No Result
View All Result
  • Login
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

Οι «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Αυγ 7, 2022
in Ατζέντα, Θεατρικά νέα, Θεατρικές παραστάσεις, Θέατρο, Πολιτισμός
Reading Time: 2 mins read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

Καταδίκη Θεσσαλονικιού για πειρατική θέαση τηλεοπτικού περιεχομένου – 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή

Καταδίκη Θεσσαλονικιού για πειρατική θέαση τηλεοπτικού περιεχομένου – 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή

Μάι 13, 2025
Θεσσαλονίκη: 21χρονη νοσηλεύτρια «ανέστησε» γατάκι με μαλάξεις – Συγκλονιστικό βίντεο από τη Νέα Μαγνησία

Θεσσαλονίκη: 21χρονη νοσηλεύτρια «ανέστησε» γατάκι με μαλάξεις – Συγκλονιστικό βίντεο από τη Νέα Μαγνησία

Μάι 12, 2025
Ανατροπή με το μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί το κλείνουν ολόκληρο για έναν μήνα – Ποιοι θα επηρεαστούν

Ανατροπή με το μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί το κλείνουν ολόκληρο για έναν μήνα – Ποιοι θα επηρεαστούν

Μάι 12, 2025
Κάντε share!
         
      

Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης γίνονται κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα.

Μετά τις παραστάσεις που δόθηκαν στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας οι «Πέρσες» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, επιστρέφουν το Σεπτέμβριο με τέσσερις παραστάσεις, στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη και στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στην καρδιά της Αθήνας.

Στελεχωμένη από μια πλειάδα ηθοποιών προεξάρχουσας της Ρένης Πιττακή, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία», τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ ένα οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε ένα συντετριμμένο κόσμο.

«Ο άξονας μέσα από τον οποίο διαβάζω το έργο», σημειώνει ο Καραντζάς, «είναι η πορεία ενός λαού που από την απόλυτη πίστη, περνάει στην αμφισβήτηση και έπειτα στη σύγκρουση, μέχρι που φτάνει σε μια μανιακή, σπασμωδική αντίδραση. Ούτε η τυφλή πίστη λειτουργεί, ούτε και η τυφλή αντίδραση. Σαν να βλέπεις το ανέφικτο του κοινωνικού συμβολαίου».

© Stavros Habakis

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στο χώρο, συνθέτοντας μια «κοινωνία» που αναζητά το νήμα της ύπαρξης μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας ιστορικής συγκυρίας.

«Οι Πέρσες είναι μια οποιαδήποτε κοινωνία: Είναι σαν να κάνεις μια ακτινογραφία της πλευράς του ηττημένου και μιας κοινωνίας που δεν ξέρει πώς μπορεί να συνεχίσει μετά από μια πανωλεθρία. Η δε Επίδαυρος λειτουργεί σαν ένα δημόσιο βήμα.

Όπως σε μια πλατεία που βρίσκεται πιθανώς πολύ κοντά μας ή και σε κάποια άλλη χώρα, οι άνθρωποι συζητάνε για το πώς θα αντισταθούν και πώς θα κρατηθούν όταν έχουν χάσει πια όλα τα σημεία αναφοράς τους. Στους Πέρσες χάνεται η πίστη στον βασιλιά, έπειτα στην έννοια της μοναρχίας, μετά στο θεό και τελικά στην ίδια τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν».

© Stavros Habakis

Την ίδια στιγμή, η Άτοσσα της Περσίας, την οποία υποδύεται η Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει στην Επίδαυρο μετά από 20 χρόνια, είναι «η ψυχρή ευγενική φωνή της εξουσίας» που με κάθε τρόπο θέλει να συντηρηθεί και να συνεχιστεί σε μια κοινωνία σχεδόν αποδεκατισμένη. «Δυο τελείως διαφορετικές θεάσεις του τι σημαίνει κόσμος», επισημαίνει ο Καραντζάς.

Λίγα λόγια για το έργο:

Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Στα Σούσα, την περσική πρωτεύουσα, οι πολίτες που έχουν μείνει πίσω και η βασίλισσά τους, Άτοσσα που βασανίζεται από κακούς οιωνούς, αναμένουν νέα από την πολεμική επιχείρηση του Ξέρξη στην Ελλάδα. Ένας αγγελιαφόρος αναγγέλλει τη φριχτή έκβαση της μάχης της Σαλαμίνας: ο περσικός στρατός και οι επίλεκτοι αρχηγοί του έχουν συντριβεί. Η Άτοσσα και ο Χορός καλούν το φάντασμα του Δαρείου για να τους καθοδηγήσει.

