No Result
View All Result
  • Login
Advertisement Banner
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

Πάνος Μουζουράκης: To «Αυτή Είναι Η Ζωή» επανακυκλοφορεί σε ένα άκρως καλοκαιρινό remix!

«Μουσική Βραδιά στον Κήπο»: Η Σοφία Παπαδημητροπούλου, ο Γιάννης Γεωργιάδης και ο Ζήσιμος Σουλκούκης στον Κήπο της Βορέειου Βιβλιοθήκης

Σχολεία: Σημαντικές αλλαγές από Σεπτέμβριο

Ιούν 30, 2021
in Εκπαιδευτικά
Reading Time: 1 min read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

Κλειστά τα σχολεία αύριο λόγω χιονοπτώσεων στη Βόρεια Ελλάδα – Αναλυτικά η λίστα

Κλειστά τα σχολεία αύριο λόγω χιονοπτώσεων στη Βόρεια Ελλάδα – Αναλυτικά η λίστα

Ιαν 12, 2025
Σχολεία: Σημαντικές αλλαγές από Σεπτέμβριο

Κλειστά τα σχολεία στις 15 Νοεμβρίου – Δείτε τον λόγο

Νοέ 7, 2024
Σχολεία: Επιστροφή με μάσκες – Πότε ξεκινούν οι εξετάσεις σε γυμνάσια – λύκεια

Η ΟΛΜΕ προκηρύσσει τρίωρες στάσεις εργασίας στα σχολεία τον Νοέμβριο

Νοέ 4, 2024
Κάντε share!
         
      

Σημαντικές αλλαγές θα εφαρμοστούν στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με όσα προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στην εβδομάδα.

Το νέο νομοσχέδιο θα αφορά την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις δομές εκπαίδευσης – αξιολόγηση στελεχών, ενώ περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για την εκκλησιαστική εκπαίδευση.

Κατά τη Νίκη Κεραμέως, στόχοι του νομοσχεδίου είναι:

α) η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών

β) η παροχή ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά

γ) η καθιέρωση εναλλακτικών διαδρομών εκπαίδευσης

δ) η μετατροπή του σχολείου «από κλειστό και συγκεντρωτικό» σε ένα «πιο ελεύθερο και αυτόνομο» σχολείο.

Ακολουθούν 17 ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο νομοσχέδιο

1) Ποιες είναι οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών: 

Ελευθερία – Αυτονομία σχολείου:
Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο)
Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη
Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης
Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών μας
Ενισχύουμε το ρόλο των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες,  υπεύθυνοι οργάνωσης και συντονισμού μαθητείας στα ΕΝΕΕΓΥΛ)
Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε
Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο
Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς μας – Αποκεντρώνουμε το σύστημα

Ελληνική PISA:
Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου
Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για την αποτύπωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και τη διαρκή του αναβάθμιση

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών:  
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και έμφαση στην επιμόρφωση
Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό τη συνεχή τους βελτίωση
Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των στελεχών εκπαίδευσης
Αξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης

Εκκλησιαστική Εκπαίδευση:
Κληρικοί Δημοσίου μόνο με πτυχίο από Σχολή Μαθητείας Κληρικών ή από ΑΕΙ
Αναβαθμίζουμε το επίπεδο εκπαίδευσης των κληρικών
Συνένωση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών από 4 σε 2
Καλύτερες προοπτικές για τους νέους μας, εξορθολογισμός Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας.

2) Ποια είναι η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου; 

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός ακόμη καλύτερου σχολείου για τα παιδιά μας, που εξασφαλίζει όλα τα απαραίτητα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους, και η απελευθέρωση του δυναμικού των εκπαιδευτικών μας, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης και αυξημένης λογοδοσίας.

