No Result
View All Result
  • Login
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

Η «Ελένη» του Ευριπίδη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου

by MikrofwnoTEAM
Μάι 17, 2022
in Ατζέντα, Θεατρικά νέα, Θεατρικές παραστάσεις, Θέατρο, Πολιτισμός
Reading Time: 1 min read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

Η «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας ανεβαίνει στο Θέατρο Ήβη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Η «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας ανεβαίνει στο Θέατρο Ήβη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Μάι 18, 2025
Η «Ανδρομάχη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία της Μαρίας Πρωτόπαππα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η «Ανδρομάχη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία της Μαρίας Πρωτόπαππα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Μάι 6, 2025
ΚΘΒΕ: «Θέατρο παντού» – Ανακοινώθηκε το καλλιτεχνικό πρόγραμμα 2024-2025

ΚΘΒΕ: «Θέατρο παντού» – Ανακοινώθηκε το καλλιτεχνικό πρόγραμμα 2024-2025

Σεπ 16, 2024
Κάντε share!
         
      

Μια πολύχρωμη γιορτή ειρήνης που καταδεικνύει τη ματαιότητα του πολέμου.

Η «Ελένη» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, θα παρουσιαστεί από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στις 12 και 13 Αυγούστου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2022.

Θα παρουσιαστεί επίσης και σε κάποιες πόλεις της Ελλάδας καθώς θα πραγματοποιηθεί μια περιορισμένη περιοδεία, οι σταθμοί της οποίας θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η παράσταση, όπου τη μετάφραση υπογράφει ο Παντελής Μπουκάλας αποτελεί μια πολύχρωμη γιορτή ειρήνης, με συγκίνηση και χιούμορ και καταδεικνύει τη ματαιότητα του πολέμου, αφού τόσο για τους νικητές όσο και για τους νικημένους οι συνέπειές του διαχρονικά είναι εξίσου ολέθριες.

Η παραγωγή συγκέντρωσε διθυραμβικές κριτικές, πέρσι το καλοκαίρι, όπου και αν παρουσιάστηκε ενώ οι προγραμματισμένες παραστάσεις της στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου ακυρώθηκαν λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών που είχαν συγκλονίσει τη χώρα.

Η «Ελένη» δίνει το στίγμα της στο νέο ρεπερτόριο του ΚΘΒΕ που καταρτίζεται, αυτό το διάστημα και είναι απόλυτα εναρμονισμένο στις συνθήκες οι οποίες επικρατούν παγκοσμίως, στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα ενότητας και αλληλεγγύης.

«Είναι ευτυχής συγκυρία και νιώθω συγκινημένος που βρήκα ως ”προίκα” τη συγκεκριμένη παράσταση. Το ρεπερτόριο μας έχει συγκεκριμένο όραμα και στόχο και η ”Ελένη” αποτελεί μέρος της σημειολογικής μας πρότασης», τονίζει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέρης Πελτέκης.

Υπόθεση

Ο Ηρόδοτος, ιστορώντας τα σχετικά με την Ελένη, ισχυρίζεται ότι πήγε όντως στην Τροία και ότι το ίδιο λέει και ο Όμηρος, ο οποίος στην Οδύσσεια παρουσιάζει την Ελένη να προσφέρει στον Τηλέμαχο το φάρμακο της λησμονιάς· της το είχε δώσει η Πολύδαμνα, γυναίκα του Θόωνα, όχι πάντως στις συνθήκες που αναφέρει ο Ευριπίδης.

Ο Ηρόδοτος και ο Όμηρος ισχυρίζονται πως μετά την άλωση της Τροίας η Ελένη περιπλανήθηκε μαζί με το Μενέλαο, κι όταν έφτασαν στην Αίγυπτο, προμηθεύτηκε το φάρμακο. Ο Ευριπίδης, αντίθετα, διατείνεται πως η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία. Μόνο το είδωλό της πήγε εκεί. Γιατί την έκλεψε ο Ερμής, ακολουθώντας τη βούληση της Ήρας, και την παρέδωσε στον Πρωτέα, το βασιλιά της Αιγύπτου, για να την προστατέψει.

Κι όταν πέθανε ο Πρωτέας, ο γιος του ο Θεοκλύμενος επιδίωξε να την παντρευτεί, η Ελένη όμως πήγε και στήθηκε ικέτισσα δίπλα στο μνήμα του Πρωτέα. Εκεί τής παρουσιάζεται ο Μενέλαος, που είχε χάσει τα πλοία του στο πέλαγος και προσπαθούσε να σώσει τους λιγοστούς συντρόφους του, που τους είχε αφήσει κρυμμένους σε μια σπηλιά. Οι δυο τους συνεννοήθηκαν, μηχανορράφησαν και εξαπάτησαν το Θεοκλύμενο.

