή την πολύχρονη διαδρομή εργάσθηκε αποκλειστικά και αδιατάρακτα στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη, ξεκινώντας το 1953 κυρίως ως οικονομικός συντάκτης στο “Βήμα” και τον “Οικονομικό Ταχυδρόμο”, εξελίχθηκε σύντομα σε αρχισυντάκτη του τελευταίου και από το 1965 σε διευθυντή του για 33 χρόνια. Επί δικτατορίας (1967-1974) αρθρογραφούσε και στα “Νέα” με το ψευδώνυμο “Ποπολάρος”. Από την μεταπολίτευση και μετά έως και σήμερα αρθρογραφεί στο “Βήμα”. Όταν το 1999 αποδέχθηκε την αποστολή του Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας παραιτήθηκε από την ενεργό δημοσιογραφία, χωρίς να σταματήσει ως απλός πολίτης να σχολιάζει την επικαιρότητα. Μετά τη λήξη της ευρωβουλευτικής θητείας του, επανήλθε στην αδέσμευτη και ανένταχτη δημοσιογραφία. Η μαχητική και συχνά εναντίον του ρεύματος αρθρογραφία του, κυρίως στον “Οικονομικό Ταχυδρόμο”, καθώς και οι συχνές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εμφανίσεις του είχαν εκτιμηθεί τόσο ώστε να τιμηθεί από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα, αλλά και με περισσότερες από 30 διακρίσεις, όπως ειδικό βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών και τα βραβεία δημοσιογραφίας Χριστόφορος Κατσάμπας, Ιδρύματος Μπότση, Κων/νος Καλλιγάς, από τον ΟΗΕ, από την Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει ανακηρυχθεί επίτιμος δημότης από τους δήμους Αθηναίων, Ερμουπόλεως, Θήρας και Σύμης και έχει τιμηθεί με τον τίτλο του Μεγάλου Ρεφερεντάριου του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Παρουσίαση βιβλίου: Ελένα Πέγκα «Αθήνα-Δελχί-Αθήνα» | Εκδόσεις Άγρα
Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου στις 20:30 οι εκδόσεις Άγρα και η Αλυσίδα Πολιτισμός IANOS παρουσιάζουν το πρώτο μυθιστόρημα της διηγηματογράφου και θεατρικής συγγραφέως Έλενας Πέγκα, «Αθήνα-Δελχί-Αθήνα».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Αλεξάνδρα Κ*, συγγραφέας
Ορέστης Ανδρεαδάκης, κριτικός κινηματογράφου-καλλ. διευθ. του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Αλέξανδρος Μασσαβέτας, συγγραφέας-δημοσιογράφος
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Στο ΑΘΗΝΑ – ΔΕΛΧΙ – ΑΘΗΝΑ, η αφήγηση ακολουθεί τρία πρόσωπα που κάνουν μαζί ένα σύντομο ταξίδι στη βόρεια Ινδία, ξεκινώντας από την Αθήνα και επιστρέφοντας σε αυτή. Ταυτόχρονα όμως συμβαίνει και ένα παράλληλο, διπλό ταξίδι, στη ζωή της κεντρικής αφηγήτριας, της Ελληνίδας που ταξιδεύει. Πρόσωπα, εικόνες και μέρη που συναντά θέτουν ερωτήματα γύρω από την ταυτότητά της, τη σχέση της με τη Δύση και την Ανατολή. Είναι το παρελθόν της προσωπικό ή συλλογικό; Τί προσέχει καθώς ταξιδεύει, όποιος και αν είναι ο λόγος της μετακίνησής της ; Ποιά πράγματα αναγνωρίζει ως οικεία ; Φέρει το σπίτι της και το παρελθόν μαζί της ; Της έδωσε το ταξίδι την αίσθηση ελευθερίας που αναζητά ; Με αισθησιασμό και πυκνότητα, με στιγμές που ο λόγος εκτινάσσεται, η συγγραφέας μας συστήνει έναν κόσμο ρευστό αλλά και ανθεκτικό, γεμάτο ανθρώπους που μετακινούνται σε μια γεωγραφία που φαντασιακά ολοένα διευρύνεται. Το γράψιμο του βιβλίου ξεκίνησε αμέσως έπειτα από ένα ταξίδι στην Ινδία. Το ταξίδι κράτησε δέκα μέρες, αλλά ήταν τόσο αποκαλυπτικό για τη συγγραφέα που εκείνη παρέμεινε σε αυτό, γράφοντας για τις επόμενες χίλιες μέρες.
