No Result
View All Result
  • Login
Advertisement Banner
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ: Η προσωπική της δισκογραφία (Β’ Μέρος)

Οκτ 21, 2023
in Αφιερώματα, Πολιτισμός
Reading Time: 3 mins read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

Ο Γιάννης Πάριος επιστρέφει με νέο άλμπουμ – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ο Γιάννης Πάριος επιστρέφει με νέο άλμπουμ – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Μάι 7, 2025
Όταν δύο πιάνα μιλούν την ίδια γλώσσα – Χατζηνάσιος & Κορκολής στο VOX

Όταν δύο πιάνα μιλούν την ίδια γλώσσα – Χατζηνάσιος & Κορκολής στο VOX

Μάι 5, 2025
Γιώργος Χατζηνάσιος – Στέφανος Κορκολής: για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις στο VOX

Γιώργος Χατζηνάσιος – Στέφανος Κορκολής: για τέσσερις μοναδικές παραστάσεις στο VOX

Μαρ 31, 2025
Κάντε share!
         
      

Οι προσωπικοί της δίσκοι από το 1981 έως το 1989

1980-1990

Τη δεκαετία του ’80 πολλά πράγματα για την Ελλάδα αλλάζουν και το τραγούδι δεν μένει ανεπηρέαστο. Οι ηχογραφήσεις κύκλων τραγουδιών περιορίζονται αισθητά, δίνοντας τη θέση τους σε δίσκους-πορτρέτα των ερμηνευτών, όπου τα τραγούδια μοιράζονται διάφοροι συνθέτες και στιχουργοί. Ταυτόχρονα, πολλοί νέοι δημιουργοί κάνουν την εμφάνισή τους. Ξεχωρίζουν ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, επιστήθιοι φίλοι και συμφοιτητές στην Πάντειο, που καταθέτουν τις δικές τους μουσικές προτάσεις κι αλλάζουν το τοπίο του ελληνικού τραγουδιού. Η Δήμητρα Γαλάνη παρουσιάζει κι αυτή πολυσυλλεκτικούς δίσκους, με ομοιογενή, όμως, ήχο και τραγούδια με κοινή αισθητική. Η συνεργασία της με το Σταμάτη Κραουνάκη και τη Λίνα Νικολακοπούλου θα γεννήσει ένα δίσκο «ανένταχτο σ’ οποιαδήποτε ελληνική πραγματικότητα», όπως αναφέρει κι η ίδια η στιχουργός. Παράλληλα, θα τραγουδήσει λυρικά κομμάτια του Μίκη Θεοδωράκη και θα συναντηθεί για τελευταία φορά με το Γιάννη Σπανό και το Γιώργο Χατζηνάσιο.

 

1981 «Καλά είναι κι έτσι»

Ένας πολυσυλλεκτικός δίσκος που χαρακτηρίζεται από μια διάχυτη μελαγχολία, σηματοδοτώντας παράλληλα το πέρασμα της ερμηνεύτριας στη νέα δεκαετία, τόσο μέσα από τις ενορχηστρώσεις του Κώστα Γανωσέλη όσο και απ’ το υλικό αυτό καθ’ αυτό. Το «Καλά είναι κι έτσι» αποτυπώνει, επίσης, την τελευταία συνάντηση της Γαλάνη με το Γιάννη Σπανό και την πρώτη με τη Λίνα Νικολακοπούλου, βασική συνεργάτιδά της μέχρι και σήμερα. Μαζί υπογράφουν το «Δεν είναι η αγάπη ζωγραφιά», μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του δίσκου, το «Δύσκολοι καιροί» και το «Τι μπορούσα να σου πω». Στα σπαραχτικά «18 χρονών» και «Οδός Πειραιώς», των Δημήτρη Λέκκα-Γιώργου Χρονά, η Γαλάνη τραγουδάει με το διακριτό μελαγχολικό της ύφος για τη μοναξιά και την ερωτική απουσία, όπως και στα «Κίτρινα φωτιά», που η Νικολακοπούλου έγραψε πάνω στη μελωδία του «Famous blue raincoat» του Leonard Cohen. Ακούμε, επίσης, το κλασσικό «Σαν με κοιτάς», των Γιάννη Σπανού- Αλέξη Αλεξόπουλου, που είχε πρωτακουστεί από την Αφροδίτη Μάνου και το Γιάννη Φέρτη το 1971 στην ταινία «Εκείνο το καλοκαίρι».

