Πέντε παραγωγές, τρεις νέες και δύο επαναλήψεις, που συγκροτούν τρεις ξεχωριστούς κύκλους.
Πλούσιος θα είναι και ο επόμενος χειμώνας στο Θέατρο Πορεία, καθώς έχουν προγραμματιστεί πέντε παραγωγές (τρεις νέες και δύο επαναλήψεις), που συγκροτούν τρεις ξεχωριστούς κύκλους. Περαιτέρω, σχεδιάζονται όπως πάντα ενδιαφέρουσες παράλληλες εκδηλώσεις και συνεργασίες, οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα.
Συγκεκριμένα, ως νέες παραγωγές ετοιμάζονται και θα ανεβούν τα έργα Έγκλημα και Τιμωρία του Θανάση Τριαρίδη, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, Περλιμπλίν και Μπελίσα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα και ένα ολοκαίνουργιο έργο που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του Θεάτρου Πορεία, περισσότερες λεπτομέρειες για το οποίο θα ανακοινωθούν σύντομα. Παράλληλα, θα επαναληφθούν οι περσινές επιτυχίες μας Το Κουκλόσπιτο του Χ. Ίψεν με εκτεταμένα ανανεωμένη διανομή, και Garamond 12 της Μαρίας Δριμή.
Αναλυτικά:
Κύκλος: Η αναμέτρηση με το Νόμο
Χένρικ Ίψεν | Το Κουκλόσπιτο
(Επανάληψη)
Σκηνοθεσία Δημήτρης Τάρλοου
Από 25 Οκτωβρίου 2023
«31 ώρες ζωής ακόμα…»
Το Κουκλόσπιτο επανέρχεται στο Θέατρο Πορεία με εκτεταμένα ανανεωμένη διανομή.
Έργο του 1879 αλλά επίκαιρο ανά πάσα στιγμή, το Κουκλόσπιτο, που εξερράγη σα βόμβα στην εποχή του, πραγματεύεται με τολμηρό τρόπο – ανάμεσα σε άλλα – την τραγική υποκρισία που μπορεί να διαποτίζει ένα γάμο, τα κίβδηλα ιδεώδη, τις συνέπειες της επιπολαιότητας (ακόμη και της αθώας), τα ζωτικά μας ψεύδη, την Αλήθεια που, όπως έχει πει ο Όσκαρ Ουάιλντ, «είναι σπάνια καθαρή και ποτέ απλή»…
Ο φαινομενικά τέλειος γάμος της Νόρας και του Χέλμερ καταρρέει όταν η αποκάλυψη ενός ψέματος θα άρει κάθε βεβαιότητα, θα φανερώσει την παντελή έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους, και θα αναδείξει τις πραγματικές διαστάσεις της σχέσης τους, οδηγώντας τους στο τέλος της αθωότητας. Η Νόρα αποκτά την οδυνηρή επίγνωση πως τα αγαθά και αγαπητικά κίνητρα δεν αρκούν για να βρει κατανόηση ούτε από το Νόμο, αλλά ούτε και από το σύζυγό της.
Ποινικά κολάσιμες πράξεις, ωμοί εκβιασμοί, φόβοι, αγωνίες, αυτοκτονικές σκέψεις, εναλλάσσονται με την αγάπη, την ελπίδα, το φλερτ, τη χαρά, τα ιδεώδη της υποδειγματικής οικογένειας, της κοινωνικής ανόδου και της οικονομικής ευμάρειας – όλα αυτά μέχρι την τελική αναμέτρηση με την Αλήθεια, η οποία θα σαρώσει τα πάντα χωρίς οίκτο για κανένα από τους δύο πρωταγωνιστές.
Είναι αυτή η Αλήθεια που θα οδηγήσει τη Νόρα στην επείγουσα διατύπωση του αμλετικού αιτήματος για την αναζήτηση του Εγώ. Είναι αυτή η Αλήθεια που δυσκολεύεται να μεταδοθεί και να ακουμπήσει τον Άλλο – πολύ περισσότερο σήμερα, στα χρόνια της ακραίας διασύνδεσης.