Λίγα λόγια για τη συγγραφέα
Η Έλενα Πέγκα είναι γνωστή για τα θεατρικά της έργα και τα διηγήματά της. Η τελευταία συλλογή διηγημάτων της Σφιχτές ζώνες και άλλα δέρματα ( Εκδόσεις Άγρα, 2011) τιμήθηκε με το βραβείο του Ιδρύματος Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών το 2012. Διηγήματά της περιλαμβάνονται σε αγγλική μετάφραση στο Best European Fiction 2017 (Dalkey Press) και στο The Penguin Book of the Prose Poem ( Penguin, 2018 ). Τα πεζά της κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Άγρα (Αυτή θερινή, 1986, Σκουώς,1997, Σφιχτές ζώνες και άλλα δέρματα, 2011) και τα θεατρικά της από τις Εκδόσεις Κάπα και Νεφέλη. Έργα της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά, σουηδικά και ολλανδικά.
Masterclass | Ελία Σουλεϊμάν: 32ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού | “It Must Be Heaven”
Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου στις 12:00 ο σκηνοθέτης Ελία Σουλεϊμάν θα παραδώσει masterclass (σεμινάριο εξειδίκευσης) στον IANO της Αθήνας, την αμέσως επόμενη μέρα από την προβολή της ταινίας του “It Must Be Heaven”. Η ταινία του αυτή διακρίθηκε τον περασμένο Μάιο στο Φεστιβάλ των Καννών με την Ειδική Μνεία της Κριτικής Επιτροπής και το Βραβείο FIPRESCI και θα σηματοδοτήσει την έναρξη του 32ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο IANOS Cafe (Σταδίου 24) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Λίγα λόγια για το Πανόραμα και τον Ελία Σουλεϊμάν
Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο ΤΡΙΑΝΟΝ (Κοδριγκτώνος 21), ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης που ζει μόνιμα στο Παρίσι, φίλος του Φεστιβάλ από το παρελθόν, θα επισκεφθεί την πόλη μας για να παραβρεθεί στην αθηναϊκή πρεμιέρα της ταινίας (έναρξη: 20.30), που πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη SEVEN FILMS, και να απαντήσει, μετά τη λήξη της προβολής, στις ερωτήσεις του κοινού.
Λίγα λόγια για τον Ελία Σουλεϊμάν:
Γεννημένος το 1960 στη Ναζαρέτ, ο Ελία Σουλεϊμάν έζησε στη Νέα Υόρκη από το 1981 μέχρι το 1993. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί, σκηνοθέτησε τις δυο πρώτες (και πολυβραβευμένες) μικρού μήκους ταινίες του, “Introduction To The End Of An argument” και “Homage By Assassination”.
Το 1994, εγκαθίσταται στην Ιερουσαλήμ, όπου του ανατίθεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η αποστολή να δημιουργήσει ένα τμήμα σπουδών Κινηματογράφου & Μέσων Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Birzeit. Δοκίμια και άρθρα του έχουν δημοσιευθεί στα Αγγλικά, Αραβικά και Γαλλικά.Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του, «To Χρονικό Μιας Εξαφάνισης» κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, στο Φεστιβάλ της Βενετίας (1996). Η επόμενη ταινία του, «Θεϊκή Παρέμβαση», κέρδισε το 2002 το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής και το βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών. Ακολούθησε «Ο Χρόνος Που Απομένει», που προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών, ενώ η τελευταία μεγάλου μήκους ταινία του “It Must Be Heaven”, διακρίθηκε, το 2019 ξανά στις Κάννες, με την Ειδική Μνεία της Κριτικής Επιτροπής και το βραβείο FIPRESCI.