 

1981 «Τα τραγούδια της χτεσινής μέρας»

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Χάρις Αλεξίου και η Δήμητρα Γαλάνη ηχογραφούν έναν δίσκο-σταθμό για το ελληνικό τραγούδι. Αφορμή για την κυκλοφορία του στάθηκε μια τηλεοπτική εκπομπή υπό την επιμέλεια της Λιλάντας Λυκιαρδοπούλου, κατά τη διάρκεια της οποίας τραγούδησαν κι έπαιξαν στις κιθάρες τους αγαπημένα τους τραγούδια. Η σύμπραξή τους έκανε μεγάλη εντύπωση με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στο studio και σε συνεργασία με τον Αντώνη Βαρδή και το Βασίλη Ρακόπουλο στις κιθάρες και τον Κώστα Γανωσέλη στο ακορντεόν και τη φυσαρμόνικα να ηχογραφήσουν κάποια απ’ τα τραγούδια αυτά. Έτσι, κομμάτια που είχαν ήδη ακουστεί κι αγαπηθεί, όπως η «Θάλασσα πλατειά», των Μάνου Χατζιδάκι-Γιώργου Ρούσου, η «Τζαμάικα», των Μάνου Λοΐζου-Λευτέρη Παπαδόπουλου, και το και το «Όχι δεν πρέπει», των Γιώργου Μαρκόπουλου-Γιώργου Χρονά, επανασυστήθηκαν στο κοινό, διαγράφοντας μια νέα πορεία. Ο δίσκος ξεπέρασε τα 100.000 αντίτυπα κι επανακυκλοφόρησε αρκετές φορές σε CD, με ελαφρώς παραλλαγμένο τίτλο («Τα τραγούδια της χθεσινής μέρας»). Είχε, μάλιστα, προταθεί στις δύο ερμηνεύτριες να κυκλοφορήσουν έναν παρόμοιο δίσκο με τη συμμετοχή του Γιάννη Πάριου, ωστόσο, εκείνες αρνήθηκαν, μην θέλοντας να χαλάσουν τον αυθορμητισμό και τη μαγεία της πρώτης στιγμής.

 

1982 «Χαιρετισμοί»

Η πρώτη και τελευταία -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- δισκογραφική συνάντηση της ερμηνεύτριας με το Μίκη Θεοδωράκη περιλαμβάνει δέκα τραγούδια που δεν έχουν καμία σχέση με τα «έντεχνα-λαϊκά» που είχε υπογράψει  τις προηγούμενες δεκαετίες, αφού οι πλούσιες ενορχηστρώσεις με βιολιά, φλάουτο, κόρνο και τσέλο, τα φωνητικά της χορωδίας της Τερψιχόρης Παπαστεφάνου και, φυσικά, οι λυρικές και συμφωνικές μελωδίες του, έχουν ως αποτέλεσμα τα κομμάτια να παραπέμπουν σε άριες. Το στιχουργικό βάρος επωμίζονται ο Γιάννης Θεοδωράκης και η Αγγελική Ελευθερίου, συμμετέχοντας με πέντε και τέσσερα ποιήματα αντίστοιχα. Ο αδερφός του συνθέτη, χάρη στα «Νύχτα μαγικιά», «Η αγάπη ζει με τ’ όνειρο» και «Χωρίσαμε» δίνει τη δυνατότητα στη Γαλάνη να ερμηνεύσει τρία πανέμορφα ερωτικά τραγούδια, ενώ τα «Κάνε κουράγιο» και «Μη με προδώσεις» χαρακτηρίζονται από δυναμισμό, αποτελώντας δύο μάλλον πολιτικά τραγούδια. Όσο για την Αγγελική Ελευθερίου, εμπνέει το συνθέτη να γράψει συγκλονιστικές συνθέσεις, μεστές από πάθος και λυρική ένταση, όπως «Τα μονοπάτια της φωνής σου», ένα υπόδειγμα λυρικού τραγουδιού. Ο δίσκος κλείνει με το «Χαίρε», έναν μικρό ύμνο στη χαρά, σε στίχους του συνθέτη. Λόγω του ύφους τους, τα τραγούδια του δίσκου δεν κατάφεραν ν’ ακουστούν ιδιαίτερα, με εξαίρεση το «Νύχτα μαγικιά», γνωστό και ως «Ποτέ ποτέ μαζί», που γνώρισε, μάλιστα, πολλές επανεκτελέσεις και είχε ήδη ηχογραφήσει η Μαρία Δημητριάδη. Το έργο παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Πολιτικού τραγουδιού στο Ανατολικό Βερολίνο και στη Στοκχόλμη, υπό τη διεύθυνση του συνθέτη.

