Δυναμική, εφευρετική, πολυσχιδής με καλαισθησία και επιχειρηματικό δαιμόνιο, η ιδρύτρια του οίκου Kathy Heyndels, Κατερίνα Χατζιδιάκου αποτέλεσε μία από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες της ελληνικής μόδας κληροδοτώντας στους απογόνους της μία σπουδαία παρακαταθήκη με διεθνή απήχηση.
Η μεγάλη κυρία της μόδας, Κατερίνα Χατζηδιάκου άφησε την τελευταία της πνοή πριν από λίγες ημέρες βυθίζοντας σε θλίψη το στενό οικογενειακό και επαγγελματικό της περιβάλλον. Την είδηση του θανάτου της έκαναν γνωστή οι συνεργάτες της μέσα από τα social media του πασίγνωστου οίκου μόδας. “Με μεγάλη μας λύπη, σήμερα, η δική μας @kathyheyndels ή όπως οι περισσότεροι την γνώριζαν, η Κυρία Καίτη μας άφησε. Η κηδεία θα γίνει σε στενό οικογενειακό κύκλο!”, ανέφερε η σχετική ανάρτηση στο Instagram, κινητοποιώντας εκατομμύρια χρήστες να εκφράσουν τα συλλυπητήριά τους. Ποια ήταν όμως στην πραγματικότητα η κυρία “Kathy Heyndels” ;
H Kathy Heyndels, κατά κόσμον Κατερίνα Χατζηδιάκου γνώρισε μεγάλη επιτυχία στον χώρο της μόδας διαγράφοντας από νωρίς τα δικά της βήματα . Το αποτύπωμά της έχει χαρακτεί ανεξίτηλα στην ιστορία της μόδας με την σχεδιάστρια να διαγράφει από νωρίς μία καταξιωμένη και λαμπρή σταδιοδρομία. Η καριέρα της ξεκίνησε από τις Βρυξέλλες την δεκαετία του 50΄ όπου ζούσε μέχρι πρότινος και εργαζόταν ως απλή μοδίστρα. Το ταλέντο, η φαντασία και η υψηλή αισθητική σύντομα εκτόξευσαν την φήμη της, με τις ξεχωριστές της δημιουργίες να αποτελούν πόλο έλξης των σημαντικότερων προσωπικοτήτων της περιοχής όπου ζούσε. Από ένα μικρό ατελιέ, η Κατερίνα Χατζηδιάκου, η οποία είχε γίνει διάσημη για τις δημιουργίες της στους κύκλους της υψηλής κοινωνίας των Βρυξελλών, εφηύρε την επωνυμία “Kathy Heyndels” και προέβη στην ίδρυση του δικού της οίκου μόδας. Η συνέχεια του επιχειρηματικού της εγχειρήματος έμελλε να ακολουθήσει στην Ελλάδα. Πρόκειται φαινομενικά για μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις Ελλήνων επιχειρηματιών που ξεκίνησαν την καριέρα τους στο εξωτερικό κερδίζοντας δόξα, χρήματα και καθολική αναγνώριση και παρ’όλ’αυτά επέλεξε να επιστρέψει στην γενέτειρά της, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, προκειμένου να υλοποιήσει το όραμά της και να συμβάλλει στην ανάπτυξη της ελληνικής μόδας.