Λίγα λόγια για την ταινία:
O Es δραπετεύει από την Παλαιστίνη σε αναζήτηση εναλλακτικής πατρίδας, για να ανακαλύψει ότι η Παλαιστίνη τον ακολουθεί παντού. Η υπόσχεση μιας νέας ζωής μετατρέπεται σε μια κωμωδία παρεξηγήσεων: όσο μακρυά και να ταξιδέψει, από το Παρίσι ως τη Νέα Υόρκη, πάντα κάτι του θυμίζει τη γενέθλια γη. Από τον βραβευμένο σκηνοθέτη Ελία Σουλεϊμάν, ένα κωμικό έπος που διερευνά θέματα ταυτότητας, ιθαγένειας και την αίσθηση του ανήκειν, με την οποία ο Σουλεϊμάν θέτει το θεμελιώδες ερώτημα: που βρίσκεται το μέρος που μπορούμε ειλικρινά να αποκαλέσουμε «σπίτι»;
Μπορείτε να δείτε το trailer της ταινίας: εδώ
«O κινηματογραφιστής και ηθοποιός Ελία Σουλεϊμάν χρησιμοποιεί το πρόσωπο και το σώμα του για να εκφράσει την ψυχή της Παλαιστίνης στις ταινίες του, και σε καμία άλλη περισσότερο απ’ ό,τι στην αστεία νέα του κομεντί, It Must Be Heaven.»
The Hollywood Reporter
«Η κωμική μέθοδος του Σουλεϊμάν είναι ευφυώς ανατρεπτική. Τα διάφορα επεισόδια (προϊόν έντονης παρατήρησης) της ταινίας αρχικά φαίνονται να είναι γεγονότα μαύρου χιούμορ, ασύνδετα μεταξύ τους, μέχρι τη στιγμή που αρχίζει να αποκαλύπτεται ολόκληρο το οικοδόμημα του θέματός του.»
The New York Times
«Ο Σουλεϊμάν είναι πάντα ένας αξιόπιστος γόης, με την τάση να διοχετεύει τη «γλώσσα» του Ζακ Τατί και του Μπάστερ Κίτον σε editorial κινούμενης εικόνας για την βασανισμένη του πατρίδα.»
Ιndiewire
Το 32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ξεκινά την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, ενώ φέτος φιλοξενείται στις κινηματογραφικές αίθουσες ΤΡΙΑΝΟΝ (21/11-4/12, Κοδριγκτώνος 21) και ΑΝΔΟΡΑ (28/11-4/12, Σεβαστουπόλεως 117).
Το πρόγραμμα των προβολών και των λοιπών παράλληλων εκδηλώσεων του φεστιβάλ, θα περιλαμβάνει, όπως κάθε χρόνο, avant premieres, διαγωνιστικό τμήμα, αφιερώματα, masterclasses κλπ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ:
ΠΑΝΟΡΑΜΑ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Λευκωσίας 4 | Τηλ.: 210 8676671
http://www.panoramafest.org/
ΠΑΙΔΙΚΟΣ IANOS | musicArte | Μουσικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο Μπαχ και δύο φίλοι… κλασικοί»| Για παιδιά δημοτικού Θέμα: Καλημέρα σας κύριε Μπαχ. Χάρηκα για τη γνωριμία!
Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 11:00 η εκπαιδευτική μουσική ομάδα musicArte, για έκτη χρονιά, έρχεται στον Παιδικό ΙΑΝΟ. Φέτος, παρουσιάζει το μουσικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Μπαχ και δύο φίλοι… κλασικοί», για παιδιά του Δημοτικού. Το θέμα αυτής της συνάντησης έχει τίτλο, «Καλημέρα σας κύριε Μπαχ. Χάρηκα για τη γνωριμία!».
