Ο δεξιοτέχνης στο ούτι που γεφυρώνει με τις μελωδίες του δύο φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους επιστρέφει στο φεστιβάλ.
Στη σκηνή του Ηρωδείου για μια μοναδική συναυλία στις 5 Ιουλίου θα βρεθεί ο δεξιοτέχνης στο ούτι Ανουάρ Μπραχέμ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2023.
Μετά από την εμπειρία που πρόσφερε στο κοινό του Φεστιβάλ το 2021, ο Μπραχέμ επιστρέφει με το κουαρτέτο του, Anouar Brahem Quartet.
Από την Ανατολή στη Δύση
Μια ξεχωριστή περίπτωση καλλιτέχνη που καταφέρνει να συνδυάζει διαφορετικές παραδόσεις και να μαγεύει επί σκηνής, ο Ανουάρ Μπραχέμ είναι από τους πλέον καινοτόμους συνθέτες στο είδος του.
Ο Μπραχέμ γεφυρώνει με τις μελωδίες του δύο φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους: την αραβική μουσική παράδοση και το ηχόχρωμα της Μεσογείου με τη λόγια δυτική μουσική παράδοση και τη τζαζ. Είναι ο δημιουργός που έβγαλε την αραβική μουσική από το παραδοσιακό της πλαίσιο και την έφερε πιο κοντά στις ανησυχίες και τις φιλοδοξίες της σύγχρονης εποχής, χωρίς να αρνηθεί τις πηγές της.
Ποιος είναι ο Ανουάρ Μπραχέμ
Γεννημένος στην Τυνησία το 1957 ο Μπραχέμ υπήρξε μαθητής του περίφημου Αλί Σρίτι. Ξεκίνησε το ούτι σε ηλικία 10 ετών και με τα χρόνια κατόρθωσε να μετατρέψει το δημοφιλές μουσικό όργανο σε φωνή που ιστορεί χαμηλόφωνα, με κινηματογραφικό τρόπο, διαδρομές συναισθημάτων και ταξίδια.
«Δεν έχω κάνει ανώτατες σπουδές στη μουσική. Είχα την τύχη να έχω εξαιρετικούς δασκάλους στην πατρίδα μου. Εμένα τα είδωλά μου και οι δάσκαλοί μου ήταν όλοι παραδοσιακοί μουσικοί. Η αραβική μουσική είναι κυρίως φωνητική, δεν υπήρχε παράδοση στα ακουστικά όργανα. Θυμάμαι όταν έδωσα τις πρώτες μου σόλο συναυλίες στην Τύνιδα, όπου έπαιζα δικές μου συνθέσεις, οι μουσικοί νόμιζαν ότι είμαι τρελός, ο κόσμος όμως ανταποκρίθηκε», λέει ο Μπραχέμ.
Καθοριστική για τη διαμόρφωση της μουσικής του ταυτότητας υπήρξε η περίοδος που πέρασε στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Εκεί ήρθε σε επαφή με νέα ακούσματα, κυρίως με τη δυτικοευρωπαϊκή και τη τζαζ μουσική.
«Το 1980 ήρθα στη Γαλλία για μια νέα εμπειρία. Ήθελα να γνωρίσω μουσικούς από διαφορετικούς ορίζοντες. Αυτός ήταν ο κύριος λόγος που πήγα στο Παρίσι. Στην περίπτωσή μου ως μη Ευρωπαίος μουσικός, “έπεσα” αυτομάτως στην έθνικ κατηγορία. Ακόμα όμως κι αν προερχόμουν από την παραδοσιακή μουσική, ήθελα πάνω απ’ όλα να παίζω, καλώντας μουσικούς από διαφορετικούς ορίζοντες».
Η μουσική του Μπραχέμ αλλά και οι μουσικοί με τους οποίους έχει συνεργαστεί, τον κατατάσσουν στη world jazz, η ποικιλία όμως των αναφορών του κάνει τον ήχο του προσωπικό και αταξινόμητο.
Στη Γαλλία έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ ενώ συνεργάστηκε με το διάσημο χορογράφο Μωρίς Μπεζάρ αλλά και τον ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, κερδίζοντας την ευρύτερη καταξίωση. Όταν επέστρεψε στην Τυνησία, ο Μπραχέμ άρχισε να διαμορφώνει την προσωπική μουσική του γραφή, για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς μουσικούς παγκοσμίως.
«Η ιδέα της ελευθερίας είναι απαραίτητη για μένα γιατί η μουσική είναι, πρώτα και κύρια, ένας χώρος ελευθερίας. Προσωπικά δε δίνω στον εαυτό μου συγκεκριμένες οδηγίες όταν αρχίζω να εργάζομαι σε ένα έργο. Θέλω οι ιδέες να έρθουν μόνες τους και μετά να δω πώς θα εξελιχθούν».