 

1983 «Ατέλειωτος δρόμος»

Άλλος ένας δίσκος που ηχογραφήθηκε με αφορμή μια τηλεοπτική εκπομπή, αφιερωμένη αυτή τη φορά στη Γαλάνη και στη μέχρι τότε πορεία της. Μαζί με το σκηνοθέτη Πάνο Παπαδόπουλο, η ερμηνεύτρια επέλεξε ελληνικά και ξένα κομμάτια, τραγούδια-σταθμούς απ’ το προσωπικό της ρεπερτόριο, καθώς και καινούρια κομμάτια. Έτσι, το «La chanson des vieux amants», του Jacques Brell, συναντά το «Βράδυ», της Λένας Πλάτωνος πάνω σε ποίηση Κώστα Καρυωτάκη, και το «Καρδιά απ’ αγάπη ορφανή», του Νίκου Χατζηαποστόλου, από μια οπερέτα του 1924, τα «Λιμάνια», του Βασίλη Τσιτσάνη, τραγουδισμένα μαζί με την «Οπισθοδρομική Κομπανία». Κάνοντας μια στάση στο ελαφρό τραγούδι, η Γαλάνη ερμηνεύει το «Ξύπνα αγάπη μου», του Κώστα Γιαννίδη, ενορχηστρωμένο από τον Κώστα Καπνίση. Το ετερόκλητο και ποικίλο ρεπερτόριο περιλαμβάνει και τη «Μαρίνα», των Μίκη Θεοδωράκη-Οδυσσέα Ελύτη, αν και γι’ άγνωστους λόγους δεν συμπεριλήφθηκε στην επανέκδοση του δίσκου σε CD. Ενορχηστρωμένα από τον Κώστα Γανωσέλη η Γαλάνη ξανατραγουδάει τα «Κάποιο τρένο», των Δήμου Μούτση-Νίκου Γκάτσου, «Σε ψάχνω», των Μάνου Λοΐζου-Δώρας Σιτζάνη, και «Ήταν μια φορά κι ένα καιρό», των Γιώργου Χατζηνάσιου-Χρήστου Στίππα, στο οποίο ο Γανωσέλης προσθέτει μια μικρή ουβερτούρα με μουσικά θέματα παλιότερων επιτυχιών της. Από τα καινούρια τραγούδια ξεχωρίζει η «Πλάκα-πλάκα», του Διονύση Σαββόπουλου, και τα «Περιμπανού» και «Αχ ουρανέ», των Μάνου Χατζιδάκι-Νίκου Γκάτσου, τα τελευταία, δηλαδή, τραγούδια του Χατζιδάκι που η Γαλάνη ηχογράφησε σε πρώτη εκτέλεση όσο ο μεγάλος συνθέτης ήταν εν ζωή. Όπως αναφέρει κι η ίδια, ο «Ατέλειωτος δρόμος» αποτελεί την πιο συνειδητή δισκογραφική της κίνηση μέχρι εκείνη την εποχή, ενώ οι διθυραμβικές κριτικές του Τάσου Φαληρέα, την οδήγησαν στο συμπέρασμα πως βρισκόταν σ’ έναν ατέλειωτο, αλλά σωστό δρόμο.

