«Για την Ελένη»
του Μάνου Καρατζογιάννη
με τη Μαρία Κίτσου και το Μάριο Μακρόπουλο
Οnline προβολές: 12, 13 και 14 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Οnline προβολή της βραβευμένης παράστασης του Μάνου Καρατζογιάννη «Για την Ελένη», η οποία μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα της στο πλαίσιο της πλατφόρμας νέων δημιουργών «Θέμα Εμφύλιος» της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, παίχτηκε για δύο σεζόν: πρώτα στο Tempus Verum – Εν Αθήναις και στη συνέχεια, την επόμενη θεατρική περίοδο, στο Θέατρο Σταθμός. Στο πλαίσιο, μάλιστα, της περιοδείας της παρουσιάστηκε ,επίσης, στo Hράκλειο Κρήτης, στη Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα, στη Μυτιλήνη, στην Πάτρα καθώς και στο Φεστιβάλ Πτολεμαΐδας.
Στην παράσταση, που παρουσιάζει, για πρώτη φορά στη σκηνή, την τραγική ιστορία της μεγάλης Ελένης Παπαδάκη, θύμα των Δεκεμβριανών, η ηθοποιός επιστρέφει στο χώρο της, για να αφηγηθεί το εμφύλιο κύτταρο του θεάτρου, του τόπου της, του καιρού της.
Συντελεστές:
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνικό: Γιάννης Αρβανίτης
Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου (Στους δύο πρώτους κύκλους της παράστασης, τους φωτισμούς επιμελήθηκε η Κατερίνα Μαραγκουδάκη)
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Πούλιος
Μουσική σύνθεση τραγουδιού: Άρης Βλάχος
Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Φωτογραφίες: Κarol Jarek
Κινηματογράφηση: Δημήτρης Ασημάκης
Ερμηνεύουν: Μαρία Κίτσου, στο ρόλο της Ελένης, και Μάριος Μακρόπουλος, στο ρόλο του βουβού εκτελεστή της. (Στους δύο πρώτους κύκλους της παράστασης, το ρόλο αυτό ερμήνευσε ο Σπύρος Κυριαζόπουλος).
Για την παράσταση τιμήθηκε με το βραβείο κοινού σκηνοθεσίας «City Code» ο Μάνος Καρατζογιάννης και ερμηνείας η Μαρία Κίτσου, στα Θεατρικά Κορφιάτικα Βραβεία.
Πληροφορίες
Ημέρες και ώρες online streaming:
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Σάββατο 13 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 8€
Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr
Το πρόγραμμα του Θεάτρου Σταθμός, λόγω των ειδικών συνθηκών, θα ανακοινώνεται αναλυτικά κάθε μήνα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς και στην ιστοσελίδα του θεάτρου: stathmostheatro.gr.
– Έγραψαν για την παράσταση –
«Ηθοποιός και σκηνοθέτης ο Μάνος Καρατζογιάννης καταθέτει, για πρώτη φορά, ένα κείμενο – θεατρικό μονόλογο, τον οποίο στη συνέχεια κάνει παράσταση. Ο Μάνος Καρατζογιάννης παίζει ανάμεσα στην ηθοποιό και στον άνθρωπο, τη γυναίκα. Ανάμεσα στα φώτα του θεάτρου και στο σκοτάδι της φυλακής, ανάμεσα στις λαμπερές μνήμες και στο ζοφερό «τώρα». Και καταφέρνει να ισορροπήσει, χωρίς να προδώσει ούτε εκείνη, ούτε την εποχή της. Δύσκολο το στοίχημα για τη Μαρία Κίτσου να υποδυθεί μια συνάδελφό της, που έχει καταγραφεί στην ιστορία ως ένα από τα μεγαλύτερα υποκριτικά ταλέντα αυτού του τόπου. Κι όμως, η Κίτσου βρίσκει γρήγορα το εσωτερικό της μονοπάτι, που την οδηγεί στην ενσωμάτωση του ρόλου της. Ο Σπύρος Κυριαζόπουλος δίνει σκηνική υπόσταση στο βωβό πατρενέρ της Ελένης Παπαδάκη. Γιατί και η σιωπή έχει υποκριτικές απαιτήσεις. Η παράσταση σχεδιάστηκε και ανέβηκε τη σεζόν 2015 – 2016 στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στο πλαίσιο της πλατφόρμας νέων δημιουργών, με θέμα τον Εμφύλιο.» Μυρτώ Λοβέρδου – «Τα Νέα»
«Eίναι ευχής έργον, που την Ελένη Παπαδάκη ενσαρκώνει η Μαρία Κίτσου, η οποία, εκτός από το ότι είναι μια εξαίρετη ηθοποιός – κάτι το οποίο γνωρίζαμε έτσι κι αλλιώς – προσεγγίζει ακριβώς με αυτό το σεβασμό την ιστορία της Ελένης Παπαδάκη, βιώνει την αδικία και τον πόνο της και νιώθει αληθινά συναισθήματα πάνω στη σκηνή και πετυχαίνει μια σπουδαία ερμηνεία. Η ιστορία της Ελένης Παπαδάκη έχει ξεχαστεί από την πλειοψηφία της κοινής γνώμης με την πάροδο των χρόνων. Αυτό ίσως και να είναι βολικό, για να συνεχίσουμε τη ζωή μας δίχως την επίγνωση του παρελθόντος μας, μέσα από ατομικά βιώματα, αλλά μόνο ως μια ομιχλώδης γενική έννοια.
