Με κεντρικό άξονά του την εξωστρέφεια και τη συνεργασία με πρόσωπα – σταθμούς για το παγκόσμιο θέατρο, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανακοίνωσε τις θεατρικές παραγωγές που θα δούμε στις σκηνές του την περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024.
Με κεντρικό άξονά του την εξωστρέφεια και τη συνεργασία με πρόσωπα – σταθμούς για το παγκόσμιο θέατρο, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανακοίνωσε τις θεατρικές παραγωγές που θα δούμε στις σκηνές του την περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024.
Οι σπουδαίοι Πέτερ Στάιν και Ρόμπερτ Ουίλσον καταλαμβάνουν την Κεντρική Σκηνή του στολιδιού του Πειραιά καλώντας τους θεατές μέσα από τη σκηνοθετική ματιά τους στον κόσμο του Μολιέρου και του Έντουαρντ Άλμπυ.
Υπό τον τίτλο «Μισάνθρωπος» ή «Ο μελαγχολικός ερωτευμένος» ο Πέτερ Στάιν ανοίγει το καλλιτεχνικό πρόγραμμα πραγματοποιώντας διασκευή σε μια σκηνοθετική δουλειά του, που παρουσίασε στη Γαλλία πριν κάποια χρόνια πάνω στο έργο του Μολιέρου, με αφορμή τα 400 χρόνια από τη γέννησή του.
«Λατρεύω το Μολιέρο και αγαπώ αυτό το έργο. Είναι ένα έργο που φαινομενικά είναι κωμωδία, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα δράμα, διότι αυτός ο άνθρωπος έχει μια διχοτόμηση, από τη μια μισεί την ανθρωπότητα και από την άλλη αγαπάει μια γυναίκα», δήλωσε στη Συνέντευξη Τύπου ο Γερμανός σκηνοθέτης.
«Δεν έχω προσκληθεί ποτέ στη Γαλλία για να σκηνοθετήσω και μου δίνεται τώρα η ευκαιρία στο τέλος της καριέρας μου να το κάνω αυτό στην Αθήνα. Πρόκειται για μια διασκευή της ήδη υπάρχουσας σκηνοθεσίας, αλλά το γεγονός ότι δε μιλάω τη γλώσσα είναι για μένα εφιάλτης».
Αναφερόμενος στο λόγο που αποδέχτηκε την πρόσκληση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη σημείωσε: «Δεν ξέρω γιατί το δέχτηκα. Το δέχτηκα μάλλον γιατί είναι θέμα ματαιοδοξίας, θέμα χρημάτων, αλλά ήταν πολύ σημαντικό γιατί ήθελα να δουλέψω και πάλι στην Ελλάδα. Έχω δουλέψει ήδη 4 φορές. Έχω παρουσιάσει την ”Πενθεσίλεια” στη Επίδαυρο, έχω φέρει από τις Συρακούσες τη ”Μήδεια”, έκανα την ”Ορέστεια” και μετά την ”Ηλέκτρα” με Έλληνες ηθοποιούς, οπότε για μένα είναι ένα συναισθηματικό κίνητρο το να δουλεύω στην Ελλάδα και μάλλον είναι το σημαντικότερο από όλα.
Σας το λέω όμως πραγματικά είμαι πρόβλημα για τους Έλληνες ηθοποιούς γιατί κάθε γραμμή που λένε τους σταματάω και τους ζητάω να την ξαναπούν στα αγγλικά και θέλω να τους ευχαριστήσω για την υπομονή τους και που με ανέχονται.»
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Αλσέστ ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος για τον οποίο ο Πέτερ Στάιν σημείωσε κλείνοντας: «Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο Βασίλης είναι ένας πολύ αγαπητός ηθοποιός και ειδικά στη σκηνή θεωρούμε ότι είναι ένας καλός, θετικός ήρωας, αλλά αυτή τη φορά το κοινό θα πρέπει να το μισήσει».
