Φέτος έπειτα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που κράτησε περίπου μια δεκαετία, η ελληνική τηλεόραση θυμίζει εποχές προ της οικονομικής κρίσης.
Τότε, για εκείνους που δεν θυμούνται ή δεν είχαν γεννηθεί ακόμα, κάθε ιδιωτικό κανάλι μετρούσε στο πρόγραμμα του, πάνω από δέκα σειρές στην prime time ζώνη. Κάτι που έχει επανέλθει φέτος και η μυθοπλασία έχει κυριεύσει τα πάντα σε σημείο όπου το κοινό δυσκολεύεται για πρώτη φορά να επιλέξει τι θα δει.
Με την αναγέννηση και την επικράτηση της μυθοπλασίας, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα των τελευταίων τριάντα χρόνων επέστρεψε στα γνώριμα τηλεοπτικά λημέρια, του τηλεοπτικού σταθμού MEGA. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.
Ο Παπακαλιάτης είναι παιδί του Mega, μιας και η καριέρα του ξεκίνησε από την θρυλική σειρά του καναλιού, Οι Φρουροί της Αχαϊας, και κατέληξε στα τέλη του ’99 να υπογράφει την πρώτη του προσωπική δουλειά με την σειρά, Η Ζωή Μας Μια Βόλτα. Οκτώβριος ήταν και τότε πριν από 23 χρόνια που έκανε πρεμιέρα εκείνη η σειρά και ξανά Οκτώβριος που οι τηλεθεατές είχαν την ευκαιρία να δουν το πρώτο επεισόδιο της νέας του σειράς.
Maestro
Δεκατρία χρόνια μετά την τελευταία του τηλεοπτική σειρά, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επιστρέφει με την ίσως πιο φιλόδοξη τηλεοπτική του προσπάθεια. Η σειρά MAESTRO αποτελείται από εννιά ωριαία επεισόδια που θα προβληθούν από το MEGA, κάθε Πέμπτη.
Γυρισμένη κυρίως στους Παξούς, η σειρά ξεκινά με την άφιξη ενός δασκάλου μουσικής στο νησί για την αναδιοργάνωση ενός φεστιβάλ που ήταν κυρίως γνωστό στους τουρίστες. Μετά την πανδημία, το νησί θέλει να γυρίσει σε μια κανονικότητα και ο Ορέστης, ο χαρακτήρας του Παπακαλιάτη, μέσα από ένα ευρωπαϊκο πρόγραμμα είναι το πρώτο βήμα προς αυτή την αλλαγή. Από την πρώτη στιγμή που πατάει το πόδι του στο νησί, συναντάει την Κλέλια (Ανδριολάτου), μια 19χρονη κάτοικο του νησιού που η γνωριμία με τον Ορέστη θα της ξυπνήσει τον πρώτο της αληθινό έρωτα και την επιθυμία να τον διεκδικήσει.
Ας μην επικεντρωθούμε μόνο σε αυτούς του δυο αλλά στο πως η σειρά απέδειξε από το πρώτο επεισόδιο ότι υπάρχουν πολλές και παράλληλες ιστορίες που δημιουργούν ένα παζλ έκρυθμων καταστάσεων που κοχλάζουν κάτω από την φαινομενική ισορροπημένη επιφάνεια κάθε χαρακτήρα.
Το σενάριο της σειράς, όπως και οι τελευταίες κινηματογραφικές δουλειές του ηθοποιού, αγγίζουν θέματα στο ευρύτερο φάσμα της ελληνικής κοινωνίας. Χαρακτηριστικό είναι σε μόλις ένα πεντάλεπτο από το πρώτο επεισόδιο, ο Παπακαλιάτης καταφέρνει και περιγράφει πως είναι η ομοφυλόφιλη πραγματικότητα στην επαρχία. Αυτό δεν είναι παρά ένα μικρό δείγμα για τα θέματα που αγγίζει η σειρά από το πρώτο κιόλας επεισόδιο.