Ανέβηκαν έπειτα σ’ ένα πλοίο, τάχα για να τελέσουν θυσία στη θάλασσα, στη μνήμη του Μενέλαου, κι έτσι σώθηκαν και επέστρεψαν στην πατρίδα τους.

Σκηνοθετικό Σημείωμα

«Ο 5ος αιώνας π.Χ. οσονούπω τελειώνει. Τελειώνει ο ”χρυσούς αιών” του ”κλεινού άστεως”. Η Αθήνα ολοκληρώνει μια διαδρομή που την οδήγησε από τους ιδρυτικούς θριάμβους στο Μαραθώνα και τη Σαλαμίνα εναντίον των Περσών και την ακτινοβολία της εποχής του Περικλή στον Πελοποννησιακό πόλεμο, το φονικό λοιμό και την καταστροφή στη Σικελία, προϊόν της γοητείας του Αλκιβιάδη.

Αυτές οι τρεις περίοδοι αντιστοιχούν στις ισάριθμες μορφές των μεγάλων τραγικών ποιητών. Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευρυπίδης. Αν ο πρώτος συμμετέχει και εμπνέεται από την πρώτη περίοδο, που εκτείνεται από την αίγλη των θριάμβων ως την εδραίωση του δημοκρατικού καθεστώτος ως πολιτειακής μορφής , ο δεύτερος συμπλέει με το βηματισμό του Περικλή και τα ένδοξα έργα της εποχής του. Και ο τρίτος; Ο Ευριπίδης; Αυτός είναι μάρτυρας και συνομιλητής ενός καιρού που βιώνει τη σχετικοποίηση όλων των αξιών. Αν θέλετε είναι ο τραγικός εταίρος της σοφιστικής επανάστασης.

Γράφει την ”Ελένη”, μια αντιτραγική τραγωδία, μια κωμικοτραγωδία αν προτιμάτε, την επαύριο της πανωλεθρίας στη Σικελία. Δεν είναι τυχαίο ότι λίγα χρόνια πριν ο Σικελός σοφιστής Γοργίας έχει αφήσει άναυδο το αθηναϊκό κοινό με το κείμενό του ”Ελένης εγκώμιον”. Είναι ο τρίτος και φαρμακερός μετά το Στησίχορο και τον Ηρόδοτο, που τεκμηριώνει με τον τρόπο του, ότι οι Έλληνες, η ένωσή τους δηλαδή, γεννήθηκε από το είδωλο μιας γυναίκας· ότι  οι Έλληνες ενώθηκαν χάρη ”σ’ ένα πουκάμισο αδειανό” που λέει ο σύγχρονός μας ποιητής , σε ”μιαν Ελένη”.

«Στην Τροία δεν πήγα εγώ, μόνο το όνομά μου», λέει η Ελένη. Όλοι οι πόλεμοι χρειάζονται τον εξωραϊσμό ενός προσχήματος για να πυροδοτηθούν. Είτε το επίδικο αντικείμενο λέγεται Τροία, είτε Σικελία, η κατακτητική μηχανή χρειάζεται πάντα ”ένα πουκάμισο αδειανό”, ”μια Ελένη” για να πάρει μπρος, ένα όνομα που βαφτίζεται κίνητρο. Τα  αποτελέσματα είναι αναπόφευκτα κωμικοτραγικά.

Ελένη, λοιπόν. Άλλη μία. Μετά τη μία και μοναδική που μας χαρίζει ο Όμηρος. Για να’ ρθουν μετά οι άλλες, των προαναφερθέντων ποιητών, ιστορικών και ρητόρων αλλά και μεταγενέστερων όπως π.χ ο Ισοκράτης, ο Ρονσάρ, ο Γκαίτε, ο Όφενμπαχ, ο Ζιροντού, ο Ρίτσος και άλλοι, και άλλοι, ων ουκ έστιν αριθμός. Και έπεται συνέχεια». – Βασίλης Παπαβασιλείου

Συντελεστές:

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας, Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου, Συνεργάτης σκηνοθέτης-Δραματουργία: Νικολέτα Φιλόσογλου, Σκηνικά – Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Ενορχήστρωση – Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Δούσος, Moυσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου, Βοηθός χορογράφου: Σοφία Παπανικάνδρου, Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα – Μαρία Ιακώβου, Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη, Οδηγοί σκηνής: Γιάννης Παλαμιώτης, Μαρίνα Χατζηιωάννου

Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α’), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β’), Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι)

Χορός: Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα, Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου

Μουσικοί επί σκηνής: Γιώργος Δούσος (φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ), Δάνης Κουμαρτζής (κοντραμπάσο), Θωμάς Κωστούλας (κρουστά), Παύλος Μέτσιος (τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Παπαθανασίου (βιολί), Μανώλης Σταματιάδης (πιάνο, ακορντεόν).

