Την Ορχήστρα Maggio Musicale Fiorentino πλαισιώνουν ο πιανίστας Rudolf Buchbinder και ο τσελίστας Antonio Meneses.
Η Ορχήστρα Φλωρεντινός Μουσικός Μάιος επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με το Daniele Gatti στο πόντιουμ, για δύο συναυλίες την 1η και στις 2 Μαρτίου.
Στις εμφανίσεις της στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, θα πλαισιώσει δύο σολίστ: την πρώτη βραδιά (1/3), το Γερμανό πιανίστα Rudolf Buchbinder στο Τέταρτο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε σολ μείζονα του Ludwig van Beethovenκαι τη δεύτερη (2/3), τον τσελίστα Antonio Meneses από τη Βραζιλία, ο οποίος θα παρουσιάσει το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα αρ. 1 σε λα ελάσσονα του Camille Saint-Saëns.
Το πρόγραμμα της πρώτης συναυλίας που εστιάζει αποκλειστικά στο Beethoven, περιλαμβάνει επίσης την Τέταρτη συμφωνία σε σι ύφεση μείζονα του Γερμανού μουσουργού, ενώ στη δεύτερη, η οποία είναι αφιερωμένη σε Γάλλους συνθέτες, θα ακουστούν το Boléro του Maurice Ravel, η Παβάνα σε φα δίεση ελάσσονα, μια από τις πιο γνωστές συνθέσεις του Gabriel Fauré, και το δεύτερο μέρος με τίτλο ”Ibéria”, από το τρίπτυχο Εικόνες για ορχήστρα του Claude Debussy.
Λίγα λόγια για τον πιανίστα Rudolf Buchbinder
Ο Rudolf Buchbinder εμφανίζεται στις μουσικές σκηνές του κόσμου. Οι αναγνώσεις του σε συνθέσεις του μεγάλου πιανιστικού ρεπερτορίου συνδυάζουν την παράδοση με την καινοτομία, την αξιοπιστία με την ελευθερία, την αυθεντικότητα με την ευρύτητα πνεύματος.
Είναι επίτιμο μέλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης, των Συλλόγων Φίλων της Μουσικής της Βιέννης και του Konzerthaus της ίδιας πόλης, της Συμφωνικής της Βιέννης και της Φιλαρμονικής του Ισραήλ. Είναι επίσης ο πρώτος σολίστ που έλαβε το Χρυσό Μετάλλιο Τιμής από τη Staatskapelle της Δρέσδης.
Ο Rudolf Buchbinder ειδικεύεται στην μπετοβενική εργογραφία, έχοντας καταθέσει ερμηνείες, είτε σε ζωντανές εμφανίσεις, είτε σε ηχογραφήσεις αναφοράς. Υπήρξε ο πρώτος πιανίστας που έπαιξε όλες τις σονάτες Beethoven σε θερινό φεστιβάλ (2014, Σάλτσμπουργκ), οι οποίες ηχογραφήθηκαν και μαγνητοσκοπήθηκαν ζωντανά για να κυκλοφορήσουν σε CD και DVD. Πρόσφατα ηχογράφησε όλα τα κοντσέρτα για πιάνο του Beethoven.
Η Musikverein της Βιέννης του έκανε μια ξεχωριστή τιμή: για πρώτη φορά στην ιστορία της, πρότεινε σε ένα και μοναδικό πιανίστα να παρουσιάσει και τα πέντε κοντσέρτα για πιάνο του Beethoven σε ειδική σειρά συναυλιών, σε σύμπραξη με πέντε από τους καλύτερους μαέστρους και πέντε από τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου: την Gewandhaus της Λειψίας υπό τον Andris Nelsons, τη Φιλαρμονική της Βιέννης υπό το Riccardo Muti, τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας υπό το Mariss Jansons, τη Φιλαρμονική του Μονάχου υπό το Valery Gergiev και τη Staatskapelle της Δρέσδης υπό το Christian Thielemann. Θέλοντας να συμβάλει με μια πρωτότυπη δράση στον εορτασμό των 250 χρόνων από τη γέννηση του Beethoven (1770-2020), ο Rudolf Buchbinder ανέλαβε την πρωτοβουλία να συνεργαστεί με κορυφαία συμφωνικά κέντρα για την ανάθεση σε 11 σύγχρονους συνθέτες της δημιουργίας ενός κύκλου Νέων παραλλαγών Diabelli.
