No Result
View All Result
  • Login
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
No Result
View All Result

Είδαμε τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου στο Θέατρο Εμπορικόν

by Λένια Παλαιολόγου
Νοέ 21, 2022
in Θέατρο, Κριτικές
Reading Time: 1 min read
Μοιράσου το στο FacebookΜοιράσου το στο Twitter

Δείτε και αυτό

Τέλος παραστάσεων για τον «Μισάνθρωπο» με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και την Ευγενία Σαμαρά στο Θέατρο Εμπορικόν

Τέλος παραστάσεων για τον «Μισάνθρωπο» με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και την Ευγενία Σαμαρά στο Θέατρο Εμπορικόν

Απρ 6, 2024
Διαγωνισμός: Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου στο Θέατρο «Εμπορικόν»

Διαγωνισμός: Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου στο Θέατρο «Εμπορικόν»

Ιαν 15, 2024
«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν με το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν με το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Απρ 19, 2023
Κάντε share!
         
      

Στο θέατρο Εμπορικόν από τις 19 Νοεμβρίου, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, ένα από τα γνωστότερα έργα του Μολιέρου, ο Μισάνθρωπος.

Το έργο, ανεβασμένο πρώτη φορά το 1666, είχε ως κύριους αποδέκτες, ανθρώπους αριστοκρατικής τάξης. Λειτουργούσε σαν αντικατοπτρισμός τους, με ιδιαίτερες αιχμές για την έκφραση της κοινωνικής τους συμπεριφοράς, επομένως ενόχλησε αρκετά εκείνη την εποχή.

Ο μισάνθρωπος, είναι μια κωμωδία ηθών, με το κεντρικό πρόσωπο, να ενσαρκώνει μιας μορφής αντιήρωα. Στον χαρακτήρα του Αλσέστ, συγκεντρώνεται μια ουσιαστική ηθικολογία, μίσους της ανειλικρίνειας αλλά και κάθε ψευτοευγένειας. Στοιχείων συνυφασμένων με τους άγραφους κανόνες με τους οποίους λειτουργεί διαχρονικά το στάτους κβο.

Λόγω της πρότερης απαγόρευσης των έργων του, λέγεται πως ο Μολιέρος χρειάστηκε να μετριάσει τις απόψεις του. Έτσι ο Αλσέστ βιώνει συχνά κωμικοτραγικές καταστάσεις, μπλεγμένος στο ερωτικό γαϊτανάκι της Σελιμέν. Ο αντίλογος που προβάλει, μπορεί να γίνει αντικείμενο χλευασμού ή να δείχνει ακραίος κλείνοντας το μάτι στο κοινό πως μπορεί και να μην είναι στην πραγματικότητα.

Ο χαρακτήρας του Μισάνθρωπου, δεν έχει αποτελέσει σύμβολο μόνο για τους σύγχρονους, αλλά και για τους προγενέστερους. Από τον Αριστοφάνη μέχρι τον Σαίξπηρ, για να μην φέρω παραδείγματα απ΄ την πρόσφατη ιστορία της pop culture και χάσω το σοβαρό προφίλ μου. Εν πάση περιπτώσει, είναι μια πάγια αναφορά, που προσιδιάζει στην σάτιρα.

Ο Γιάννης Κακλέας, αναμετράται με το κείμενο, με την πρόθεση να το φέρει στα μέτρα της σύγχρονης εποχής. Δεν αγκαλιάζει απλώς τα διαχρονικά του στοιχεία, αλλά τα τοποθετεί ολικά στο κοσμικό lifestyle του 21ου αιώνα.

Οι ήρωες ξεκινούν από την μπαρόκ αισθητική, με βικτωριανά κουστούμια της Ηλένιας Δουλαρίδη, για να μεταβούν σταδιακά με απώλειες γραμμάτων στο σκέτο ροκ. Από τις δεξιώσεις και τα σαλόνια των αριστοκρατών, μεταβαίνουμε στα πάρτι της ελίτ.

Την απόδοση του κειμένου επιμελήθηκε ο ίδιος. Η γλώσσα έγινε προσιτή και όχι ακριβώς σημερινή, πρακτικά έχανε την δέσμευση του αρχικού χρονικού πλαισίου.

Η παράσταση είχε διάφορα μέσα για να «εκσυγχρονιστεί», πέρα από την σκηνογραφία, το ενδυματολογικό και την γλώσσα. Η Φωτεινή Αθερίδου, σαν κομπέρ, έκανε την εμφάνισή της μεταξύ των πράξεων. Τα κείμενα της, είναι στο κλασσικό δικό της ύφος, με κάποιου είδους έμμετρο στίχο όπως έγινε γνωστή.

Τα ένθετα σχόλια της, θα ήταν πιο ταιριαστά αν ήταν σε πεζό λόγο. Τώρα δεν έκανε τίποτα περισσότερο από την παρουσίαση της καλλιτεχνικής περσόνας της, όπως έχει γίνει viral κατά καιρούς, χρησιμοποιώντας μάλιστα και το «αγαπώ εσένα».

Στον κεντρικό ρόλο, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, μεταμορφώθηκε σε έναν αρκετά συμπαθή μισάνθρωπο. Η προσέγγιση του, έδινε μια ευάλωτη διάσταση, αφού ο Αλσέστ υπέφερε από τον έρωτα του για την Σελιμέν και δεν δρούσε μόνο με την αυστηρή λογική του μισάνθρωπου αλλά και με το θυμικό. Έχανε με προσοχή την ελαφρότητα που είχε προσδώσει ο Μολιέρος για να προφυλάξει το έργο, εδραιώνοντας μια πιο ουσιαστική παρουσία και το κωμικοτραγικό γινόταν ανθρώπινο.

Είχε σοβαρότητα, μια ώριμη χροιά και ένταση. Στεκόταν απέναντι των υπολοίπων και ολόκληρη η φιγούρα του γεννούσε την αντίθεση μέσα στον κόσμο της επιτηδευμένης κοινωνικότητας. Πολύ όμορφη στιγμή για την πορεία του Παπασπηλιόπουλου.

Το αντικείμενο του πόθου του, από την άλλη η Σελιμέν- Ευγενία Σαμαρά, κυκλοφορούσε σαν ένα αιθέριο αερικό μεταξύ των υποψήφιων μνηστήρων. Υπηρέτησε τον ρόλο της όμορφης, χωρίς να συναντήσει κάποια δυσκολία, ωστόσο, εγκλωβίστηκε κάπως σε αυτό.

Δεν εκμεταλλεύτηκε πλήρως τα εκφραστικά της μέσα και έμεινε ατσαλάκωτη μέχρι τέλους, όπου είδαμε την κατάληξη ενός party girl, με την συνοδεία του ομώνυμου τραγουδιού της Michelle Gurevich. Άφησε ένα αίσθημα πως μπορούσε να δώσει περισσότερα, αλλά μας τα στέρησε με την επανάληψη συγκεκριμένων εκφράσεων.

Οι λοιποί ρόλοι, είχαν παρουσία χορού αρχαίας τραγωδίας. Με εξαιρετική κίνηση άλλαζαν μεταξύ διαφορετικών ειδών και δεκαετιών, από vogue μέχρι χιπ-χοπ, τα σώματα τους ήταν σε ένα αδιάκοπο πάρτι. Τρομερή σκηνική παρουσία και αστείρευτη ενέργεια από όλους.

Από τον συνδυασμό των ετερόκλητων στοιχείων, κομπέρ και αρχαία τραγωδία, 17ος και 21ος αιώνας, πεζός και έμμετρος λόγος, βγαίνει μια νέα ανάγνωση του κλασσικού έργου. Ακούγεται χαώδες αλλά κάπως όλα αυτά, βγάζουν ένα αποτέλεσμα που παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία/ Απόδοση κειμένου: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη – Γιάννης Κακλέας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Μουσική: Βάϊος Πράπας
Βίντεο – Επεξεργασία εικόνας: Παντελής Μάκκας
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Μπερερής
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρέα Σαμαροπούλου

Παίζουν οι ηθοποιοί: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Ευγενία Σαμαρά, Στέλιος Ιακωβίδης, Αθηνά Μουστάκα, Θάνος Μπίρκος, Φωτεινή Αθερίδου, Αυγουστίνος Κούμουλος, Αλέξης Φουσέκης, Κυριάκος Σαλής

Εισιτήρια:

Τιμές:

20€ κανονικό

17€ φοιτητικό, ΑμεΑ, ανέργων, άνω 65 ετών

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

 


Κάντε share!
         
      
Tags: Ο Μισάνθρωπος
Ακολούθησε το mikrofwno.gr στο Google News, στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter για να ενημερώνεσαι για τελευταία νέα σε πολιτισμό και lifestyle.
Previous Post

«Amalia Melancholia – Η βασίλισσα των φοινίκων» της Ζωής Χατζηαντωνίου για 2η χρονιά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Next Post

Οι Onirama παρουσιάζουν το νέο τους project «Mixin up the decades | Παίζοντας με τις δεκαετίες» στο Θέατρο Παλλάς

Λένια Παλαιολόγου

Λένια Παλαιολόγου

Related Posts

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει με την «Ορέστεια» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει με την «Ορέστεια» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Ιούν 20, 2025
«Οιδίπους – Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

«Οιδίπους – Η ιστορία μιας μεταμόρφωσης: από το σκοτάδι στο φως» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Ιούν 20, 2025
Ριγολέττος του Βέρντι στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Ξεκινάει η προπώληση για την παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου

Ριγολέττος του Βέρντι στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Ξεκινάει η προπώληση για την παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου

Ιούν 20, 2025

Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους σκηνοθετεί το «Πριν Ανοίξουμε Φτερά» του Φλοριάν Ζελέρ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ιούν 19, 2025
Next Post
Οι Onirama παρουσιάζουν το νέο τους project «Mixin up the decades | Παίζοντας με τις δεκαετίες» στο Θέατρο Παλλάς

Οι Onirama παρουσιάζουν το νέο τους project «Mixin up the decades | Παίζοντας με τις δεκαετίες» στο Θέατρο Παλλάς

No Result
View All Result

Categories

Facebook Twitter Youtube Instagram

Τελευταίες αναρτήσεις

  • Saint Laurent Winter 2025: Aaron Taylor-Johnson και Christopher Walken πρωταγωνιστούν σε μια καμπάνια γεμάτη ένταση και αντιθέσεις
  • Γιώργος Κακοσαίος: Το «Μάθε μου τον έρωτα» είναι εδώ με 14 ξεχωριστά τραγούδια
  • Νατάσσα Μποφίλιου: Η απάντηση μετά το viral βίντεο με τον πατέρα της – “Είμαστε στο οικογενειακό τραπέζι”
  • «Big Brother» : Ο Ανδρέας Μπαρόλας αποχώρησε – Αυτοί είναι οι δέκα που συνεχίζουν για το έπαθλο (vid)
  • Ο Mickey Mouse σκοτώνει Youtubers στο πιο αλλόκοτο φιλμ του καλοκαιριού (Trailer)

Kατηγορίες

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
« Οκτ   Δεκ »

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
    • Κόσμος
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Νέα τραγούδια
      • Ελληνικές κυκλοφορίες
      • Ξένες κυκλοφορίες
      • Official lyric videos
      • Remixes
      • Ost
      • Ορχηστρική μουσική
      • Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
      • Τραγούδια θεατρικών παραστάσεων
      • Τηλεοπτικά soundtracks
    • Video clip
      • Ελληνικά video clip
      • Ξένα video clip
    • Ατζέντα
      • Θεατρικές παραστάσεις
      • Μουσικοθεατρικές παραστάσεις
      • Χορός
      • Παρουσιάσεις βιβλίων
      • Εκθέσεις – Μουσεία
      • Τέχνες & εικαστικά
      • Μουσικές σκηνές
      • Φεστιβάλ
      • Συναυλίες
      • Νυχτερινά κέντρα
      • Clubs
      • Parties
      • Χορηγός επικοινωνίας
    • Θέατρο
      • Θεατρικά νέα
      • Κριτικές θεάτρου
    • Βιβλίο
      • Κριτικές βιβλίων
      • Προτάσεις βιβλίων
    • Media
      • Δηλώσεις
      • Ελληνικές σειρές
    • Σινεφίλ
      • Κινηματογραφικά νέα
      • Κινηματογραφικές κριτικές
      • Ταινίες προσεχώς!
    • Αφιερώματα
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
  • ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

© 2017 - 2023 | Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.