Ανακατατάξεις στη λίστα των εφαρμογών (apps), που είναι πιο δημοφιλή μεταξύ των παιδιών, έγιναν φέτος το καλοκαίρι. Το TikTok, για παράδειγμα, κατάφερε να ξεπεράσει το WhatsApp στη λίστα των εφαρμογών, που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά.
Η δημοτικότητα του Instagram συνέχισε να μειώνεται, ενώ η Eurovision έγινε δημοφιλής και το Brawl Stars ξεπέρασε το Roblox σε δημοτικότητα. Νέα έρευνα του Kaspersky Safe Kids ανέδειξε το διαδικτυακό περιεχόμενο, που τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού.
Το καλοκαίρι του 2021, τα παιδιά που χρησιμοποιούν συσκευές Android πέρασαν τον περισσότερο χρόνο στο YouTube (32,9%). Το TikTok (19%) κατάφερε να ξεπεράσει το WhatsApp (16%) κατακτώντας τη δεύτερη θέση.
Οι κύριες δραστηριότητες, που τράβηξαν το ενδιαφέρον των παιδιών, είναι τα βίντεο και το YouTube και συγκεκριμένα επεξηγηματικά βίντεο, που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια (32,3%), όπως η κατηγορία “Let’s Play”. Μεταξύ των πιο δημοφιλών “Let’s Players” ήταν ο αγγλόφωνος λογαριασμός “SSundee” και ο “MrBeast Gaming”.Το Minecraft (25,9%) ήταν το πιο δημοφιλές παιχνίδι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ το Brawl Start (4,9%) ξεπέρασε το Roblox (4,6%).
Η δεύτερη βασική τάση μεταξύ των παιδιών ήταν η μουσική. Σχεδόν το ένα πέμπτο όλων των αναζητήσεων στο YouTube (18,4%) αφιερώθηκε σε καλλιτέχνες και βίντεο κλιπ. Το πιο δημοφιλές κομμάτι του φετινού καλοκαιριού ήταν το “Astronaut In The Ocean” από τους Masked Wolf, ενώ οι Ariana Grande και Lil Nas X αναδείχθηκαν ως οι πιο διάσημοι τραγουδιστές.
Δημοφιλής η Eurovision
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το ότι και ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision αποδείχθηκε δημοφιλής μεταξύ των παιδιών και των εφήβων. Οι φετινοί νικητές, το ιταλικό συγκρότημα Måneskin, έχουν γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή νεανικά συγκροτήματα σε όλο τον κόσμο.
Στο YouTube τα παιδιά αναζητούσαν συχνότερα τα τραγούδια των “Beggin'”, “I WANNA BE YOUR SLAVE” και το νικητήριο τραγούδι της Eurovision “ZITTI E BUONI”.
Μεταξύ άλλων τάσεων στο Διαδίκτυο, έχει ενδιαφέρον να επισημανθεί η εκρηκτική δημοτικότητα των νέων παιχνιδιών “Simple Dimple” και “Pop It”. Μουσικά κομμάτια, που έγιναν viral στο TikTok, αναφέρονταν σε αυτά τα παιχνίδια, ενώ παράλληλα πολλές ήταν οι κριτικές για παιχνίδια που εμφανίστηκαν στο YouTube.
Η εικόνα στην Ελλάδα
Παρόμοιες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται και στην Ελλάδα. Το παιδικό κοινό της χώρας μας, ακολουθώντας τις τάσεις που καταγράφονται σε παγκόσμιο επίπεδο, πέρασε τον περισσότερο χρόνο του παρακολουθώντας περιεχόμενο (44,88%).
Ακολουθούν τα PC games (20,52%) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (17,38%). Από τις εφαρμογές, το YouTube έρχεται πρώτο σε προτίμηση (32,99%), ενώ ακολουθούν το TikTok (20,49%) και το Intagram (10,80%). Το Brawl Stars έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στις προτιμήσεις και των παιδιών στην Ελλάδα, κατακτώντας μερίδιο της τάξεως του 7,73%, με αποτέλεσμα το Roblox να έρχεται και στη χώρα μας δεύτερο (6,51%).
Συστάσεις στους γονείς
Προκειμένου να προστατεύσουν τα παιδιά τους από τις ψηφιακές παγίδες, η Kaspersky συνιστά στους γονείς:
“- Σερφάρετε στο διαδίκτυο και ενημερωθείτε παρέα με το παιδί σας.
– Δείτε πού περνούν τα παιδιά σας την ώρα τους στο διαδίκτυο και αναζητήστε τρόπους προκειμένου να παραμείνουν ασφαλή.
– Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης εφαρμογών γονικού ελέγχου και συζητήστε αυτό το θέμα με το παιδί σας, εξηγώντας πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί τις χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλείς στο διαδίκτυο.
– Αφιερώστε περισσότερο χρόνο συζητώντας με τα παιδιά για ζητήματα διαδικτυακής ασφαλείας. Πείτε στα παιδιά σας τι δεν πρέπει, σε καμία περίπτωση, να δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο και γιατί”.
Πηγή: sepe.gr