No Result
View All Result
  • Login
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη συναυλία «Φλόγα νεανική και ώριμη»

by MikrofwnoTEAM
Μαρ 21, 2022
in Ατζέντα, Πολιτισμός, Συναυλίες
Reading Time: 1 min read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

«Paris Opera Junior Ballet» : Η αφρόκρεμα του σύγχρονου κλασικού χορού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | 27 και 28 Μαΐου 2025

«Paris Opera Junior Ballet» : Η αφρόκρεμα του σύγχρονου κλασικού χορού, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | 27 και 28 Μαΐου 2025

Απρ 16, 2025
Ο Γιώργος Νταλάρας σε ρεμπέτικα μονοπάτια για δύο βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | 4 & 5 Μαΐου

Ο Γιώργος Νταλάρας σε ρεμπέτικα μονοπάτια για δύο βραδιές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | 4 & 5 Μαΐου

Απρ 10, 2025
Ο Λεωνίδας Καβάκος και ο Enrico Pace επιστρέφουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Λεωνίδας Καβάκος και ο Enrico Pace επιστρέφουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μαρ 2, 2025
Κάντε share!
         
      

Σε έργα Γιοχάνες Μπραμς και Ντμίτρι Σοστακόβιτς.

Την 1η Απριλίου, πέντε χρόνια μετά την ερμηνεία του Κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα αρ. 4 του Μπετόβεν, η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια συμπράττει ξανά με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη συναυλία «Φλόγα νεανική και ώριμη».

Θα αποδώσει, το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα του Γιοχάνες Μπραμς. Έργο-σταθμό για το πιανιστικό ρεπερτόριο, με υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις και διευρυμένο ορχηστρικό ρόλο. Το πρόγραμμα ξεκινά με μια από τις ωριμότερες πρώτες συμφωνίες στην ιστορία της μουσικής, τη Συμφωνία αρ.1 σε φα ελάσσονα του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Δημιουργία λαμπρή, ενδεικτική της μετέπειτα πορείας και του προσωπικού του ιδιώματος. Στο πόντιουμ, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Λουκάς Καρυτινός.

Με τη συναυλία «Φλόγα νεανική και ώριμη», η ΚΟΑ συμμετέχει στο Φεστιβάλ της Άνοιξης που διοργανώνει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

Ντμίτρι Σοστακόβιτς (1906-1975)
Συμφωνία αρ.1 σε φα ελάσσονα, έργο 10

Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 83

Το σχόλιο της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια

«Το Δεύτερο Κοντσέρτο του Μπραμς είναι ένας υπέροχος πίνακας ζωγραφισμένος από ένα έμπειρο και ώριμο δεξιοτέχνη. Πρόκειται για ένα τεράστιο τοπίο που μπορεί να είναι σημείο προορισμού ή θαυμασμού. Και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που θα μπορέσω να παίξω αυτό το σπουδαίο κομμάτι της πιανιστικής βιβλιογραφίας με τους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.»

Το σχόλιο του Λουκά Καρυτινού

«Υπάρχουν κάποιοι συνθέτες που ήδη από τα πρώτα τους έργα παρουσιάζουν τη μεγαλοφυΐα τους. Συστήνονται στο κοινό τους με ένα έργο που αντί να είναι πρωτόλειο, είναι άρτιο τεχνικά, ελκυστικό μουσικά και παρουσιάζει ολοκληρωμένη την προσωπικότητα του συνθέτη του. Ένα τέτοιο έργο είναι και η 1η Συμφωνία του Σοστακόβιτς, που υπήρξε η εργασία που παρέδωσε για την αποφοίτησή του. Η επιτυχία της σύνθεσης ήταν τόσο μεγάλη, που αντίκτυπός της τον έκανε αμέσως γνωστό σ’ όλο τον κόσμο.

Είμαι ευτυχής που θα συνεργαστώ με μια από τις μεγαλύτερες πιανίστες της εποχής μας, την Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια, σε ένα από τα πιο συναρπαστικά κοντσέρτα για πιάνο. Στην ωριμότητά του ο Μπραμς, συνέθεσε ένα έργο που είναι ουσιαστικά μια συμφωνία με piano obbligato. Ο ρόλος της ορχήστρας είναι τόσο αναβαθμισμένος, ώστε το πιάνο να συνομιλεί με την ορχήστρα με ίσους όρους. Είναι μια ιδιαιτερότητα που δεν την συναντάμε στα κοντσέρτα. Συνήθως το σολιστικό όργανο προβάλλεται και η ορχήστρα το συνοδεύει κρατώντας έναν δευτερεύοντα ρόλο. Στο συγκεκριμένο κοντσέρτο όμως, καθώς μαζί με το πιάνο πρωταγωνιστεί και η ορχήστρα, η μουσική μορφή αλλάζει και το αποτέλεσμα είναι μοναδικό.»