Με ένα μαγικό τρένο κι ένα μαγικό ρολόι διασχίζουμε τον χρόνο και συναντάμε έναν σπουδαίο συνθέτη της μπαρόκ εποχής, τον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Μαθαίνουμε για τη μουσική του, τα παιδιά του και για το αγαπημένο του…ποτό! Μουσική δράση που συνδυάζει τη γνώση με τη χαρά, τον χορό και το παιχνίδι!
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο IANOS Café (Σταδίου 24) και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Απαραίτητες οι τηλεφωνικές κρατήσεις θέσεων στα 6987300329, 6987936142 (Κατερίνα Παπαδάκου).
Λίγα παραπάνω λόγια για το πρόγραμμα
Το φετινό εκπαιδευτικό μουσικό πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί σε 5 συναντήσεις, από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως και τον Μάιο του 2020 και απευθύνεται σε παιδιά του Δημοτικού. Είναι αφιερωμένο σε τρεις πολύ δημοφιλείς, εμβληματικούς συνθέτες που καθόρισαν την πορεία της ευρωπαϊκής μουσικής, τους: Μπαχ, Μότσαρτ και Μπετόβεν, και έχει στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν την μουσική τους!
Με αφετηρία κομμάτια των τριών συνθετών που όλοι έχουμε ακούσει, θα εξερευνήσουμε τη ζωή τους και το έργο τους. Θα παίξουμε μουσική, θα προσεγγίσουμε βιωματικά μουσικές έννοιες και φόρμες, θα τραγουδήσουμε, θα χορέψουμε, θα πούμε αστεία κι ανέκδοτα, θα μοιραστούμε εμπειρίες και θα απολαύσουμε με κάθε τρόπο τη μουσική τους.
– Μπορεί ο Μπαχ, ο Μότσαρτ και ο Μπετόβεν να συγκινήσουν ένα παιδί;
– Ξέρετε τι σημαίνει «μπαρόκ»;
– Με ποιο τραγούδι του Μότσαρτ θα πάμε για ύπνο;
– Ποιο ήταν το μυστικό του Μπετόβεν;
– Είχε ο Μπαχ είκοσι παιδιά;
– Όταν χάσουμε κάτι που αγαπάμε, ποια άρια του Μότσαρτ θα μας παρηγορήσει;
– Ποιο ήταν το αγαπημένο ποτό του Μπαχ;
Αυτά… και πολλά άλλα θα μάθουμε στο φετινό εκπαιδευτικό μουσικό πρόγραμμα της musicArte.
Λίγα λόγια για την musicArte
Η musicArte είναι μια ομάδα παιδαγωγών, μουσικών, καλλιτεχνών και εμπνευσμένων δασκάλων με ενέργεια και μουσική δράση. Δημιουργήθηκε το 2010 από τις Κατερίνα Παπαδάκου, Έφη Ρηγάτου και Αλεξία Χατζηλυκούδη. Το 2016 στην ομάδα προστέθηκε η Θεοδώρα Ζήκου στην παρουσίαση και το τραγούδι και το 2017 ο Μάνος Αλειφτήρας, που παίζει πιάνο κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων και κάνει τις μουσικές μεταγραφές και προσαρμογές όπου χρειάζεται. Η ομάδα σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά-μουσικά προγράμματα, μουσικές παραστάσεις-παρουσιάσεις και μουσικά δρώμενα για παιδιά, εφήβους κι ενηλίκους. Τα προγράμματα και τα εργαστήρια παρουσιάζονται σε μορφή θεματικών κύκλων ή μεμονωμένων δραστηριοτήτων.
Λίγα λόγια για την ομάδα
Κατερίνα Παπαδάκου: Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά της μουσικής και θέατρο. Διδάσκει πιάνο, ανώτερα θεωρητικά και είναι καλλιτεχνική διευθύντρια σε ωδεία και μουσικές σχολές. Από την τάξη της έχουν αποφοιτήσει πολλοί μαθητές που διακρίνονται σαν ερμηνευτές και παιδαγωγοί. Σχεδιάζει, επιμελείται και παρουσιάζει τα προγράμματα της ομάδας.