Το κουαρτέτο του Ανουάρ Μπραχέμ
Η συναυλία του Ανουάρ Μπραχέμ στο Ηρώδειο έχει τον αινιγματικό τίτλο The Astounding Eyes of Rita (Τα εκθαμβωτικά μάτια της Ρίτα). Μαζί με το σπουδαίο μουσικό στη σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου θα βρίσκεται και το κουαρτέτο του, το Anouar Brahem Quartet.
Εκτός από το ούτι του δασκάλου Μπραχέμ, θα ακούσουμε το μπάσο κλαρινέτο του Κλάους Γκέζινγκ με τα υπέροχα ηχοχρώματα, τα αραβικά κρουστά μπεντίρ και νταρμπούκα του δεξιοτέχνη Χαλίντ Γιασίν και τη βάση των μελωδιών από το κοντραμπάσο του Μπγιορν Μάγιερ.
Ως φυσικός ηγέτης αυτής της ομάδας, μετά από δέκα χρόνια δημιουργικής συμπόρευσης και συνεργασίας με τους μουσικούς του, ο Μπραχέμ αντικρίζει με φρέσκο βλέμμα το μουσικό σύμπαν του και ανοίγεται σε νέους ορίζοντες.
Συντελεστές:
Μουσικοί: Anouar Brahem: ούτι, Klaus Gesing: μπάσο κλαρινέτο, σοπράνο σαξόφωνο, Björn Meyer: μπάσο, Khaled Yassine: νταρμπούκα, μπεντίρ
Εισιτήρια:
Διακεκριμένη ζώνη: 50€
Α’ ζώνη: 40€
Β’ ζώνη: 30€
Γ’ ζώνη: 25€
Άνω διάζωμα (Δ’ ζώνη): 20€
Άνω διάζωμα (Ε’ ζώνη): 5€ – 15€
Άνω διάζωμα (Στ’ ζώνη): 5€ – 12€
Άνω διάζωμα (Ζ’ ζώνη): 10€
Προπώληση εισιτηρίων:
Αγορά εισιτηρίων: aefestival.gr, viva.gr & public.gr
Κεντρικά εκδοτήρια: Πλατεία Συντάγματος (info point Δήμου Αθηναίων) | Δε-Πα 10:00-18:00 – Τηλεφωνική αγορά: 211 8008181 | Δε-Πα 10:00-18:00 – ΑμεΑ: 210 3221897 | Δε-Πα 10:00-17:00
Πληροφορίες εισιτηρίων: aefestival.gr
Ο δεξιοτέχνης στο ούτι που γεφυρώνει με τις μελωδίες του δύο φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους επιστρέφει στο φεστιβάλ.
Στη σκηνή του Ηρωδείου για μια μοναδική συναυλία στις 5 Ιουλίου θα βρεθεί ο δεξιοτέχνης στο ούτι Ανουάρ Μπραχέμ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2023.
Μετά από την εμπειρία που πρόσφερε στο κοινό του Φεστιβάλ το 2021, ο Μπραχέμ επιστρέφει με το κουαρτέτο του, Anouar Brahem Quartet.
Από την Ανατολή στη Δύση
Μια ξεχωριστή περίπτωση καλλιτέχνη που καταφέρνει να συνδυάζει διαφορετικές παραδόσεις και να μαγεύει επί σκηνής, ο Ανουάρ Μπραχέμ είναι από τους πλέον καινοτόμους συνθέτες στο είδος του.
Ο Μπραχέμ γεφυρώνει με τις μελωδίες του δύο φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους: την αραβική μουσική παράδοση και το ηχόχρωμα της Μεσογείου με τη λόγια δυτική μουσική παράδοση και τη τζαζ. Είναι ο δημιουργός που έβγαλε την αραβική μουσική από το παραδοσιακό της πλαίσιο και την έφερε πιο κοντά στις ανησυχίες και τις φιλοδοξίες της σύγχρονης εποχής, χωρίς να αρνηθεί τις πηγές της.
Ποιος είναι ο Ανουάρ Μπραχέμ
Γεννημένος στην Τυνησία το 1957 ο Μπραχέμ υπήρξε μαθητής του περίφημου Αλί Σρίτι. Ξεκίνησε το ούτι σε ηλικία 10 ετών και με τα χρόνια κατόρθωσε να μετατρέψει το δημοφιλές μουσικό όργανο σε φωνή που ιστορεί χαμηλόφωνα, με κινηματογραφικό τρόπο, διαδρομές συναισθημάτων και ταξίδια.
«Δεν έχω κάνει ανώτατες σπουδές στη μουσική. Είχα την τύχη να έχω εξαιρετικούς δασκάλους στην πατρίδα μου. Εμένα τα είδωλά μου και οι δάσκαλοί μου ήταν όλοι παραδοσιακοί μουσικοί. Η αραβική μουσική είναι κυρίως φωνητική, δεν υπήρχε παράδοση στα ακουστικά όργανα. Θυμάμαι όταν έδωσα τις πρώτες μου σόλο συναυλίες στην Τύνιδα, όπου έπαιζα δικές μου συνθέσεις, οι μουσικοί νόμιζαν ότι είμαι τρελός, ο κόσμος όμως ανταποκρίθηκε», λέει ο Μπραχέμ.