© Stavros Habakis

Ο ένδοξος βασιλιάς καταδικάζει την ύβρη του Ξέρξη, που θέλησε να δαμάσει φύση και θεία βούληση και προβλέπει περισσότερες ακόμη καταστροφές. Με την άφιξη του Ξέρξη, κορυφώνεται η συντριβή. Η ζυγαριά γέρνει πλέον αποφασιστικά προς τον τρόμο του τέλους.

Το έργο διατρέχουν ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων: εκείνοι που πρώτα φώτιζαν το δρόμο για την ελπίδα, τη νίκη και την ομοψυχία, τώρα πέφτουν ένας-ένας, χάνονται στα σκοτάδια ενός τόπου ρημαγμένου, ενός λαού στο όριο της φρίκης, της λογικής και της υπακοής.

Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα.

Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς.

Με τη συμμετοχή πολιτών.

© Stavros Habakis
© Stavros Habakis

Cover photo: © Stavros Habakis

Συντελεστές:

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Διασκευή: Δημήτρης Καραντζάς, Γκέλυ Καλαμπάκα Συνεργασία στη δραματουργία – Φωτογραφίες – Εικαστική σύνθεση – Βίντεο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Σκηνικό: Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Μουσική σύνθεση – ζωντανή εκτέλεση: Γιώργος Πούλιος
Φωνητική προετοιμασία – σύνθεση: Ανρί Κεργκομάρ
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίσσα Φαρμάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Παίζουν: Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο» – 2023 EΛEVΣIS Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Εισιτήρια:

Τιμές:

Για τις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη: Κανονικό: 20€, Μειωμένο: 15€

Για τις παραστάσεις στην Αθήνα: Κάτω Διάζωμα: 45€, Άνω Διάζωμα: 25€

Προπώληση εισιτηρίων:

Για τις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη: viva.gr

Για τις παραστάσεις στην Αθήνα: viva.gr


Κάντε share!
         
      
Tags: ΑθηνάΑισχύλοςΔημήτρης ΚαραντζάςΘεσσαλονίκηΠέρσες
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

Η Ορχήστρα Μότσαρτ της Βιέννης έρχεται για πρώτη φορά στο Ηρώδειο

Next Post

Κίνδυνοι του διαδικτύου: Πώς να τους αποφύγετε

MikrofwnoTEAM

MikrofwnoTEAM

Related Posts

Άλκηστις Πρωτοψάλτη – «Το Σ’ Αγαπώ»: Μια συγκλονιστική νέα ερμηνεία στη συλλογή-γιορτή για τα 20 χρόνια της Ελεάνας Βραχάλη

Άλκηστις Πρωτοψάλτη – «Το Σ’ Αγαπώ»: Μια συγκλονιστική νέα ερμηνεία στη συλλογή-γιορτή για τα 20 χρόνια της Ελεάνας Βραχάλη

Μάι 20, 2025
Αναστασία: Δίνει ξανά τον καλύτερό της εαυτό με το νέο της άλμπουμ «Σαν όνειρο»

Αναστασία: Δίνει ξανά τον καλύτερό της εαυτό με το νέο της άλμπουμ «Σαν όνειρο»

Μάι 20, 2025
Josephine – «Αυτό Που Θες»: Το νέο εκρηκτικό hit με υπογραφή Παπαδόπουλου-Φιλίππου και iconic music video

Josephine – «Αυτό Που Θες»: Το νέο εκρηκτικό hit με υπογραφή Παπαδόπουλου-Φιλίππου και iconic music video

Μάι 19, 2025

«Καλώς σε βρήκα»: Το αγαπημένο τραγούδι των STAVENTO αναγεννιέται με τη Daphne Lawrence και φέρνει νέο αέρα στη σύγχρονη ελληνική μουσική

Μάι 19, 2025
Next Post
Κίνδυνοι του διαδικτύου: Πώς να τους αποφύγετε

Κίνδυνοι του διαδικτύου: Πώς να τους αποφύγετε

No Result
View All Result

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Το ξεχωριστό «αντίο» του Χρήστου Σωτηρακόπουλου στον Νίκο Γαλανό
  • Σοκ στην Αθήνα: Πλήρωσε 344 ευρώ για διαδρομή ταξί που δεν έγινε ποτέ – Δείτε πώς αντέδρασε η εταιρεία!
  • Άλκηστις Πρωτοψάλτη – «Το Σ’ Αγαπώ»: Μια συγκλονιστική νέα ερμηνεία στη συλλογή-γιορτή για τα 20 χρόνια της Ελεάνας Βραχάλη
  • Αναστασία: Δίνει ξανά τον καλύτερό της εαυτό με το νέο της άλμπουμ «Σαν όνειρο»
  • Θανάτωση αρκούδας στη Λιθιά Καστοριάς: Συναγερμός για το προστατευόμενο είδος και έρευνα των αρχών

Kατηγορίες

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« Ιούλ   Σεπ »

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.