Ο Πέτερ Στάιν θα δώσει τη σκυτάλη στον Ρόμπερτ Ουίλσον ο οποίος παίρνοντας το λόγο του εξέφρασε την ευγνωμοσύνη και τη χαρά του για τη συνύπαρξή τους στο φετινό πρόγραμμα: «Σου είμαι ευγνώμων γιατί ήσουν αυτός που πρώτος έφερε τη δουλειά μου στη Ευρώπη, μια εργασία πολύ διαφορετική από τη δική σου και χαίρομαι που μοιράζομαι τον προγραμματισμό του θεάτρου μαζί σου.»
Το φθινόπωρο του 2023 την Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά θα ανοίξει το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Έντουαρντ Άλμπυ «Τρεις ψηλές γυναίκες» με τον Αμερικανό σκηνοθέτη να αναμετράται για πρώτη φορά με έργο του μεγάλου συγγραφέα που «αντιμετωπίζει ακριβώς όπως το ανθρώπινο σώμα, που έχει δέρμα, σάρκα και κόκκαλα – τρεις διαφορετικές δομές του σώματος».
Την ερμηνεία των τριών γυναικών αναλαμβάνουν η Ρένη Πιττακή, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και η Λουκία Μιχαλοπούλου με τις οποίες όπως επεσήμανε ο Ρόμπερτ Ουίλσον, ως εικαστικός καλλιτέχνης δούλεψε με εικαστικό τρόπο «με τη μάσκα επί σκηνής και προσθέτοντας το κείμενο αργότερα πίσω από αυτή τη μάσκα».
Περιγράφοντας τη σκηνοθετική του προσέγγιση σημείωσε: «Από την αρχή της εργασίας μου δουλεύω πάρα πολύ με την ακινησία και με τους φωτισμούς από την αρχή των προβών. Οπότε την πρώτη μέρα της πρόβας την ξόδεψα φωτίζοντας το πρόσωπο της κάθε μίας. Το έργο μου ξεκινάει με τη φυσική όψη των ηθοποιών, παρατηρώ και μπορώ να παρατηρώ για αρκετή ώρα. Οπότε ο τρόπος με τον οποίο διαλέγω μια περσόνα έχει να κάνει με το πώς συνδυάζεται με μια άλλη περσόνα, αλλά και με το ποια είναι από φυσικού της και πολλές φορές δε χρειάζεται να υποκριθούν, να παίξουν κάτι παραπάνω από αυτό. Αυτό που μας δίδαξε άλλωστε ο κινηματογράφος και οι σπουδαίοι ηθοποιοί είναι ότι, εφόσον η κάμερα έρθει κοντά στο πρόσωπο, δε χρειάζεται να κάνουμε πολλά, είναι ήδη πολύ μπερδεμένο».
Όπως και στη ζωή αυτό που βλέπουμε είναι αυτό που βλέπουμε και αυτό που ακούμε είναι αυτό που ακούμε. Αυτό που βλέπουμε δεν αποτυπώνει πολλές φορές αυτό που ακούμε. Μακροπρόθεσμα στην εργασία μου αυτό που βλέπω και αυτό που ακούω μπορεί να είναι διαφορετικά, αλλά σίγουρα δεν προκύπτουν τυχαία. Δένουν το σύνολο».
Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για την επόμενη χρονιά συμπληρώνει η παρουσία ενός ακόμα καλλιτέχνη από τη διεθνή σκηνή, του Ρώσου σκηνοθέτη Adolf Shapiro, ο οποίος θα παρουσιάσει τον «Πλατόνοφ» του Τσέχωφ, ενώ στον εξωστρεφή προγραμματισμό εντάσσεται και η συνεργασία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με το Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης με το «Ρωμαίο και Ιουλιέτα» επί σκηνής από ηθοποιούς και των δύο χωρών, σε μια τρίγλωσση παράσταση.
Η Σκηνή Ωμέγα υποδέχεται τρεις παραγωγές που, όπως ανέφερε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Λευτέρης Γιοβανίδης, κινούνται γύρω από την πολυπλοκότητα και τη βία των συζυγικών και οικογενειακών σχέσεων. Η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τις «Σκηνές από έναν Γάμο» του Μπέργκμαν, ένα έργο που γεννήθηκε ακριβώς πριν από 50 χρόνια και θέτει το ερώτημα αν μπορούν δύο άνθρωποι να ζήσουν μαζί για όλη τους τη ζωή.