Η κατανόηση των καταβολών, της πορείας και της ταυτότητας του άλλου είναι, όμως, το στοιχείο, που θα μας οδηγήσει στη μετάβαση, που επιζητούμε, για αυτό η παράσταση «Για την Ελένη» έχει ύψιστη σημασία. Είναι ένα ντοκουμέντο μιας παρανοϊκής εποχής, αλλά και μια ιστορία που διαλευκαίνεται για τη μνήμη της νεκρής. Διαβάζοντας τα λόγια του Άγγελου Σικελιανού και του Αλέξη Σολωμού, λίγο πριν ανοίξουν τα φώτα, τα συναισθήματα – οργής, συμπόνιας, συγκίνησης – που βιώνεις εκείνη τη στιγμή, είναι κερδισμένα και απολύτως αληθινά.» Γιάννης Μόσχος – Clickatlife.gr
«Η Μαρία Κίτσου, με μια ερμηνεία ρίσκο, ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά, έφερε στο φως την ξεχασμένη ιστορία της σπουδαίας συναδέλφου της και τη δικαίωσε, μετά θάνατον, χωρίς να παρασυρθεί από ρηχές συναισθηματικές εξάρσεις, χωρίς να γίνει μελό, χωρίς να επιδιώξει καν να δικαιολογηθεί μπροστά μας και να επιζητήσει δικαιοσύνη. Γοητευτική και επιβλητική, μ’ ένα αέρινο φόρεμα (της Βασιλικής Σύρμα), στάθηκε με περίσσια αξιοπρέπεια στο λιτό σκηνικό του Γιάννη Αρβανίτη, στο οποίο δέσποζε ένα μπαούλο αναμνήσεων, και ξετύλιξε το νήμα της ζωής της, αφηγούμενη το εμφύλιο κύτταρο του θεάτρου και του τόπου της.
Το κείμενο του Μάνου Καρατζογιάννη, που βασίστηκε στο προσωπικό αρχείο του Μάνου Ελευθερίου, αφοσιωμένου συλλέκτη της προσωπικής ιστορίας της Ελένης Παπαδάκη, πέτυχε, αυτό που ο ίδιος είχε θέσει εξ αρχής ως στόχο του: «Η παραφροσύνη του καιρού της μεγάλης αυτής Ελληνίδας ηθοποιού έγινε το μέσο, για να αρθρωθεί ολοκάθαρα το σημερινό αίτημα: μόνο μέσα από το σεβασμό στην προσωπική ιστορία του άλλου, και όχι από συνήθη επαναστατικά τσιτάτα, ενδέχεται να έρθει η δημοκρατία, που όλοι ονειρευόμαστε».
Aξίζει να δει κάποιος το «Για την Ελένη»; Επιβάλλεται θα λέγαμε, γιατί μέσω της ζωής της Ελένης Παπαδάκη αναβιώνει μια ξεχασμένη, και άγνωστη για πολλούς, περίοδος της Ελληνικής ιστορίας και λαμβάνει χώρα ένα ιδιάζον ψυχογράφημα του τόπου μας …» Γεωργία Οικονόμου – tft
«Η Μαρία Κίτσου, σε μια ερμηνεία καθηλωτική, υποδύεται τη σπουδαία πρωταγωνίστρια του θεάτρου, Ελένη Παπαδάκη, θύμα των Δεκεμβριανών, στην παράσταση «Για την Ελένη».» Aντιγόνη Κάραλη – «Έθνος»
«Η θεατρική παράσταση για τις τελευταίες ώρες της Ελένης Παπαδάκη, πριν την εκτέλεσή της, γέμισε και πήρε και παράταση.