Το έργο που διαχρονικά θεωρείται ένα φεμινιστικό μανιφέστο είναι πολλά περισσότερα από αυτό, αφού οι ήρωες που ο Ίψεν έπλασε περίπου ενάμιση αιώνα πριν, μοιάζουν να μην έχουν χάσει ούτε σταγόνα από τη ζωντάνια και τον επαναστατικό τους οίστρο, ενώ τα πάθη τους συνεχίζουν να συνταράζουν τους σημερινούς θεατές, μιας και σε αυτά αναγνωρίζουμε κάτι από τον εαυτό μας.
Συντελεστές:
Μετάφραση – Απόδοση – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Συνεργάτις δραματουργός: Έρι Κύργια
Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος & Τζίνα Ηλιοπούλου
Πρωτότυπη μουσική: Κρυσταλία Θεοδώρου (Corniza)
Κίνηση: Εύη Οικονόμου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα
Βοηθός σκηνογράφου: Νάντια Κασσάρα
Βοηθός φωτιστή: Ναυσικά Χριστοδουλάκου
Διερμηνέας νοηματικής: Μυρτώ Γκανούρη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk
Διανομή:
Νόρα Χέλμερ: Λένα Παπαληγούρα
Τόρβαλντ Χέλμερ: Νικόλας Παπαγιάννης
Κρόκσταντ: Χρήστος Σαπουντζής
Ράνκ: Ιερώνυμος Καλετσάνος
Λίντε: Κατερίνα Δημάτη
Ελένη: Όλγα Δαλέκου
Μουσικός επί σκηνής: Κρυσταλία Θεοδώρου (Corniza)
Θανάση Τριαρίδη
Έγκλημα και Τιμωρία
Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
(Νέα παραγωγή)
Σκηνοθεσία Δημήτρης Τάρλοου
Από 23 Νοεμβρίου 2023
«Λένε πως οι ευσεβείς πόθοι μπορούν να γίνουν ολέθριες εμμονές.»
Ένα από τα σπουδαιότερα έργα του δυτικού κανόνα και κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης και ηθικής θα αποτελέσει αφορμή για την κεντρική παραγωγή του Θεάτρου Πορεία τη σεζόν 2023-2024. Πρόκειται για τη διασκευή του ογκώδους μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι Έγκλημα και Τιμωρία, που ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας.
Έτσι, προβαίνει στο φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε ένα λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του.
Η μεταμέλεια έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια. Πλάι σε κείνον, τη δική τους πορεία διαγράφουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, ο αστυνομικός ανακριτής Πορφύριος Πετρόβιτς, η μητέρα και η αδερφή του Ρασκόλνικοφ, ο Σβιντριγκάιλοφ, ο Ραζουμίχιν.
«Στο Ρασκόλνικωφ συναντιούνται ο Χριστός με το Διάβολο, ο Άμλετ με τον Υπεράνθρωπο, ο Δον Ζουάν με το Γκρέγκορ Σάμσα», σημειώνει ο Θανάσης Τριαρίδης. Πράγματι, η ευσύνοπτη διασκευή φέρει έντονη την προσωπική σφραγίδα του ιδιοσυγκρασιακού θεατρικού συγγραφέα και ενός από τους πιο εμβριθείς αναγνώστες του ντοστογιεφσκικού έργου, συμπεριλαμβάνοντας μέχρι και την οδυνηρή και ντροπιαστική για την ανθρωπότητα εμπειρία του Ολοκαυτώματος, και επιφυλάσσοντας ένα ρόλο-έκπληξη για τον ίδιο το Ντοστογιέφσκι.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, αναφέρει: «Το Έγκλημα και Τιμωρία είναι ένα σημείο καμπής για ολόκληρο το δυτικό πολιτισμό. Το τέλος της Πίστης και η είσοδος στο χάος. Στην Κόλαση του σήμερα, του τώρα… Όμως η Τέχνη και προπάντων το θέατρο έχει την ικανότητα να διαβλέπει ως προφήτης και να προαναγγέλλει τις νέες επαναστάσεις. Το αίτημα για μια νέα Πίστη είναι πιο θερμό και υπαρκτό από ποτέ.»