Υπό τη σκηνοθετική ματιά της Μαριλίτας Λαμπροπούλου θα δούμε την επόμενη άνοιξη τους «Τσέντσι» του Σέλλεϋ, ενώ νωρίτερα θα παρουσιαστεί το ελληνικό κείμενο «Ο Ελέφας» του Κώστα Μποσταντζόγλου.
Από τον προγραμματισμό δεν λείπει όμως και το «Πειραιάς Artport ΙΙΙ», η γιορτή της πόλης του Πειραιά, που έχει πια καθιερωθεί με εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες, αφιερώματα, κινηματογραφικές προβολές και δράσεις σε όλη πόλη και μελλοντικό στόχο να μετατραπεί σε ένα διεθνές φεστιβάλ που θα ενώσει πόλεις της Μεσογείου στο λιμάνι του Πειραιά.
Ακολουθεί το αναλυτικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα για την περίοδο Απρίλιος 2023 – Μάιος 2024:
Κεντρική Σκηνή
19.04 – 04.06.23
«Ο Μισάνθρωπος» ή «Ο πικρόχολος ερωτευμένος» | Μολιέρος
Ο Peter Stein, ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ το Μισάνθρωπο του Μολιέρου με πρωταγωνιστή το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Η κωμωδία πρωτοανέβηκε το 1666 και με εκπληκτική διαχρονικότητα καυτηριάζει ανελέητα την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο μισάνθρωπος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Ακόμα περισσότερο, όμως, ο Μολιέρος διακωμωδεί την ακραία αδιαλλαξία του ίδιου του του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα το γελοιοποιήσει – καθώς υποχωρεί εμπρός στον παράλογο έρωτά του για την επιπόλαιη Σελιμέν – και τελικά θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση.
Μετάφραση: Λουΐζα Μητσάκου
Σκηνοθεσία: Peter Stein
Σκηνικά: Ferdinand Wögerbauer
Κοστούμια: Anna–Maria Heinrich
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Δάφνη Λιανάκη
Ερμηνεία: Γιώργος Γλάστρας, Βαγγέλης Δαούσης, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Όλια Λαζαρίδου, Νάνσυ Μπούκλη, Δημήτρης Ντάσκας, Αχιλλέας Σκεύης, Γιωργής Τσαμπουράκης, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γιώργος Ψυχογιός
24.11.23 – 11.02.24
«Τρεις ψηλές γυναίκες» | Έντουαρντ Άλµπυ
Ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Robert Wilson σκηνοθετεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τις Τρεις Ψηλές Γυναίκες, με πρωταγωνίστριες τρεις κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιούς. Το κείμενο του Άλμπυ δομείται πάνω στα θεμελιώδη υπαρξιακά ζητήματα της σχέσης του ανθρώπου με τον εαυτό του και το θάνατό του, παρουσιάζοντας τρεις γυναίκες διαφορετικών ηλικιών που σταδιακά συγκλίνουν σε ένα πρόσωπο. Ο Robert Wilson, μέσα από τη χαρακτηριστική του ιδιόμορφη χρήση χρόνου και χώρου, ενορχηστρώνει μια σύνθετη αφήγηση για το χρόνο που περνά και για τον άνθρωπο που περιεργάζεται τα πολλαπλά του είδωλα μέσα στο κάτοπτρο της ζωής.
Σκηνοθεσία: Robert Wilson
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Charles Chemin
Σκηνικά: Flavio Pezzotti
Κοστούμια: Jacques Reynaud
Μουσική: Thorsten Hoppe
Φωτισμοί: Marcello Lumaca
Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Θεοδώρου
Βοηθός παραγωγής: Ανδρέας Ανδρέου
Ερμηνεία: Ρένη Πιττακή, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέξης Φουσέκης
21.02 – 28.04.24
«Πλατόνοφ» | Άντον Τσέχοφ
Ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Adolf Shapiro συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σκηνοθετώντας ένα από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς, τον Άντον Τσέχοφ.
