Ένα μουσικό ταξίδι στο χρόνο, μέσα από συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα.
Μετά την Ιταλία και την Αρένα της Βερόνας, από όπου παρακολουθήσαμε την «Κάρμεν», σειρά έχει η Αυστρία. Έτσι, την Πέμπτη 29 Ιουνίου, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει από την οθόνη του κήπου του Μεγάρου στην περίφημη αίθουσα Musikverein το σούπερ σταρ του βιολιού Λεωνίδα Καβάκο, τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τον καταξιωμένο Δανό μαέστρο Herbert Blomstedt, που θα μας μεταφέρουν σε ένα μουσικό ταξίδι στο χρόνο, μέσα από συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα.
Στο πρόγραμμα του Έλληνα βιρτουόζου βιολονίστα, το Kοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα του Johannes Brahms και το τρίτο μέρος από την Παρτίτα αρ. 1 σε σι ελάσσονα για σόλο βιολί του Johann Sebastian Bach. Η προβολή ολοκληρώνεται με την Πέμπτη Συμφωνία του Carl Nielsen, μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές δημιουργίες του επιφανούς δανού συνθέτη.
Καλοκαιρινές βραδιές στην οθόνη του Κήπου με μεγάλες παραστάσεις όπερας και συναυλίες από σπουδαία ορχηστρικά σύνολα, ερμηνευτές με εντυπωσιακή διεθνή πορεία και εμβληματικούς αρχιμουσικούς της εποχής μας. Φέτος, στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για δεύτερη χρονιά το κοινό απολαμβάνει τους καρπούς της συνεργασίας του με την Unitel, μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες παραγωγής και διανομής πολιτιστικού περιεχομένου σε όλο τον κόσμο.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Ο αρχιμουσικός Herbert Blomstedt, αν και έκανε το ντεμπούτο του με τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης σε μεγάλη ηλικία, έγινε ένας από τους πιο αγαπημένους αρχιμουσικούς του βιενέζικου συνόλου. Πρόσφατα μάλιστα, του απενεμήθη ο τίτλος του επίτιμου μέλους της Ορχήστρας. Στη συναυλία του με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, o Blomstedt παρουσιάζει ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά έργα της Σκανδιναβικής Σχολής, τη Συμφωνία αρ. 5 του Δανού Carl Nielsen.
O Blomstedt αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η μουσική του Carl Nielsen αποπνέει κάτι ξεχωριστό, κάτι απροσμέτρητο. Ξεχειλίζει από δανέζικο χιούμορ: είναι συνάμα πολύ σοβαρή αλλά και πολύ κωμική, και ταυτόχρονα μεγαλειώδης». Η Πέμπτη γράφτηκε μεταξύ 1920 και 1922 και θεωρείται μια από τις σπουδαιότερες συμφωνικές συνθέσεις του Nielsen. Έργο πρωτότυπο, από συνθετικής άποψης, αλλά και περίπλοκο συνδυάζει με ευφάνταστο τρόπο το Ρομαντισμό και το Μοντερνισμό.
Στον αντίποδα των πειραματισμών του Carl Nielsen βρίσκεται το Κοντσέρτο για βιολί του Johannes Brahms, ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα που έχουν γραφτεί ποτέ για βιολί και ορχήστρα. Στη συναυλία της Μουζίκφεραϊν, το ερμηνεύει μοναδικά ο μεγάλος έλληνας βιρτουόζος Λεωνίδας Καβάκος.
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοντσέρτου είναι το εξαιρετικό ηχητικό βάθος του, γεγονός που οφείλεται στη χρήση από τον συνθέτη των χαμηλών περιοχών του βιολιού. Πηγή έμπνευσης για τον Brahms υπήρξε η εκπληκτική μαεστρία του αριστοτέχνη Ούγγρου βιολονίστα Joseph Joachim. Γι’ αυτό άλλωστε γράφτηκε το συγκεκριμένο έργο-πρόκληση, το οποίο αναδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τις δεξιοτεχνικές ικανότητες αλλά και τη μουσικότητα του εκάστοτε σολίστ.