Θεοδώρα Ζήκου: Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε πιάνο στην Αθήνα, κλασικό τραγούδι στην Κολωνία και είναι πτυχιούχος του τμήματος Αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Διδάσκει πιάνο και κλασικό τραγούδι. Είναι μέλος της ομάδας από το 2016. Παρουσιάζει τα προγράμματα της ομάδας και τραγουδάει.
Μάνος Αλειφτήρας: Γεννήθηκε στην Αθήνα .Σπούδασε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά της μουσικής.Είναι φοιτητής στο τμήμα θεατρικών σπουδών στο ΕΚΠΑ.Διδάσκει πιάνο,συνοδεύει τραγουδιστές και συμμετέχει σε παραστάσεις σε μουσικές σκηνές της Αθήνας.Είναι μέλος της ομάδας από το 2017.Παίζει πιάνο κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων και κάνει τις μουσικές μεταγραφές και προσαρμογές όπου χρειάζεται.
Έφη Ρηγάτου: Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά της μουσικής και διοίκηση επιχειρήσεων. Διδάσκει πιάνο κι ανώτερα θεωρητικά. Συντονίζει τα προγράμματα της ομάδας και οργανώνει τις δράσεις.
Αλεξία Χατζηλυκούδη: Γεννήθηκε την Αθήνα. Σπούδασε πιάνο, ανώτερα θεωρητικά της μουσικής και σύγχρονο τραγούδι. Διδάσκει πιάνο, ανώτερα θεωρητικά και σύγχρονο τραγούδι. Συντονίζει τα προγράμματα της ομάδας και οργανώνει τις δράσεις.
Μουσική Παράσταση | Μηνάς Καφάτος & Άρης Γραικούσης: «Ο Δρόμος της Καθημερινής Ζωής» | Εκδόσεις Π. Ασημάκης
Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 21:30 οι εκδόσεις Π. Ασημάκης παρουσιάζουν τη μουσική παράσταση «Ο Δρόμος της Καθημερινής Ζωής», όπου σχολιάζει ο καθ. Φυσικής και φιλόσοφος Μηνάς Καφάτος και τον συνοδεύει στο πιάνο ο Άρης Γραικούσης.
Ο Μηνάς Καφάτος είναι ο συγγραφέας των best seller «Είσαι το Σύμπαν» (2017), «Επιστήμη, Πραγματικότητα και Καθημερινή Ζωή» (2019), που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Π. Ασημάκης.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον ΙΑΝΟ της Αθήνας (Σταδίου 24) και θα μεταδίδεται ζωντανά από το IANOS RADIO.
Είσοδος (με κρασί ή μπύρα): 13 ευρώ
Οι πόρτες ανοίγουν στις 21:00
Λίγα παραπάνω λόγια για την εκδήλωση
Πώς βιώνουμε την καθημερινή μας ζωή; Με όλα τα φαινομενικά προβλήματα, που μοιάζουν ότι ποτέ δεν παύουν; Υπάρχει «σωστός» δρόμος ή όλα είναι μία χίμαιρα; Αν η πραγματικότητα είναι κάτι άλλο από το τι φαίνεται, τότε πως την βρίσκουμε; Στην συζήτηση μας θα δούμε τι λέει η μοντέρνα επιστήμη, τι λέει η αιώνια Σοφία, τι λέει η ψυχή μας. Υπάρχει δρόμος; Μήπως απλά δεν θέλουμε να τον διαβούμε; Μήπως δεν είμαστε έτοιμοι να αποδεχτούμε ότι είναι μπροστά μας; Να το ερευνήσουμε με σκέψη, με μουσική, με διαλογισμό, με συζήτηση και με την φίλη μας την Αγάπη που μας οδηγεί πάντοτε.