Στο πρώιμο αυτό έργο που βρέθηκε χρόνια μετά το θάνατο του συγγραφέα χωρίς τίτλο, οπότε καταχωρήθηκε με το όνομα του κεντρικού χαρακτήρα, υπάρχουν ήδη τα κυρίαρχα θεματικά μοτίβα που θα απασχολήσουν τον Τσέχοφ στην ωριμότητά του. Η άφιξη του Πλατόνοφ αναστατώνει τη θερινή ραστώνη των καλεσμένων της Άννας Πετρόβνα, ξυπνώντας απαγορευμένα πάθη, αλλά και υπαρξιακό ρίγος για το μάταιο και φευγαλέο της ζωής. Ένα έργο μυστηριώδες, όπου το υψηλό και το ποταπό, το κωμικό και το τραγικό διαρκώς συνυπάρχουν, αλλά και συμπλέκονται άρρηκτα.
Σκηνοθεσία: Adolf Shapiro
Οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα.
Ερμηνεία: Θανάσης Ζερίτης, Γιώργος Ηλιόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αναστάσης Ροϊλός, Κώστας Φλωκατούλας, Αντιγόνη Φρυδά, Νίκος Χανακούλας, Καλλιόπη Χάσκα, Νίκος Ψαρράς
Σημείωμα Αντόλφ Σαπίρο
Συνήθως σκέφτομαι πολύ πριν δεχτώ μια νέα πρόταση. Αλλά όταν το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μου έκανε την πρόταση να ανεβάσω τον Πλατόνοφ του Τσέχοφ, συμφώνησα αμέσως και με μεγάλο ενδιαφέρον. Γιατί έχω ανεβάσει έργα του Τσέχοφ σε διάφορες γλώσσες και σε διάφορες χώρες, αλλά ποτέ το πρώτο του θεατρικό, που εντωμεταξύ, κρύβει πολλά αινίγματα.
Ας αρχίσουμε με το ερώτημα, αν είναι τυχαίο γεγονός που ο βασικός ήρωας φέρει το όνομα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου της αρχαιότητας.
Πιστεύω πως τις απαντήσεις σ’ αυτή και σε πολλές άλλες ερωτήσεις θα δώσει η παράσταση.
Ανυπομονώ να ξεκινήσω να δουλεύω το έργο, γιατί για μένα ο αέρας της Ελλάδας είναι θεραπευτικός, μ’ αρέσει ο ουρανός της Ελλάδας, οι άνθρωποί της, οι ταβέρνες, οι πέτρες και αυτή η τρομερή αίσθηση όταν ξυπνάς και βλέπεις την Ακρόπολη.
Αυτή η αίσθηση ότι βρίσκομαι μέσα στο μεγάλο πολιτισμό δε μ’ αφήνει ποτέ όταν είμαι στην Αθήνα.
Και μετά είναι ο Τσέχοφ κι εκείνη η υπέροχη ατμόσφαιρα που γεύτηκα όταν επισκέφτηκα αυτό το καταπληκτικό θέατρο, το νεοκλασικό θαυμάσιο κτήριο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Θαύμαζα το μάρμαρό του και ένιωθα τη θέρμη του όταν έμπαινα το κτίριο, ακόμα και μέσα από τα παπούτσια.
Συνάντησα πολύ ωραία διάθεση και ζεστή υποδοχή του καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη και των παραγωγών. Καταφέραμε να φτιάξουμε, κατά τη γνώμη μου, πολύ ωραίο καστ. Και τι χρειάζεται για να έχει επιτυχία μια παράσταση; Χρειάζεται χώρος, χρειάζονται ηθοποιοί υψηλού επιπέδου, χρειάζεται θέληση, θα έλεγα, και το γεγονός ότι ο Πλατόνοφ του Τσέχοφ μας δίνει τη δυνατότητα να βγούμε από το πλαίσιο ενός έργου, να εισάγουμε σε μια παράσταση όλα τα τσεχοφικά θέματα. Το έργο είναι γραμμένο από έναν έφηβο, αλλά ήδη περιέχει όλα τα θέματα των μετέπειτα έργων του.
Μ’ ενδιαφέρει πολύ να συναντήσω τους ηθοποιούς που δεν τους γνωρίζω ακόμα καλά και την Ελλάδα που αγαπώ. Περιμένω με χαρά να ξεκινήσω τη δουλειά, παρά τα άγχη που αναγκαστικά βιώνει ένας καλλιτέχνης στη διάρκεια των προβών. Εύχομαι τα καλύτερα σε όλους και καλή αντάμωση!
