«– Εγώ ;
Με εκείνον;
Στο δάσος;
Το δέντρο θα μας μαρτυρήσει.
– Κόψε τα φύλλα του, δέσε τα κλαδιά και κλάδεψέ το»
Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα, μια από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ποιήτρια που γεφύρωσε με μοναδικό τρόπο το μοντερνισμό με τη λυρική συγκίνηση, ολοκλήρωσε τη «Φαίδρα» το 1927 παραδίδοντάς μας μια από τις ψυχολογικά βαθύτερες εκδοχές του μύθου. Η Τσβετάγιεβα τοποθετεί όλη την ιστορία στο παλάτι του Θησέα στην Τροιζήνα εγκαθιδρύοντας δυο δραματουργικά δίπολα βασισμένα στη διαλεκτική του έρωτα ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα.
Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα μεταγράφει το μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.
Μια σκηνική σύλληψη για πέντε πρόσωπα που επιχειρούν σ’ έναμνεκρό τόπο να ανασυνθέσουν τη χαμένη μας σχέση με την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την ανάγκη για ένωση μέχρι θανάτου. Δύο ισχυρά δίπολα (Τροφός – Φαίδρα / Σύντροφος Ιππόλυτου – Ιππόλυτος) διαπραγματεύονται την ανάγκη για παρέκκλιση και για μια βουτιά στο χάος της επιθυμίας και του φυσικού σώματος, μπροστά στο Θησέα, που ενώπιόν του εκπληρώνεται μια προδιαγεγραμμένη μοίρα.
Η ποιήτρια
Η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892 – 1941) γεννήθηκε στη Μόσχα. Εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή το 1910 και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τις εγκύκλιες σπουδές της και παντρεύτηκε το Σεργκέι Έφρον. Το 1922, δηλώνοντας την αντίθεσή της στην Οκτωβριανή Επανάσταση, εγκατέλειψε την πατρίδα της και έως το 1939 έζησε στο εξωτερικό. Όταν επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση, η κόρη της φυλακίστηκε, ο άντρας της εκτελέστηκε και η ίδια τελικά αυτοκτόνησε. Είναι μια από τις σημαντικότερες ποιήτριες του 20ού αιώνα.
Για τη «Φαίδρα» της Τσβετάγιεβα
Γραμμένη από την ίδια την ποιήτρια πρωτίστως για να διαβάζεται – και όχι για να παίζεται επί σκηνής – η «Φαίδρα» έχει πλέον καθιερωθεί στο διεθνές δραματολόγιο. Οι ιδιαιτερότητες που αναγνωρίστηκαν στο έργο το 1927 (ασυνήθιστος χειρισμός του μύθου, ιδιοσυγκρασιακή ποιητική γλώσσα και στίξη) αποτελούν σήμερα αποδείξεις του καινοτόμου ποιητικού οράματος της Τσβετάγιεβα, το οποίο επηρέασε ανεξίτηλα τη ρωσική και την παγκόσμια ποίηση.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος
Σύμβουλος μετάφρασης: Έλενα Ριζίκοβα
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα, Παναγιώτης Γκιζώτης
Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Εικαστικές συνθέσεις – Artwork – Αφίσα: Γκέλυ Καλαμπάκα
Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος, Γκέλυ Καλμπάκα
Teaser – Trailer: Γρηγόρης Πανόπουλος
Γραφιστική Επιμέλεια: Ιάσων Οικονόμου
Παραγωγή: Το Θέατρο
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Νίκος Μάνεσης, Μιχάλης Σαράντης
Ημέρες παραστάσεων:
Τετάρτη στις 20:00
Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00
Κυριακή στις 19:00
Τιμές:
20€ και 15€ φοιτητές, άνεργοι και ΑμεΑ
* Κατάλληλo άνω των 15 ετών
Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr
Το Θέατρο «Προσκήνιο» εγκαινιάζει το νέο του website στη διεύθυνση theatroproskinio.gr
Κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, πληροφορίες εισιτηρίων, παρουσίαση της νέας ομάδας του «Προσκηνίου», και όλα τα τελευταία νέα και δημοσιεύσεις για τις παραστάσεις και τις παράλληλες δράσεις του θεάτρου.
Σχεδιασμός: Ιάσων Οικονόμου
Το Θέατρο «Προσκήνιο» θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος (Covid Free)
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
(α)πιστοποιητικού εμβολιασμού ή
(β) πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας .
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή.
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.
«– Εγώ ;
Με εκείνον;
Στο δάσος;
Το δέντρο θα μας μαρτυρήσει.