Για την ιστορία…

Ντμίτρι Σοστακόβιτς (1906-1975)

Συμφωνία αρ.1 σε φα ελάσσονα, έργο 10
Allegretto – Allegro non troppo
Allegro
Lento – Largo
Allegro molto – Lento – Allegro molto – Adagio – Presto

Εν όψει της αποφοίτησής του από το Ωδείο της Αγ. Πετρούπολης (τότε Λένινγκραντ) και συγκεκριμένα από την τάξη σύνθεσης του Μαξιμίλιαν Στάινμπεργκ, ο δεκαοκτάχρονος Σοστακόβιτς ξεκίνησε (περιέργως κάπως απρόθυμα!) να συνθέτει την Πρώτη του Συμφωνία το φθινόπωρο του 1924, για να την ολοκληρώσει τον Ιούλιο της επόμενης χρονιάς. Η πρεμιέρα της Συμφωνίας δόθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 12 Μαΐου 1926 στο Λένινγκραντ υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Νικολάι Μάλκο, ενώ το 1927 εκτελέστηκε στο Βερολίνο από το Μπρούνο Βάλτερ και την επομένη χρονιά στις ΗΠΑ από το Λέοπολντ Στοκόφσκι, κάνοντας το όνομα του νεαρού σοβιετικού συνθέτη γνωστό διεθνώς.

Όπως είναι λογικό, κανείς μπορεί εύκολα να αφουγκραστεί στη Συμφωνία τις επιρροές του νεαρού συνθέτη της: κάποια χιουμοριστικά της σημεία θυμίζουν Χίντεμιτ, οι (πολλές) αιχμηρές μοντερνιστικές της πινελιές Προκόφιεφ, μερικές λυρικές της στιγμές Τσαϊκόφκσυ, ενότητες αισθαντικής εσωστρεφούς ρητορικής Μάλερ, τα «μηχανιστικά» της περάσματα Στραβίνσκυ… Πέραν όλων αυτών όμως, η Συμφωνία φέρει την αδιαμφισβήτητη σφραγίδα του δημιουργού της, που παρά το νεαρό της ηλικίας του είχε ήδη αρχίσει να διαμορφώνει ξεκάθαρα την προσωπική μουσική του γλώσσα, ασφαλώς αφομοιώνοντας επιδράσεις, αλλά φιλτράροντάς τις μέσα από το δικό του εκλεπτυσμένο μουσικό αισθητήριο.

Το πρώτο μέρος χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ενορχηστρωτική διαφάνεια, εμφανή ήδη από τον εναρκτήριο διάλογου της τρομπέτας με το φαγκότο. Οι θεματικές ιδέες, παλλόμενες ανάμεσα στον ρυθμό ενός εμβατηρίου και ένα αέρινο βαλς (φλάουτο), παρουσιάζονται κατά κανόνα από μεμονωμένα όργανα υπό λιτή συνοδεία, με τρόπο γενικά γκροτέσκο. Το ακόλουθο σκέρτσο, πρόδηλα χιουμοριστικό, αξιοποιεί ουκ ολίγες στιγμές το πιάνο σε πρωταγωνιστικό ρόλο, επιλογή που ενδεχομένως σχετίζεται έμμεσα με το ότι ο Σοστακόβιτς έπαιζε ως νέος πιάνο συνοδεύοντας ταινίες του βωβού κινηματογράφου. Ωστόσο, το ενδιάμεσο τρίο, απόκοσμο και μυστηριώδες, επιτυγχάνει να αλλάξει ριζικά – αν και πρόσκαιρα – το ηχητικό τοπίο. (Στην πρεμιέρα της Συμφωνίας το μέρος αυτό επανελήφθη κατόπιν απαίτησης του κοινού.)