05 – 28.05.24
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» | Γουίλιαµ Σαίξπηρ
Μια συμπαραγωγή του ΔΘΠ με το Δημοτικό Θέατρο Κωνσταντινούπολης
Μια σημαντική σύμπραξη του ΔΘΠ με το αντίστοιχό του Δημοτικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης. Η αρχετυπική ερωτική τραγωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα αφηγείται τη γνωστότερη παγκοσμίως ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο νέους που ερωτεύονται, παρά το μίσος και την έχθρα που χωρίζει τις οικογένειές τους. Γραμμένο το 1595, το σαιξπηρικό αριστούργημα δεν έπαψε ποτέ να συγκινεί και να εμπνέει. Η παράσταση θα μεταφέρει τη δράση κάπου στα Βαλκάνια, με ένα Τούρκο Ρωμαίο και μια Ελληνίδα Ιουλιέτα να αγωνίζονται μάταια με τη δύναμη του έρωτά τους να αλλάξουν τη μοίρα τους, μέσα σε ένα εχθρικό περιβάλλον μίσους, βίας, εγκληματικότητας, φόβου και παρακμής.
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Γιοβανίδης
Η ολοκληρωμένη διανομή και οι υπόλοιποι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα / Έχει προβλεφθεί η χρήση υπέρτιτλων.
Σκηνή Ωμέγα
21.04 – 04.06.23
«Σκηνές από ένα γάμο» | Ίγκµαρ Μπέργκµαν
Το σπαρακτικό αριστούργημα του Ίγκμαρ Μπέργκμαν Σκηνές από ένα Γάμο, γράφηκε ακριβώς 50 χρόνια πριν, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως κινηματογραφική ταινία με παγκόσμια επιτυχία. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έλεγε ο Μπέργκμαν. Πράγματι, η ιστορία της Μαριάννε και του Γιόχαν αποτυπώνει με αδυσώπητη ειλικρίνεια και σχεδόν ντοκουμενταρίστικο ρεαλισμό τα στάδια της φθοράς και της παρακμής μιας συζυγικής σχέσης. Κρατώντας τη δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλενα Καρακούλη σκηνοθετεί τη Μαρίνα Ασλάνογλου και το Νίκο Ψαρρά σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον Άλλο.
Μετάφραση – Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη
Σκηνικά: Αλέγια Παπαγεωργίου
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Μουσική σύνθεση – Video: Βάιολετ Λουίζ
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθή Φουντά
Βοηθός σκηνογράφου: Κωνσταντίνα Παπαθανασίου
Ερμηνεία: Μαρίνα Ασλάνογλου, Νίκος Ψαρράς
Φιλική συμμετοχή στο video της παράστασης: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Συμπαραγωγή: Lead–in–Arts ΑΜΚΕ
Νοέμβριος 2023 – Ιανουάριος 2024
«Ο Ελέφας» | Κώστας Μποσταντζόγλου
Δυο ζευγάρια στην ελληνική επαρχία: πληγές του παρελθόντος, βία, προδοσίες, μυστικά, και η εκδίκηση που έρχεται ακόμα και μετά από χρόνια, σε ένα ρεαλιστικό δράμα με πικρό χιούμορ.
Η διανομή και οι συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα.
Μια συμπαραγωγή με τη θεατρική ομάδα Ονειρόδραμα που εδρεύει στη Δυτική Μακεδονία.
