Η Carousel FILMS παρουσιάζει
ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΑΓΟΡΙΑ (Les garçons sauvages)
2017, 100 λεπτά, ασπρόμαυρο/έγχρωμο, Γαλλικά/Αγγλικά Super 16mm, DCP 2K – 1:1,85
Φεστιβάλ Βενετίας: Εβδομάδα Κριτικής Βραβείο Mario Serandrei
Cahiers du Cinéma: Καλύτερη ταινία για το 2018
Βραβείο Louis Delluc καλύτερης πρώτης ταινίας
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Μπερτράν Μαντικό
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πασκάλ Γκρανέλ
Μοντάζ: Λορ Σεν Μαρκ
Μουσική: Πιερ Ντεσπρά, Χέκλα Μάγκνουσντότιρ
Ήχος: Σίμων Αποστόλου, Λορέ Αρτό, Ντανιελ Γκρι
Σκηνικά – Κοστούμια: Αστρίντ Τονελιέ
Βοηθός Σκηνοθέτη: Καμίλ Σερβινιά
Παραγωγή: Εμανουέλ Σαμέ, ECCE Films
Εκτέλεση παραγωγής: Ματίλντ Ντελανάι
Πρωταγωνιστούν: Πολίν Λοριγιάρ, Βιμάλα Πονς, Ντιάν Ρουξέλ, Αναέλ Σνεκ, Ματίλντ Βαρνιέρ, Σαμ Λουβιτσκ, Ελίνα Λέβενσον, Ναταλί Ρισάρ
Σύνοψη
Στις αρχές του 20ου αιώνα, στο μικρό νησί Reunion του Ινδικού ωκεανού, πέντε έφηβοι καλών οικογενειών γοητευμένοι από τον αποκρυφισμό, διαπράττουν ένα άγριο έγκλημα. Ένας Ολλανδός καπετάνιος αναλαμβάνει τη συμμόρφωσή τους και τους παίρνει ως πλήρωμα στο στοιχειωμένο σαπιοκάραβό του. Οι μέθοδοι σωφρονισμού του ναυτικού σοκάρουν τα πέντε αγόρια που ετοιμάζονται για ανταρσία. Προορισμός του ταξιδιού είναι ένα μαγικό νησί με οργιώδη βλάστηση.
Τα «Άγρια Αγόρια» θα μπορούσαν να είναι η νουβέλα (κάτι μεταξύ Ιουλίου Βερν και Ρ. Λ. Στήβενσον) που θα διάβαζε ένα μοναχικό παιδί μια μέρα, όταν δεν θα είχε σχολείο. Όμως, τώρα αυτό το παιδί κοιμάται κι η νουβέλα αποκτά ζωή, οι χαρακτήρες αρχίζουν να ζωντανεύουν. Η νουβέλα γίνεται ένα φιλμ που ξεχειλίζει από συμβολισμούς, εμβολίζει τα στερεότυπα, ακολουθεί τρελαμένες τροχιές. Σ’ αυτήν την τρέλα υπάρχει λογική. Σε ολόκληρη την ταινία, τα φαντάσματα του Σαίξπηρ, της «Νύχτας του κυνηγού», του Ρεμπώ, αναγγέλλουν το αρτίστικο, αγαπησιάρικο, πολιτικό πρόγραμμα των καιρών που έρχονται. Για τον Μπετράν Μαντικό, τα πάντα έχουν σχέση με την μεταμόρφωση. Αυτά που μας δείχνει, μας μετασχηματίζουν και μας μεταλλάσσουν. Η πρότασή του μας αποκολλά από την θλιβερή, καθημερινή μας ρουτίνα, προβάλλοντάς μας μέσα σε μια μεγαλειώδη, οραματική κατάσταση. Γι’ αυτόν τον λόγο το φιλμ μπορεί να γίνει πολιτικό (επανεφευρίσκοντας μια θετική σχέση με τον πόλεμο) και τόσο σεξουαλικό (απόλυτη συναίσθηση της ανακάλυψης νέων σχέσεων, ερωτικοποίηση των πάντων), χωρίς να επαναπαύεται σε μονοσήμαντες ερμηνείες οι οποίες θα περιόριζαν την έντονη ποιητικότητά του. Η συναίσθηση του έργου τέχνης είναι σαν τον κεραυνοβόλο έρωτα. Ένα φιλμ σε κερδίζει ή σε χάνει από την πρώτη εικόνα του. Τα «Άγρια Αγόρια», από τις πρώτες κιόλας εικόνες τους, είναι ένα αριστούργημα. Μια πηγή γεμάτη από κρασί, γάλα και μέλι, που αναβλύζουν μέσα από μια χέρσα γη.