Η ίδρυση του οίκου μόδας στην Αθήνα
Με την έλευση της στην Αθήνα το 1983, ιδρύει τη δική της μπουτίκ μόδας στο Κολωνάκι ενώ, πολύ σύντομα, αποφασίζει την επέκταση της επιχείρησης ανοίγοντας νέα καταστήματα σε διάφορες περιοχές του κέντρου των Αθηνών, στην Κηφισιά και αλλού. Από τις πρώτες ημέρες της λειτουργία του οίκου μόδας, οι ξεχωριστές δημιουργίες μονοπωλούν το ενδιαφέρον των Αθηναίων και μη, και ο οίκος Kathy Heyndels βιώνει ένδοξες στιγμές. Το διάσημο brand εδραιώνεται και η φήμη του καθίσταται πανελλαδικά ευρέως γνωστή. Δεν είναι μόνο τα εκλεπτυσμένα σχέδια που κερδίζουν τους πελάτες, αλλά και η υψηλή ποιότητα των αξιοποιούμενων υλικών. Μετάξι, ταφτάς, σατέν και δαντέλες με βάση 100% αυθεντικά φυσικά υλικά συνδυάζουν ποιότητα και λιτή πολυτέλεια σε ένα αρμονικό σύνολο. Η φήμη του οίκου μόδας διαδίδεται με ταχύτητα φωτός σε όλους τους κύκλους των Αθηνών. Καλλιτέχνες και εξέχουσες προσωπικότητες από τον ελληνικό στίβο διεκδικούν τις καλύτερες δημιουργίες και επιθυμούν μία συνεργασία με την σχεδιάστρια, η οποία είναι πάντα δίπλα στις πελάτισσες της, αναπτύσσει προσωπικές σχέσεις μαζί τους και τις συμβουλεύει για την καλύτερη επιλογή. Εκείνες, από την πλευρά τους, την στηρίζουν πάντα, δίνοντας ηχηρό παρόν σε κάθε της επίδειξη μόδας, και της εμπιστεύονται το ενδυματολογικό τους στυλ σε κάθε περίσταση.
Προσιτή στις γυναίκες της διπλανής πόρτας
Συγχρόνως, πλήθος καθημερινών απλών γυναικών επιλέγουν τον φημισμένο οίκο μόδας για να προμηθευτούν την haute couture δημιουργία που θα φορέσουν σε μία ιδιαίτερη περίσταση της ζωής τους, είτε αυτό είναι νυφικό είτε μία φανταχτερή κομψή τουαλέτα. Φορέματα που αναδεικνύουν τη θηλυκότητα και τη γυναικεία φινέτσα προσαρμόζονται στο μέγεθος κάθε πελάτισσας. Όπως η ίδια η καταξιωμένη σχεδιάστρια έχει αναφέρει και στην σελίδα του οίκου μόδας στο Διαδίκτυο, «τα ενδύματά της απευθύνονται στη γυναίκα που αν και είναι συνεχώς ενημερωμένη για τις νέες τάσεις της μόδας, δεν γίνεται ποτέ θύμα της».
Η συνεργασία και η σχέση της με την Αλίκη Βουγιουκλάκη
Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με την Κατερίνα Χατζηδιάκου ήταν και η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία πραγματοποιούσε τακτικές εμφανίσεις με Kathy Heyndels δημιουργίες τόσο στο σανίδι, όσο και στην προσωπική και κοινωνική της ζωή. Η συνάντηση των δύο γυναικών όμως δεν περιορίστηκε σε επαγγελματικό επίπεδο, καθώς σύντομα αναπτύχθηκε μεταξύ τους ένας ιδιαίτερος δεσμός και τους ένωσε μία αληθινή φιλία. Τόσο οι χειροποίητες δημιουργίες απαράμιλλου στυλ και υψηλής αισθητικής που ράβονταν ειδικά για την μεγάλη σταρ του κινηματογράφου, όσο και η λάμψη της Αλίκης δειγματίζοντας στο κοινό τα ιδιαίτερα προσεγμένα σχέδια ως το απόλυτο fashion icon που παρακολουθούσαν και μιμούνταν οι φανς, απογείωσαν την αξία του brand καθιστώντας μία από τις πιο ισχυρές φίρμες στην αγορά.
Ακόμη και η ίδια η Αλίκη Βουγιουκλάκη έτρεφε τόση ικανοποίηση για την συνεργασία αυτή και θαυμασμό προς το πρόσωπο της σχεδιάστριας και αγαπημένης της φίλης, σε βαθμό μάλιστα που για χάρη της περπάτησε στην πασαρέλα ντυμένη νύφη, λανσάροντας στο κοινό νυφική δημιουργίας της Κατερίνας Χατζηδιάκου. Το στιγμιότυπο, όπως ήταν αναμενόμενο μαγνήτισε τα βλέμματα και η εικόνα έκανε τον γύρο της Ελλάδας με τα περιοδικά να αναπαράγουν την στιγμή που η Αλίκη διασχίζει το catwalk με νυφικό και ανθοδέσμη και από δίπλα την συνοδεύει ο νεαρός τότε και μετέπειτα τελευταίος της σύντροφος στη ζωή, Κώστας Σπυρόπουλος.