Φεβρουάριος – Απρίλιος 2024
«Οι Τσέντσι» 1599 – 1820 – 2024 | Πέρσι Σέλλεϋ
Στα 1820 ο Πέρσι Σέλλεϋ διαβάζει την αληθινή και αποτρόπαιη ιστορία του οίκου των Τσέντσι της Ρώμης (1599), μια ιστορία παιδοκτονίας, αιμομιξίας και πατροκτονίας κι αποφασίζει να τη δραματοποιήσει με μορφή έμμετρου ελισαβετιανού δράματος. Στόχος του ήταν να αναδείξει την ποιητική διάσταση που ενυπάρχει ακόμα και στις πιο ακραίες και εγκληματικές πράξεις του ανθρώπου, καθώς, όπως υποστήριζε «Ο κύριος ηθικός σκοπός που επιδιώκεται στα υψηλά είδη του δράματος είναι να διδάξει απλώς στην ανθρώπινη ψυχή τον εαυτό της». Στο πνεύμα του συγγραφέα, η παράσταση του ελάχιστα παιγμένου στην Ελλάδα έργου που σκηνοθετεί η Μαριλίτα Λαμπροπούλου θα αγγίξει τολμηρά ηθικά και φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από τις έννοιες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της αυτοδικίας, της γυναικείας υπόστασης, αναδεικνύοντας την τραγική διάσταση των ηρώων που εμπλέκονται σε ένα αέναο κύκλο αίματος και εκδίκησης.
Μετάφραση: Γιάννης Νταλιάνης
Δραματουργική επεξεργασία – Διασκευή: Γιάννης Νταλιάνης, Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Σκηνοθεσία: Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Συνεργάτης σκηνοθέτης: Γιάννης Νταλιάνης
Σύμβουλος δραματουργός: Αντώνης Γαλέος
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Video Art: Παντελής Μάκας
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Κίνηση: Ιωάννα Αποστόλου
Φωτογραφίες – Βίντεο: Βάσια Αναγνωστοπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Σταύρου
Συμπαραγωγή: Zero Gravity
Ερμηνεία: Ελένη Ζεραφίδου, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Τάσος Λέκκας, Γιάννης Νταλιάνης, Ελίζα Σκολίδη, Θάνος Τοκάκης, Χάρης Χαραλάμπους
Πειραιάς Artport ΙΙΙ
Για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει το Σεπτέμβριο του 2023 το διακαλλιτεχνικό Φεστιβάλ Πειραιάς Artport ΙΙΙ.
Το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα ανακοινωθεί σύντομα
Θέατρο
Κεντρική Σκηνή
«Ο Κουρέας της Σεβίλλης»
Τζοακίνο Ροσσίνι
Αθηναϊκές Μαριονέτες
Η πασίγνωστη όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι σε λιμπρέτο του Τσέζαρε Στρεμπίνι, βασισμένη στο έργο του Μπωμαρσαί, παρουσιάζεται διασκευασμένη σε μια ξεχωριστή παράσταση από το θίασο Αθηναϊκές Μαριονέτες. Γνωστοί έλληνες ηθοποιοί δανείζουν τις φωνές τους στις μαριονέτες, σε ένα μοναδικό θέαμα για παιδιά κάθε ηλικίας.
Μουσική
Κεντρική Σκηνή
Βραδιά Ραχμάνινοφ 150 χρόνια από τη γέννησή του (1873)
Εθνική Συµφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ – Νεφέλη Μασούρα
Tο 2023 συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), ενός από τους πιο επιδραστικούς συνθέτες και πιανίστες όλων των εποχών. Η πλούσια αρμονία, η έντονη εκφραστικότητα της μουσικής του και το λυρικό χρωματικό του ύφος καθιστά τη γραφή του Ραχμάνινοφ βαθειά προσωπική και την ίδια στιγμή οικουμενική. Διαχρονικά δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ξεχειλίζει από ηχοχρώματα και έντονο συναισθηματικό βάθος, αγγίζοντας τις πιο μύχιες πλευρές της ψυχής του ακροατή, και αποκαλύπτοντας ένα κόσμο ανθρώπινο και μαγικό μαζί. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά τιμά το σπουδαίο Ρώσο συνθέτη με μια λαμπερή συναυλία, όπου η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ θα ερμηνεύσει συμφωνικά του έργα-ορόσημα, αλλά και το μελωδικό και άκρως δεξιοτεχνικό πρώτο του κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, με την Πειραιώτισσα σολίστ Νεφέλη Μασούρα στο πιάνο.