Τόσο η συγγραφική και σκηνοθετική ματιά του Μάνου Καρατζογιάννη, όσο και η εξαιρετική ερμηνεία της Μαρίας Κίτσου συνέβαλαν σε αυτό το ενδιαφέρον αποτέλεσμα.» Μυρτώ Λοβέρδου – «Οι θεατρικές επιτυχίες της χρονιάς», Το Βήμα της Κυριακής
«H επιτυχία που γνώρισε ως κείμενο και ως παράσταση ο θεατρικός μονόλογος, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Μάνος Καρατζογιάννης, μας επιτρέπει να σκεφτούμε, ότι ο χώρος του θεάτρου είναι, ίσως, ο πιο ζωτικός, για να χαρείς τη συνέχεια ως αδιάσπαστη αλυσίδα». Θανάσης Νιάρχος – Τα Νέα
«Το έργο είναι κάτι περισσότερο από άρτιο. Είναι τίμιο. Η σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη, σε ύφος δημοτικού τραγουδιού, «παραλογής», καθοδηγεί σταθερά, με σίγουρο χέρι, τη χαρισματική Μαρία Κίτσου, σε μια εκ βαθέων προσωπική, άμεσα σωματική και ποιητική, συνάμα, ερμηνεία – μαρτυρία,που συγκλονίζει. Δίπλα της, βουβός – εύγλωττος ρόλος, εντυπωσιάζει ο «νεαρός εκτελεστής» του Σπύρου Κυριαζόπουλου. Το σκηνικό του Γιάννη Αρβανίτη, τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα, οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη, οι μουσικές επιλογές του Γιώργου Πούλιου, σαν από ένα σκοτεινό παραμύθι. Έξοχη η μουσική σύνθεση του τραγουδιού του Άρη Βλάχου. (Στίχοι Μάνου Ελευθερίου).» Λέανδρος Πολενάκης – Η Αυγή της Κυριακής
«Χαρισματική ηθοποιός η Μαρία Κίτσου, δεν… καμώνεται την Ελένη Παπαδάκη, που μιλά για την άγρια δολοφονία της και όσα οδήγησαν σε αυτή. «Γίνεται», σε ζηλευτό τρόπο εκείνη, δείχνοντας τη μεγάλη γκάμα της. Καυστική, καθώς περιγράφει τον πόλεμο, που δέχτηκε από την Κατίνα και όχι μόνο, συναρπαστική στην «απολογία» της, λίγο πριν τις σφαίρες, συνταρακτική στις ηχηρές σιωπές της. Μια πλήρης πρωταγωνίστρια, για την οποία καμαρώνουμε. Σαφώς και οφείλει να… επιστρέψει στην Ελένη, που της έκανε «δώρο» ο πολυσχιδής Μάνος Καρατζογιάννης!» Bασίλης Μπουζιώτης – Enikos
«Η Μαρία Κίτσου δίνει μια δυνατή ερμηνεία για τις τελευταίες ώρες της μεγάλης και αντισυμβατικής ηθοποιού. Ο Μάνος Καρατζογιάννης την καθοδηγεί σωστά, χωρίς μελοδραματισμούς, σε ένα σύντομο και γρήγορο κείμενο, που συγκινεί, χωρίς να γίνεται μελό: «Πώς δικαιώνονται στη σκηνή πρόσωπα αδικαίωτα, θύματα με ονοματεπώνυμο, σαν εμένα;»
Η παράσταση κλείνει με ένα από τα ελάχιστα ηχογραφημένα ντοκουμέντα της Ελένης Παπαδάκη, αλλά και την τελευταία της φωτογραφία, που απεικονίζει τη λαμπερή πρωταγωνίστρια νεκρή, μέσα στη λάσπη.
Δεν είναι ανάγκη, να γνωρίζει κάποιος, ποιά ήταν η Ελένη Παπαδάκη, για να δει την παράσταση. Μετά, πάντως, σίγουρα θα του γεννηθεί το ενδιαφέρουν να μάθει.
Μια πανέμορφη παράσταση, αισθητικά και υποκριτικά, μια απολογία της ηθοποιού, που ποτέ δεν της δόθηκε η ευκαιρία να κάνει (μιας και ποτέ δεν έγινε δίκη), σε μια, γεμάτη συναίσθημα, ερμηνεία από τη Μαρία Κίτσου.» Ηρώ Μητρούτσικου – Alphafreepress.gr
«… Όλα αυτά τα θυελλώδη και τραγικά περιστατικά για την εκτέλεση της Ελένης Παπαδάκη, ενσωματωμένα στον υπαρξιακό, αλλά και ιδεολογικό μονόλογο, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Μάνος Καρατζογιάννης, με πρωταγωνίστρια ένα παλλόμενο ζωντανό μίσχο με το όνομα Μαρία Κίτσου.» Δημήτρης Δανίκας – Πρώτο Θέμα
«Μια ιστορία που την έχουμε ξανακούσει, την έχουμε βιώσει στην καθημερινότητά μας, στη γειτονιά μας, στη χώρα μας, στον πλανήτη μας, ενίοτε τη βλέπουμε μέσα μας αποσιωπώντας τη φρικτή της αλήθεια. Γιατί αυτή η ιστορία είναι η σφαγή ενός αθώου. Ενός αθώου που ενοχλεί γιατί είναι απλά αυτόφωτος…
Λίγες μόνο σκέψεις έκανα, με αφορμή μια υπέροχη παράσταση «Για την Ελένη», που είχα την τύχη να παρακολουθήσω στο Tempus Verum – Εν Αθήναις. Είναι υπέροχη, δε θα πω γιατί, θα το καταλάβετε όσοι πάτε.» Ευσταθία – Onlytheater
«… Αυτό που είδαμε, απλώς το ζήσαμε μαζί με την υπέροχη Μαρία Κίτσου, η οποία έχει μια ικανότητα, να σε πηγαίνει στην καρδιά μιας κατάστασης και να βιώνεις όλα όσα έχει μέσα στην ψυχή και στο μυαλό της. Ο Μάνος Καρατζογιάννης έκανε, για άλλη μια φορά, μια εξαιρετική δουλειά.» Kατερίνα Γρυλλάκη – Full-Time.gr
Διαδικασία παρακολούθησης της παράστασης:
- Μετά την ολοκλήρωση της αγοράς εισιτηρίου/ κωδικού για την προβολή της παράστασης, θα μεταφερθείτε στη σελίδα της παραγγελίας σας, όπου θα φαίνεται, όπως παρακάτω, ο κωδικός εισόδου σας.
- Παράλληλα, θα λάβετε email από τη Viva Services με θέμα «Viva Παραγγελία Νο ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ», όπου θα βλέπετε επίσης τον κωδικό εισόδου. (Αν δε βρίσκετε το email στα εισερχόμενά σας, παρακαλούμε ελέγξτε και τους φακέλους «Ανεπιθύμητα» (Spam) και «Προσφορές».)
- Ο κωδικός εισόδου σας φαίνεται και στο PDF εισιτήριό σας (κάτω από το barcode του εισιτηρίου), το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε από τη σελίδα παραγγελίας σας.
- Όταν έρθει η ώρα να παρακολουθήσετε την παράσταση, κλικάρετε το κουμπί ΔΕΙΤΕ ONLINE, που θα βρείτε στη σελίδα προπώλησης, δίπλα από το κουμπί «Κράτηση», της ημέρας που έχετε επιλέξει. Το κουμπί ΔΕΙΤΕ ONLINE μπορείτε να το βρείτε και στη σελίδα της παραγγελίας σας.
- Αφού μεταβείτε στη σελίδα προβολής σας, εισάγετε τον κωδικό σας και παρακολουθείτε την παράσταση.
(Η είσοδος στη σελίδα προβολής της παράστασης δύναται να πραγματοποιηθεί από την ώρα έναρξης, έως και 3 ώρες μετά. Έπειτα, τ log in στην παράσταση, θα σταματήσει να είναι διαθέσιμο.)
- Καλή σας διασκέδαση!