Ο αυστριακός σολίστ αποδίδει μεγάλη σημασία στην έρευνα των μουσικών πηγών. Η προσωπική του συλλογή από παρτιτούρες περιλαμβάνει πάνω από 39 διαφορετικές εκδόσεις με όλες τις σονάτες Beethoven. Διαθέτει, δε, εκτενές αρχείο με πρώτες έντυπες εκδοχές, αλλά και με πρωτότυπες εκδόσεις και αντίγραφα των χειρόγραφων μερών για πιάνο και των δύο κοντσέρτων για πιάνο του Brahms. Από το 2007 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ του Γκράφενεγκ.
Λίγα λόγια για τον τσελίστα Antonio Meneses
Για τον Antonio Meneses η γνωριμία του, σε ηλικία 16 ετών, με τον Antonio Janigro υπήρξε καθοριστική, καθώς ο Ιταλός σολίστ του βιολοντσέλου τον προσκάλεσε να μελετήσει μαζί του στη Γερμανία. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Meneses κέρδισε το πρώτο βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού ARD στο Μόναχο, ενώ το 1982 του απενεμήθησαν το πρώτο βραβείο και το χρυσό μετάλλιο στον Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι της Μόσχας.
Έκτοτε έχει εμφανιστεί στις μουσικές πρωτεύουσες της Ευρώπης, της βόρειας και νότιας Αμερικής και της Ασίας, συνεργαζόμενος με σπουδαίες ορχήστρες και ονομαστούς μαέστρους (μεταξύ άλλων, Claudio Abbado, Gerd Albrecht, Herbert Blomstedt, Semyon Bychkov, Riccardo Chailly, Sir Andrew Davis, Charles Dutoit, Daniele Gatti, Neeme Järvi, Mariss Jansons, Herbert von Karajan, Riccardo Muti, Eiji Oue, André Previn, Mstislav Rostropovitch, Kurt Sanderling, Yuri Temirkanov, Christian Thielemann). Επιπλέον, έχει λάβει μέρος σε περιοδείες με διάφορες ορχήστρες στη νότια Αμερική και σε άλλες ηπείρους, ενώ έχει δώσει ρεσιτάλ, σόλο αλλά και μουσικής δωματίου, σε ευρωπαϊκές χώρες, στην Ιαπωνία και στο Πουέρτο Ρίκο.
Τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για τη μουσική δωματίου. Επί μια δεκαετία (1998-2008) υπήρξε μέλος του Τρίο Beaux Arts, ενώ έχει πραγματοποιήσει περιοδείες και με το Κουαρτέτο Vermeer. Έχει επίσης δώσει ρεσιτάλ με τους πιανίστες Menahem Pressler and Maria João Pires.
Από την πλούσια δισκογραφία του ξεχωρίζουν οι δύο ηχογραφήσεις του με τον Herbert von Karajan και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, αλλά η έκδοση των απάντων για τσέλο του Villa-Lobos, του David Popper και του Carl Philipp Emanuel Bach. To CD του με κοντσέρτα για βιολοντσέλο των Elgar και Gál, σε συνεργασία με την Royal Northern Sinfonia και τον Claudio Cruz, ήταν υποψήφιο για Grammy στην κατηγορία «Καλύτερο οργανικό σόλο κλασικής μουσικής». Έχει ακόμη ηχογραφήσει έργα για σόλο τσέλο αλλά και μουσικής δωματίου των Bach, Schubert, Schumann, Haydn και Beethoven.
Στις πρόσφατες καλλιτεχνικές του δραστηριότητες περιλαμβάνονται συναυλίες στο Barbican Centre με τη Συμφωνική του BBC και το βιολονίστα Maxim Vengerov, συμμετοχές στα Φεστιβάλ του Άλντεμπεργκ και του Εδιμβούργου, ρεσιτάλ στο Ουίγκμορ Χολ και περιοδείες με την πιανίστα Maria João Pires.
Λίγα λόγια για το μαέστρο Daniele Gatti
Ο Daniele Gatti σήμερα είναι μουσικός διευθυντής της Ορχήστρας Mozart, καλλιτεχνικός σύμβουλος της Ορχήστρας Δωματίου Mahler και βασικός αρχιμουσικός του Θεάτρου του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου, ενώ το 2024 θα αναλάβει τα ηνία της Staatskapelle της Δρέσδης.
Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, μουσικός διευθυντής του Θεάτρου της Όπερας της Ρώμης, της Εθνικής Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, της Βασιλικής Φιλαρμονικής Ορχήστρας, της Εθνικής Ορχήστρας της Γαλλίας, της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, του Τεάτρο Κομουνάλε της Μπολόνια, της Όπερας της Ζυρίχης και της Βασιλικής Ορχήστρας Κονσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ. Επίσης, συνεργάζεται με τις Φιλαρμονικές του Βερολίνου, της Βιέννης και της Σκάλας του Μιλάνου καθώς και με τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.
Ανάμεσα στις νέες παραγωγές που έχει διευθύνει, συγκαταλέγονται οι όπερες Φάλσταφ, Πάρσιφαλ (για την πρεμιέρα του Μπαϋρώυτ το 2008 αλλά και για τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης), Ηλέκτρα, Λα Μποέμ, Οι Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης και Τροβατόρε.
Έχει ακόμη διευθύνει δημοφιλείς όπερες του διεθνούς ρεπερτορίου σε πολλές χώρες και έχει βρεθεί στο πόντιουμ ορχηστρικών συνόλων, με τα οποία έχει παρουσιάσει διάσημα συμφωνικά έργα σε όλο τον κόσμο. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης παγκόσμιες πρώτες εκτελέσεις, πρεμιέρες και συμμετοχές σε ιδιαίτερα αξιόλογες νέες παραγωγές, σε συνεργασία με φημισμένες ορχήστρες και καλλιτεχνικούς φορείς.
Αυτή τη σεζόν συνεργάζεται με το Θέατρο του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου και το Φεστιβάλ Verdi, ενώ το καλοκαίρι του 2025 θα επιστρέψει στο Μπαϋρώυτ για να διευθύνει μουσικά τη νέα παραγωγή των Αρχιτραγουδιστών της Νυρεμβέργης. Συνεργάζεται τακτικά με ορχήστρες διεθνούς φήμης (Φιλαρμόνια, Γκεβάντχαους, Εθνική Συμφωνική της RAI, Φιλαρμονική Μονάχου κ.ά.).
Έχει τιμηθεί για την καλλιτεχνική του προσφορά από την ιταλική και γαλλική κυβέρνηση, ενώ έχει ηγηθεί μουσικών και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών και προγραμμάτων για την ανάδειξη νεαρών ερμηνευτών και για τη συνεργασία τους με μεγάλες ορχήστρες, όπως η Κονσέρτχεμπάου του Άμστερνταμ. Η δισκογραφική του δραστηριότητα περιλαμβάνει CD και DVD με συμφωνικά έργα και όπερες που έχουν ηχογραφηθεί και μαγνητοσκοπηθεί για λογαριασμό μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών, σε συνεργασία με ορχηστρικά σύνολα και καλλιτεχνικούς φορείς.
Λίγα λόγια για το σύνολο Maggio Musicale Fiorentino
Το σύνολο Maggio Musicale Fiorentino ιδρύθηκε το 1928 στη Φλωρεντία από το Vittorio Gui. Στην αρχή της μακρόχρονης πορείας του, συμμετείχε σε παραγωγές του πρώην Τεάτρο Κομουνάλε της πόλης (νυν Θεάτρου του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου). Απέκτησε το σημερινό της όνομα το 1933, οπότε και δημιουργήθηκε το Φεστιβάλ του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου.
Μετά τον Gui, βασικοί αρχιμουσικοί της διετέλεσαν οι Mario Rossi και Bruno Bartoletti. Από το 1969 έως το 1981 τους διαδέχτηκαν σημαντικοί διευθυντές ορχήστρας: ο Riccardo Muti, ο Zubin Mehta, ο οποίος είναι διά βίου επίτιμος διευθυντής του συνόλου, και ο Fabio Luisi. Η Ορχήστρα του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου έχει συνδέσει το όνομά της με μαέστρους του 20ού και 21ου αιώνα, όπως οι: Victor De Sabata, Antonio Guarnieri, Gino Marinuzzi, Gianandrea Gavazzeni, Tullio Serafin, Wilhelm Furtwängler, Bruno Walter, Otto Klemperer, Issay Dobrowen, Jonel Perlea, Erich Kleiber, Arthur Rodzinski, Δημήτρης Μητρόπουλος, Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Thomas Schippers, Claudio Abbado, Lorin Maazel, Carlo Maria Giulini, Georges Prêtre, Wolfgang Sawallisch, Carlos Kleiber, Georg Solti, Riccardo Chailly, Giuseppe Sinopoli, Seiji Ozawa, John Eliot Gardiner.