Ένα μακροσκελές σόλο του όμποε ανοίγει το αργό, τρίτο μέρος, που αναδεικνύεται σε νοηματικό πυρήνα όλης της Συμφωνίας. Μέρος που εκπλήσσει με την ώριμη στοχαστικότητα, την καθηλωτική μελωδικότητα και την δραματική εσωστρέφειά του, φαίνεται να οδηγείται σε ειρηνική κατάληξη, όταν το ταμπούρο διακόπτει αναπάντεχα την ηρεμία. Έτσι εισάγεται το φινάλε του έργου, το πιο περίπλοκο μέρος της Συμφωνίας, υπό την έννοια ότι συνδυάζει θεματικές ιδέες των προηγουμένων μερών με καινούριες αλλά και δεδομένων των αλλεπάλληλων αλλαγών σε διαθέσεις, δυναμικές και ταχύτητες. Λίγο πριν το τέλος, και καθώς όλα δείχνουν πως η μουσική έχει οδηγηθεί στην αμετάκλητη κορύφωσή της, ένα σφοδρό σόλο του τύμπανου τη διακόπτει προσφέροντας από εκεί και μετά μια τελευταία στιγμή λυρισμού (πρωτοστατούντος του σόλο βιολοντσέλου), εωσότου οι φανφάρες των χάλκινων πνευστών σημάνουν το οριστικό πια τέλος.

Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897)

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 2 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 83
Allegro non troppo
Allegro appassionato
Andante
Allegretto grazioso

Τα πρώτα σχεδιάσματα για το δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο έγιναν την άνοιξη του 1878, κατά την διάρκεια ταξιδιού του Μπραμς στην Ιταλία. Χρειάστηκαν περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο, αφού η σύνθεσή του γινόταν με διαλείμματα τόσο λόγω συναυλιακών υποχρεώσεων του συνθέτη όσο και της παράλληλης σύνθεσης άλλων έργων. Ο αποδέκτης της αφιέρωσης ήταν ο πιανίστας και συνθέτης Έντουαρντ Μάρκσεν, παλιός δάσκαλος και φίλος του Μπραμς. Η πρεμιέρα του κοντσέρτου δόθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 9 Νοεμβρίου 1881 στην Βουδαπέστη, με τον ίδιο τον συνθέτη στον ρόλο του σολίστα και υπό την διεύθυνση του Αλεξάντερ Έρκελ.

Ο συνθέτης προφητικά είχε γράψει μετά την πρεμιέρα του πρώτου κοντσέρτου πως «ένα δεύτερο κοντσέρτο θα είναι πολύ διαφορετικό». Πράγματι, ενώ το πρώτο είναι ένα θυελλώδες έργο ενός νέου εμφορούμενου με ασίγαστο πάθος, το δεύτερο είναι το έργο ενός ώριμου και κατασταλαγμένου δημιουργού με απόλυτη συναίσθηση των αισθητικών του στοχεύσεων. Χαρακτηρίζεται από εκπληκτική μορφολογική διαύγεια, μία αίσθηση ήρεμης υφολογικής σιγουριάς και από έναν έντονα συμφωνικό χαρακτήρα. Ο σολίστ, παρά τις εγγενείς τεράστιες δεξιοτεχνικές απαιτήσεις της πιανιστικής γραφής, συνδιαλέγεται ως πρώτος μεταξύ ίσων με την ορχήστρα, που δεν περιορίζεται σε μια απλή συνοδεία, αλλά συνδιαμορφώνει το μουσικό τοπίο, στο πλαίσιο μίας συνθετικής λογικής που παραπέμπει συχνά στην μουσική δωματίου.

Το κόρνο, από τα αγαπημένα όργανα του Μπραμς, ξεκινά να εκθέτει το πρώτο θέμα υπό την συνοδεία του πιάνου, που απαντά με μία δυναμική καντέντσα προετοιμάζοντας το έδαφος για μία τυπική έκθεση από την ορχήστρα. Μετά την αναμενόμενη ενότητα της ευφάνταστης επεξεργασίας του θεματικού υλικού, η γαλήνια μετάβαση προς την επανέκθεση, υπό την ψιθυριστή κίνηση του πιάνου, αποτελεί ένα από τα πιο «μαγικά» σημεία όλου του μέρους. Το ακόλουθο σκέρτσο, σε τριμερή μορφή, είναι και το μόνο μέρος που δεν είναι γραμμένο στη σι ύφεση μείζονα, αλλά στην ρε ελάσσονα. Με το βασικό θέμα, που εισάγεται από το πιάνο, διαμορφώνεται μία τραγική ατμόσφαιρα, αν και αυτή σύντομα – αλλά παροδικά – καταλαγιάζει. Στο ενδιάμεσο τμήμα πιάνο και ορχήστρα αναλαμβάνουν αντιθετικού χαρακτήρα ρόλους.

