Ο βραβευμένος στην Εβδομάδα της Κριτικής των Καννών Μανώλης Μαυρής σκηνοθετεί τα σποτ του 62ου ΦΚΘ.
Στον Μανώλη Μαυρή, σκηνοθέτη της μικρού μήκους ταινίας Brutalia, Εργάσιμες Μέρες, η οποία προβλήθηκε στην 60ή Εβδομάδα της Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών, κερδίζοντας το βραβείο Canal+, ανέθεσε το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τη δημιουργία των φετινών σποτ. Με τη δύναμη του κινηματογράφου να μας δείχνει μια διαφορετική πλευρά των πραγμάτων, ο Μανώλης Μαυρής δημιούργησε τρία κινηματογραφικά σποτάκια, σε παραγωγή Κωστή Κατσαρού/The Stripes. Τα σποτ της φετινής διοργάνωσης μάς προσκαλούν να δούμε «τη μεγάλη εικόνα» και να θυμηθούμε πώς είναι να παρακολουθείς μια ταινία στο φυσικό της σπίτι, την κινηματογραφική αίθουσα.
«Μια νεαρή γοργόνα καταγγέλλει το body shaming, ένας μοναχικός κύριος καταλήγει να τρώει παρέα με διαφορετικές εκδοχές του εαυτού του, ένας άνδρας “χαλαρώνει” περιμένοντας να τεμαχιστεί από μία ταχυδακτυλουργό. Τι σχέση έχουν όλα αυτά μεταξύ τους; Συνδετικός κρίκος των ταινιών γίνεται η κίνηση της κάμερας, κατασκευάζοντας μια τριλογία σημάτων. Κοινό χαρακτηριστικό των ταινιών είναι το πλάνο που κάθε φορά “ανοίγει”, αποκαλύπτοντάς μας “τη μεγάλη εικόνα”.
Το νόημα αλλάζει ανάλογα με το πόσο κοντά ή μακριά βρίσκεσαι από το θέμα. Η σύνθεση αναπτύσσεται και τελικά ανατρέπεται. Με το “άνοιγμα” του κινηματογραφικού κάδρου σηματοδοτείται το άνοιγμα των αιθουσών για τους θεατές, καθώς και η εξωστρέφεια του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μανώλης Μαυρής.
Δείτε τα 3 σποτ του 62ου Φεστιβάλ:
Λίγα λόγια για τον Μανώλη Μαυρή
Ο Μανώλης Μαυρής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε γραφιστική και κινούμενο σχέδιο στην Αθήνα, καθώς και οπτική επικοινωνία στο Λονδίνο (MA). Οι μικρού μήκους ταινίες του έχουν προβληθεί σε σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως το φεστιβάλ των Καννών, το BFI του Λονδίνου, το φεστιβάλ κινηματογράφου του Σαράγεβο και το PÖFF (Tallinn Black Nights). Η τελευταία του ταινία, Brutalia, Εργάσιμες Μέρες, επιλέχθηκε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα της 60ής Εβδομάδας της Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών, κερδίζοντας το βραβείο Canal+. Παράλληλα, απέσπασε και τον Χρυσό Διόνυσο Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας στο 44ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.