Η Ορχήστρα έχει επίσης παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση έργα μεγάλων συνθετών, όπως του Richard Strauss, του Pietro Mascagni, του Ildebrando Pizzetti, του Paul Hindemith, του Igor Stravinsky, του Goffredo Petrassi, του Luigi Dallapiccola, του Krzysztof Penderecki και του Luciano Berio. Οι ηχογραφήσεις και οι συμμετοχές της σε ραδιοτηλεοπτικές παραγωγές είναι πολυάριθμες και έχουν αποσπάσει βραβεία διεθνούς κύρους, από τα οποία ξεχωρίζει το Grammy που κέρδισε στα 1990. Έχει επίσης τιμηθεί με το Fiorino d’Oro της πόλης της Φλωρεντίας.
Το βιογραφικό της Ορχήστρας του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πρόσφατες περιοδείες σε γνωστά φεστιβάλ (Σάλτσμπουργκ, Γκράφενεγκ κ.ά.) και εμφανίσεις σε αίθουσες και θέατρα της Ευρώπης υπό τη διεύθυνση του Zubin Mehta.
Cover photo: © Michele Monasta
Συντελεστές:
Ορχήστρα Maggio Musicale Fiorentino
Daniele Gatti: μουσική διεύθυνση
Rudolf Buchbinder: πιάνο
Antonio Meneses: βιολοντσέλο
Εισιτήρια:
Τιμές:
14€ (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι), 21€, 33€, 45€, 55€, 65€, 75€
Προπώληση εισιτηρίων: megaron.gr
Την Ορχήστρα Maggio Musicale Fiorentino πλαισιώνουν ο πιανίστας Rudolf Buchbinder και ο τσελίστας Antonio Meneses.
Η Ορχήστρα Φλωρεντινός Μουσικός Μάιος επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με το Daniele Gatti στο πόντιουμ, για δύο συναυλίες την 1η και στις 2 Μαρτίου.
Στις εμφανίσεις της στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, θα πλαισιώσει δύο σολίστ: την πρώτη βραδιά (1/3), το Γερμανό πιανίστα Rudolf Buchbinder στο Τέταρτο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε σολ μείζονα του Ludwig van Beethovenκαι τη δεύτερη (2/3), τον τσελίστα Antonio Meneses από τη Βραζιλία, ο οποίος θα παρουσιάσει το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα αρ. 1 σε λα ελάσσονα του Camille Saint-Saëns.
Το πρόγραμμα της πρώτης συναυλίας που εστιάζει αποκλειστικά στο Beethoven, περιλαμβάνει επίσης την Τέταρτη συμφωνία σε σι ύφεση μείζονα του Γερμανού μουσουργού, ενώ στη δεύτερη, η οποία είναι αφιερωμένη σε Γάλλους συνθέτες, θα ακουστούν το Boléro του Maurice Ravel, η Παβάνα σε φα δίεση ελάσσονα, μια από τις πιο γνωστές συνθέσεις του Gabriel Fauré, και το δεύτερο μέρος με τίτλο ”Ibéria”, από το τρίπτυχο Εικόνες για ορχήστρα του Claude Debussy.
Λίγα λόγια για τον πιανίστα Rudolf Buchbinder
Ο Rudolf Buchbinder εμφανίζεται στις μουσικές σκηνές του κόσμου. Οι αναγνώσεις του σε συνθέσεις του μεγάλου πιανιστικού ρεπερτορίου συνδυάζουν την παράδοση με την καινοτομία, την αξιοπιστία με την ελευθερία, την αυθεντικότητα με την ευρύτητα πνεύματος.