«Για την Ελένη»
του Μάνου Καρατζογιάννη
με τη Μαρία Κίτσου και το Μάριο Μακρόπουλο
Οnline προβολές: 12, 13 και 14 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Οnline προβολή της βραβευμένης παράστασης του Μάνου Καρατζογιάννη «Για την Ελένη», η οποία μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα της στο πλαίσιο της πλατφόρμας νέων δημιουργών «Θέμα Εμφύλιος» της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, παίχτηκε για δύο σεζόν: πρώτα στο Tempus Verum – Εν Αθήναις και στη συνέχεια, την επόμενη θεατρική περίοδο, στο Θέατρο Σταθμός. Στο πλαίσιο, μάλιστα, της περιοδείας της παρουσιάστηκε ,επίσης, στo Hράκλειο Κρήτης, στη Θεσσαλονίκη, στην Καβάλα, στη Μυτιλήνη, στην Πάτρα καθώς και στο Φεστιβάλ Πτολεμαΐδας.
Στην παράσταση, που παρουσιάζει, για πρώτη φορά στη σκηνή, την τραγική ιστορία της μεγάλης Ελένης Παπαδάκη, θύμα των Δεκεμβριανών, η ηθοποιός επιστρέφει στο χώρο της, για να αφηγηθεί το εμφύλιο κύτταρο του θεάτρου, του τόπου της, του καιρού της.
Συντελεστές:
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνικό: Γιάννης Αρβανίτης
Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου (Στους δύο πρώτους κύκλους της παράστασης, τους φωτισμούς επιμελήθηκε η Κατερίνα Μαραγκουδάκη)
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Πούλιος
Μουσική σύνθεση τραγουδιού: Άρης Βλάχος
Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Φωτογραφίες: Κarol Jarek
Κινηματογράφηση: Δημήτρης Ασημάκης
Ερμηνεύουν: Μαρία Κίτσου, στο ρόλο της Ελένης, και Μάριος Μακρόπουλος, στο ρόλο του βουβού εκτελεστή της. (Στους δύο πρώτους κύκλους της παράστασης, το ρόλο αυτό ερμήνευσε ο Σπύρος Κυριαζόπουλος).
Για την παράσταση τιμήθηκε με το βραβείο κοινού σκηνοθεσίας «City Code» ο Μάνος Καρατζογιάννης και ερμηνείας η Μαρία Κίτσου, στα Θεατρικά Κορφιάτικα Βραβεία.
Πληροφορίες
Ημέρες και ώρες online streaming:
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Σάββατο 13 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου, στις 20:00
Διάρκεια: 60 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 8€
Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr
Το πρόγραμμα του Θεάτρου Σταθμός, λόγω των ειδικών συνθηκών, θα ανακοινώνεται αναλυτικά κάθε μήνα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς και στην ιστοσελίδα του θεάτρου: stathmostheatro.gr.
– Έγραψαν για την παράσταση –
«Ηθοποιός και σκηνοθέτης ο Μάνος Καρατζογιάννης καταθέτει, για πρώτη φορά, ένα κείμενο – θεατρικό μονόλογο, τον οποίο στη συνέχεια κάνει παράσταση. Ο Μάνος Καρατζογιάννης παίζει ανάμεσα στην ηθοποιό και στον άνθρωπο, τη γυναίκα. Ανάμεσα στα φώτα του θεάτρου και στο σκοτάδι της φυλακής, ανάμεσα στις λαμπερές μνήμες και στο ζοφερό «τώρα». Και καταφέρνει να ισορροπήσει, χωρίς να προδώσει ούτε εκείνη, ούτε την εποχή της. Δύσκολο το στοίχημα για τη Μαρία Κίτσου να υποδυθεί μια συνάδελφό της, που έχει καταγραφεί στην ιστορία ως ένα από τα μεγαλύτερα υποκριτικά ταλέντα αυτού του τόπου. Κι όμως, η Κίτσου βρίσκει γρήγορα το εσωτερικό της μονοπάτι, που την οδηγεί στην ενσωμάτωση του ρόλου της. Ο Σπύρος Κυριαζόπουλος δίνει σκηνική υπόσταση στο βωβό πατρενέρ της Ελένης Παπαδάκη. Γιατί και η σιωπή έχει υποκριτικές απαιτήσεις. Η παράσταση σχεδιάστηκε και ανέβηκε τη σεζόν 2015 – 2016 στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στο πλαίσιο της πλατφόρμας νέων δημιουργών, με θέμα τον Εμφύλιο.» Μυρτώ Λοβέρδου – «Τα Νέα»
«Eίναι ευχής έργον, που την Ελένη Παπαδάκη ενσαρκώνει η Μαρία Κίτσου, η οποία, εκτός από το ότι είναι μια εξαίρετη ηθοποιός – κάτι το οποίο γνωρίζαμε έτσι κι αλλιώς – προσεγγίζει ακριβώς με αυτό το σεβασμό την ιστορία της Ελένης Παπαδάκη, βιώνει την αδικία και τον πόνο της και νιώθει αληθινά συναισθήματα πάνω στη σκηνή και πετυχαίνει μια σπουδαία ερμηνεία. Η ιστορία της Ελένης Παπαδάκη έχει ξεχαστεί από την πλειοψηφία της κοινής γνώμης με την πάροδο των χρόνων. Αυτό ίσως και να είναι βολικό, για να συνεχίσουμε τη ζωή μας δίχως την επίγνωση του παρελθόντος μας, μέσα από ατομικά βιώματα, αλλά μόνο ως μια ομιχλώδης γενική έννοια.
Η κατανόηση των καταβολών, της πορείας και της ταυτότητας του άλλου είναι, όμως, το στοιχείο, που θα μας οδηγήσει στη μετάβαση, που επιζητούμε, για αυτό η παράσταση «Για την Ελένη» έχει ύψιστη σημασία. Είναι ένα ντοκουμέντο μιας παρανοϊκής εποχής, αλλά και μια ιστορία που διαλευκαίνεται για τη μνήμη της νεκρής. Διαβάζοντας τα λόγια του Άγγελου Σικελιανού και του Αλέξη Σολωμού, λίγο πριν ανοίξουν τα φώτα, τα συναισθήματα – οργής, συμπόνιας, συγκίνησης – που βιώνεις εκείνη τη στιγμή, είναι κερδισμένα και απολύτως αληθινά.» Γιάννης Μόσχος – Clickatlife.gr
«Η Μαρία Κίτσου, με μια ερμηνεία ρίσκο, ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά, έφερε στο φως την ξεχασμένη ιστορία της σπουδαίας συναδέλφου της και τη δικαίωσε, μετά θάνατον, χωρίς να παρασυρθεί από ρηχές συναισθηματικές εξάρσεις, χωρίς να γίνει μελό, χωρίς να επιδιώξει καν να δικαιολογηθεί μπροστά μας και να επιζητήσει δικαιοσύνη. Γοητευτική και επιβλητική, μ’ ένα αέρινο φόρεμα (της Βασιλικής Σύρμα), στάθηκε με περίσσια αξιοπρέπεια στο λιτό σκηνικό του Γιάννη Αρβανίτη, στο οποίο δέσποζε ένα μπαούλο αναμνήσεων, και ξετύλιξε το νήμα της ζωής της, αφηγούμενη το εμφύλιο κύτταρο του θεάτρου και του τόπου της.
Το κείμενο του Μάνου Καρατζογιάννη, που βασίστηκε στο προσωπικό αρχείο του Μάνου Ελευθερίου, αφοσιωμένου συλλέκτη της προσωπικής ιστορίας της Ελένης Παπαδάκη, πέτυχε, αυτό που ο ίδιος είχε θέσει εξ αρχής ως στόχο του: «Η παραφροσύνη του καιρού της μεγάλης αυτής Ελληνίδας ηθοποιού έγινε το μέσο, για να αρθρωθεί ολοκάθαρα το σημερινό αίτημα: μόνο μέσα από το σεβασμό στην προσωπική ιστορία του άλλου, και όχι από συνήθη επαναστατικά τσιτάτα, ενδέχεται να έρθει η δημοκρατία, που όλοι ονειρευόμαστε».