Το διεθνές εκτόπισμα της επιχείρησης
Κομβικό σημείο στην πορεία του οίκου μόδας ήταν η απόφαση του γιού της Κατερίνας Χατζηδιάκου, Γιάννη Τόγκου, να αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης, ο οποίος ως Οικονομολόγος ασχολήθηκε ενεργά με τον σχεδιασμό και την περεταίρω επέκταση της επιχείρησης. Από νωρίς η συνεργασία μητέρας-γιου στέφθηκε με επιτυχία καινοτομώντας με την κυκλοφορία της νέας prêt-a-porter συλλογής Kathy Hendels. Πολύ σύντομα, χάρη στη σωστή στρατηγική και τις νέες τακτικές marketing η επιχείρηση γνώρισε παγκόσμια αποδοχή. Δεν περιορίζεται μόνο στην Ευρώπη, όπου ο οίκος Kathy Hendels είναι πλέον πασίγνωστος σε Παρίσι, Μόντε Κάρλο, Σεν Τροπέ, αλλά η ακτινοβολία του φτάνει μέχρι την Αμερική, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία. Το 2012 σημειώνεται η πρώτη διάκριση παγκοσμίως για ελληνικό οίκο μόδας, όταν στον Διαγωνισμό «Μις Κόσμος» η τουαλέτα από διάφανο τούλι με την οποία διαγωνίστηκε η Βασιλική Τσιρογιάννη βραβεύτηκε ως η καλύτερη δημιουργία υψηλής ραπτικής.
Το γεγονός αυτό αποτέλεσε την αφετηρία να εγκαινιαστεί πλήθος νέων συνεργασιών ανάμεσα σε εξέχουσες προσωπικότητες παγκοσμίως με τον οίκο μόδας. Κάποιες από τις συνεργασίες αυτές είναι με την Πριγκίπισσα Αικατερίνη της Σερβίας, την Πριγκίπισσα της Σαουδικής Αραβίας, και τη Σεϊχισσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Τα τελευταία χρόνια μάλιστα συμμετέχει ενεργά στον οίκο μόδας και ο γιος του Γιάννη Τόγκου, και εγγονός της Κατερίνας Χατζηδιάκου, Μάριος, συμβάλλοντας δημιουργικά στην οικογενειακή τους επιχείρηση με φρέσκες ιδέες και όραμα για τη συνεχή της ανάπτυξη.
Παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε όπως ήταν αναμενόμενο ο οίκος μόδας τα χρόνια της κρίσης και της πανδημίας, η επιχείρηση Kathy Heyndels εξακολουθεί να αγωνίζεται για το βέλτιστο δημιουργικό αποτέλεσμα υψηλής αισθητικής, με στόχο την ικανοποίηση των πελατών της, ανδρών και γυναικών. Όσα χρόνια και αν περάσουν, στόχος της είναι η εξαιρετική ποιότητα και τα ασυναγώνιστα κομψά σχέδια ενδυμάτων που κλέβουν τις εντυπώσεις. Σήμερα ο διάσημος οίκος μόδας έχει εδραιώσει μία αξιόλογη θέση στην ελληνική αγορά και ο η επωνυμία της επιχείρησης φέρει έναν μύθο άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Ελληνικής μόδας, τον οποίο αδιαμφισβήτητα κανείς δεν μπορεί να διαψεύσει. Όσα χρόνια και αν περάσουν η Κατερίνα Χατζηδιάκου θα είναι για πάντα η σιδηρά κυρία της μόδας που άφησε το δικό της ανεξίτηλο αποτύπωμα στον χώρο της γυναικείας ένδυσης.