Η πρότασή μας αποτελείται από 3 αλληλένδετους πυλώνες: 
Την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.
Τη θέσπιση μηχανισμού αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ως μηχανισμού βελτίωσης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών.
Την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης ως κρίσιμων πυλώνων για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.
Επιπλέον, εισάγουμε για πρώτη φορά ένα οργανωμένο σύστημα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου του κλήρου, υπό την εποπτεία της Πολιτείας, και τη συνέχιση εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

3) Αυτονομία:

Γιατί ενισχύεται η αυτονομία των σχολικών μονάδων και πώς;

Γιατί: Στην καρδιά του εγχειρήματος της αυτονομίας είναι η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ (2016), η ενίσχυση της αυτονομίας είναι άμεσα συνυφασμένη με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, καθώς και με υψηλότερες επιδόσεις μαθητών. Η Ελλάδα έχει το μικρότερο δείκτη αυτονομίας ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, με πάνω από 80% των αποφάσεων να λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 35%).

Πώς: Στην πράξη, η αυτονομία των σχολικών μονάδων ενισχύεται σε τρεις άξονες:

Δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, μέσω π.χ. της εισαγωγής της ελεύθερης επιλογής βιβλίου από τους εκπαιδευτικούς, της μεγαλύτερης ευελιξίας στον τρόπο διεξαγωγής των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (ομαδική/ατομική εργασία, μέθοδοι ανεστραμμένης τάξης, αντί για ωριαίο διαγώνισμα), της δυνατότητας δημιουργίας ομίλων.
Ενισχύεται ο ρόλος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ώστε να μπορεί να λάβει τις αποφάσεις εκείνες που θα καταστήσουν το σχολείο πιο αυτόνομο, αλλά και ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης.
Διαμορφώνεται ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας, γιατί η ενισχυμένη αυτονομία απαιτεί και ένα πλαίσιο ελέγχων και ισορροπιών. Σε αυτό το πνεύμα, εισάγονται, μεταξύ άλλων, η «ελληνική PISA» και η υποχρέωση δημιουργίας και συντήρησης προσβάσιμης ιστοσελίδας σε κάθε σχολική μονάδα.

4) Τι είναι το πολλαπλό βιβλίο; Θα μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να διαλέγει οποιοδήποτε βιβλίο θέλει; 

Το πολλαπλό βιβλίο δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν, ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης, ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης. Η Ελλάδα και η Κύπρος αποτελούν τη μειοψηφία των χωρών ΕΕ που διατηρούν το μονοπώλιο του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου.

5) Ποιες αλλαγές συντελούνται στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης και πού αποσκοπούν;

Προβλέπονται δύο σημαντικές τομές ως προς την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών:

Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί πλέον να επιλέξει τη μορφή της τετραμηνιαίας δοκιμασίας αξιολόγησης των μαθητών, π.χ. να αναθέσει κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, μια ομαδική παρουσίαση ή να αξιοποιήσει τις μεθόδους της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom), όπου π.χ. ο ίδιος ο μαθητής καλείται να παρουσιάσει το μάθημα της ημέρας ή να εισηγείται τρόπους επίλυσης προβλημάτων. Δίνεται βήμα στη δημιουργική πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού, το μάθημα γίνεται πιο ενδιαφέρον, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε τάξης.
Αλλάζει και η φιλοσοφία της «εξεταστέας» ύλης. Το βιβλιοκεντρικό μοντέλο της απομνημόνευσης αντικαθίσταται από το γνωσιοκεντρικό μοντέλο του πολλαπλού βιβλίου. Το πολλαπλό βιβλίο στοχεύει στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και στην ουσιαστική κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.

6) Πώς ενισχύεται η εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στην οργάνωση της διδασκαλίας;

Ανάμεσα σε άλλους, με τους εξής τρόπους:

Ελεύθερη επιλογή βιβλίου
Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (π.χ. ατομική/ομαδική εργασία, flipped classroom, αντί για μόνη επιλογή το ωριαίο διαγώνισμα) & τέλος στην υπερρύθμιση λοιπών ενδιάμεσων δοκιμασιών (π.χ. στον αριθμό και διάρκεια λοιπών δοκιμασιών)
Αποκέντρωση της διαδικασίας διεξαγωγής εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων– σήμερα απαιτείται έγκριση Υπ. Παιδείας
Δυνατότητα διοργάνωσης εκπαιδευτικών ομίλων (υπεύθυνοι εκπ/κών ομίλων)
Απλοποίηση διαδικασίας διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός των σχολικών μονάδων