Καθοριστική για τη διαμόρφωση της μουσικής του ταυτότητας υπήρξε η περίοδος που πέρασε στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Εκεί ήρθε σε επαφή με νέα ακούσματα, κυρίως με τη δυτικοευρωπαϊκή και τη τζαζ μουσική.
«Το 1980 ήρθα στη Γαλλία για μια νέα εμπειρία. Ήθελα να γνωρίσω μουσικούς από διαφορετικούς ορίζοντες. Αυτός ήταν ο κύριος λόγος που πήγα στο Παρίσι. Στην περίπτωσή μου ως μη Ευρωπαίος μουσικός, “έπεσα” αυτομάτως στην έθνικ κατηγορία. Ακόμα όμως κι αν προερχόμουν από την παραδοσιακή μουσική, ήθελα πάνω απ’ όλα να παίζω, καλώντας μουσικούς από διαφορετικούς ορίζοντες».
Η μουσική του Μπραχέμ αλλά και οι μουσικοί με τους οποίους έχει συνεργαστεί, τον κατατάσσουν στη world jazz, η ποικιλία όμως των αναφορών του κάνει τον ήχο του προσωπικό και αταξινόμητο.
Στη Γαλλία έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ ενώ συνεργάστηκε με το διάσημο χορογράφο Μωρίς Μπεζάρ αλλά και τον ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, κερδίζοντας την ευρύτερη καταξίωση. Όταν επέστρεψε στην Τυνησία, ο Μπραχέμ άρχισε να διαμορφώνει την προσωπική μουσική του γραφή, για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς μουσικούς παγκοσμίως.
«Η ιδέα της ελευθερίας είναι απαραίτητη για μένα γιατί η μουσική είναι, πρώτα και κύρια, ένας χώρος ελευθερίας. Προσωπικά δε δίνω στον εαυτό μου συγκεκριμένες οδηγίες όταν αρχίζω να εργάζομαι σε ένα έργο. Θέλω οι ιδέες να έρθουν μόνες τους και μετά να δω πώς θα εξελιχθούν».
Το κουαρτέτο του Ανουάρ Μπραχέμ
Η συναυλία του Ανουάρ Μπραχέμ στο Ηρώδειο έχει τον αινιγματικό τίτλο The Astounding Eyes of Rita (Τα εκθαμβωτικά μάτια της Ρίτα). Μαζί με το σπουδαίο μουσικό στη σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου θα βρίσκεται και το κουαρτέτο του, το Anouar Brahem Quartet.
Εκτός από το ούτι του δασκάλου Μπραχέμ, θα ακούσουμε το μπάσο κλαρινέτο του Κλάους Γκέζινγκ με τα υπέροχα ηχοχρώματα, τα αραβικά κρουστά μπεντίρ και νταρμπούκα του δεξιοτέχνη Χαλίντ Γιασίν και τη βάση των μελωδιών από το κοντραμπάσο του Μπγιορν Μάγιερ.
Ως φυσικός ηγέτης αυτής της ομάδας, μετά από δέκα χρόνια δημιουργικής συμπόρευσης και συνεργασίας με τους μουσικούς του, ο Μπραχέμ αντικρίζει με φρέσκο βλέμμα το μουσικό σύμπαν του και ανοίγεται σε νέους ορίζοντες.
Συντελεστές:
Μουσικοί: Anouar Brahem: ούτι, Klaus Gesing: μπάσο κλαρινέτο, σοπράνο σαξόφωνο, Björn Meyer: μπάσο, Khaled Yassine: νταρμπούκα, μπεντίρ
Εισιτήρια:
Διακεκριμένη ζώνη: 50€
Α’ ζώνη: 40€
Β’ ζώνη: 30€
Γ’ ζώνη: 25€
Άνω διάζωμα (Δ’ ζώνη): 20€
Άνω διάζωμα (Ε’ ζώνη): 5€ – 15€
Άνω διάζωμα (Στ’ ζώνη): 5€ – 12€
Άνω διάζωμα (Ζ’ ζώνη): 10€
Προπώληση εισιτηρίων:
Αγορά εισιτηρίων: aefestival.gr, viva.gr & public.gr
Κεντρικά εκδοτήρια: Πλατεία Συντάγματος (info point Δήμου Αθηναίων) | Δε-Πα 10:00-18:00 – Τηλεφωνική αγορά: 211 8008181 | Δε-Πα 10:00-18:00 – ΑμεΑ: 210 3221897 | Δε-Πα 10:00-17:00
Πληροφορίες εισιτηρίων: aefestival.gr