 

1984 «Κανονικά»

Πρόκειται για την πρώτη και τελευταία ολοκληρωμένη συνεργασία του Σταμάτη Κραουνάκη με τη Γαλάνη, αλλά και για τον πρώτο δίσκο που υπογράφει εξολοκλήρου η Λίνα Νικολακοπούλου. Το «Κανονικά» περιλαμβάνει δέκα τραγούδια ενιαίου ύφους, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά. Βασικός υπεύθυνος για το ηχητικό αποτέλεσμα φαίνεται να είναι ο «συνήθης ύποπτος» Κώστας Γανωσέλης. Στις ενορχηστρώσεις του χρησιμοποίησε συνθετητές, επιχειρώντας μια συνύπαρξη του ηλεκτρικού με τον ακουστικό ήχο και δημιουργώντας μια μυστηριώδη ατμόσφαιρα. Ως προς τους στίχους, η Γαλάνη τραγουδάει για τις ανθρώπινες σχέσεις αναφερόμενη σε καθημερινές εικόνες με φόντο το αστικό τοπίο: το «Ακατάλληλο» εκτυλίσσεται «στου πέμπτου ορόφου το δυάρι», στο «Απόψε πουθενά» μια «βόλτα μακρινή στην παραλία» αποκτά ονειρικές διαστάσεις, και στο «Video» ο έρωτας είναι κάθε άλλο παρά κινηματογραφικός, γι’ αυτό και το ζευγάρι χαζεύει την Καρέζη «μέσα απ’ τα ασπρόμαυρα φιλιά»… Στα «Παραδώσου» και «Άκουσέ με» το ερωτικό κάλεσμα γίνεται μέσα από  σκληρούς, συχνά σκοτεινούς στίχους («Τα χείλια είναι για φιλιά/κι ο χωρισμός για χάδι/φαντάσου ένα σκοτάδι/να σου χαϊδεύει τα μαλλιά). Λόγω του ήχου του, ο δίσκος ξένισε τότε τους περισσότερους ακροατές, ωστόσο τα τραγούδια του εξακολουθούν ακόμα ν’ ακούγονται και ν’ ανακαλύπτονται.

 

1985 «Μια βραδιά μ’ ένα τραγούδι»

Έκπληξη προκαλεί τόσο η συνεργασία της με το βαρύτονο Σπύρο Σακκά όσο και τα τραγούδια που επέλεξαν να ηχογραφήσουν, ενορχηστρωμένα από τους Λένα Πλάτωνος, Παναγιώτη Καλαντζόπουλο, Βασίλη Τενίδη και Βαγγέλη Μπουντούνη. Μεταξύ άλλων, ακούμε το «Samba in Preludio» των Vinicin De Moraes-Sergio Bardotti, το αμερικάνικο λαϊκό τραγούδι «The little horses», τα «Λιανοτράγουδα» του Μάνου Χατζιδάκι απ’ το θρυλικό «Μεγάλο Ερωτικό», καθώς και τα «Κάλαντα της Σάμου» και το βυζαντινό ύμνο «Το νυμφώνα σου βλέπω». Τραγουδώντας σόλο το «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα» του Βασίλη Τσιτσάνη σε στίχους Γεράσιμου Τσακάλου, η Γαλάνη τιμάει για μία ακόμη φορά το μεγάλο της δάσκαλο και μας χαρίζει μία από τις κορυφαίες της στιγμές στην ελληνική δισκογραφία. Με το εν λόγω δίσκο η μεγάλη ερμηνεύτρια αποδεικνύει πως μπορεί να κινηθεί άνετα και στο ξενόγλωσσο ρεπερτόριο και να υπερβεί τις όχθες που ενδεχομένως και να υπάρχουν στο τραγούδι.

 

1985 «Χάνομαι γιατί ρεμβάζω»

Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί άλλος ένας πολυσυλλεκτικός δίσκος, με ομοιογενή, όμως, ήχο και συγκεκριμένη αισθητική. Μέσα από τις πλούσιες ενορχηστρώσεις του συγκροτήματος «Χάνομαι Γιατί Ρεμβάζω» και του Μιχάλη Μουστάκη, γίνεται σαφές το αίτημα για τη δημιουργία ενός νοσταλγικού κλίματος με φόρους τιμής στο ελαφρό τραγούδι. Η παιχνιδιάρικη διάθεση είναι, πάντως, εξίσου έντονη, τόσο απ’ τον τίτλο και το εξώφυλλο, όπου η ερμηνεύτρια φοράει μια κονκάρδα με τη Μαλφάντα και ποζάρει σαν κι αυτήν, όσο και από τραγούδια σαν το «Της Ελενίτσας της κολυμβήτριας» του Γιώργου Φιλιππάκη με το χαρακτηριστικό ρεφρέν «Στης πισίνας τα νερά/τα παιδία παίζει». Το δίσκο ανοίγουν δύο κομμάτια του Χρήστου Νικολόπουλου: το τρυφερό «Μου ‘ταξες ταξίδι να με πας» σε στίχους Σώτιας Τσώτου, και το «Όταν τραγουδάω», ένα ιδιαίτερο ζεϊμπέκικο παιγμένο από πνευστά, σε στίχους Κώστα Κινδύνη. Ακούμε, ακόμη, δύο πανέμορφες μπαλάντες σε μουσική Μάνου Λοΐζου και στίχους Άκου Δασκαλόπουλου («Αχ τα μάτια σου», «Καρτ-ποστάλ»), που δεν πρόλαβαν να ηχογραφηθούν όσο ο συνθέτης ήταν εν ζωή, και το συγκινητικό «Για τη Σοφία Βέμπο». Οι στίχοι είχαν γραφτεί απ’ το Βασίλη Τσιτσάνη με σκοπό να τραγουδηθούν από την «τραγουδίστρια της νίκης», η συνεργασία τους, όμως, δεν ευοδώθηκε με αποτέλεσμα να τους βρει στο αρχείο του ο Κώστας Χατζηδουλής και να τους δώσει στο Σταμάτη Κραουνάκη. Ο Κραουνάκης συμμετέχει και με το «Καληνύχτα μη φοβάσαι», σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, ένα κομμάτι με κάπως πιο σύγχρονο ήχο από τα υπόλοιπα.

 

1986 «Παιχνίδι για δύο»

Η τελευταία δισκογραφική συνάντηση της Γαλάνη με το Γιώργο Χατζηνάσιο, με τη Λίνα Νικολακοπούλου να υπογράφει τους στίχους. Ο συνθέτης καταθέτει κι εδώ μελωδικές συνθέσεις, αν και απουσιάζει ο πηγαίος λυρισμός των «Εικόνων». Ίσως επειδή οι εποχές έχουν πλέον αλλάξει, ίσως κι επειδή η Νικολακοπούλου έχει αποδεσμευτεί από το ρομαντικό ύφος των 70s. Εδώ πάντως η γλώσσα της είναι αρκετά κατανοητή, σε αντίθεση με άλλες δουλειές της, όπως διαπιστώνει κανείς κι απ’ το ερωτικό «Παιχνίδι για δύο», στο οποίο συμμετέχει ο Γιάννης Πάριος. Σε παρόμοιο κλίμα κινείται το «Μ’ αυτόν τον έρωτα», το μουσικό θέμα του οποίου είχε ακουστεί ως ορχηστρικό το 1971 στην ταινία του Τάκη Βουγιουκλάκη «Σ’ αγαπώ». Πιο παιχνιδιάρικο το «Σ’ όποιον αρέσουμε», κατάφερε εκτός από σλόγκαν να γίνει διαχρονικότατη επιτυχία, και το «Ταμπού», με τη συμμετοχή του συνθέτη και της Τάνιας Τσανακλίδου, με αφορμή τις εμφανίσεις τους στο ομώνυμο κέντρο. Μαζί τους στο «Ταμπού» ήταν και ο Διονύσης Θεοδόσης, που εδώ τραγουδάει με τη Γαλάνη το «Για σένα εγώ».