Είναι επίτιμο μέλος της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Βιέννης, των Συλλόγων Φίλων της Μουσικής της Βιέννης και του Konzerthaus της ίδιας πόλης, της Συμφωνικής της Βιέννης και της Φιλαρμονικής του Ισραήλ. Είναι επίσης ο πρώτος σολίστ που έλαβε το Χρυσό Μετάλλιο Τιμής από τη Staatskapelle της Δρέσδης.
Ο Rudolf Buchbinder ειδικεύεται στην μπετοβενική εργογραφία, έχοντας καταθέσει ερμηνείες, είτε σε ζωντανές εμφανίσεις, είτε σε ηχογραφήσεις αναφοράς. Υπήρξε ο πρώτος πιανίστας που έπαιξε όλες τις σονάτες Beethoven σε θερινό φεστιβάλ (2014, Σάλτσμπουργκ), οι οποίες ηχογραφήθηκαν και μαγνητοσκοπήθηκαν ζωντανά για να κυκλοφορήσουν σε CD και DVD. Πρόσφατα ηχογράφησε όλα τα κοντσέρτα για πιάνο του Beethoven.
Η Musikverein της Βιέννης του έκανε μια ξεχωριστή τιμή: για πρώτη φορά στην ιστορία της, πρότεινε σε ένα και μοναδικό πιανίστα να παρουσιάσει και τα πέντε κοντσέρτα για πιάνο του Beethoven σε ειδική σειρά συναυλιών, σε σύμπραξη με πέντε από τους καλύτερους μαέστρους και πέντε από τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου: την Gewandhaus της Λειψίας υπό τον Andris Nelsons, τη Φιλαρμονική της Βιέννης υπό το Riccardo Muti, τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας υπό το Mariss Jansons, τη Φιλαρμονική του Μονάχου υπό το Valery Gergiev και τη Staatskapelle της Δρέσδης υπό το Christian Thielemann. Θέλοντας να συμβάλει με μια πρωτότυπη δράση στον εορτασμό των 250 χρόνων από τη γέννηση του Beethoven (1770-2020), ο Rudolf Buchbinder ανέλαβε την πρωτοβουλία να συνεργαστεί με κορυφαία συμφωνικά κέντρα για την ανάθεση σε 11 σύγχρονους συνθέτες της δημιουργίας ενός κύκλου Νέων παραλλαγών Diabelli.
Ο αυστριακός σολίστ αποδίδει μεγάλη σημασία στην έρευνα των μουσικών πηγών. Η προσωπική του συλλογή από παρτιτούρες περιλαμβάνει πάνω από 39 διαφορετικές εκδόσεις με όλες τις σονάτες Beethoven. Διαθέτει, δε, εκτενές αρχείο με πρώτες έντυπες εκδοχές, αλλά και με πρωτότυπες εκδόσεις και αντίγραφα των χειρόγραφων μερών για πιάνο και των δύο κοντσέρτων για πιάνο του Brahms. Από το 2007 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ του Γκράφενεγκ.
Λίγα λόγια για τον τσελίστα Antonio Meneses
Για τον Antonio Meneses η γνωριμία του, σε ηλικία 16 ετών, με τον Antonio Janigro υπήρξε καθοριστική, καθώς ο Ιταλός σολίστ του βιολοντσέλου τον προσκάλεσε να μελετήσει μαζί του στη Γερμανία. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Meneses κέρδισε το πρώτο βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού ARD στο Μόναχο, ενώ το 1982 του απενεμήθησαν το πρώτο βραβείο και το χρυσό μετάλλιο στον Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι της Μόσχας.
Έκτοτε έχει εμφανιστεί στις μουσικές πρωτεύουσες της Ευρώπης, της βόρειας και νότιας Αμερικής και της Ασίας, συνεργαζόμενος με σπουδαίες ορχήστρες και ονομαστούς μαέστρους (μεταξύ άλλων, Claudio Abbado, Gerd Albrecht, Herbert Blomstedt, Semyon Bychkov, Riccardo Chailly, Sir Andrew Davis, Charles Dutoit, Daniele Gatti, Neeme Järvi, Mariss Jansons, Herbert von Karajan, Riccardo Muti, Eiji Oue, André Previn, Mstislav Rostropovitch, Kurt Sanderling, Yuri Temirkanov, Christian Thielemann). Επιπλέον, έχει λάβει μέρος σε περιοδείες με διάφορες ορχήστρες στη νότια Αμερική και σε άλλες ηπείρους, ενώ έχει δώσει ρεσιτάλ, σόλο αλλά και μουσικής δωματίου, σε ευρωπαϊκές χώρες, στην Ιαπωνία και στο Πουέρτο Ρίκο.
Τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για τη μουσική δωματίου. Επί μια δεκαετία (1998-2008) υπήρξε μέλος του Τρίο Beaux Arts, ενώ έχει πραγματοποιήσει περιοδείες και με το Κουαρτέτο Vermeer. Έχει επίσης δώσει ρεσιτάλ με τους πιανίστες Menahem Pressler and Maria João Pires.
Από την πλούσια δισκογραφία του ξεχωρίζουν οι δύο ηχογραφήσεις του με τον Herbert von Karajan και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, αλλά η έκδοση των απάντων για τσέλο του Villa-Lobos, του David Popper και του Carl Philipp Emanuel Bach. To CD του με κοντσέρτα για βιολοντσέλο των Elgar και Gál, σε συνεργασία με την Royal Northern Sinfonia και τον Claudio Cruz, ήταν υποψήφιο για Grammy στην κατηγορία «Καλύτερο οργανικό σόλο κλασικής μουσικής». Έχει ακόμη ηχογραφήσει έργα για σόλο τσέλο αλλά και μουσικής δωματίου των Bach, Schubert, Schumann, Haydn και Beethoven.
Στις πρόσφατες καλλιτεχνικές του δραστηριότητες περιλαμβάνονται συναυλίες στο Barbican Centre με τη Συμφωνική του BBC και το βιολονίστα Maxim Vengerov, συμμετοχές στα Φεστιβάλ του Άλντεμπεργκ και του Εδιμβούργου, ρεσιτάλ στο Ουίγκμορ Χολ και περιοδείες με την πιανίστα Maria João Pires.
Λίγα λόγια για το μαέστρο Daniele Gatti
Ο Daniele Gatti σήμερα είναι μουσικός διευθυντής της Ορχήστρας Mozart, καλλιτεχνικός σύμβουλος της Ορχήστρας Δωματίου Mahler και βασικός αρχιμουσικός του Θεάτρου του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου, ενώ το 2024 θα αναλάβει τα ηνία της Staatskapelle της Δρέσδης.
Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, μουσικός διευθυντής του Θεάτρου της Όπερας της Ρώμης, της Εθνικής Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας, της Βασιλικής Φιλαρμονικής Ορχήστρας, της Εθνικής Ορχήστρας της Γαλλίας, της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, του Τεάτρο Κομουνάλε της Μπολόνια, της Όπερας της Ζυρίχης και της Βασιλικής Ορχήστρας Κονσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ. Επίσης, συνεργάζεται με τις Φιλαρμονικές του Βερολίνου, της Βιέννης και της Σκάλας του Μιλάνου καθώς και με τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.
Ανάμεσα στις νέες παραγωγές που έχει διευθύνει, συγκαταλέγονται οι όπερες Φάλσταφ, Πάρσιφαλ (για την πρεμιέρα του Μπαϋρώυτ το 2008 αλλά και για τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης), Ηλέκτρα, Λα Μποέμ, Οι Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης και Τροβατόρε.
Έχει ακόμη διευθύνει δημοφιλείς όπερες του διεθνούς ρεπερτορίου σε πολλές χώρες και έχει βρεθεί στο πόντιουμ ορχηστρικών συνόλων, με τα οποία έχει παρουσιάσει διάσημα συμφωνικά έργα σε όλο τον κόσμο. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει επίσης παγκόσμιες πρώτες εκτελέσεις, πρεμιέρες και συμμετοχές σε ιδιαίτερα αξιόλογες νέες παραγωγές, σε συνεργασία με φημισμένες ορχήστρες και καλλιτεχνικούς φορείς.
Αυτή τη σεζόν συνεργάζεται με το Θέατρο του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου και το Φεστιβάλ Verdi, ενώ το καλοκαίρι του 2025 θα επιστρέψει στο Μπαϋρώυτ για να διευθύνει μουσικά τη νέα παραγωγή των Αρχιτραγουδιστών της Νυρεμβέργης. Συνεργάζεται τακτικά με ορχήστρες διεθνούς φήμης (Φιλαρμόνια, Γκεβάντχαους, Εθνική Συμφωνική της RAI, Φιλαρμονική Μονάχου κ.ά.).
Έχει τιμηθεί για την καλλιτεχνική του προσφορά από την ιταλική και γαλλική κυβέρνηση, ενώ έχει ηγηθεί μουσικών και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών και προγραμμάτων για την ανάδειξη νεαρών ερμηνευτών και για τη συνεργασία τους με μεγάλες ορχήστρες, όπως η Κονσέρτχεμπάου του Άμστερνταμ. Η δισκογραφική του δραστηριότητα περιλαμβάνει CD και DVD με συμφωνικά έργα και όπερες που έχουν ηχογραφηθεί και μαγνητοσκοπηθεί για λογαριασμό μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών, σε συνεργασία με ορχηστρικά σύνολα και καλλιτεχνικούς φορείς.
Λίγα λόγια για το σύνολο Maggio Musicale Fiorentino
Το σύνολο Maggio Musicale Fiorentino ιδρύθηκε το 1928 στη Φλωρεντία από το Vittorio Gui. Στην αρχή της μακρόχρονης πορείας του, συμμετείχε σε παραγωγές του πρώην Τεάτρο Κομουνάλε της πόλης (νυν Θεάτρου του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου). Απέκτησε το σημερινό της όνομα το 1933, οπότε και δημιουργήθηκε το Φεστιβάλ του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου.
Μετά τον Gui, βασικοί αρχιμουσικοί της διετέλεσαν οι Mario Rossi και Bruno Bartoletti. Από το 1969 έως το 1981 τους διαδέχτηκαν σημαντικοί διευθυντές ορχήστρας: ο Riccardo Muti, ο Zubin Mehta, ο οποίος είναι διά βίου επίτιμος διευθυντής του συνόλου, και ο Fabio Luisi. Η Ορχήστρα του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου έχει συνδέσει το όνομά της με μαέστρους του 20ού και 21ου αιώνα, όπως οι: Victor De Sabata, Antonio Guarnieri, Gino Marinuzzi, Gianandrea Gavazzeni, Tullio Serafin, Wilhelm Furtwängler, Bruno Walter, Otto Klemperer, Issay Dobrowen, Jonel Perlea, Erich Kleiber, Arthur Rodzinski, Δημήτρης Μητρόπουλος, Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Thomas Schippers, Claudio Abbado, Lorin Maazel, Carlo Maria Giulini, Georges Prêtre, Wolfgang Sawallisch, Carlos Kleiber, Georg Solti, Riccardo Chailly, Giuseppe Sinopoli, Seiji Ozawa, John Eliot Gardiner.
Η Ορχήστρα έχει επίσης παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση έργα μεγάλων συνθετών, όπως του Richard Strauss, του Pietro Mascagni, του Ildebrando Pizzetti, του Paul Hindemith, του Igor Stravinsky, του Goffredo Petrassi, του Luigi Dallapiccola, του Krzysztof Penderecki και του Luciano Berio. Οι ηχογραφήσεις και οι συμμετοχές της σε ραδιοτηλεοπτικές παραγωγές είναι πολυάριθμες και έχουν αποσπάσει βραβεία διεθνούς κύρους, από τα οποία ξεχωρίζει το Grammy που κέρδισε στα 1990. Έχει επίσης τιμηθεί με το Fiorino d’Oro της πόλης της Φλωρεντίας.
Το βιογραφικό της Ορχήστρας του Φλωρεντινού Μουσικού Μαΐου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πρόσφατες περιοδείες σε γνωστά φεστιβάλ (Σάλτσμπουργκ, Γκράφενεγκ κ.ά.) και εμφανίσεις σε αίθουσες και θέατρα της Ευρώπης υπό τη διεύθυνση του Zubin Mehta.
Cover photo: © Michele Monasta
Συντελεστές:
Ορχήστρα Maggio Musicale Fiorentino
Daniele Gatti: μουσική διεύθυνση
Rudolf Buchbinder: πιάνο
Antonio Meneses: βιολοντσέλο
Εισιτήρια:
Τιμές:
14€ (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι), 21€, 33€, 45€, 55€, 65€, 75€
Προπώληση εισιτηρίων: megaron.gr