Ένα εκτενές σόλο του βιολοντσέλου αποτελεί και το σήμα κατατεθέν του αργού τρίτου μέρους. Το ίδιο θέμα ο Μπραμς αργότερα το μετουσίωσε σε ένα εξαίσιο τραγούδι, το Immer leiser wird mein Schlummer, που αναφέρεται σε ένα κορίτσι που πεθαίνει. Το φινάλε είναι ανάλαφρο, γεμάτο χάρη και χορευτική διάθεση, θυμίζοντας κατά κάποιον τρόπο αντίστοιχα τελευταία μέρη κοντσέρτων του Μότσαρτ. Σε πολλά σημεία ο Μπραμς επιστρατεύει μία παιγνιώδη ρυθμική αμφισημία, που καθιστά ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την εξέλιξη της μουσικής. Η εκτενής coda, σε πιο γρήγορο τέμπο, δίνει στο κοντσέρτο ένα αισιόδοξο και λαμπερό τέλος.

Συντελεστές:

Σολίστ: Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια, πιάνο

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός

Εισιτήρια:

Τιμές εισιτηρίων: 45€, 35€, 25€, 20€ και 15€ (εκπτωτικό)

Προπώληση εισιτηρίων: megaron.gr

 

Πληροφορίες εκδήλωσης:

1η Απριλίου 2022

Ώρα έναρξης: 20:30

Τιμή εισιτηρίου: Είσοδος 15 – 45€

Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη 1, 11521 Αθήνα, 210 7282333, www.megaron.gr


Κάντε share!
         
      
Tags: Γιοχάνες ΜπραμςΕλίζαμπετ ΛεόνσκαγιαΚΟΑΚρατική Ορχήστρα ΑθηνώνΛουκάς ΚαρυτινόςΜέγαρο ΜουσικήςΜέγαρο Μουσικής ΑθηνώνΝτμίτρι ΣοστακόβιτςΦλόγα νεανική και ώριμη
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

«Συμφωνία κοντσερτάντε» του Β. Α. Μότσαρτ: Διαδικτυακή συναυλία από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στις 25 Μαρτίου

Next Post

Η Κρυσταλλία πιο σέξι από ποτέ στο νέο της τραγούδι και βιντεοκλίπ

MikrofwnoTEAM

MikrofwnoTEAM

Related Posts

Talking Heads – Το “Psycho Killer” αποκτά επίσημο video clip με πρωταγωνίστρια τη Saoirse Ronan, 50 χρόνια μετά το ντεμπούτο τους

Talking Heads – Το “Psycho Killer” αποκτά επίσημο video clip με πρωταγωνίστρια τη Saoirse Ronan, 50 χρόνια μετά το ντεμπούτο τους

Ιούν 8, 2025
Klavdia: η πρώτη της μεγάλη solo συναυλία στην Αθήνα!

Klavdia: η πρώτη της μεγάλη solo συναυλία στην Αθήνα!

Ιούν 8, 2025
Το πρώτο trailer για το «Wicked: For Good» που βγαίνει στις σκοτεινές αίθουσες τον Νοέμβριο του 2025

Το πρώτο trailer για το «Wicked: For Good» που βγαίνει στις σκοτεινές αίθουσες τον Νοέμβριο του 2025

Ιούν 8, 2025

Κώστας Ορφανίδης: Τα «Επικίνδυνα Φιλιά» του είναι αυτά που είχαμε ανάγκη

Ιούν 8, 2025
Next Post
Η Κρυσταλλία πιο σέξι από ποτέ στο νέο της τραγούδι και βιντεοκλίπ

Η Κρυσταλλία πιο σέξι από ποτέ στο νέο της τραγούδι και βιντεοκλίπ

No Result
View All Result

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Talking Heads – Το “Psycho Killer” αποκτά επίσημο video clip με πρωταγωνίστρια τη Saoirse Ronan, 50 χρόνια μετά το ντεμπούτο τους
  • Klavdia: η πρώτη της μεγάλη solo συναυλία στην Αθήνα!
  • 007 First Light: H IO Interactive ανακοινώνει το νέο παιχνίδι James Bond για το 2026 (Trailer)
  • Δεν πίστευαν στα μάτια τους στην Τήνο: Ο Κωνσταντίνος Αργυρός εμφανίστηκε ξαφνικά στη Γιορτή της Αγκινάρας – Χαμός στη σκηνή!
  • Το πρώτο trailer για το «Wicked: For Good» που βγαίνει στις σκοτεινές αίθουσες τον Νοέμβριο του 2025

Kατηγορίες

Μάρτιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« Φεβ   Απρ »

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.