Πακόμ Τιελμέν
Σημείωμα σκηνοθέτη:
Η ταινία αρχίζει στα 1920, στο νησί Reunion (ηφαιστειογενές νησί στον Ινδικό Ωκεανό, Γαλλικό έδαφος ως τις μέρες μας). Είναι μια ταινία σουρεαλιστικής φαντασίας, μια περιπέτεια με πινελιές ερωτισμού. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από δυο λογοτεχνικές πηγές: Τον Ιούλιο Βερν και τον Ουίλιαμ Μπάροουζ. Αυτό το πλαίσιο μου έδωσε την ευκαιρία να αποφύγω αναφορές σχετικές με την δική μου καθημερινότητα. Τα ΑΓΡΙΑ ΑΓΟΡΙΑ είναι κατά πρώτον και κυρίως μια βίαιη, ανήθικη ιστορία που μιλά για τις βίαιες και τις σεξουαλικές παρορμήσεις μιας ομάδας νέων, εξαρτημένων από τις πιο σκοτεινές επιθυμίες τους. Σ’ αυτό το φιλμ, θέλησα να ωθήσω αυτές τις παρορμήσεις στα άκρα, δημιουργώντας ένα στυλιζαρισμένο, οργανικό σύμπαν το οποίο θα μου επέτρεπε, όχι να κρίνω τις παρορμητικές πράξεις των διαφορετικών χαρακτήρων, αλλά να τις κατανοήσω παίζοντας με τις αμφιλεγόμενες και ειρωνικές φύσεις τους, κάπου ανάμεσα στο χιούμορ και στον τρόμο.
«Ένα τέλειο, επικό θέαμα. Μια κινηματογραφική φαντασία μεταμορφώσεων, απελευθερωμένη από κάθε περιορισμό. Μια ψευδοπειρατική ιστορία που κρύβει έναν αληθινό θησαυρό: την ίδια την ταινία. Πράγματι, πρόκειται για έναν θησαυρό πλαστογραφημάτων και κίβδηλων νομισμάτων, όμως αστραφτερό, με μια εθιστική, λάγνα λάμψη.» LIBÉRATION
«Ένας ανεμοστρόβιλος ελευθεριότητας, περιπέτειας, ποίησης και ερωτισμού» LES INROCKUPTIBLES
«Ανεπίτρεπτα όμορφο, εφευρίσκει ένα αισθησιακό, εθιστικό σύμπαν. Δεν πιστεύουμε στα μάτια μας.» GRAZIA
«Ο Μαντικό κατορθώνει να μεταφέρει το δικό του ριζοσπαστικό, δηλητηριώδες, λάγνα ηδονοθηρικό του σύμπαν στο φορμά του μεγάλου μήκους, όχι μόνο αξιοποιώντας την αισθητική του πειραματικού σινεμά αλλά συγχρόνως αναλογιζόμενος για τα όρια της εμφυλότητας και την αφετηρία της ισότητας. Πρόκειται για ένα ευφυές υπόδειγμα αιχμηρού πολιτικού σινεμά μέσα στην κυρίαρχη σύγχρονη νωθρή κανονικότητα.» CINEUROPA
«Ένα απίθανο αβάν – γκαρντ, επαναστατικό ταξίδι που θολώνει την έμφυλη ταυτότητα». CINE PREMIERE
«Ο Ζαν Κοκτώ συναντά τον Ντέηβιντ Λυντς, σ’ αυτό το αποκαλυπτικά τριπαριστό ντεμπούτο.» HUFFNINGTON POST
«Ένα μεγαλειώδες θαύμα.» VICE
Μπερτράν Μαντικό
Γεννήθηκε το 1971. Σπούδασε animation αλλά γύρισε μόλις μια ταινία του είδους πριν αρχίσει να εργάζεται για το ARTE κατσκευάζοντας μινιατούρες. Σύντομα άρχισε να ασχολείται με την μυθοπλασία, σκηνοθετώντας πολλές ταινίες μικρού μήκους που διακρίθηκαν σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ. Συνεργάζεται μόνιμα με την ηθοποιό Ελίνα Λέβενσον (πολύ γνωστή για τις παλαιότερες συνεργασίες της με τον Χαλ Χάρτλεϋ) υλοποιώντας μαζί της το πρότζεκτ «21 φιλμ σε 21 χρόνια». Τα «Άγρια αγόρια» είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.