 

1988 «Εξ’ επαφής»

Αν υπάρχουν κάποιες ενστάσεις για το «Παιχνίδια για δύο», αυτές έγκεινται κυρίως στο ότι δεν έχει καμία σχέση με την πρωτοτυπία, πόσω μάλλον με την πρωτοπορία. Στο «Εξ’ επαφής» το επίπεδο είναι, σαφώς, χαμηλότερο: εδώ παρουσιάζονται δέκα κομμάτια σε μουσική Νίκου Ιγνατιάδη, στίχους Αντώνη Ανδρικάκη κι ενορχηστρώσεις Χάρη Ανδρεάδη. Πρόκειται για έναν ποπ δίσκο με ρυθμικά τραγούδια («Εξ’ επαφής», «Θ’ αλλάξω τακτική», «Μια ευκαιρία») και μπαλάντες («Εκπέμπω SOS», «Θα γυρίσεις») με το χαρακτηριστικό ήχο των 80s. Το υλικό μπορεί να μην είναι κακό, ωστόσο δεν προσδίδει κάτι στο βιογραφικό της Γαλάνη και θα ταίριαζε πολύ περισσότερο σε μία νεαρή ερμηνεύτρια που κάνει τα πρώτα της βήματα και ψάχνει το προσωπικό της ύφος. Πάντως, το «Εξ’ επαφής» και το «Θ’ αλλάξω τακτική» ακούστηκαν πολύ τότε και τραγουδήθηκαν σε αρκετές συναυλίες της.

 

 

1989 «Η παράσταση αρχίζει»

Ο διπλός αυτός δίσκος αποτυπώνει τις ζωντανές εμφανίσεις της Χάρις Αλεξίου, της Δήμητρας Γαλάνη και του Γιάννη Πάριου στο «Rex» Θεσσαλονίκης, αναβιώνοντας την κοινή τους εμφάνιση στο «Ζυγό» δέκα χρόνια πριν. Όπως είναι αναμενόμενο, εδώ ακούμε επιτυχίες από το προσωπικό τους ρεπερτόριο και αγαπημένα τους τραγούδια. «Η παράσταση αρχίζει», αλλά και κλείνει, με το «Χειροκρότημα», γνωστό και ως «Κι είμαστε ακόμα ζωντανοί», σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου, ερμηνευμένο για πρώτη φορά από την Άλκηστη Πρωτοψάλτη σε προσωπικό της δίσκο ένα χρόνο νωρίτερα. Το «Χειροκρότημα», μαζί με το «Δικαίωμα» από τον ίδιο δίσκο, είναι το πρώτο τραγούδι που η Γαλάνη υπογράφει ως συνθέτις. Από ‘δω και πέρα, το εν λόγω κομμάτι θ’ αφήσει το δικό του αποτύπωμα στο ελληνικό τραγούδι, αποτελώντας μέχρι και σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι πολλών συναυλιών.

 

 

1989 «Παλίρροια»

Ο Στέφανος Κορκολής και ο Παρασκευάς Καρασούλος είχαν πάρει το βάπτισμα του πυρός από τη Μαρία Δημητριάδη το 1987 με το «Μαγικό κλειδί», για ν’ ακολουθήσει το «Λες κι είσαι νύχτα» (1988), όπου ο νεαρός συνθέτης ανέλαβε και το ρόλο του ερμηνευτή. Η Γαλάνη τους συνάντησε με σκοπό να συμμετάσχει στον επερχόμενο δίσκο τους, αλλά τελικά αποφάσισαν να συνεργαστούν εξολοκλήρου. Τ’ ατμοσφαιρικά «Και σ’ αγαπώ» και «Δεν είσαι εδώ»  συμπεριλαμβάνονται στα διαχρονικότερα ερωτικά τραγούδια της ελληνικής δισκογραφίας, αν και αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Στην «Παλίρροια» ο Καρασούλος καταθέτει ένα ατόφιο ποίημα και ο Κορκολής επιδίδεται σ’ ένα μοναδικό πιανιστικό σόλο. Εξίσου μελωδική, η «Φιλήσυχη ζωή» δίνει τη δυνατότητα στο συνθέτη ν’ αναδείξει την κλασσική του παιδεία. Το «Λυκόφως» και το «Τίποτα» είναι δύο πεσιμιστικά πολιτικά κομμάτια, εν πολλοίς προφητικά: στο πρώτο ο Καρασούλος θίγει μέσα από λυρικούς στίχους την παρακμή των αξιών («Δύσαν οι μύθοι κι οι Θεοί/κι η ομίχλη δυναμώνει/Κι ακόμα εγώ δεν έχω βρει/τι τους αναπληρώνει»), ενώ στο δεύτερο, ο συνθέτης υιοθετεί έναν πιο σύγχρονο ήχο κι ο στιχουργός χρησιμοποιεί πιο άμεσους στίχους, αναφερόμενος στην Αθήνα του ’80. Δυστυχώς, και τα δύο κομμάτια παραμένουν τραγικά επίκαιρα και ο «βαρύς χειμώνας διαρκεί» πολύ περισσότερο από «δυο δεκαετίες».