Το πρόγραμμα των προβολών στον Κήπο
Ιούνιος-Ιούλιος 2023
Στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Κήπου, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε επίσης την όπερα «Μαντάμα Μπαττερφλάυ» (6/7) από το Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς και μια ακόμη συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης στ Μουζίκφεραϊν (13/7), στην οποία εμφανίζονται δύο μεγάλοι σταρ της κλασικής μουσικής: η θρυλική πιανίστα Martha Argerich και ο σπουδαίος αρχιμουσικός Zubin Mehta.
Megaron and Unitel Present
Η Unitel, εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια, καταγράφει ανεπανάληπτες ερμηνείες από συναυλίες κλασικής μουσικής και παραστάσεις όπερας, οπερέτας και μπαλέτου που άφησαν εποχή, σε συνεργασία – συχνά, με αποκλειστικά συμβόλαια – με κορυφαίους καλλιτέχνες, όπως οι θρυλικοί μαέστροι Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Carlos Kleiber – αλλά και νεότεροι, όπως ο Christian Thielemann – ή η σταρ της όπερας Anna Netrebko καθώς και με ορχήστρες και καλλιτεχνικούς φορείς διεθνούς κύρους (Φιλαρμονική Βιέννης, Φιλαρμονική Βερολίνου, Σκάλα του Μιλάνου, Κρατική Όπερα της Βαυαρίας, Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ, Μπαϋρώυτ, Μπρέγκεντς κ.ά.).
Με έναν κατάλογο τεχνικά άρτιων παραγωγών που αριθμεί περισσότερα από 1.500 οπτικοακουστικά αρχεία, η Unitel είναι μια από τις πρωτοπόρους εταιρείες στο χώρο της παραγωγής έγχρωμων στερεοφωνικών μουσικών φιλμ. Σήμερα, τα βίντεό της κυκλοφορούν αποκλειστικά με εικόνα UHD (υπερυψηλής ευκρίνειας) και ήχο Surround. Αποτελεί μετεξέλιξη της εταιρείας Cosmotel που ιδρύθηκε το 1964 από το Δρ. Leo Kirch και το Herbert von Karajan με σκοπό τη δημιουργία παραγωγών κλασικής μουσικής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Ένα μουσικό ταξίδι στο χρόνο, μέσα από συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα.
Μετά την Ιταλία και την Αρένα της Βερόνας, από όπου παρακολουθήσαμε την «Κάρμεν», σειρά έχει η Αυστρία. Έτσι, την Πέμπτη 29 Ιουνίου, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να συναντήσει από την οθόνη του κήπου του Μεγάρου στην περίφημη αίθουσα Musikverein το σούπερ σταρ του βιολιού Λεωνίδα Καβάκο, τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τον καταξιωμένο Δανό μαέστρο Herbert Blomstedt, που θα μας μεταφέρουν σε ένα μουσικό ταξίδι στο χρόνο, μέσα από συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα.
Στο πρόγραμμα του Έλληνα βιρτουόζου βιολονίστα, το Kοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα του Johannes Brahms και το τρίτο μέρος από την Παρτίτα αρ. 1 σε σι ελάσσονα για σόλο βιολί του Johann Sebastian Bach. Η προβολή ολοκληρώνεται με την Πέμπτη Συμφωνία του Carl Nielsen, μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές δημιουργίες του επιφανούς δανού συνθέτη.
Καλοκαιρινές βραδιές στην οθόνη του Κήπου με μεγάλες παραστάσεις όπερας και συναυλίες από σπουδαία ορχηστρικά σύνολα, ερμηνευτές με εντυπωσιακή διεθνή πορεία και εμβληματικούς αρχιμουσικούς της εποχής μας. Φέτος, στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για δεύτερη χρονιά το κοινό απολαμβάνει τους καρπούς της συνεργασίας του με την Unitel, μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες παραγωγής και διανομής πολιτιστικού περιεχομένου σε όλο τον κόσμο.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Ο αρχιμουσικός Herbert Blomstedt, αν και έκανε το ντεμπούτο του με τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης σε μεγάλη ηλικία, έγινε ένας από τους πιο αγαπημένους αρχιμουσικούς του βιενέζικου συνόλου. Πρόσφατα μάλιστα, του απενεμήθη ο τίτλος του επίτιμου μέλους της Ορχήστρας. Στη συναυλία του με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, o Blomstedt παρουσιάζει ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά έργα της Σκανδιναβικής Σχολής, τη Συμφωνία αρ. 5 του Δανού Carl Nielsen.