– Κόψε τα φύλλα του, δέσε τα κλαδιά και κλάδεψέ το»
Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα, μια από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ποιήτρια που γεφύρωσε με μοναδικό τρόπο το μοντερνισμό με τη λυρική συγκίνηση, ολοκλήρωσε τη «Φαίδρα» το 1927 παραδίδοντάς μας μια από τις ψυχολογικά βαθύτερες εκδοχές του μύθου. Η Τσβετάγιεβα τοποθετεί όλη την ιστορία στο παλάτι του Θησέα στην Τροιζήνα εγκαθιδρύοντας δυο δραματουργικά δίπολα βασισμένα στη διαλεκτική του έρωτα ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα.
Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα μεταγράφει το μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.
Μια σκηνική σύλληψη για πέντε πρόσωπα που επιχειρούν σ’ έναμνεκρό τόπο να ανασυνθέσουν τη χαμένη μας σχέση με την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την ανάγκη για ένωση μέχρι θανάτου. Δύο ισχυρά δίπολα (Τροφός – Φαίδρα / Σύντροφος Ιππόλυτου – Ιππόλυτος) διαπραγματεύονται την ανάγκη για παρέκκλιση και για μια βουτιά στο χάος της επιθυμίας και του φυσικού σώματος, μπροστά στο Θησέα, που ενώπιόν του εκπληρώνεται μια προδιαγεγραμμένη μοίρα.
Η ποιήτρια
Η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892 – 1941) γεννήθηκε στη Μόσχα. Εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή το 1910 και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τις εγκύκλιες σπουδές της και παντρεύτηκε το Σεργκέι Έφρον. Το 1922, δηλώνοντας την αντίθεσή της στην Οκτωβριανή Επανάσταση, εγκατέλειψε την πατρίδα της και έως το 1939 έζησε στο εξωτερικό. Όταν επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση, η κόρη της φυλακίστηκε, ο άντρας της εκτελέστηκε και η ίδια τελικά αυτοκτόνησε. Είναι μια από τις σημαντικότερες ποιήτριες του 20ού αιώνα.
Για τη «Φαίδρα» της Τσβετάγιεβα
Γραμμένη από την ίδια την ποιήτρια πρωτίστως για να διαβάζεται – και όχι για να παίζεται επί σκηνής – η «Φαίδρα» έχει πλέον καθιερωθεί στο διεθνές δραματολόγιο. Οι ιδιαιτερότητες που αναγνωρίστηκαν στο έργο το 1927 (ασυνήθιστος χειρισμός του μύθου, ιδιοσυγκρασιακή ποιητική γλώσσα και στίξη) αποτελούν σήμερα αποδείξεις του καινοτόμου ποιητικού οράματος της Τσβετάγιεβα, το οποίο επηρέασε ανεξίτηλα τη ρωσική και την παγκόσμια ποίηση.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος
Σύμβουλος μετάφρασης: Έλενα Ριζίκοβα
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Βοηθοί σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα, Παναγιώτης Γκιζώτης
Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Εικαστικές συνθέσεις – Artwork – Αφίσα: Γκέλυ Καλαμπάκα
Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος, Γκέλυ Καλμπάκα
Teaser – Trailer: Γρηγόρης Πανόπουλος
Γραφιστική Επιμέλεια: Ιάσων Οικονόμου
Παραγωγή: Το Θέατρο
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Νίκος Μάνεσης, Μιχάλης Σαράντης
Ημέρες παραστάσεων:
Τετάρτη στις 20:00
Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00
Κυριακή στις 19:00
Τιμές:
20€ και 15€ φοιτητές, άνεργοι και ΑμεΑ
* Κατάλληλo άνω των 15 ετών
Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr
Το Θέατρο «Προσκήνιο» εγκαινιάζει το νέο του website στη διεύθυνση theatroproskinio.gr
Κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, πληροφορίες εισιτηρίων, παρουσίαση της νέας ομάδας του «Προσκηνίου», και όλα τα τελευταία νέα και δημοσιεύσεις για τις παραστάσεις και τις παράλληλες δράσεις του θεάτρου.
Σχεδιασμός: Ιάσων Οικονόμου
Το Θέατρο «Προσκήνιο» θα λειτουργήσει ως Αμιγής Χώρος (Covid Free)
Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
(α)πιστοποιητικού εμβολιασμού ή
(β) πιστοποιητικού νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας, προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας .
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή.
Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως έντεκα (11) ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) τελευταίου εικοσιτετραώρου, στην οποία προβαίνει είτε οποιοσδήποτε γονέας, ακόμα και μη έχων την επιμέλεια, είτε κηδεμόνας. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του γονέα ή κηδεμόνα.