Aξίζει να δει κάποιος το «Για την Ελένη»; Επιβάλλεται θα λέγαμε, γιατί μέσω της ζωής της Ελένης Παπαδάκη αναβιώνει μια ξεχασμένη, και άγνωστη για πολλούς, περίοδος της Ελληνικής ιστορίας και λαμβάνει χώρα ένα ιδιάζον ψυχογράφημα του τόπου μας …» Γεωργία Οικονόμου – tft
«Η Μαρία Κίτσου, σε μια ερμηνεία καθηλωτική, υποδύεται τη σπουδαία πρωταγωνίστρια του θεάτρου, Ελένη Παπαδάκη, θύμα των Δεκεμβριανών, στην παράσταση «Για την Ελένη».» Aντιγόνη Κάραλη – «Έθνος»
«Η θεατρική παράσταση για τις τελευταίες ώρες της Ελένης Παπαδάκη, πριν την εκτέλεσή της, γέμισε και πήρε και παράταση.
Τόσο η συγγραφική και σκηνοθετική ματιά του Μάνου Καρατζογιάννη, όσο και η εξαιρετική ερμηνεία της Μαρίας Κίτσου συνέβαλαν σε αυτό το ενδιαφέρον αποτέλεσμα.» Μυρτώ Λοβέρδου – «Οι θεατρικές επιτυχίες της χρονιάς», Το Βήμα της Κυριακής
«H επιτυχία που γνώρισε ως κείμενο και ως παράσταση ο θεατρικός μονόλογος, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Μάνος Καρατζογιάννης, μας επιτρέπει να σκεφτούμε, ότι ο χώρος του θεάτρου είναι, ίσως, ο πιο ζωτικός, για να χαρείς τη συνέχεια ως αδιάσπαστη αλυσίδα». Θανάσης Νιάρχος – Τα Νέα
«Το έργο είναι κάτι περισσότερο από άρτιο. Είναι τίμιο. Η σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη, σε ύφος δημοτικού τραγουδιού, «παραλογής», καθοδηγεί σταθερά, με σίγουρο χέρι, τη χαρισματική Μαρία Κίτσου, σε μια εκ βαθέων προσωπική, άμεσα σωματική και ποιητική, συνάμα, ερμηνεία – μαρτυρία,που συγκλονίζει. Δίπλα της, βουβός – εύγλωττος ρόλος, εντυπωσιάζει ο «νεαρός εκτελεστής» του Σπύρου Κυριαζόπουλου. Το σκηνικό του Γιάννη Αρβανίτη, τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα, οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη, οι μουσικές επιλογές του Γιώργου Πούλιου, σαν από ένα σκοτεινό παραμύθι. Έξοχη η μουσική σύνθεση του τραγουδιού του Άρη Βλάχου. (Στίχοι Μάνου Ελευθερίου).» Λέανδρος Πολενάκης – Η Αυγή της Κυριακής
«Χαρισματική ηθοποιός η Μαρία Κίτσου, δεν… καμώνεται την Ελένη Παπαδάκη, που μιλά για την άγρια δολοφονία της και όσα οδήγησαν σε αυτή. «Γίνεται», σε ζηλευτό τρόπο εκείνη, δείχνοντας τη μεγάλη γκάμα της. Καυστική, καθώς περιγράφει τον πόλεμο, που δέχτηκε από την Κατίνα και όχι μόνο, συναρπαστική στην «απολογία» της, λίγο πριν τις σφαίρες, συνταρακτική στις ηχηρές σιωπές της. Μια πλήρης πρωταγωνίστρια, για την οποία καμαρώνουμε. Σαφώς και οφείλει να… επιστρέψει στην Ελένη, που της έκανε «δώρο» ο πολυσχιδής Μάνος Καρατζογιάννης!» Bασίλης Μπουζιώτης – Enikos
«Η Μαρία Κίτσου δίνει μια δυνατή ερμηνεία για τις τελευταίες ώρες της μεγάλης και αντισυμβατικής ηθοποιού. Ο Μάνος Καρατζογιάννης την καθοδηγεί σωστά, χωρίς μελοδραματισμούς, σε ένα σύντομο και γρήγορο κείμενο, που συγκινεί, χωρίς να γίνεται μελό: «Πώς δικαιώνονται στη σκηνή πρόσωπα αδικαίωτα, θύματα με ονοματεπώνυμο, σαν εμένα;»
Η παράσταση κλείνει με ένα από τα ελάχιστα ηχογραφημένα ντοκουμέντα της Ελένης Παπαδάκη, αλλά και την τελευταία της φωτογραφία, που απεικονίζει τη λαμπερή πρωταγωνίστρια νεκρή, μέσα στη λάσπη.
