Πηγαία ταλαντούχος, καλλιτεχνικά συναισθηματικός, ο Γιάννης Πουλόπουλος “έντυσε” με τη φωνή του τις πιο πετυχημένες ελληνικές ταινίες της εποχής της Φίνος Φιλμ. Από εκεί, η χροιά του διαπέρασε τη ψυχή σου. Τη δική σου και χιλιάδων Ελλήνων που έχουν συνδέσει συναισθήματα, αναμνήσεις, στιγμές και χωρισμούς με τις μελωδίες και τις δημιουργίες του. Με το χαρακτηριστικό του ηχόχρωμα. Από το βράδυ της Κυριακής, ανήκει στη γειτονιά των Αγγέλων, όμως, μερικά του τραγούδια παραμένουν ανεξίτηλα στο χρόνο. Πόσα από αυτά θυμάσαι;
Θα πιω απόψε το φεγγάρι
Αποτελεί αδιαμφισβήτητα τη μεγαλύτερη επιτυχία του λαϊκού τραγουδοποιού- και ίσως μία από τις μεγαλύτερες του 20ου αιώνα, με αρκετούς τραγουδιστές να το διασκευάζουν. Η πιο πρόσφατη ανήκει στην Μελίνα Ασλανίδου, ενώ η πιο γνωστή – αυτή που έχεις σιγοτραγουδήσει και συνδέσει με προσωπικές σου στιγμές – φέρει το ηχόχρωμα του Γιώργου Νταλάρα και τη χρονική σφραγίδα του 2002. Οι στίχοι του Λευτέρη Παπαδόπουλου περιγράφουν τον πόνο που αισθάνεται εκείνος που μένει πίσω, όταν ένας μεγάλος έρωτας φθάνει στο τέλος, με τη μουσική του Μίμη Πλέσσα να ντύνει μελωδικά το συναίσθημα που ξεπροβάλλει όσο ο Γιάννης Πουλόπουλος δίνει χρώμα στις λέξεις και στις νότες.
Ποια νύχτα σ΄ έκλεψε
Αν είσαι λάτρης του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου, τότε σίγουρα το γνωρίζεις πολύ καλά. Κάθε στίχο, κάθε λέξη. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1970, όμως, η εμφάνιση και η ερμηνεία από τον ίδιο τον τραγουδιστή στην ταινία “Ο κατεργάρης”, έναν χρόνο μετά, έμελλε να βάλει το μεγαλύτερο – και πιο διαχρονικό – λιθαράκι στην ιστορία του τραγουδιού. Χαρακτηρίστηκε ως ύμνος του έρωτα – και όχι άδικα. Ρίξε μία ματιά στο παραπάνω και δώσε άλλη νότα στο βράδυ σου.
Ξημερώνει Κυριακή
Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του δίσκου “Δρόμος” και του Νέου Κύματος, του καλλιτεχνικού ρεύματος που κατάφερε να χαρακτηρίσει δύο ολόκληρες δεκαετίες και να αλλάξει το μουσικό κατεστημένο της εποχής. Σύμφωνα με τον αστικό μύθο, το τραγούδι δεν ενθουσίασε ιδιαίτερα στο πρώτο άκουσμα τη συνθετική και στιχουργική ομάδα του εκλιπόντος τραγουδιστή, με την παρουσία του εντός δίσκου να καθίστατο αβέβαιη. Ο Μίμης Πλέσσας, συνθέτης του εν λόγω άσματος, τάσσεται υπέρ του “Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου”, ενώ ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, στιχουργός και πετυχημένος δημοσιογράφος της εποχής υπέρ του “Πήρα σύννεφο δύο τόπια”. Ευτυχώς, ο Πατσιφός συγκινείται από τα φωνητικά του Γ. Πουλόπουλου και υπερασπίζεται με σθένος το τραγούδι. Και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Όχι εύκολη, γιατί τόσο ο δίσκος, όσο και το κομμάτι κυκλοφορούν εν μέσω δικτατορίας, γεγονός που τοποθετεί την ακμή τους μετά την πτώση της Χούντας.
Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου
Συμπεριλαμβάνεται στο ίδιο δίσκο με το προαναφερθέν. Κυκλοφορεί το 1970 και, όπως έμαθες, πριν από μερικά δευτερόλεπτα αποτελεί το αγαπημένο δημιούργημα του Μίμη Πλέσσα. Στην πίσω σελίδα του εν λόγω δίσκου διαβάζουμε ότι ο Γιάννης Πουλόπουλος, όντας πολύ νέος δεν γνώριζε τα χρόνια της Κατοχής. Παρ’ όλα αυτά, με την ευαισθησία του και την ωριμότητα του αισθάνεται και ερμηνεύει το τραγούδι αυτό του Λευτέρη Παπαδόπουλου και του Μίμη Πλέσσα, το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου, το τραγούδι της ζωής. Το τραγούδι της ελευθερίας, ενός ιδανικού που έλλειπε εκείνη την εποχή.
Έκλαψα Χτες
Το χασάπικο που άκουσες για πρώτη φορά στην ταινία “Οι Θαλασσιές Οι Χάντρες” με τη φωνή της Μαίρης Χρονοπούλου να συμπληρώνει με ιδιαίτερη μελωδικότητα εκείνη του Γιάννη Πουλόπουλου ολοκληρώνει τη λίστα των επιλογών μας. Τη μουσική συνθέτει το καλλιτεχνικό έτερο ήμισυ του τραγουδιστή, ο Μίμης Πλέσσας και τους στίχους υπογράφει ο Άκος Δασκαλόπουλος. Από τις επανεκτελέσεις ξεχωρίζει εκείνη της Μαρινέλλα στα μέσα της δεκαετίας του 90. Από τη Χρυσή εποχή του Κινηματογράφου στο σπίτι σου με ένα κλικ.