Εισιτήρια:

Διακεκριμένη ζώνη: 50€
Α’ ζώνη: 45€
Β’ ζώνη: 20€/ Φοιτητικό: 13€
ΑμεΑ: 5€
Άνω διάζωμα: 14€, 12€, 10€
Ανέργων: 5€

Εκπτωτικά εισιτήρια (όπου είναι διαθέσιμα και μέχρις εξαντλήσεως αυτών)

Κατηγορίες: ΑμεΑ, Ανέργων, Σπουδαστικά Καλλιτεχνικών Σχολών, Φοιτητικά, 65+, Καλλιτεχνικών Σωματείων
Διάθεση και online, με υποχρεωτική επίδειξη δικαιολογητικών κατά την είσοδο

Προπώληση εισιτηρίων:

Ηλεκτρονική αγορά

aefestival.gr, viva.gr
ΑμεΑ: tameia@aefestival.gr

Όλες οι θέσεις, κάτω και άνω διαζώματος, είναι αριθμημένες. Τα εισιτήρια είναι απολύτως προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα. Για λόγους αποφυγής ταλαιπωρίας και λόγω οδηγιών των υγειονομικών αρχών, παρακαλούμε να προσέλθετε 60′ πριν από την έναρξη της κάθε παράστασης.


Κάντε share!
         
      
Tags: Αρχαίο Θέατρο ΕπιδαύρουΒασίλης ΠαπαβασιλείουΕλένηΕυριπίδηςΚρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

Ο «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή δια χειρός Μαρλέν Καμίνσκυ σε καλοκαιρινή περιοδεία

Next Post

Νέο 5νθήμερο ραντεβού για τον «Σασμό»! Τι θα δούμε απόψε (Sneak previews & trailer)

MikrofwnoTEAM

MikrofwnoTEAM

Related Posts

Μαρίνα Σάττι: Το POP TOO είναι το πιο εμπορικό άλμπουμ του 2025 από γυναίκα καλλιτέχνιδα

Μαρίνα Σάττι: Το POP TOO είναι το πιο εμπορικό άλμπουμ του 2025 από γυναίκα καλλιτέχνιδα

Ιούν 1, 2025
The Page Of Cups: Επιστροφή στο Glastonbury Festival και νέα μουσική «εκτός συνόρων»

The Page Of Cups: Επιστροφή στο Glastonbury Festival και νέα μουσική «εκτός συνόρων»

Ιούν 1, 2025
Taylor Swift: Πήρε πίσω τα δικαιώματα των πρώτων της άλμπουμ – Τέλος σε μια πολυετή διαμάχη για το έργο της ζωής της

Taylor Swift: Πήρε πίσω τα δικαιώματα των πρώτων της άλμπουμ – Τέλος σε μια πολυετή διαμάχη για το έργο της ζωής της

Ιούν 1, 2025

Το «Μάλιστα Κύριε Ζαμπέτα» του Πέτρου Ζούλια δίνει ραντεβού με το κοινό στο Θέατρο Άλσος για μια μουσικοθεατρική εμπειρία γεμάτη ζωντάνια, χιούμορ και αγαπημένα τραγούδια

Μάι 31, 2025
Next Post
Νέο 5νθήμερο ραντεβού για τον «Σασμό»! Τι θα δούμε απόψε (Sneak previews & trailer)

Νέο 5νθήμερο ραντεβού για τον «Σασμό»! Τι θα δούμε απόψε (Sneak previews & trailer)

No Result
View All Result

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Εβδομάδα με άνοδο της θερμοκρασίας: Έρχεται… ζέστη, όχι όμως καύσωνας, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους
  • Μαρίνα Σάττι: Το POP TOO είναι το πιο εμπορικό άλμπουμ του 2025 από γυναίκα καλλιτέχνιδα
  • The Page Of Cups: Επιστροφή στο Glastonbury Festival και νέα μουσική «εκτός συνόρων»
  • «Στον δρόμο για το 5άρι» : Σε νέα ημερομηνία η πρεμιέρα σε MEGA PLAY και megatv.com
  • «Ο Τιμωρός» : Ο Φίλιππος γίνεται μάρτυρας ενός γεγονότος που θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη μητέρα του! (Trailer)

Kατηγορίες

Μάιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« Απρ   Ιούν »

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.