Με το Έγκλημα και Τιμωρία ο Δημήτρης Τάρλοου εμβαθύνει την έρευνα πάνω στα δίπολα «αγαθά κίνητρα – ηθική βλάβη» και «Άνθρωπος – Νόμος», που ξεκίνησε την περασμένη σεζόν με το Κουκλόσπιτο του Χ. Ίψεν, παράσταση που θα επαναληφθεί μετά τη μεγάλη επιτυχία της και θα εναλλάσσεται με το Έγκλημα και Τιμωρία.
Συντελεστές:
Θεατρική μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Σκηνικά : Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος, Τζίνα Ηλιοπούλου
Μουσική: Φώτης Σιώτας
Επιμέλεια κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα, Nεφέλη Παπαναστασοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Νάντια Κασσάρα
Φωτογραφίες : Μαρίζα Καψαμπέλη
Trailer: Αντώνης Κιτσίκης
Διανομή (αλφαβητικά):
Ρασκόλνικωφ: Προμηθέας Αλειφερόπουλος
Ντούνια: Στέλλα Βογιατζάκη
Πορφύριος: Δημήτρης Ήμελλος – Κώστας Φιλίππογλου (σε διπλή διανομή)
Ντοστογιέφσκι/ Ραζουμίχιν: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Σβιντριγκάιλοφ: Δημήτρης Μπίτος
Σόνια: Μαριάννα Πουρέγκα
Μητέρα του Ρασκόλνικωφ/ φάντασμα Αλιόνας: Σοφία Σειρλή
Μουσικός επί σκηνής: Τάσος Μυρισλής
Κύκλος: Ψευδείς ταυτότητες, αληθινά αισθήματα
Μαρία Δριμή | GARAMOND 12
(Επανάληψη)
Σκηνοθεσία Sergei Okunev
Από 11 Οκτωβρίου 2023
«Θα γράψω για τον ρόλο σου στη ζωή μου.
Ή… για τη ζωή μου σαν ρόλο σου…»
Το Garamond 12, το έργο που πήρε τον τίτλο του από μια… γραμματοσειρά, επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις χάρη στη θέρμη με την οποία αγκαλιάστηκε από το κοινό. Το έργο, που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, πραγματεύεται τα θέματα της ταυτότητας, του απογαλακτισμού και της δειλίας απέναντι στη ζωή, της υποστηρικτικής και ενίοτε πνιγηρής σχέσης μητέρας-παιδιού, της αποδοχής του εαυτού, της άρνησης παραδοχής της πραγματικότητας, των ζωτικών προτύπων, της έκθεσης του καλλιτέχνη, της αδυναμίας να ακολουθήσουμε ένα «ενδεδειγμένο» τρόπο ζωής, της φιλίας, της ερωτικής επιθυμίας.
Ο Μαρκ Χάντερ, ένας ταλαντούχος ανερχόμενος συγγραφέας, πάσχει από αγοραφοβία και ζει διαρκώς κλεισμένος στο σπίτι μαζί με την υπερπροστατευτική μητέρα του και προσκολλημένος στην ανάμνηση του πρόωρα χαμένου θείου του. Αν και κάθε μυθιστόρημά του δημιουργεί αίσθηση στους κριτικούς και βρίσκει μεγάλη απήχηση στο κοινό, ο ίδιος αδυνατεί να εκτεθεί ως καλλιτέχνης με του όρους του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων.