7) Τι σημαίνει στην πράξη η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης; 

Ο Διευθυντής αποκτά τις αρμοδιότητες εκείνες που του επιτρέπουν να υπηρετήσει το αυτόνομο σχολείο, ενώ πλέον καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής. Συγκεκριμένα προβλέπεται:

Θέσπιση υποστηρικτικών οργάνων – distributed leadership model
Υποδιευθυντές (επιλογή μετά από εισήγηση Διευθυντή)
Ενδοσχολικοί Συντονιστές
Μέντορες
Υπεύθυνοι διασύνδεσης με τη μαθητεία στα ΕΝΕΕΓΥΛ
Διοργάνωση ετήσιων επιμορφώσεων
Διευθυντής ως αξιολογητής των εκπαιδευτικών του – παρατηρήσεις μαθημάτων
Αρμοδιότητα για τη διοργάνωση παιδαγωγικών συναντήσεων
Αρμοδιότητα για την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου
Δυνατότητα αξιοποίησης σχολικών εγκαταστάσεων εκτός σχολικού ωραρίου
Δυνατότητα εξασφάλισης επιπλέον πόρων μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων & την ευκολότερη αποδοχή δωρεών και χορηγιών
Αύξηση θητείας από 3ετή σε 4ετή και δυνατότητα επαναδιορισμού χωρίς όριο 2 θητειών

8) Σε τι στοχεύει η δυνατότητα αξιοποίησης σχολικών εγκαταστάσεων; 

Μια από τις ελευθερίες που δίνονται στα σχολεία είναι η μεγαλύτερη δυνατότητα αξιοποίησης των σχολικών εγκαταστάσεων μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος, για τη διοργάνωση σχολικών εκδηλώσεων ή άλλων προγραμμάτων που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Πλέον, προτείνεται την απόφαση διοργάνωσης να την λαμβάνει το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν και εκπρόσωποι του Σχολείου και του Δήμου. Σε περίπτωση που κάποια σχολική εκδήλωση, όπως για παράδειγμα μια θεατρική παράσταση, αποφέρει έσοδα, προβλέπεται ότι τα έσοδα αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τη σχολική μονάδα που διοργάνωσε την εκδήλωση. Αυτό σαφώς και δεν επηρεάζει με κανέναν τρόπο το ύψος της τακτικής επιχορήγησης των σχολικών μονάδων. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι τα σχολεία αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία στη δυνατότητά τους να διοργανώνουν εκδηλώσεις στον χώρο τους, και εφόσον το επιθυμούν, να ορίζουν και κάποιο εισιτήριο.

9) Ποιος είναι ο σκοπός των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου (ελληνική PISA); 

Πρόκειται για ένα τεστ διάγνωσης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός της ελληνικής PISA είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών – όχι η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή. Τα αποτελέσματα, άλλωστε, θα είναι ανώνυμα, επομένως δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Η διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος σημειώνει αυξητική τάση στις χώρες του ΟΟΣΑ – π.χ. στην Πορτογαλία, τη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

10) Με ποιους τρόπους ενισχύεται η ενταξιακή εκπαίδευση; 

Το νομοσχέδιο προάγει την ενταξιακή εκπαίδευση με 5 βασικούς τρόπους:

Δημιουργία 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για πρώτη φορά στη γενική εκπαίδευση.
Μεγαλύτερη ευελιξία στη μορφή των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης: Συμβατή με τη διαφοροποιημένη διδακτική και διευκόλυνση προσαρμογής στις ανάγκες του κάθε μαθητή.
Παροχή προγραμμάτων πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Δίνεται δηλαδή η δυνατότητα στους γονείς να απευθυνθούν νωρίτερα – πριν από την εγγραφή τους στο νηπιαγωγείο – στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των παιδιών τους. Στόχος να εξασφαλιστεί ότι  όλοι οι μαθητές θα έχουν την κατάλληλη υποστήριξη, ώστε να υιοθετηθούν εγκαίρως εξατομικευμένα μέτρα ενίσχυσης.
Δημιουργία ρόλου Υπεύθυνου Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.).
Προσβασιμότητα των ιστοσελίδων όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων.

11) Τι μορφή θα έχει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; 

Εισάγουμε την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, αξιολόγηση με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, και έμφαση στην επιμόρφωση ως απαραίτητο μέτρο για τη θέσπιση ενός μηχανισμού ανατροφοδότησης και διασφάλισης της διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού και της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Η αξιολόγηση του έργου είναι περιγραφική (4βαθμη κλίμακα: «εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό»), όχι ποσοτική, και αφορά τρία πεδία αξιολόγησης: (α) τη γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία, από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης/Ειδικότητας, (β) το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία, από τον Διευθυντή, και (γ) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία, από κοινού από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης και τον Διευθυντή.

12) Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση εκπαιδευτικών;

α) Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί. Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, και παροχή παιδαγωγικής υποστήριξης όπου αυτή απαιτείται.

β) Πρόσθετο κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερη προσφορά και διαρκή βελτίωση: Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτεί το έργο τους. Η αξιολόγηση διασφαλίζει τη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

γ) Η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών – ένα μηχανισμό λογοδοσίας.

δ) Τι συμβαίνει στο εξωτερικό: Η αξιολόγηση (σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο) αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με βασικές εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία.

13) Προβλέπονται πριμοδοτήσεις (bonus) ή/και κυρώσεις ανάλογα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης για την υπηρεσιακή πορεία του εκπαιδευτικού; 

Όχι. Όπως και στην πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών (90%), κύριος στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η παροχή ανατροφοδότησης και η αυτοβελτίωση. Η παροχή επιπλέον κινήτρων (π.χ. bonus) και η επιβολή κυρώσεων δεν αποτελούν τον κανόνα στις χώρες της ΕΕ. Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο, η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα. Ευθύνη για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εξειδικευμένης επιμόρφωσης έχει ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης (παιδαγωγικό στέλεχος εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης).

14) Τι αλλάζει στις δομές εκπαίδευσης και με ποιο σκεπτικό; 

Η μεταρρύθμιση των δομών εκπαίδευσης έχει ως κύρια στόχευση την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση της παιδαγωγικής υποστήριξης που αυτοί λαμβάνουν. Για αυτόν τον σκοπό ιδρύονται θέσεις στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, δηλαδή θέσεις Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης τόσο σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όσο και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης αυξάνονται στον αριθμό και υπηρετούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ώστε να είναι πιο κοντά στις σχολικές μονάδες και να υποστηρίζουν έμπρακτα και σε καθημερινή βάση την εκπαιδευτική κοινότητα. Επίσης, ιδρύονται 1.100 νέες οργανικές θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα Κέντρα Διάγνωσης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), οι οποίες θα καλύπτουν τις ανάγκες των σχολικών μονάδων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

15) Τι αλλάζει στη διαδικασία επιλογής στελεχών; 

Ως προς τα κριτήρια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυξάνεται η απαιτούμενη προϋπηρεσία για την ανάληψη θέσεων ευθύνης και προστίθεται ως κεντρικό κριτήριο επιλογής το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του υποψηφίου, κάτι το οποίο είχε απαλειφθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή στελεχών και εκπαιδευτικών σε διαδικασίες επιλογής σε θέση ευθύνης, αποτελεί να μην έχουν αξιολογηθεί ως ανεπαρκείς ή μη ικανοποιητικοί, αντιστοίχως, στις σχετικές εκθέσεις αξιολόγησης κατά την τελευταία τετραετία. Ως προς τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, προβλέπεται η δοκιμασία της μελέτης περίπτωσης.

16) Με ποιον τρόπο αναβαθμίζεται η ποιότητα του κλήρου; 

Το παρόν νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του κλήρου. Συγκεκριμένα, η δευτεροβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση εντάσσεται στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπό την εποπτεία του κράτους, ενώ τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές των εκκλησιαστικών σχολείων θα επιλέγονται βάσει κριτηρίων, οδηγώντας στη συνολική αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Επιπλέον, δημιουργούνται 3 Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (ΣΜΥΚ), μέσω της μετατροπής υφιστάμενων εκκλησιαστικών σχολείων, οι οποίες θα αποτελούν δομές μεταδευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής εκπαίδευσης με διετές πρόγραμμα σπουδών. Στο εξής, απαραίτητη προϋπόθεση για να μισθοδοτηθεί ένας κληρικός από το δημόσιο θα είναι η κατοχή Διπλώματος ΣΜΥΚ  ή πτυχίου Α.Ε.Ι., δίνοντας τέλος στο φαινόμενο μισθοδοσίας αποφοίτων δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου ως κληρικών.

17) Τι αλλάζει στον χάρτη της ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης; 

Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του χάρτη της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης συνενώνονται οι δυνάμεις των υφιστάμενων δομών ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Ο αριθμός των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών μειώνεται από τέσσερις σε δύο, οι οποίες θα λειτουργούν στην Αθήνα και την Κρήτη, με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων σπουδών.

Πηγή: newsit.gr


Κάντε share!
         
      
Tags: σχολείαΥΠΠΟΑ
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

Πάνος Μουζουράκης: To «Αυτή Είναι Η Ζωή» επανακυκλοφορεί σε ένα άκρως καλοκαιρινό remix!

Next Post

«Μουσική Βραδιά στον Κήπο»: Η Σοφία Παπαδημητροπούλου, ο Γιάννης Γεωργιάδης και ο Ζήσιμος Σουλκούκης στον Κήπο της Βορέειου Βιβλιοθήκης

MikrofwnoTEAM

MikrofwnoTEAM

Related Posts

Σχολεία: Επιστροφή με μάσκες – Πότε ξεκινούν οι εξετάσεις σε γυμνάσια – λύκεια

Εξετάσεις 2025: Το αναλυτικό πρόγραμμα για γυμνάσια και λύκεια

Απρ 15, 2025
Ανοικτές οι πλατφόρμες για εγγραφές στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Τέλος μαθήματος: Πότε κλείνουν φέτος γυμνάσια και λύκεια – Οι επίσημες ημερομηνίες

Απρ 2, 2025

Πρεμιέρα για το eVivlio.gov.gr

Μαρ 19, 2025

Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ – Στάσεις εργασίας όλο τον Μάρτιο

Μαρ 4, 2025
Next Post
«Μουσική Βραδιά στον Κήπο»: Η Σοφία Παπαδημητροπούλου, ο Γιάννης Γεωργιάδης και ο Ζήσιμος Σουλκούκης στον Κήπο της Βορέειου Βιβλιοθήκης

«Μουσική Βραδιά στον Κήπο»: Η Σοφία Παπαδημητροπούλου, ο Γιάννης Γεωργιάδης και ο Ζήσιμος Σουλκούκης στον Κήπο της Βορέειου Βιβλιοθήκης

No Result
View All Result

Popular.

  • «MasterChef 2025» : Λευτέρης, Παναγιώτης ή Γιώργος;  Ποιος θα αφήσει την ποδιά του στο τέλος της βραδιάς; (Trailer)

    «MasterChef 2025» : Λευτέρης, Παναγιώτης ή Γιώργος; Ποιος θα αφήσει την ποδιά του στο τέλος της βραδιάς; (Trailer)

    342 shares
    Share 137 Tweet 86
  • Πέννυ Μπαλτατζή: Ανεβαίνει στο πιο ψηλό σημείο της Αθήνας και μας προσκαλεί σε δύο ξεχωριστές βραδιές γεμάτες αυθεντική jazz, λάμψη και συναίσθημα

    334 shares
    Share 134 Tweet 84
  • Οι Arcade μιλούν αποκλειστικά στο MIKROFWNO.GR για τη Eurovision

    1390 shares
    Share 615 Tweet 323
  • Η Φίνος Φιλμ γιορτάζει τη Γιορτή της Μητέρας με ένα τρυφερό αφιέρωμα στις “Ελληνίδες μάνες” (vid)

    328 shares
    Share 131 Tweet 82
  • Eurovision 2025: Με την Klavdia στο Τιρκουάζ Χαλί!

    328 shares
    Share 131 Tweet 82
  • Όλη η μαγεία της Eurovision στην ΕΡΤ

    326 shares
    Share 130 Tweet 82
  • Αντίο στον Αντρέ Βιεϊρίνια στο ντέρμπι ΠΑΟΚ – ΑΕΚ

    326 shares
    Share 130 Tweet 82
  • Sirina: Δωρεάν πρόσβαση σε ταινίες ερωτικού περιεχομένου μόνο για εμβολιασμένους

    847 shares
    Share 339 Tweet 212
  • 29+1 αλήθειες για την Ευαγγελία Αραβανή

    337 shares
    Share 135 Tweet 84
  • Μαρίζα Κωχ: Στηρίζει την Κλαυδία και την «Αστερομάτα» λίγο πριν τη Eurovision στη Βασιλεία

    326 shares
    Share 130 Tweet 82

Τελευταίες αναρτήσεις

Pan Pan & Nalyssa Green μας τραγουδούν «Είναι η Αγάπη» — Νέο hit, νέο video clip και μεγάλη συναυλία στην Τεχνόπολη

Pan Pan & Nalyssa Green μας τραγουδούν «Είναι η Αγάπη» — Νέο hit, νέο video clip και μεγάλη συναυλία στην Τεχνόπολη

Μάι 12, 2025
Δείτε τη Σοφία Φυρού μετά την προληπτική μαστεκτομή – Το μήνυμά της για κάθε γυναίκα που φοβάται

Δείτε τη Σοφία Φυρού μετά την προληπτική μαστεκτομή – Το μήνυμά της για κάθε γυναίκα που φοβάται

Μάι 12, 2025
Η Madonna γράφει (επιτέλους) τη δική της ιστορία – Η σειρά που θα ταρακουνήσει τη showbiz!

Η Madonna γράφει (επιτέλους) τη δική της ιστορία – Η σειρά που θα ταρακουνήσει τη showbiz!

Μάι 12, 2025

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Pan Pan & Nalyssa Green μας τραγουδούν «Είναι η Αγάπη» — Νέο hit, νέο video clip και μεγάλη συναυλία στην Τεχνόπολη
  • Δείτε τη Σοφία Φυρού μετά την προληπτική μαστεκτομή – Το μήνυμά της για κάθε γυναίκα που φοβάται
  • Η Madonna γράφει (επιτέλους) τη δική της ιστορία – Η σειρά που θα ταρακουνήσει τη showbiz!
  • Αργυρός & Josephine απογειώνουν τις νύχτες στο «Κέντρο Αθηνών» – Sold out από το πρώτο διήμερο!
  • «Παιχνίδια Εκδίκησης» : Η Μαρίνα εξοργίζεται με τις κατηγορίες της Μάγιας (Sneak Preview & Trailer)

Kατηγορίες

Tags

ANT1 Christmas Theater Demy Eurovision Lady Gaga Mega Netflix Novasports Stan Survivor Άγριες Μέλισσες Άννα Βίσση Έλενα Παπαρίζου ΑΝΤ1 Αλυσίδα Πολιτισμού IANOS Αντώνης Ρέμος Γιάννης Κότσιρας Γιάννης Πλούταρχος Γιώργος Θεοφάνους Γιώργος Μαζωνάκης Γιώργος Νταλάρας Γιώργος Σαμπάνης Δέσποινα Βανδή ΕΡΤ Εθνική Λυρική Σκηνή Ελένη Φουρέιρα Ελεωνόρα Ζουγανέλη Η Γη της Ελιάς Ηρώδειο Θέατρο Παλλάς Θέμης Καραμουρατίδης Θεσσαλονίκη Καίτη Γαρμπή Κωνσταντίνος Αργυρός Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μελίνα Ασλανίδου Νατάσα Θεοδωρίδου Νατάσσα Μποφίλιου Ολυμπιακός Πέτρος Ιακωβίδης Παναθηναϊκος Σάκης Ρουβάς Σασμός Τάμτα Ωδείο Ηρώδου Αττικού

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.