Ο αυτοσχεδιασμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής εξέλιξης. Το ζητούμενο είναι, πότε αυτός συναντιέται με τον αυτοσχεδιασμό στο θέατρο και πώς αύτη η σύγκλιση επηρεάζει τον τελευταίο αλλά και τους συμμετέχοντες σε αυτόν.
Στο σεμινάριο «Κοινωνικού αυτοσχεδιασμού», χρησιμοποιώντας την τέχνη του θεάτρου ως μέσο διανόησης και το θεατρικό αυτοσχεδιασμό ως όχημα εξερεύνησης, θα εξηγήσουμε τη δυναμική της εποχής μας, τις νομοτέλειες, τις αντιφάσεις αλλά και τις αδυσώπητες αντιθέσεις του κόσμου που αποτελούν και την κινητήρια δύναμη της ιστορίας.
Άραγε πώς το γενικό της κοινωνίας ενυπάρχει μέσα στο ειδικό ενός θεατρικού χαρακτήρα, ενός κειμένου; Πώς όλα αυτά συνδέονται με τα αναπάντεχα του εαυτού μας; Τελικά ποια είναι η στάση μας απέναντι στο κοινωνικό γίγνεσθαι;
Ορισμός, σκοπός και διαδικασία σεμιναρίου
Χρησιμοποιώντας τον όρο «κοινωνικός αυτοσχεδιασμός» προσπαθούμε να περιγράψουμε τη δυναμική διαδικασία ενός εξελισσόμενου θεατρικούαυτοσχεδιασμού με δοσμένο κοινωνικό περιεχόμενο. Σκοπός του σεμιναρίου είναι να δούμε πώς μπορεί μια «τυχαία» ομάδα ανθρώπων να παρουσιάσει, υπό τη μορφή πρωτότυπης παράστασης εν είδει Θεάτρου-Ντοκουμέντου, τις απόψεις της πάνω σ’ ένα ορισμένο απ’ την ίδια κοινωνικό θέμα, οι οποίες βέβαια και θα αποτελούν την κεντρική ιδέα της παράστασης, και ειδικότερα το πώς γίνεται ο ηθοποιός να καταθέτει την άποψή του στη σκηνή χωρίς να υποδαυλίζει το θεατρικό αποτέλεσμα.
Μέλος αυτής της ομάδας μπορεί να είναι οποιοσδήποτε (ηθοποιός ή μη) που αγαπάει το θέατρο, που εμπνέεται απ’ το μοναδικό τρόπο που αυτό αλληλεπιδρά με την κοινωνία.
Διαδικασία:
Αφού η ομάδα επιλέξει το θέμα με το όποιο θα ασχοληθεί, στη συνεχεία μέσα από κοινωνική ερευνά και θεματικούς αυτοσχεδιασμούς:
– Ορίζει τις ετερόκλητες δρούσες κοινωνικές ομάδες στη δεδομένη περίπτωση, με βάση τα συγκρουόμενα κίνητρα τους
– Μετέπειτα το κάθε μέλος της ομάδας διαμορφώνει ένα θεατρικό χαρακτήρα εστιάζοντας στις συνθήκες, τα κίνητρα, τις αντιφάσεις και τις συγκρούσεις του με τους υπόλοιπους χαρακτήρες
– Ενώ παράλληλα όλα τα μέλη της ομάδας προτείνουν διαρκώς σχετικά κείμενα.
Στο είδος των κειμένων δεν υπάρχει κανένας περιορισμός πέρα από τη θεματολογία τους. Μπορούν να είναι ποιήματα, δημοσιογραφικά άρθρα, τα αποτελέσματα μιας διατριβής, θεατρικά κείμενα που προϋπάρχουν, κλασικά, πρωτότυπα, ουδέτερα, τα αποτελέσματα ενός αυτοσχεδιασμού ή ό,τι άλλο. Άλλωστε μία σημαντική πλευρά του σεμιναρίου είναι να πειραματιστούμε πάνω στην παραστασιακή δεινότητα μη θεατρικών κειμένων, τη συνύπαρξή τους με αμιγώς θεατρικά, αλλά και την καθαυτή πρωτότυπη δημιουργία.