 


Κάντε share!
         
      
Tags: Γιάννης ΠάριοςΓιώργος ΧατζηνάσιοςΔήμητρα ΓαλάνηΛίνα ΝικολακοπούλουΜάνος ΧατζιδάκιςΜίκης ΘεοδωράκηςΣταμάτης ΚραουνάκηςΣτέφανος ΚορκολήςΧάρις Αλεξίου
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

Κυριακάτικο brunch με απολαυστικές δημιουργίες του Στέλιου Παρλιάρου στο Athénée

Next Post

Η ταινία της Ζενγκ Λου Σινιουαν απέσπασε το μεγάλο βραβείο του 11ου ΦΠΚΑ

Δημήτρης Βαγενάς

Δημήτρης Βαγενάς

Σπούδασα στο τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου κι έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχανάλυση στο Brunel University London. Η αγάπη μου για τη μουσική είχε ως αποτέλεσμα ν’ αποκτήσω τα πτυχία Grade 2 με έπαινο στη θεωρία της μουσικής και Grade 3 στο αρμόνιο από το Trinity College London, και να παρακολουθήσω σεμινάρια στιχουργικής στο Μικρό Πολυτεχνείο, υπό την εποπτεία της Δήμητρας Γαλάνη. Από το 2011 αρθρογραφώ σε διαδικτυακά περιοδικά τέχνης, πολιτισμού και ψυχολογίας.

Related Posts

Χρήστος Καρατζάκος: Κυκλοφόρησε επίσημα μεγάλη του επιτυχία από τα… παλιά

Χρήστος Καρατζάκος: Κυκλοφόρησε επίσημα μεγάλη του επιτυχία από τα… παλιά

Μάι 14, 2025
O Gautier παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ “In Limbo”, στο ‘Ιλιον plus

O Gautier παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ “In Limbo”, στο ‘Ιλιον plus

Μάι 14, 2025
Comicdom CON Athens 2025: 16-18 Μαΐου

Comicdom CON Athens 2025: 16-18 Μαΐου

Μάι 14, 2025

Άντζελα Γκερέκου: Μεγάλωσε με παστιτσάδα και σοφρίτο – Τώρα γράφει το πιο συγκινητικό βιβλίο-ωδή στις γεύσεις της Κέρκυρας

Μάι 13, 2025
Next Post
Η ταινία της Ζενγκ Λου Σινιουαν απέσπασε το μεγάλο βραβείο του 11ου ΦΠΚΑ

Η ταινία της Ζενγκ Λου Σινιουαν απέσπασε το μεγάλο βραβείο του 11ου ΦΠΚΑ

No Result
View All Result

Popular.

  • Οι Arcade μιλούν αποκλειστικά στο MIKROFWNO.GR για τη Eurovision

    Οι Arcade μιλούν αποκλειστικά στο MIKROFWNO.GR για τη Eurovision

    1402 shares
    Share 620 Tweet 326
  • Eurovision 2025 – Α’ Ημιτελικός: Η Κύπρος εκτός, η Céline Dion συγκίνησε, η Μαρίνα Σάττι απογείωσε τη σκηνή (vids)

    333 shares
    Share 133 Tweet 83
  • Το όνειρο του Βασίλη Καρρά ζωντανεύει στο Καλλιμάρμαρο – Μια μεγάλη συναυλία-φόρος τιμής στη μνήμη του

    327 shares
    Share 131 Tweet 82
  • «MasterChef 2025» : Η μπορντό και η γκρι μπριγάδα επιστρέφουν στις μονομαχίες! Τέσσερις μαγειρικές αναμετρήσεις, ένας πόντος σε κάθε μία

