Η Amour Records συγκεντρώνει την αφρόκρεμα της ελληνικής μουσικής σκηνής στην Grecospectiva.
Η Grecospectiva εστιάζει σε μια δεκαετία, ένα θέμα, μία εμβληματική μουσική προσωπικότητα δίνοντας στους καλλιτέχνες που συμμετέχουν την πλατφόρμα και την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν, να μεταμορφώσουν, να μετασχηματίσουν κάποια από τα πιο αναγνωρίσιμα και αγαπημένα διαμάντια από τον χώρο της pop -και όχι μόνο. Τραγούδια-σταθμοί και σημεία αναφοράς, που έχουν χαρακτηρίσει ολόκληρες γενιές και έχουν επηρεάσει, ή έχουν αφήσει ανεξίτηλη την παρουσία τους στην ιστορία της μουσικής εξακολουθούν να μας εμπνέουν.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην Grecospectiva εντυπωσιάζουν με τη φρεσκάδα και την πρωτοπορία τους, με το θάρρος τους, αλλά πάνω απ’ όλα με την αγάπη τους για την καλή μουσική. Ο καθένας και η κάθε μία, με βάση την προσωπική τους αισθητική και στυλ, πατώντας στο δικό τους μοναδικό μουσικό αποτύπωμα είναι ευπρόσδεκτοι να δημιουργήσουν.
Μετά την κυκλοφορία των πολύ επιτυχημένων Grecospectiva 90’s και Grecospectiva Christmas και την Grecospectiva 80’s, ήρθε η ώρα για τo Grecospectiva 80’s bonus E.P. όπου σόλο καλλιτέχνες και συγκροτήματα μας παρουσιάζουν 6 πρωτότυπες διασκευές.
Track by track review:
1. Liberian Girl – Midnight : Zeros
Το Liberian Girl είναι το ένατο single (1989) του Bad του βασιλιά της ποπ και είναι το μόνο κομμάτι που δεν έχει ερμηνευτεί ποτέ σε συναυλία από τον Michael Jackson. Γνωστό για το iconic video clip του όπου συμμετέχουν όλοι οι αγαπημένοι stars της εποχής.
Οι Midnight : Zeros (Aliki Metallinou + Nikos Fragoulis), το synth-loving electronic duo που μόλις έκανε την εμφάνισή του στην ηλεκτρονική σκηνή της χώρας, με το φρέσκο και αναπάντεχο EP του αλλά και το remix του από τον ΚΒΗΤΑ.
Στην synth wave διασκευή τους οι Midnight Zeros διατηρούν μια αποστασιοποιημένη συναισθηματικά στάση, σχεδόν ιμπρεσιονιστική, καθώς το κομμάτι απογυμνώνεται από τα ‘τροπικά’ του ρυθμικά στοιχεία, με τα synths και τα drums machines να παίζουν με την catchy φωνή της Aliki Metallinou.
2. Big in Japan – Angelika Dusk
Το Big in Japan είναι το debut single του Γερμανικού synth-pop group Alphaville που κυκλοφόρησε το 1984 μέσα από το best selling album Forever Young. Το θέμα περιφέρεται στους δρόμους του drug-plunged Βερολίνου, καθώς δύο φίλοι ονειρεύονται να καταφέρουν να ζήσουν την ζωή τους χωρίς εξαρτήσεις.
Η Angelika Dusk ανήκει στη γένια των φρέσκων φωνών και τραγουδοποιών της χώρας, που χαίρει μεγάλης αποδοχής και από τον κόσμο και τα media, με συνεργασίες επί σκηνής που συζητιούνται, και έντονη παρουσία στα Φεστιβάλ της χώρας. Συνεργάζεται σταθερά με τους παραγωγούς των Tears for Fears, Coldplay και πολλών τεράστιων ονομάτων της παγκόσμιας δισκογραφίας.
Το Big in Japan μεταμορφώνεται στα χέρια και στα πλήκτρα του πιάνου της Angelika Dusk με την ακουστικής διάθεσης είσαγωγή του, για να πάρει μια δυναμική ροκ τροπή στην εξέλιξή του.
3. Voyage, Voyage – Runes
To Voyage Voyage είναι ένα τραγούδι της γαλλίδας Desireless, το οποίο κυκλοφόρησε ως πρώτο single από το debut της album, François το 1986. Το κομμάτι αποτελεί σπάνια περίπτωση καθώς έφτασε στην κορυφή των charts σε περισσότερες από δέκα χώρες παρότι είναι τραγουδισμένο εξ ολοκλήρου στα Γαλλικά.