Όταν η πίεση από τον εκδότη του, τα ΜΜΕ και το κοινό γίνεται αφόρητη, προσλαμβάνει το Τζέικ, ένα εξωστρεφές alter ego του, για να παρουσιάζεται ως Μαρκ στο κοινό, πλάθοντας ένα «ιδανικό» εαυτό και ένα γοητευτικό αντικείμενο πόθου. Η εμφάνιση μιας νεαρής επίδοξης συγγραφέως στη ζωή του Τζέικ, φέρνει το Μαρκ σε αδιέξοδο, αφού είναι θέμα χρόνου να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα. Το τέλος είναι τραγικό αλλά και λυτρωτικό.
Τη σκηνοθεσία – που αποτελεί και την πρώτη δουλειά του στην Ελλάδα – υπογράφει ο Ρώσος Sergei Okunev, απόφοιτος της περίφημης σχολής GITIS.
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Μαρία Δριμή
Σκηνοθεσία: Sergei Okunev
Συνεργάτις στη δραματουργία: Ελένη Κουτσιούμπα
Σκηνικά – κοστούμια: Αλέγια Παπαγεωργίου
Μουσική/ ηχητικός σχεδιασμός: Panú
Χορογραφία: Κατερίνα Φώτη
Φωτισμοί: Ναυσικά Χριστοδουλάκου
Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσποινα Ρεμεδιάκη
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα – Αναστασία Φτούλη
Κατασκευή μαριονέτας: Βασιλική Τσιλιγκρού
Φωτογραφίες – Trailer: Χρήστος Συμεωνίδης
Διανομή:
Μπεθ: Μαρία Ζορμπά
Μαρκ: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Τζέικ: Χάρης Τζωρτζάκης
Κάρεν: Σίλια Μπισιώτη
Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Περλιμπλίν και Μπελίσα
(Νέα παραγωγή)
Σκηνοθεσία Δημήτρης Τάρλοου
Από 19 Φεβρουαρίου 2024
«Τον αγαπώ. Μου φαίνεται σαν να είμαι άλλη γυναίκα.»
Τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέματα; Τι είναι όνειρο και τι πραγματικότητα; Τι είναι ποίηση και τι πεζή αναγκαιότητα; Τι μένει κρυφό και τι έρχεται στο φως; Τι είναι τελικά ο έρωτας – κάτι απτό ή κάτι φαντασιακό; Ο λατρεμένος του ελληνικού κοινού Ισπανός ποιητής και δραματουργός επανέρχεται με αυτό το έργο του 1929 στο αγαπημένο θέμα του, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, και παραδίδει μια ιστορία τρυφερή και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, τη γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του.
Ερωτικό αλληλούια χαρακτηρίζει στον υπότιτλο το έργο του ο Λόρκα, φανερώνοντας αφενός τη σύνδεση της ιστορίας του με τα αλληλούια, το άκρως συμβατικό και τυποποιημένο φαρσικό ισπανικό ανάγνωσμα του 18ου αιώνα, αφετέρου την πρόθεσή του να υπερβεί με αιρετικό και ποιητικό τρόπο την παράδοση αυτή.
Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί μια νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματά του· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του άντρα της.
Όμως, λαχταρώντας ένα έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από το μυστηριώδη άντρα που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο της και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Σκηνικά – κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς
Κίνηση: Κορίνα Κόκκαλη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα, Nεφέλη Παπαναστασοπούλου
Φωτογραφίες: Μαρίζα Καψαμπέλη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk
Διανομή:
Περλιμπλίν: Χρήστος Σαπουντζής
Μαρκόλφα: Δανάη Σαριδάκη
Μπελίσα: Μαριάννα Πουρέγκα
Μητέρα της Μπελίσας: Γιολάντα Μπαλαούρα
Δαιμόνια: Έλενα Μελά, Περικλής Σιούντας
Κύκλος: Νέο Αίμα
(Νέα Παραγωγή)
Και αυτή τη χρονιά ένα ολοκαίνουργιο έργο γραμμένο στο πλαίσιο της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής, θα βρει το δρόμο του για τη φιλόξενη σκηνή του Πορεία. Ο τίτλος, η σκηνοθεσία και λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα.