Η έναρξη των νέων κύκλων «Τετάρτη με το Μέγαρο και Έλληνες σολίστ» στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος με έργα Brahms, Rachmaninoff και Gershwin / Grainger.
Το κοινό σε όλη την Ελλάδα αγκάλιασε τις διαδικτυακές εκδηλώσεις του Μεγάρου, δίνοντάς του δύναμη και έμπνευση να συνεχίσει να προσφέρει πολιτισμό, δωρεάν, ακόμα και με τους χώρους του κλειστούς στον κόσμο. Η συνέχεια, το 2021, θα είναι εξίσου πλούσια, μέχρι το κοινό να μπορέσει να έρθει ξανά στο Μέγαρο, με το ρεσιτάλ για δύο πιάνα του Βασίλη Βαρβαρέσου και της Αλεξίας Μουζά να ανοίγει τον κύκλο των streamings για την καινούργια χρονιά στις 13 Ιανουαρίου 2021.
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών εγκαινιάζει το 2021 με ένα ρεσιτάλ για δύο πιάνα και τους διεθνώς καταξιωμένους σολίστ Βασίλη Βαρβαρέσο και Αλεξία Μουζά, το οποίο σηματοδοτεί την έναρξη των νέων κύκλων «Τετάρτη με το Μέγαρο και Έλληνες σολίστ» στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Οι δύο διακεκριμένοι πιανίστες δίνουν ραντεβού με τους φίλους του Μεγάρου, την Τετάρτη 13 Ιανουαρίου, στις 8:30 το βράδυ, για να τους προσφέρουν ένα ρεσιτάλ για δύο πιάνα με έργα Brahms, Rachmaninoff και Gershwin / Grainger, σε δωρεάν live streaming από το site και τη σελίδα του Μεγάρου στο Fb.
Ο Βασίλης Βαρβαρέσος και η Αλεξία Μουζά, πολυβραβευμένοι καλλιτέχνες με διακρίσεις και βραβεύσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ρεσιτάλ και συναυλίες στις σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου, συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ, συνεργασίες με κορυφαίες ορχήστρες, μεγάλους μαέστρους και σολίστ και αξιόλογη δισκογραφική παρουσία, θα αρχίσουν το πρόγραμμα τους με τις «Παραλλαγές» σε ένα θέμα του Joseph Haydn, έργο 56b του Johannes Brahms.
Πρόκειται για μια από τις πιο γοητευτικές συνθέσεις του ρομαντικού ρεπερτορίου για δύο πιάνα. Το βασικό θέμα προέρχεται από το περίφημο «Χορικό του Αγίου Αντωνίου», που αποδίδεται στο Haydn και ανακαλύφθηκε από το Brahms, σε μια ανυπόγραφη παρτιτούρα για πνευστά. Οι «Παραλλαγές» γράφτηκαν στα 1873 και ερμηνεύονται συχνά στην ορχηστρική τους εκδοχή.
To δεύτερο έργο της βραδιάς, η Σουίτα αρ. 2 για δύο πιάνα, έργο 17 του Sergei Rachmaninoff γράφτηκε στην Ιταλία τους πρώτους μήνες του 1901 και αποτέλεσε, για το μεγάλο Ρώσο μουσουργό και δεξιοτέχνη, ένα έργο – ορόσημο, που τον επανέφερε, ύστερα από μια δύσκολη περίοδο, στο δρόμο της δημιουργικότητας. Η Δεύτερη Σουίτα παρουσιάστηκε, για πρώτη φορά, στα τέλη της ίδιας χρονιάς, στη Μόσχα, με το Rachmaninoff και τον εξάδελφό του Alexander Siloti στο πιάνο.
Για τον επίλογο του ρεσιτάλ τους στο Μέγαρο, ο Βασίλης Βαρβαρέσος και η Αλεξία Μουζά επέλεξαν το έργο «Πόργκυ και Μπες», Φαντασία για δύο πιάνα (1951) του Αυστραλού συνθέτη, ενορχηστρωτή και πιανίστα Percy Grainger, η οποία βασίζεται στην ομώνυμη διάσημη όπερα, με τα έντονα τζαζ στοιχεία του George Gershwin και συνδυάζει με αριστοτεχνικό τρόπο μελωδίες, που αγαπήθηκαν από το κοινό σε κάθε γωνιά της Γης, όπως για παράδειγμα το υπέροχο «Summertime».
Παρακολουθήστε το ρεσιτάλ από τις ιστοσελίδες του Μεγάρου ή του ΥΠΠΟΑ: digitalculture.gov.gr.
Ή από το Fb: www.facebook.com/megaron.gr.