    328 shares
    Share 131 Tweet 82
  • Πέννυ Μπαλτατζή: Ανεβαίνει στο πιο ψηλό σημείο της Αθήνας και μας προσκαλεί σε δύο ξεχωριστές βραδιές γεμάτες αυθεντική jazz, λάμψη και συναίσθημα

    336 shares
    Share 134 Tweet 84
  • «Χρωματιστά τιμολόγια» και στο φυσικό αέριο: Πώς αλλάζει η αγορά από Ιούνιο 2025

    326 shares
    Share 130 Tweet 82
  • Μιχάλης Τουρατζίδης: Ποιος είναι ο μετρ των μεγάλων επιτυχιών που έχει φτιάξει μεγάλα ονόματα του πενταγράμμου

    454 shares
    Share 182 Tweet 114
  • Divorce, drama και Kim Kardashian με τακούνια στο δικαστήριο: Η νέα σειρά του Ryan Murphy που όλοι θα συζητάνε το 2025 (Teaser)

    326 shares
    Share 130 Tweet 82
  • Καταδίκη Θεσσαλονικιού για πειρατική θέαση τηλεοπτικού περιεχομένου – 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή

    326 shares
    Share 130 Tweet 82
  • Feel the Beat, Own the Stage: Τα MAD Dance Auditions by PANTENE, επιστρέφουν στη σκηνή των MAD VMA 2025 από την ΔΕΗ!

    326 shares
    Share 130 Tweet 82

Τελευταίες αναρτήσεις

Χρήστος Καρατζάκος: Κυκλοφόρησε επίσημα μεγάλη του επιτυχία από τα… παλιά

Χρήστος Καρατζάκος: Κυκλοφόρησε επίσημα μεγάλη του επιτυχία από τα… παλιά

Μάι 14, 2025
O Gautier παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ “In Limbo”, στο ‘Ιλιον plus

O Gautier παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ “In Limbo”, στο ‘Ιλιον plus

Μάι 14, 2025
Eurovision 2025 – Α’ Ημιτελικός: Η Κύπρος εκτός, η Céline Dion συγκίνησε, η Μαρίνα Σάττι απογείωσε τη σκηνή (vids)

Eurovision 2025 – Α’ Ημιτελικός: Η Κύπρος εκτός, η Céline Dion συγκίνησε, η Μαρίνα Σάττι απογείωσε τη σκηνή (vids)

Μάι 14, 2025

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Χρήστος Καρατζάκος: Κυκλοφόρησε επίσημα μεγάλη του επιτυχία από τα… παλιά
  • O Gautier παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ “In Limbo”, στο ‘Ιλιον plus
  • Eurovision 2025 – Α’ Ημιτελικός: Η Κύπρος εκτός, η Céline Dion συγκίνησε, η Μαρίνα Σάττι απογείωσε τη σκηνή (vids)
  • Comicdom CON Athens 2025: 16-18 Μαΐου
  • Divorce, drama και Kim Kardashian με τακούνια στο δικαστήριο: Η νέα σειρά του Ryan Murphy που όλοι θα συζητάνε το 2025 (Teaser)

Kατηγορίες

Tags

ANT1 Christmas Theater Demy Eurovision Lady Gaga Mega Netflix Novasports Stan Survivor Άγριες Μέλισσες Άννα Βίσση Έλενα Παπαρίζου ΑΝΤ1 Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS Αντώνης Ρέμος Γιάννης Κότσιρας Γιάννης Πλούταρχος Γιώργος Θεοφάνους Γιώργος Μαζωνάκης Γιώργος Νταλάρας Γιώργος Σαμπάνης Δέσποινα Βανδή ΕΡΤ Εθνική Λυρική Σκηνή Ελένη Φουρέιρα Ελεωνόρα Ζουγανέλη Η Γη της Ελιάς Ηρώδειο Θέατρο Παλλάς Θέμης Καραμουρατίδης Θεσσαλονίκη Καίτη Γαρμπή Κωνσταντίνος Αργυρός Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μελίνα Ασλανίδου Νατάσα Θεοδωρίδου Νατάσσα Μποφίλιου Ολυμπιακός Πέτρος Ιακωβίδης Παναθηναϊκος Σάκης Ρουβάς Σασμός Τάμτα Ωδείο Ηρώδου Αττικού

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.