Εγγύηση για μια βραδιά γεμάτη ποιοτική μουσική, γεμάτη τραγούδια που όλοι έχουμε αγαπήσει, αποτελεί η εμφάνιση της Ελευθερίας Αρβανιτάκη και του Γιώργου Περρή στο «Μουσικό Κουτί» την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021, στις 22:00, προσκεκλημένοι του Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη.
Οι δύο καλεσμένοι, αλλά και οι οικοδεσπότες της εκπομπής μάς μεταφέρουν σε ένα δίωρο ξεχωριστό μουσικό ταξίδι από την Σκόπελο έως την Πλάκα και από τη Γαλλία έως την Ισπανία με τραγούδια της Λίνας Νικολακοπούλου, του Σταμάτη Σπανουδάκη, του Michel Legrand, του Νίκου Ζούδιαρη, του Θέμη Καραμουρατίδη, αλλά και του Nick Cave.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη για ακόμα μια φορά μαγεύει με τη μοναδική φωνή της. Ερμηνεύει τη μεγάλη επιτυχία «Για των ματιών σου το χρώμα» σε μια λάτιν εκδοχή και ξεσηκώνει.
Αλλά και ο Γιώργος Περρής συνεπαίρνει με την ερμηνεία του στην μπαλάντα «Καρδιά κοίτα», σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου. Κλέβουν καρδιές το μπουζούκι και το βιολί που τον συνοδεύουν.
Και η βραδιά συνεχίζεται με το διαχρονικό «Ό,τι και αν πω δεν σε ξεχνώ», που φέρει την ανεξίτηλη υπογραφή του Βασίλη Τσιτσάνη, σε διασκευή του Νίκου Πορτοκάλογλου. Στα μικρόφωνα οι δύο καλεσμένοι, αλλά και οι οικοδεσπότες της εκπομπής σε ένα τραγούδι που πάντα θα μας συγκινεί.
Ξεχωριστό και το καθιερωμένο jukebox της εκπομπής. Η μπάντα του «Μουσικού Κουτιού» διασκευάζει τα αγαπημένα της Ελευθερίας Αρβανιτάκη και του Γιώργου Περρή, και η σκηνή παίρνει… φωτιά! Το «Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη» της Δανάης Στρατηγοπούλου, δίνει τη θέση του στο «Τελευταίο ποτηράκι» του Μανώλη Χιώτη. Ακολουθεί «Η νύχτα θέλει έρωτα» του Χρήστου Νικολόπουλου και το «Τι λείπει» του Νίκου Πορτοκάλογλου. Ο κατάλογος ολοκληρώνεται με REM και «Everybody hurts», καθώς και με παραδοσιακά «Λιανοχορταρούδια» της Θράκης.
Ξεχωριστές και οι διηγήσεις από τη ζωή των καλλιτεχνών.
«Όταν ανακάλυψα τα ρεμπέτικα ήταν σαν να ανακάλυψα έναν καινούργιο κόσμο, σαν να ανακάλυπτα μία άλλη ιστορία της Ελλάδας» εξομολογείται η Ελευθερία Αρβανιτάκη, κάνοντας μια αναδρομή στα πρώτα χρόνια της καριέρας της: «Με την Οπισθοδρομική Κομπανία τριγυρνάγαμε και συλλέγαμε κομμάτια. Βρεθήκαμε κατά λάθος το καλοκαίρι του ’79 στη Σκόπελο… Παίζαμε σε μια ταβέρνα με τα παιδιά και ήρθε ο Σαββόπουλος να δει το κορίτσι της παρέας, να με δει. Στη συνέχεια μας έκανε πρόταση να παίξουμε στο πρόγραμμα που ετοίμαζε στην Πλάκα… Αυτό που πετύχαμε με την Οπισθοδρομική είναι ότι δεν παίζαμε τα τραγούδια για να αναβιώσουμε ένα κλίμα, αλλά τα φέρναμε στο σήμερα και στον πολιτισμό που κουβαλούσε ο καθένας από εμάς».
Ο Νίκος Πορτοκάλογλου θυμάται την πρώτη του συνάντηση με την Ελευθερία Αρβανιτάκη: «Εκεί σε είδα και εγώ, στο πρόγραμμα “Γιγανταιώρημα” στον “Σκορπιό”. Θυμάμαι ένα κορίτσι που έμοιαζε περισσότερο σαν να έχει βγει από ροκ συγκρότημα παρά σαν λαϊκή τραγουδίστρια. Και έκανες αυτά τα παλιά τραγούδια να ακούγονται φρέσκα και δροσερά σαν να γράφτηκαν σήμερα».
Όταν διαλύεται η Οπισθοδρομική, η Ελευθερία Αρβανιτάκη αποφασίζει να τα παρατήσει, ωστόσο ο Χρήστος Νικολόπουλος την πείθει να ξανατραγουδήσει. Ευτυχώς που επέμενε, γιατί στις «Νταλίκες» την ακούει ο Σταμάτης Σπανουδάκης, με τον οποίο κάνει τον πρώτο της προσωπικό δίσκο. Η μεγάλη επιτυχία δεν αργεί να έρθει.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη δεν σταματά ποτέ να αναζητά και να εμπιστεύεται στις δισκογραφικές της δουλειές δημιουργούς της νέας γενιάς. Τα «Μεγάλα Ταξίδια», τον πιο πρόσφατό της δίσκο, τον έφτιαξε με «συνεπιβάτες» δύο δημιουργούς που αγαπάει και εκτιμά πολύ, τον Θέμη Καραμουρατίδη και τη Λήδα Ρουμάνη. «Είμαι πανευτυχής για αυτήν τη συνεργασία. Αισθάνθηκα αγάπη και γενναιοδωρία και από τους δυο, βάλαμε τα καλά μας και κάναμε… “Μεγάλα Ταξίδια”» λέει η Ελευθερία Αρβανιτάκη.
Ο Γιώργος Περρής, που πορεύεται με πυξίδα του το «Χάρτινο το Φεγγαράκι», γεννήθηκε από Έλληνα πατέρα και Γαλλίδα μητέρα. Αν και είναι νέος σε ηλικία, έχει κάνει μια αξιοζήλευτη μουσική διαδρομή στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, με σημαντικές συνεργασίες και συναυλίες. Ο ίδιος αναφέρει για τις καταβολές του: «Υπήρχε μία διχοτομία στον τρόπο που μεγάλωσα. Από το πρωί μέχρι το μεσημέρι ήταν όλα ελληνικά, το σχολείο, οι φίλοι μου… Με το που γυρνούσα σπίτι, όλα… τούμπα. Γαλλική κουζίνα, γαλλικά βιβλία, γαλλικό τραγούδι… Μεγάλωσα κλέβοντας στοιχεία και από τις δύο χώρες. Τώρα είμαι 75% Έλληνας και 25% Γάλλος, αλλά αυτό αλλάζει ανάλογα με το πόσο εκνευρισμένος είμαι με την κάθε χώρα!»
«Σταθερά στα Όνειρα» προχωρά και στον τελευταίο του δίσκο, συντροφιά με την Ευανθία Ρεμπούτσικα, τη Λίνα Νικολακοπούλου και τη σύμπραξη του Γιώργου Νταλάρα στο τραγούδι «Καρδιά Κοίτα», για τον οποίο αναφέρει: «Ο Γιώργος είναι πραγματικά πολύ γενναιόδωρος και του χρωστάω μεγάλη ευγνωμοσύνη. Ήρθε στο στούντιο και με τρομερή σεμνότητα μου είπε ότι θα κάνει φωνητικά σε εμένα… Δεν ήθελε να μου χαλάσει το τραγούδι, γιατί κατά τη γνώμη του το είχα πει εξαιρετικά». Στο δίλημμα «Αλεξανδράκης ή Χορν», η απάντηση του Γιώργου Περρή είναι «Χορν, γιατί έχει μια γοητεία ξεχωριστή και ήθελα να του μοιάσω».
Εγγύηση για μια βραδιά γεμάτη ποιοτική μουσική, γεμάτη τραγούδια που όλοι έχουμε αγαπήσει, αποτελεί η εμφάνιση της Ελευθερίας Αρβανιτάκη και του Γιώργου Περρή στο «Μουσικό Κουτί» την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021, στις 22:00, προσκεκλημένοι του Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη.
Οι δύο καλεσμένοι, αλλά και οι οικοδεσπότες της εκπομπής μάς μεταφέρουν σε ένα δίωρο ξεχωριστό μουσικό ταξίδι από την Σκόπελο έως την Πλάκα και από τη Γαλλία έως την Ισπανία με τραγούδια της Λίνας Νικολακοπούλου, του Σταμάτη Σπανουδάκη, του Michel Legrand, του Νίκου Ζούδιαρη, του Θέμη Καραμουρατίδη, αλλά και του Nick Cave.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη για ακόμα μια φορά μαγεύει με τη μοναδική φωνή της. Ερμηνεύει τη μεγάλη επιτυχία «Για των ματιών σου το χρώμα» σε μια λάτιν εκδοχή και ξεσηκώνει.
Αλλά και ο Γιώργος Περρής συνεπαίρνει με την ερμηνεία του στην μπαλάντα «Καρδιά κοίτα», σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου. Κλέβουν καρδιές το μπουζούκι και το βιολί που τον συνοδεύουν.
Και η βραδιά συνεχίζεται με το διαχρονικό «Ό,τι και αν πω δεν σε ξεχνώ», που φέρει την ανεξίτηλη υπογραφή του Βασίλη Τσιτσάνη, σε διασκευή του Νίκου Πορτοκάλογλου. Στα μικρόφωνα οι δύο καλεσμένοι, αλλά και οι οικοδεσπότες της εκπομπής σε ένα τραγούδι που πάντα θα μας συγκινεί.
Ξεχωριστό και το καθιερωμένο jukebox της εκπομπής. Η μπάντα του «Μουσικού Κουτιού» διασκευάζει τα αγαπημένα της Ελευθερίας Αρβανιτάκη και του Γιώργου Περρή, και η σκηνή παίρνει… φωτιά! Το «Τι είν’ αυτό που το λένε αγάπη» της Δανάης Στρατηγοπούλου, δίνει τη θέση του στο «Τελευταίο ποτηράκι» του Μανώλη Χιώτη. Ακολουθεί «Η νύχτα θέλει έρωτα» του Χρήστου Νικολόπουλου και το «Τι λείπει» του Νίκου Πορτοκάλογλου. Ο κατάλογος ολοκληρώνεται με REM και «Everybody hurts», καθώς και με παραδοσιακά «Λιανοχορταρούδια» της Θράκης.
Ξεχωριστές και οι διηγήσεις από τη ζωή των καλλιτεχνών.
«Όταν ανακάλυψα τα ρεμπέτικα ήταν σαν να ανακάλυψα έναν καινούργιο κόσμο, σαν να ανακάλυπτα μία άλλη ιστορία της Ελλάδας» εξομολογείται η Ελευθερία Αρβανιτάκη, κάνοντας μια αναδρομή στα πρώτα χρόνια της καριέρας της: «Με την Οπισθοδρομική Κομπανία τριγυρνάγαμε και συλλέγαμε κομμάτια. Βρεθήκαμε κατά λάθος το καλοκαίρι του ’79 στη Σκόπελο… Παίζαμε σε μια ταβέρνα με τα παιδιά και ήρθε ο Σαββόπουλος να δει το κορίτσι της παρέας, να με δει. Στη συνέχεια μας έκανε πρόταση να παίξουμε στο πρόγραμμα που ετοίμαζε στην Πλάκα… Αυτό που πετύχαμε με την Οπισθοδρομική είναι ότι δεν παίζαμε τα τραγούδια για να αναβιώσουμε ένα κλίμα, αλλά τα φέρναμε στο σήμερα και στον πολιτισμό που κουβαλούσε ο καθένας από εμάς».
Ο Νίκος Πορτοκάλογλου θυμάται την πρώτη του συνάντηση με την Ελευθερία Αρβανιτάκη: «Εκεί σε είδα και εγώ, στο πρόγραμμα “Γιγανταιώρημα” στον “Σκορπιό”. Θυμάμαι ένα κορίτσι που έμοιαζε περισσότερο σαν να έχει βγει από ροκ συγκρότημα παρά σαν λαϊκή τραγουδίστρια. Και έκανες αυτά τα παλιά τραγούδια να ακούγονται φρέσκα και δροσερά σαν να γράφτηκαν σήμερα».
Όταν διαλύεται η Οπισθοδρομική, η Ελευθερία Αρβανιτάκη αποφασίζει να τα παρατήσει, ωστόσο ο Χρήστος Νικολόπουλος την πείθει να ξανατραγουδήσει. Ευτυχώς που επέμενε, γιατί στις «Νταλίκες» την ακούει ο Σταμάτης Σπανουδάκης, με τον οποίο κάνει τον πρώτο της προσωπικό δίσκο. Η μεγάλη επιτυχία δεν αργεί να έρθει.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη δεν σταματά ποτέ να αναζητά και να εμπιστεύεται στις δισκογραφικές της δουλειές δημιουργούς της νέας γενιάς. Τα «Μεγάλα Ταξίδια», τον πιο πρόσφατό της δίσκο, τον έφτιαξε με «συνεπιβάτες» δύο δημιουργούς που αγαπάει και εκτιμά πολύ, τον Θέμη Καραμουρατίδη και τη Λήδα Ρουμάνη. «Είμαι πανευτυχής για αυτήν τη συνεργασία. Αισθάνθηκα αγάπη και γενναιοδωρία και από τους δυο, βάλαμε τα καλά μας και κάναμε… “Μεγάλα Ταξίδια”» λέει η Ελευθερία Αρβανιτάκη.
Ο Γιώργος Περρής, που πορεύεται με πυξίδα του το «Χάρτινο το Φεγγαράκι», γεννήθηκε από Έλληνα πατέρα και Γαλλίδα μητέρα. Αν και είναι νέος σε ηλικία, έχει κάνει μια αξιοζήλευτη μουσική διαδρομή στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, με σημαντικές συνεργασίες και συναυλίες. Ο ίδιος αναφέρει για τις καταβολές του: «Υπήρχε μία διχοτομία στον τρόπο που μεγάλωσα. Από το πρωί μέχρι το μεσημέρι ήταν όλα ελληνικά, το σχολείο, οι φίλοι μου… Με το που γυρνούσα σπίτι, όλα… τούμπα. Γαλλική κουζίνα, γαλλικά βιβλία, γαλλικό τραγούδι… Μεγάλωσα κλέβοντας στοιχεία και από τις δύο χώρες. Τώρα είμαι 75% Έλληνας και 25% Γάλλος, αλλά αυτό αλλάζει ανάλογα με το πόσο εκνευρισμένος είμαι με την κάθε χώρα!»
«Σταθερά στα Όνειρα» προχωρά και στον τελευταίο του δίσκο, συντροφιά με την Ευανθία Ρεμπούτσικα, τη Λίνα Νικολακοπούλου και τη σύμπραξη του Γιώργου Νταλάρα στο τραγούδι «Καρδιά Κοίτα», για τον οποίο αναφέρει: «Ο Γιώργος είναι πραγματικά πολύ γενναιόδωρος και του χρωστάω μεγάλη ευγνωμοσύνη. Ήρθε στο στούντιο και με τρομερή σεμνότητα μου είπε ότι θα κάνει φωνητικά σε εμένα… Δεν ήθελε να μου χαλάσει το τραγούδι, γιατί κατά τη γνώμη του το είχα πει εξαιρετικά». Στο δίλημμα «Αλεξανδράκης ή Χορν», η απάντηση του Γιώργου Περρή είναι «Χορν, γιατί έχει μια γοητεία ξεχωριστή και ήθελα να του μοιάσω».