O Blomstedt αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η μουσική του Carl Nielsen αποπνέει κάτι ξεχωριστό, κάτι απροσμέτρητο. Ξεχειλίζει από δανέζικο χιούμορ: είναι συνάμα πολύ σοβαρή αλλά και πολύ κωμική, και ταυτόχρονα μεγαλειώδης». Η Πέμπτη γράφτηκε μεταξύ 1920 και 1922 και θεωρείται μια από τις σπουδαιότερες συμφωνικές συνθέσεις του Nielsen. Έργο πρωτότυπο, από συνθετικής άποψης, αλλά και περίπλοκο συνδυάζει με ευφάνταστο τρόπο το Ρομαντισμό και το Μοντερνισμό.
Στον αντίποδα των πειραματισμών του Carl Nielsen βρίσκεται το Κοντσέρτο για βιολί του Johannes Brahms, ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα που έχουν γραφτεί ποτέ για βιολί και ορχήστρα. Στη συναυλία της Μουζίκφεραϊν, το ερμηνεύει μοναδικά ο μεγάλος έλληνας βιρτουόζος Λεωνίδας Καβάκος.
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοντσέρτου είναι το εξαιρετικό ηχητικό βάθος του, γεγονός που οφείλεται στη χρήση από τον συνθέτη των χαμηλών περιοχών του βιολιού. Πηγή έμπνευσης για τον Brahms υπήρξε η εκπληκτική μαεστρία του αριστοτέχνη Ούγγρου βιολονίστα Joseph Joachim. Γι’ αυτό άλλωστε γράφτηκε το συγκεκριμένο έργο-πρόκληση, το οποίο αναδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τις δεξιοτεχνικές ικανότητες αλλά και τη μουσικότητα του εκάστοτε σολίστ.
Το πρόγραμμα των προβολών στον Κήπο
Ιούνιος-Ιούλιος 2023
Στο υπαίθριο μουσικό σινεμά του Κήπου, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε επίσης την όπερα «Μαντάμα Μπαττερφλάυ» (6/7) από το Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς και μια ακόμη συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης στ Μουζίκφεραϊν (13/7), στην οποία εμφανίζονται δύο μεγάλοι σταρ της κλασικής μουσικής: η θρυλική πιανίστα Martha Argerich και ο σπουδαίος αρχιμουσικός Zubin Mehta.
Megaron and Unitel Present
Η Unitel, εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια, καταγράφει ανεπανάληπτες ερμηνείες από συναυλίες κλασικής μουσικής και παραστάσεις όπερας, οπερέτας και μπαλέτου που άφησαν εποχή, σε συνεργασία – συχνά, με αποκλειστικά συμβόλαια – με κορυφαίους καλλιτέχνες, όπως οι θρυλικοί μαέστροι Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Carlos Kleiber – αλλά και νεότεροι, όπως ο Christian Thielemann – ή η σταρ της όπερας Anna Netrebko καθώς και με ορχήστρες και καλλιτεχνικούς φορείς διεθνούς κύρους (Φιλαρμονική Βιέννης, Φιλαρμονική Βερολίνου, Σκάλα του Μιλάνου, Κρατική Όπερα της Βαυαρίας, Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ, Μπαϋρώυτ, Μπρέγκεντς κ.ά.).
Με έναν κατάλογο τεχνικά άρτιων παραγωγών που αριθμεί περισσότερα από 1.500 οπτικοακουστικά αρχεία, η Unitel είναι μια από τις πρωτοπόρους εταιρείες στο χώρο της παραγωγής έγχρωμων στερεοφωνικών μουσικών φιλμ. Σήμερα, τα βίντεό της κυκλοφορούν αποκλειστικά με εικόνα UHD (υπερυψηλής ευκρίνειας) και ήχο Surround. Αποτελεί μετεξέλιξη της εταιρείας Cosmotel που ιδρύθηκε το 1964 από το Δρ. Leo Kirch και το Herbert von Karajan με σκοπό τη δημιουργία παραγωγών κλασικής μουσικής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.