Βασισμένοι στους αυτοσχεδιασμούς του Augusto Boal, τη διαμόρφωση χαρακτήρων του K. Stanislavski και τη θεατρική σύνθεση του E. Piscator, θα πειραματιστούμε επιμένοντας στο περιεχόμενο, προκειμένου να δούμε πώς αυτό θα μας οδηγήσει στη φόρμα μιας πρωτότυπης παράστασης.
Κύριος προσανατολισμός μας, η διαλεκτική σχέση θεάτρου – κοινωνίας. Σχέση που απαντιέται καθαρά όταν το πρώτο λειτούργει ως αναπόσπαστο κομμάτι, αλλά και ως μεγεθυντικός φακός του δευτέρου. Ακολουθώντας αυτόν το δρόμο, η θεατρική πράξη κατορθώνει, ανακτώντας το ορισμένο βάθρο της ως σημαντικό κοινωνικό γεγονός, να εμπνεύσει και να διεγείρει.
Ας διαχωρίσουμε λοιπόν το «τι θα πει το κοινό όταν μας δει» με το «τι θα του πούμε εμείς όταν το δούμε» και ας προετοιμάσουμε τον εαυτό μας τεχνικά και ουσιαστικά έτσι ώστε όταν τον βάλουμε στην «μπούκα» να είμαστε σε θέση να αποκαλύψουμε την αλήθεια του κόσμου, στον κόσμο.
Σύντομο βιογραφικό
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Σπούδασε Βιομηχανικό Σχέδιο στο Α.Τ.Ε.Ι. Δυτ. Μακεδονίας και Υποκριτική στο Δραματικό Τμήμα του Ωδείου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή «Δήλος» της Δήμητρας Χατούπη.Καθηγητές του υπήρξανοι E. A. Gonzales, Δ. Καταλειφός, Σ. Χατζάκης, Ελ. Σκώτη, κ.α.. Επίσης έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων υποκριτικής, σκηνοθεσίας και μουσικής.
Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους SilviuPurcarete, Χ. Χατζηβασιλείου, Δ. Αβδελιώδη, Γ. Ηλιόπουλο, X-acttheatre, Κοπέρνικος, Kollektiva,σε θεατρικούς οργανισμούς όπως το ΚΘΒΕ, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το ΒΙΟS, το Θέατρο Τζένη Καρέζη, το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, πάνω σε έργα αρχαίου, κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου και σε πρωτότυπα κείμενα. Έχει επίσης συμμετάσχει και συνδιαμορφώσει θεατρικές δράσεις και παραστάσεις θεάτρου documentο αποτελούμενες από συρραφή ποιημάτων, άρθρων και θεατρικών κειμένων, που ανέβηκαν σε θέατρα, δρόμους, πλατείες και γειτονιές.
Έχει σκηνοθετήσει τα έργα «10 μέρες που συγκλόνισαν τον κόσμο» του J. Reedκαι το πρωτότυπο κείμενο «Γλασκώβη» του Σ. Ναλμπάνη με την ομάδα Aloof. Ως ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας ΑντίχειραΣ, συμμετείχε στην ομαδική συγγραφή πρωτότυπου κειμένου για την παράσταση «5 ½ ιστορίες για την κρίση» η οποία βραβεύτηκε στο BobTheatreFestival. Τέλος έχει διδάξει σε πληθώραεπαγγελματικών και ερασιτεχνικών ομάδων ενηλίκων,παιδιών και εφήβων.
ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: ΚΥΡΙΑΚΗ1η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 13:00
ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ 13:00 – 17:00
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ: seminarsalfatheater@gmail.com(Όνομα & Τηλέφωνο)
ΚΟΣΤΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50€ΤΟ ΜΗΝΑ