Ο Runes έχει τέσσερις δίσκους στο ενεργητικό, με τον τελευταίο του σε κυκλοφορία τέλη του 2020. Δημιουργεί ηλεκτρονική μουσική με ambient ατμόσφαιρες, μέσα από μοναδικούς ρυθμούς και ενορχηστρώσεις.
Τα φωνητικά του στο Voyage Voyage σε μαγεύουν, με την αιθέρια ερμηνεία και την σπάνια χροιά και αρτιότητα της τεχνικής του Runes και η ambient ενορχήστρωσή του σε μεταφέρει σε έναν ονειρικό κόσμο.
4. Drowning Man – Lia Hide
To Drowning Man βρίσκεται στο Faith των Τhe Cure (1981). Ένα από τα πιο σκοτεινά κομμάτια τους, το οποίο μαζί με το “All Cats Are Grey” έχει επηρεαστεί από τις Gormenghast νουβέλες του Mervyn Peake.
Η Lia Hide έχει 3 δίσκους στο ενεργητικό της συν μια συλλογή με ρεμιξ (Amour Records) καθώς και κυκλοφορίες από τις μουσικές που γράφει για τον χορό και το θέατρο. Με τρείς μεγάλες Ευρωπαϊκές περιοδείες και συχνές εμφανίσεις σε Φεστιβάλ και χώρους στην Ελλάδα, έχει χαρακτηριστεί Dark Pop Regina. O ήχος της μεταλλάσσεται από δίσκο σε δίσκο, παραμένοντας σταθερή στην σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης στις αφηγήσεις της.
To Drowning Man διασκευάστηκε μέσα στην σκληρή καραντίνα της Άνοιξης του 2020, και είναι φανερά επηρεασμένο από την κλειστοφοβία των ημερών. Η Lia Hide αποδίδει σχεδόν με τραγική χροιά την ιστορία του πνιγμού πάνω στα βυθισμένα Debussy πιάνα της.
5. Love will tear us apart – Opera Chaotique
Το Love will tear us apart κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 1980 από τους Joy Division σαν non-album single και οι στίχοι του είναι εμπνευσμένοι από τα προβλήματα γάμου του Ian Curtis και την μάχη του με τα προβλήματα της ψυχικής του υγείας. Κυκλοφόρησε μόλις ένα μήνα με την αυτοκτονία του. Έχει γίνει πλατινένιο και έχει χαρακτηριστεί ως καθοριστικό τραγούδι της εποχής του.
Με αναπάντεχα ανατρεπτικό χιούμορ, άκρως σουρεαλιστική φαντασία και εκρηκτικές μουσικές αλχημείες, οι Opera Chaotique το ιδιαίτερο αυτό δίδυμο καταπατά τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην όπερα, τη τζαζ, το καμπαρέ και την ποπ. Οι Tenorman φωνή/αφήγηση και πιάνο και Voodoo Drummer στα ντραμς περιοδεύουν συχνά στην Ευρώπη και την Ελλάδα ενώ έχουν συνεργαστεί και συνθέσει για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
Στην διασκευή του ντουέτου κυρίαρχο ρόλο παίζει το πιάνο και η καμπαρέ αισθητική του duo, ενώ ξαφνιάζει ευχάριστα η ινκόγκνιτο εμφάνιση των μελωδιών του Astor Piazzolla.
6. Fade to Grey – Delightful
To Fade to Grey είναι το δεύτερο single των Βρετανών Visage που κυκλοφόρησε το 1980, και θεωρείται το πιο πετυχημένο τους single. Στους στίχους του “Fade to Grey” ριζώνει η μοναξιά, η κατάθλιψη, το κενό, παρόλο τον χορευτικό του ήχο.
Οι Delightful είναι ένα πρότζεκτ των Aki’Base, Πάνο Αγγελοθανάση, Παντελή Michelson και Γιώργου Μπέση και η μουσική τους ταξιδεύει από το alternative rock προς το dark wave.
Το κομμάτι διασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε εν μία νυκτί. Η σύγκλιση του ψυχισμού των μελών εκείνη τη δεδομένη νύχτα, δυο φιάλες κόκκινο κρασί και το αυθεντικό τραγούδι στο ραδιόφωνο ήταν η συνταγή.
Ακούστε το!