Η παράσταση Backpack επιστρέφει στο θέατρο 104 για λίγες παραστάσεις. Πηγαίνοντας στο θέατρο και ξεκινώντας την προσωπική χειμερινή θεατρική σεζόν, αναλογίστηκα το εξής. Για να ανεβαίνει ξανά μια παράσταση, τι έχει να δώσει στο κοινό;
Αναρωτήθηκα αρκετά ειλικρινώς, αφού αποφάσισα να πάω χωρίς να γνωρίζω την υπόθεση του έργου. Εσάς δε θα σας αφήσω φυσικά στην άγνοια.
Πρόκειται για την συνάντηση δύο ανθρώπων, που εκ πρώτης όψεως δεν θα συναντιόντουσαν ποτέ στην ζωή τους. Όμως, τους ένωσε η παράδοση του backpack. Ο μεταφορέας και η παραλήπτης του, βυθίζονται στην ανακάλυψη όσων τους ενώνουν.
Το backpack γίνεται φορέας αναμνήσεων και συνδέει τους πρωταγωνιστές. Το έργο δομείτε γύρω του, στον υλικό μικρόκοσμό του και επιχειρεί να μεταβεί σε αφηρημένες φιλοσοφικές έννοιες.
Βλέπουμε δύο αγνώστους, να παρασύρονται από την ανωνυμία τους στην εξομολογητική διάθεση. Άλλοτε με καχυποψία και άλλοτε με ακριτομυθία. Αναγνωρίζουμε ότι και οι δύο, έχουν ανάγκη να ανοιχτούν παρά το γεγονός πως είναι δύο ετερόκλιτοι χαρακτήρες, με διαφορετικές καταβολές.
Η γλώσσα του έργου είναι σύγχρονη, αλλά τα γεγονότα ρευστά. Θα μπορούσαν να έχουν συμβεί φέτος, ή πριν μια δεκαετία.
Η γραφή δεν καλύπτεται ωστόσο μόνο από το λεξιλόγιο. Η αδυναμία ανάπτυξης σταθερής δομής, ήταν εμφανής. Είναι εύληπτο, πως ο συγγραφέας προσπάθησε να αναπτύξει σχιζοειδής πολυεπίπεδους χαρακτήρες που ξεδιπλώνονται παράλληλα με την δράση, αλλά αυτό δεν συνέβαινε πάντα επιτυχώς.
Εκεί έγκειται η επιτυχία στην συγγραφή οποιασδήποτε μορφής έργου. Στην συμπόρευση ανάπτυξης των χαρακτήρων και της πλοκής. Όταν το ένα λειτουργεί σε βάρος του άλλου, υπάρχουν αστοχίες.
Εν προκειμένω, το μήνυμα που ήθελε να περάσει, ήρθε σαν απόηχος.
Οι ερμηνείες ωστόσο, με εξέπληξαν ιδιαίτερα ευχάριστα. Η Φαίη Ξυλά και ο Χρήστος Σπανός, μας οδήγησαν όσο καλύτερα μπορούσαν μέσα στην ιστορία και κατάφεραν να συγκινήσουν το κοινό.
Έδωσαν την αίσθηση της απόλυτης εξοικείωσης με το σκηνικό. Η Φαίη Ξυλά, η Σοφία, έκανε το «σπίτι της» να μοιάζει δικό της και ο Χρήστος Σπανός, ο Μάριος, έφερε μια αμηχανία στον «ξένο» χώρο. Αυτό το στοιχείο είναι αρκετά σπάνιο στο θέατρο.
Η σκηνοθετική προσέγγιση της Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους ήταν ικανοποιητική και στα σύγχρονα μέτρα. Αναγνώριζε τις ανάγκες του έργου και κράτησε καλούς ρυθμούς για να κρατήσει το ενδιαφέρον. Η ιδιαίτερη συμμετοχή της, χαρίζοντας την φωνή της, ήταν μια όμορφη προσθήκη.
Η πρωτότυπη μουσική της Μαρίνας Σπανού ήταν άρτια και άρμοζε στην ατμόσφαιρα που προσπάθησαν να δημιουργήσουν.
Δεν ξέρω αν οι καλές ερμηνείες και μια ώριμη σκηνοθεσία μπορεί να αντισταθμίσει ένα μέτρια γραμμένο έργο. Μια επίσκεψη στο θέατρο 104, μπορεί να σας δώσει την απάντηση.
Ταυτότητα παράστασης:
Κείμενο: Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος
Σκηνοθεσία: Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους
Σκηνικά: Νατάσα Παπαστεργίου
Κοστούμια: Νινέτα Ζαχαροπούλου
Μουσική: Μαρίνα Σπανού
Σχεδιασμός Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Τσιμπρικίδου
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Ίλια Εσπιαλίδη
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Trailer: Κωνσταντίνος Ανδρίκουλας
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Θέατρο 104
Συμπαραγωγή: Tôttard theatre & arts
Ερμηνεία:
Σοφία: Φαίη Ξυλά
Μάριος: Χρήστος Σπανός
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δευτέρα & Τρίτη στις 9.15 μμ
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 15€
Μειωμένο/Ανέργων: 5€
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων
Viva.gr: https://www.viva.gr/tickets/theater/backpack/
Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41, Γκάζι
(σταθμός Μετρό: Κεραμεικός)
Τηλέφωνα επικοινωνίας:6951269828, 210 3455020 | Facebook | Website