Μετά το σενάριο που παραδίδει καθημερινούς διαλόγους χωρίς καμία ξύλινη επικάλυψη όπως συνηθίζεται στις ελληνικές σειρές, μεγάλο προσόν της σειράς είναι η φωτογραφία. Έχουμε συνηθίσει να ακούμε για ‘’κινηματογραφική’’ εικόνα σε κάθε νέο σήριαλ που κάνει πρεμιέρα αλλά η πραγματικότητα είναι ότι μόνο στις δουλειές του Παπακαλιάτη, κάθε κάδρο από μια σκηνή αξίζει να γίνει screensaver στον υπολογιστή μας. Τα χρώματα και η συμμετρία του κάθε πλάνου. είναι η απόδειξη γιατί ο ίδιος λέει ότι δεν δημιούργησε μια σειρά αλλά εννιά ταινίες της μιας ώρας.
Επίσης, στις δουλείες του Χριστόφορου ένα ξεχωριστό κομμάτι είναι η μουσική επένδυση. Ο Κώστας Χρηστίδης έχει γράψει την πρωτότυπη μουσική για την σειρά και είναι ολοφάνερη η χημεία του με τον Παπακαλιάτη. Όπως και ο ίδιος ηθοποιός ξέρει πώς να χρησιμοποιεί διασκευές γνωστών κομματιών που να εξυπηρετούν όσο το δυνατόν καλύτερα την σκηνή αλλά και την εμπειρία που έχει ο θεατής.
Για πρώτη φορά στην δραματουργία του ο ηθοποιός χρησιμοποιεί ένα εύρημα που είναι αρκετά σύνηθες τα τελευταία χρόνια στις σειρές του εξωτερικού. Κάθε επεισόδιο είναι μέσα από τα μάτια ενός διαφορετικού χαρακτήρα για το πως έζησε εκείνος το τι έγινε στο νησί. Αυτό βοηθά στην κλιμάκωση της έντασης όταν ο θεατής καταλήγει σε κάποιο επεισόδιο κοντά στο τέλος του κύκλου να ενώσει όλα τα κομμάτια για να μάθει το τι πραγματικά έγινε.
Από το πρώτο επεισόδιο κάποιος ξεχωρίζει με ευκολία την αποκάλυψη της σειράς που είναι η Κλέλια Ανδριολάτου. Η νεαρή ηθοποιός γράφει πολύ καλά στο γυαλί και παράλληλα προσφέρει μια σέξι αλλά μες στο μυστήριο ερμηνεία. Την ίδια ώρα η Χαρούλα Αλεξίου αποδεικνύεται φυσικό ταλέντο και στην υποκριτική με την Μαρία Καβογιάννη να παραμένει αναλλοίωτα σταθερή αξία στην μυθοπλασία. Επισημαίνουμε την παρουσία του Ορέστη Χαλκιά που αφήνει μια γλυκιά, θετική πρώτη εντύπωση.
Εν κατακλείδι, πρόκειται για μια καλό κουρδισμένη τηλεοπτική παραγωγή που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι όταν θέλουμε μπορούμε να έχουμε το τηλεοπτικό προϊον που μας αξίζει. Γι’ αυτό άλλωστε όπως έχει κυκλοφορήσει ίσως αυτή η σειρά του Παπακαλιάτη σε λίγους μήνες να είναι η πρώτη ελληνική σειρά που θα μπει στα σπίτια εκατομμύριων θεατών ανά τον κόσμο μέσα της πλατφόρμας Netflix.
Κάτι τελευταίο, όπως και με τις ταινίες του Παπακαλιάτη, κάτι τέτοιες παραγωγές πρέπει από εδώ και πέρα να είναι η βάση για την ελληνική μυθοπλασία και απλά να προσθέτουμε παρά να αφαιρούμε. Δεν πρέπει να γυρνάμε ξανά και ξανά σε ευκολίες που παρακινούν τον θεατή να απέχει παρά να συντονίζεται κάθε εβδομάδα μπροστά στην τηλεόραση.
Μην χάσετε τον Μαέστρο, κάθε Πέμπτη στις 10:30 στην τηλεοπτική συχνότητα του Mega.