Χορός
Blooming tales
Κεντρική Σκηνή
Παράσταση χορού με μουσικά έργα των P.I. Tchaikovsky και Arvo Part. Πρόκειται για τρεις πρωτότυπες χορογραφίες της διευθύντριας της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών, Λίλας Ζαφειροπούλου. Στο πρώτο μέρος, τη μουσική εκτέλεση των έργων του εμβληματικού συνθέτη του ιερού μινιμαλισμού Arvo Part έχουν αναλάβει στο πιάνο ο Νίκος Αθηναίος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και διεθνούς φήμης μαέστρος, και στο βιολί ο Σίμος Παπάνας, καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διεθνούς φήμης βιολιστής. Στο δεύτερο μέρος, το οργιαστικό και μεθυστικό Souvenir de Florence του P.I. Tchaikovsky θα εκτελεστεί σε μεταγραφή για συμφωνική ορχήστρα, τη διεύθυνση της οποίας θα αναλάβει ο Νίκος Αθηναίος.
Κινηματογράφος
Η Κινηματογραφική Λέσχη των 35mm
Ο αγαπημένος ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρένος Χαραλαμπίδης παρουσιάζει την κινηματογραφική λέσχη των 35mm – διότι το φιλμ, αυτό το χειροπιαστό υλικό των ονείρων, δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Μια νοσταλγική κινηματογραφική εμπειρία, όπου σε ένα αυτοσχέδιο υπαίθριο κινηματογράφο και με αυθεντική φορητή μηχανή των 35mm θα προβληθούν, παρουσία των συντελεστών, τα Φθηνά Τσιγάρα, Η Καρδιά του Κτήνους και Οι Γενναίοι της Σαμοθράκης.
28.09.23 | Νύχτες πρεμιέρας
Κεντρική Σκηνή
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ενώνει τις δυνάμεις του με το Διεθνές Φεστιβάλ κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, φιλοξενώντας μια ξεχωριστή ταινία του φετινού προγράμματος, σε πρώτη πανελλήνια προβολή.
Εκθέσεις – Δράσεις
Ηχοτοπίο Άσκοπης Μετακίνησης
Vol. 3 / Reinventing Exoticism
Ηχητική Περιπατητική Performance
Έπειτα από ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο κύκλο διαδρομών στο αστικό τοπίο του εμπορικού Πειραιά και σε συνέχεια μιας εξαιρετικά αρμονικής συνεργασίας με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ηχοτοπίο Άσκοπης Μετακίνησης επιστρέφει στο Artport III, εμβαθύνοντας ακόμη περισσότερο στην κατανόηση της έννοιας του Χώρου. Η καλύτερη αφορμή για να περπατήσουμε και να δούμε την πόλη με άλλα μάτια, ανακαλύπτοντας σημεία και διαδρομές, μέσα από το φίλτρο που δημιουργούν επιλεγμένα κείμενα σημαντικών λογοτεχνών του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι της διαδρομής, τα κείμενα Χορείες Χώρων του Ζωρζ Περέκ, Το Κουτσό του Χούλιο Κορτάσαρ, καθώς και ποιήματα του Οκτάβιο Παζ, και του E.E. Κάμινγκς. Κοινός τόπος και των τεσσάρων: ο Χώρος.
Ιδέα – Δραματουργία – Μουσική επιμέλεια – Αφήγηση: Μελίσσα Κωτσάκη
Ιωάννης Λαζαρίμος
Ένας σπουδαίος άγνωστος αρχιτέκτονας – Αφιέρωµα
Φουαγιέ
Τιμητική έκθεση για τον Πειραιώτη αρχιτέκτονα που έχτισε το Δημοτικό Θέατρο και άλλα σημαντικά κτίρια της πόλης του Πειραιά.
Επιμέλεια αφιερώματος: Λίτσα Μπαφούνη, Νικόλας Ντόριζας
Επιμέλεια έκθεσης: Ιστορικό αρχείο Δήμου Πειραιά
«Δείπνο»
Φουαγιέ
Μια θεατρική συμμετοχική δράση με πρωταγωνιστές τους πωλητές του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου, της «Σχεδίας». Συνάνθρωποί μας οι οποίοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και/ ή σε συνθήκες αστεγίας μοιράζονται ένα γεύμα, μα κυρίως ιστορίες, βιώματα και σκέψεις. Το «Δείπνο» είναι ένα κάλεσμα για να στρέψουμε το βλέμμα στους άλλους και στις άλλες που ζουν δίπλα μας.