Δεν είναι ανάγκη, να γνωρίζει κάποιος, ποιά ήταν η Ελένη Παπαδάκη, για να δει την παράσταση. Μετά, πάντως, σίγουρα θα του γεννηθεί το ενδιαφέρουν να μάθει.
Μια πανέμορφη παράσταση, αισθητικά και υποκριτικά, μια απολογία της ηθοποιού, που ποτέ δεν της δόθηκε η ευκαιρία να κάνει (μιας και ποτέ δεν έγινε δίκη), σε μια, γεμάτη συναίσθημα, ερμηνεία από τη Μαρία Κίτσου.» Ηρώ Μητρούτσικου – Alphafreepress.gr
«… Όλα αυτά τα θυελλώδη και τραγικά περιστατικά για την εκτέλεση της Ελένης Παπαδάκη, ενσωματωμένα στον υπαρξιακό, αλλά και ιδεολογικό μονόλογο, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Μάνος Καρατζογιάννης, με πρωταγωνίστρια ένα παλλόμενο ζωντανό μίσχο με το όνομα Μαρία Κίτσου.» Δημήτρης Δανίκας – Πρώτο Θέμα
«Μια ιστορία που την έχουμε ξανακούσει, την έχουμε βιώσει στην καθημερινότητά μας, στη γειτονιά μας, στη χώρα μας, στον πλανήτη μας, ενίοτε τη βλέπουμε μέσα μας αποσιωπώντας τη φρικτή της αλήθεια. Γιατί αυτή η ιστορία είναι η σφαγή ενός αθώου. Ενός αθώου που ενοχλεί γιατί είναι απλά αυτόφωτος…
Λίγες μόνο σκέψεις έκανα, με αφορμή μια υπέροχη παράσταση «Για την Ελένη», που είχα την τύχη να παρακολουθήσω στο Tempus Verum – Εν Αθήναις. Είναι υπέροχη, δε θα πω γιατί, θα το καταλάβετε όσοι πάτε.» Ευσταθία – Onlytheater
«… Αυτό που είδαμε, απλώς το ζήσαμε μαζί με την υπέροχη Μαρία Κίτσου, η οποία έχει μια ικανότητα, να σε πηγαίνει στην καρδιά μιας κατάστασης και να βιώνεις όλα όσα έχει μέσα στην ψυχή και στο μυαλό της. Ο Μάνος Καρατζογιάννης έκανε, για άλλη μια φορά, μια εξαιρετική δουλειά.» Kατερίνα Γρυλλάκη – Full-Time.gr
Διαδικασία παρακολούθησης της παράστασης:
- Μετά την ολοκλήρωση της αγοράς εισιτηρίου/ κωδικού για την προβολή της παράστασης, θα μεταφερθείτε στη σελίδα της παραγγελίας σας, όπου θα φαίνεται, όπως παρακάτω, ο κωδικός εισόδου σας.
- Παράλληλα, θα λάβετε email από τη Viva Services με θέμα «Viva Παραγγελία Νο ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ», όπου θα βλέπετε επίσης τον κωδικό εισόδου. (Αν δε βρίσκετε το email στα εισερχόμενά σας, παρακαλούμε ελέγξτε και τους φακέλους «Ανεπιθύμητα» (Spam) και «Προσφορές».)
- Ο κωδικός εισόδου σας φαίνεται και στο PDF εισιτήριό σας (κάτω από το barcode του εισιτηρίου), το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε από τη σελίδα παραγγελίας σας.
- Όταν έρθει η ώρα να παρακολουθήσετε την παράσταση, κλικάρετε το κουμπί ΔΕΙΤΕ ONLINE, που θα βρείτε στη σελίδα προπώλησης, δίπλα από το κουμπί «Κράτηση», της ημέρας που έχετε επιλέξει. Το κουμπί ΔΕΙΤΕ ONLINE μπορείτε να το βρείτε και στη σελίδα της παραγγελίας σας.
- Αφού μεταβείτε στη σελίδα προβολής σας, εισάγετε τον κωδικό σας και παρακολουθείτε την παράσταση.
(Η είσοδος στη σελίδα προβολής της παράστασης δύναται να πραγματοποιηθεί από την ώρα έναρξης, έως και 3 ώρες μετά. Έπειτα, τ log in στην παράσταση, θα σταματήσει να είναι διαθέσιμο.)
- Καλή σας διασκέδαση!